Страница 2 от 4
Re: toyota prius не пали...
Публикувано на: 29 Окт 2014 10:27
от Vesko
zi_zi_top написа:Интересно ми е, дали може да се направи нещо за да се излъже компютъра или да се промени софтуеъра и да се ползва такъв Приус като обикновен бензинов автомобил без батерия. Така ще се спести набутването за нова или рециклирана батерия. Дори да е малко по-голям разходът, това ще са разсрочени във времето пари. Да не говорим, че за по-малка сума може да му се сложи газов инжекцион и да бъде дори по-икономичен като паричен разход.
Няма да е толкова лесно. Например приус няма стартер и пали през електродвигателите от високоволтовата батерия....
Re: toyota prius не пали...
Публикувано на: 29 Окт 2014 10:29
от didak
ЗиЗи, с този въпрос от сега мога да кажа, че буквално цепиш темата biggrin.gif
След като някои си играят от конвенционален автомобил да направят хибрид, явно не е чак толкова скъпо да се сменят батериите. Въпросът е колко точно е скъпо, така че параметрите да отговарят на изискванията.
Re: toyota prius не пали...
Публикувано на: 29 Окт 2014 10:57
от zi_zi_top
Vesko написа:zi_zi_top написа:Интересно ми е, дали може да се направи нещо за да се излъже компютъра или да се промени софтуеъра и да се ползва такъв Приус като обикновен бензинов автомобил без батерия. Така ще се спести набутването за нова или рециклирана батерия. Дори да е малко по-голям разходът, това ще са разсрочени във времето пари. Да не говорим, че за по-малка сума може да му се сложи газов инжекцион и да бъде дори по-икономичен като паричен разход.
Няма да е толкова лесно. Например приус няма стартер и пали през електродвигателите от високоволтовата батерия....
В такъв случай може ли да се сложи по-малка и евтина батерия и да се получи нещо като микрохибридната технология на Пежо-Ситроен?
Re: toyota prius не пали...
Публикувано на: 29 Окт 2014 13:38
от BOz
zi_zi_top написа:Интересно ми е, дали може да се направи нещо за да се излъже компютъра или да се промени софтуеъра и да се ползва такъв Приус като обикновен бензинов автомобил без батерия. Така ще се спести набутването за нова или рециклирана батерия. Дори да е малко по-голям разходът, това ще са разсрочени във времето пари. Да не говорим, че за по-малка сума може да му се сложи газов инжекцион и да бъде дори по-икономичен като паричен разход.
Не може заради самия принцип на работа.
Приуса е обречен да умре след 10-тата си година на 100%. Въпроса е точно кога ще умре.
И защото рециклирането на батерията става със стара батерия, то след време това вече няма да може да се прави.
И понеже на преден план излиза покупката на нова батерия от производителя (ако въобще остане като продажба), то никой няма да даде сума за резервна част, която струва повече от самата кола като втора употреба.
За това Приуса е обречен да умре и няма да може да се кара по улиците като стане старец - както виждаме сега Тойоти на по 20 години да се движат все още по улиците.
Просто няма да е изгодно да направиш въпросния модел да се движи. Ако си ентусиаст, то ще гледаш да купуваш модули на старо, ще слагаш, ще умират други и тези, които си сменил и ще влезеш в един безкраен опорочен кръг. Освен ако не си кажеш - майната му, купуваш чисто нови модули, които ще са на цена по-висока от самия автомобил и си решаваш проблема за следващите 10 години.
Re: toyota prius не пали...
Публикувано на: 29 Окт 2014 13:51
от zi_zi_top
Има нещо недоизмислено в цялата концепция...
Тойота вече лансира нов хибрид с водородни горивни клетки. Каква ще е теслата там още не можем дори да предполагаме!?!

"Бъдещето е по-близо, отколкото си мислим ..."

Re: toyota prius не пали...
Публикувано на: 29 Окт 2014 17:18
от Not_active_user_1
Japanese_fever написа:
laugh.gif laugh.gif laugh.gif
E, как се кара в САЩ?
Сега ще ти дам една много точна статистика как се кара, базирана на мой опит и опит при покупка на употребявани коли тук.
Мин. се навъртят 10К мили на година. Средно 15-20К мили, а за максимум вече зависи колко далече ти е работата и за какво друго ползваш колата, освен да ходиш на работа и на пазар. Та грубата сметка е, че ако караш 20К мили на година (аз карам около 12-13К) кола на 10 години ще е средно на 200К мили, да не кажа най-много. Моите коли като съм ги копувал са били 10-годишни на около 100-120К мили.
Ти си там и ти трябва да кажеш, но май много субективно го казваш пречупено през твоята призма. Та на въпроса „как се кара в САЩ“. Много се кара. Съгласен ли си или не. Може би САЩ е държавата в която най-много се кара! Така ли е или не е според теб? Ти обаче май се мъчиш да ме убедиш, че там никак не се кара, защото ти не караш. Да, ама адругите явно си карат доста доволно. Само се замисли имаш ли познати, които работят на 40-50 мили от вкъщи! Аз имам такива, предполагам и ти. Хайде сметни ги сега километрите/милите да видиш колко се получават на година! Както и да е, нека преминем към конкретния случай. Замисли се каква трябва да е тази кола, внос от САЩ, която да му легне на тънка лайсна на колегата в БГ? Евтин, нов внос от САЩ на много години, малко км. и ниска цена.

Тук на всеки или почти всеки би му светнала червената лампа за подобно предложение...
Re: toyota prius не пали...
Публикувано на: 29 Окт 2014 17:26
от BOz
Не, просто колата внесена от там е много евтина.
Както спокойно се намират П3 на цена от порядъка на 6-8к долара. Сметнато с данъците то спокойно тази кола тук ще дойде на 15к лева, при ниска 20к цена на подобен екземпляр внесен от Европейска държава.
Но там има и страшно много евтини модели, от тия без ХУД, без камера и т.н., които по принцип не съществуват за теб.

Re: toyota prius не пали...
Публикувано на: 29 Окт 2014 17:29
от Not_active_user_1
didak написа:
Нека, ако проблема е само в батериите, значи приуса наистина е здрав. - Доказано здрав.
А и самата покупка на хибрид предполага активно каране, за да си избиеш първоначалния преразход. - Не е задължително. Аз лично не съм го купил за това и няма какво да избивам. На година на Приуса му навъртам около 25 000 км. Бих казал нито много, нито малко. Не знам за каква първоначална инвестиция говориш, след като Приуса е на горе-долу една цена и дори по-евтин от други модели, дизели със същите екстри, като него.
В случая говорим за проблем с определен модул. Да видим как се решава такъв проблем в БГ, защото същия казус след време ще стои и пред теб. - И на мен ми е много интересно и се надявам колегата пуснал темата да каже нещо по въпроса, а не да мълчи!
Извода тук е много важен - икономически изгоден ли е хибрида, каква е реалната му цена след седмата година. - Влизаш в някой сайт за автомобили 2-ра ръка и гледаш колко му е цената. Само, че ако си вземам нова кола и да е мисля колко ще струва след 7-мата година, значи здраво съм е закъсал. Ако случайно почнат да ми минават подобни мисли, сигурно ще се насоча към пазара на употребяваните коли.
Re: toyota prius не пали...
Публикувано на: 29 Окт 2014 17:34
от Not_active_user_1
BOz написа:
Приуса е обречен да умре след 10-тата си година на 100%. Въпроса е точно кога ще умре.
Същото може да се каже за почти всеки автомобил. Е някой немски рикши и 2 г. колкото им е гаранцията не могат да добутат, но си прав по принцип, че почти всяка кола, а не само Приус след 10 г. ще умре, но кога точно не се знае. Може на 15-тата, 20-тата или 30-тата година. Дали на 100% не знам. Ти по ги разбираш тези неща с %-тите. Даже и живот на батериите даде и много други смешни пророчества и гадания.
Абе ти да не си диструбутор на боб? laugh.gif
Re: toyota prius не пали...
Публикувано на: 29 Окт 2014 17:42
от Not_active_user_1
BOz написа:Не, просто колата внесена от там е много евтина.
Както спокойно се намират П3 на цена от порядъка на 6-8к долара. Сметнато с данъците то спокойно тази кола тук ще дойде на 15к лева, при ниска 20к цена на подобен екземпляр внесен от Европейска държава.
Но там има и страшно много евтини модели, от тия без ХУД, без камера и т.н., които по принцип не съществуват за теб.

Наистина много спокойно се намират П3 за споменатите цени от теб. Даже са на никакви мили. Почти даже не са карани, както колегата
Japanese_fever спомена. Направо да им се чуди човек на тея хАмериканци как не си ги карат колите, продават ги на няколко години и гледат да ги подарят на някой ей тъй без пари или поне малко да вземат, колкото да се почерпят.
http://www.cargurus.com/Cars/inventoryl ... ified=true
Колкото моделите без ХУД да ти цитирам ли простотиите, които ръсеше, че нямало стандартни П3 с ХУД в базовата версия или се сещаш сам и да не те излагам пред тези, които не са се насладили още на глупостите ти?

Re: toyota prius не пали...
Публикувано на: 29 Окт 2014 18:01
от BOz
Ето ти базов модел на П3:
http://www.ecarlist.com/showroom/1114/photos/1631247
Той тъпкан с екстри - то не са камери, то не са худове, то не е чудо.
Такъв екземпляр се взима спокойно от САЩ на цената, която споменах.
Re: toyota prius не пали...
Публикувано на: 29 Окт 2014 18:58
от vokel
По никакъв начин не се решава в България 'умирането ' на Приуса!
Само малко данни от днес от "Тойота":
Нова хибридна батерия за тази генерация Приус е.....6612 лева без ДДС. Интересно ,че за Приус 2-3 е по евтина- 5100 без ДДС

Мислех ,че са еднакви .
И Тойота може

да ви изкупи старата за 1800лева ,ако купите от тях.Няма смисъл да казвам ,че батерия от Приус 2 не става на Приус 1.
Иначе колата е внесена 2008г от САЩ на 88000 истински мили, аз съм й сложил още 207 000 мили!.Всеки хвали собственият си автомобил ,но ....няма такъв автомобил . За цялото това време 2 пъти ми е показал грешка за катализатора.Не съм и помислял ,че някога ще ме остави .Но и това се случва.
За хубаво или лошо ....този приус ,си има по малко братче и не е единственият приус в къщи.
Иначе цяла батерия е решението ,защото от 19 сектора и 38 пачки с елементи само един сектор има 12.98 волтаж.Всичко друго е от 0.80 до 2.33 т.е не може да се сменя елемент по елемент. Елементи има на много места по 25 $ . Нооооо цяла батерия...си цифра и в чужбина.Има евтини Приуси 1 генерация ,ама като свалиш батерията може да е по зле и от моята.Имам предвид ,че моята кола вървеше до последно,няма чекове,няма триъгълници на смъртта които предупреждават за проблем в системите.
Re: toyota prius не пали...
Публикувано на: 29 Окт 2014 19:04
от BOz
vokel написа:По никакъв начин не се решава в България 'умирането ' на Приуса!
Само малко данни от днес от "Тойота":
Нова хибридна батерия за тази генерация Приус е.....6612 лева без ДДС. Интересно ,че за Приус 2-3 е по евтина- 5100 без ДДС

Мислех ,че са еднакви .
И Тойота може

да ви изкупи старата за 1800лева ,ако купите от тях.Няма смисъл да казвам ,че батерия от Приус 2 не става на Приус 1.
Иначе колата е внесена 2008г от САЩ на 88000 истински мили, аз съм й сложил още 207 000 мили!.Всеки хвали собственият си автомобил ,но ....няма такъв автомобил . За цялото това време 2 пъти ми е показал грешка за катализатора.Не съм и помислял ,че някога ще ме остави .Но и това се случва.
За хубаво или лошо ....този приус ,си има по малко братче и не е единственият приус в къщи.
Иначе цяла батерия е решението ,защото от 19 сектора и 38 пачки с елементи само един сектор има 12.98 волтаж.Всичко друго е от 0.80 до 2.33 т.е не може да се сменя елемент по елемент. Елементи има на много места по 25 $ . Нооооо цяла батерия...
Да, на П1 е най-скъпа батерията, защото има най-много модули.
Може да прегледаш ебей за клетки, но гледай да се намират в Европа, колкото и трудно да бъде.
Твоята батерия може да се "рециклира" със стари клетки от 2-ро и 3-то поколение батерия, но всички клетки трябва да са еднакви.
Демек ако се снабдиш с 38 клетки от П2 или от П3, то ще може да подкараш батерията. Стига всичките клетки да са здрави де.
Успех.
Re: toyota prius не пали...
Публикувано на: 29 Окт 2014 19:10
от paco_escobar
Далавера вече няма!Преди година и нещо имаше смисъл ,когато ''тарикатите'' си внасяха в един контейнер две НОВИ коли (уж втора употреба) и всякакви други стоки с тях.
Re: toyota prius не пали...
Публикувано на: 29 Окт 2014 20:01
от Japanese_fever
prius 3 написа:Направо да им се чуди човек на тея хАмериканци как не си ги карат колите, продават ги на няколко години и гледат да ги подарят на някой ей тъй без пари или поне малко да вземат, колкото да се почерпят.
http://www.cargurus.com/Cars/inventoryl ... ified=true
Колкото моделите без ХУД да ти цитирам ли простотиите, които ръсеше, че нямало стандартни П3 с ХУД в базовата версия или се сещаш сам и да не те излагам пред тези, които не са се насладили още на глупостите ти?

За какво ги показваш тези таксита?!?
Ето ти един Приус 2002 на 160К мили (258K km):
http://chicago.craigslist.org/nwc/cto/4736146673.html
2008 Prius 93K мили (150К км):
http://chicago.craigslist.org/chc/cto/4729834777.html
Всички Приуси в нашия район (това са частни обяви, а не от дилъри):
http://chicago.craigslist.org/search/ct ... yota+prius
Колко толкова да се карат? - Точно колкото казах 10-20К мили на година.