Страница 2 от 3

Re: Питане за масло

Публикувано на: 04 Апр 2014 10:41
от Petar
nowyaris написа:Аз след хиляди теми и милион поста във най-различни форуми така и не разбрах какво общо има пробега с вида на маслото.В момента австриеца за когото работя кара 530 комби на 11 години с трилитров дизел и пробега му е над 485 хиляди.Откакто го има кара с БМВ масло 5/30.Изобщо не му го пипа,нито долива,нито нищо и го сменя на 20 хиляди.Верно че ги прави за 3 месеца щото непрекъснато шари между Палермо и Ужгород , но каза че е сменял само автоматичната кутия,по двигателя нищо.Така че..... . Най-добре да се спазват указанията на японските инженери,а не на гаражните майстори от квартала-поне докато нещо не докаже че японските двигателостроители не са прави .
Една кола не пипали масло се кара с маслото каквото е препоръчал производителя независимо но колко км. е като вземе даго харчи тогава чак минаваш на по дебело масло

Re: Питане за масло

Публикувано на: 04 Апр 2014 12:39
от scorpion
nowyaris написа:Аз след хиляди теми и милион поста във най-различни форуми така и не разбрах какво общо има пробега с вида на маслото.В момента австриеца за когото работя кара 530 комби на 11 години с трилитров дизел и пробега му е над 485 хиляди.Откакто го има кара с БМВ масло 5/30.Изобщо не му го пипа,нито долива,нито нищо и го сменя на 20 хиляди.Верно че ги прави за 3 месеца щото непрекъснато шари между Палермо и Ужгород , но каза че е сменял само автоматичната кутия,по двигателя нищо.Така че..... . Най-добре да се спазват указанията на японските инженери,а не на гаражните майстори от квартала-поне докато нещо не докаже че японските двигателостроители не са прави .
Специално в моя случай "гаражния ми майстор", който за 30 г. професионален стаж (апропо завършил В.Пик) е отремонтирал стотици двигатели, ск.кутии и като цяло незнайно колко автомобили, вкл. и на прехвалените японски автомобилостроители е спазил точно и предписанието на производителя покаталог - 10W/40. Та и при него съм виждал японски двигатели отворени за основен ремонт най-вече защото не проблема е бил в това какво масло е сложено, а в това, че не е сменявано или ... въобще липсва tooth.gif
Но това е друга интересна тема, в която мърливостта особено на италианците си казва думата tooth.gif (макар, че някои освен за външния вид на колите си, са вдигали и капаците все пак biggrin.gif )

Re: Питане за масло

Публикувано на: 04 Апр 2014 13:03
от Vesko
scorpion написа:
nowyaris написа:Аз след хиляди теми и милион поста във най-различни форуми така и не разбрах какво общо има пробега с вида на маслото.В момента австриеца за когото работя кара 530 комби на 11 години с трилитров дизел и пробега му е над 485 хиляди.Откакто го има кара с БМВ масло 5/30.Изобщо не му го пипа,нито долива,нито нищо и го сменя на 20 хиляди.Верно че ги прави за 3 месеца щото непрекъснато шари между Палермо и Ужгород , но каза че е сменял само автоматичната кутия,по двигателя нищо.Така че..... . Най-добре да се спазват указанията на японските инженери,а не на гаражните майстори от квартала-поне докато нещо не докаже че японските двигателостроители не са прави .
Специално в моя случай "гаражния ми майстор", който за 30 г. професионален стаж (апропо завършил В.Пик) е отремонтирал стотици двигатели, ск.кутии и като цяло незнайно колко автомобили, вкл. и на прехвалените японски автомобилостроители е спазил точно и предписанието на производителя покаталог - 10W/40. Та и при него съм виждал японски двигатели отворени за основен ремонт най-вече защото не проблема е бил в това какво масло е сложено, а в това, че не е сменявано или ... въобще липсва tooth.gif
Но това е друга интересна тема, в която мърливостта особено на италианците си казва думата tooth.gif (макар, че някои освен за външния вид на колите си, са вдигали и капаците все пак biggrin.gif )
Че те япнките си вървят извесно време без масло. Пробвано лично за 500км punk.gif (авенсис 2 1.8)

Re: Питане за масло

Публикувано на: 04 Апр 2014 13:19
от scorpion
Vesko написа: Че те япнките си вървят извесно време без масло. Пробвано лично за 500км punk.gif (авенсис 2 1.8)
worthy.gif

Re: Питане за масло

Публикувано на: 04 Апр 2014 14:45
от kickata
Vesko написа:Че те япнките си вървят извесно време без масло. Пробвано лично за 500км punk.gif (авенсис 2 1.8)
И един познат навремето се опитваше да научи Нисан Съни да върви без масло, ама не успя... tooth.gif
Може при тойотите да става...

Re: Питане за масло

Публикувано на: 04 Апр 2014 18:00
от Vesko
scorpion написа:
Vesko написа: Че те япнките си вървят извесно време без масло. Пробвано лично за 500км punk.gif (авенсис 2 1.8)
worthy.gif
после само колянов вал, пет лагера и картерна кутия, че беше пробита biggrin.gif Само дет тъпите застрахователи ми признаха само картерната кутия.... трябвало да си погледна нивото на маслото. А в движение как да го погледна? Не че знам как се гледа де biggrin.gif

В това отношение 4А-ФЕ-то беше супер. 270000км без и да съм знаел къде е щеката за маслото tooth.gif

Re: Питане за масло

Публикувано на: 04 Апр 2014 18:02
от nowyaris
И все пак е добре да се използват масла които отговарят на предписанията на производителя на даден двигател.Иначе може и с М16Д да се карат количките.Известно време...... cool.gif

Re: Питане за масло

Публикувано на: 04 Апр 2014 18:05
от Japanese_fever
Vesko написа: Че те япнките си вървят извесно време без масло. Пробвано лично за 500км punk.gif (авенсис 2 1.8)
Интересно как пък не е било без масло и без антифриз?
Иначе сме карали Тойота Старлет 20 мили без грам масло и антифриза замина още в началото, след маслото. Не запече, но след това отиде в моргата...

Re: Питане за масло

Публикувано на: 04 Апр 2014 18:07
от mariooo1
ЗА майсторите не съм искал да засегна никой rolleyes.gif аз този който ми го препоръча първото му вярвам и ще го посещавам пак ако имам проблеми,а относно ELF-а сипвах го щото от един друг автомобил имах наблюдение и нямаше проблеми и за това, не съм фен на марката.Следващото май ще е YACCO.

Re: Питане за масло

Публикувано на: 04 Апр 2014 18:10
от Japanese_fever
scorpion написа: Та и при него съм виждал японски двигатели отворени за основен ремонт най-вече защото не проблема е бил в това какво масло е сложено, а в това, че не е сменявано или ... въобще липсва tooth.gif
Точно така и аз така съм чувал. Това, че си си купил безисвестно масло нищо не значи, още повече германско. Важното е маслото да не е менте, другото са бели кахъри. Лошото е, че точно реномираните марки имат най-много ментета. Примерно преди 20-тина години никой не знаеше за маслото Арал. Рекламираше се само тук-таме, а си е сериозна марка.

Re: Питане за масло

Публикувано на: 04 Апр 2014 18:11
от Vesko
Japanese_fever написа:
Vesko написа: Че те япнките си вървят извесно време без масло. Пробвано лично за 500км punk.gif (авенсис 2 1.8)
Интересно как пък не е било без масло и без антифриз?
Иначе сме карали Тойота Старлет 20 мили без грам масло и антифриза замина още в началото, след маслото. Не запече, но след това отиде в моргата...
Нещо ми беше направило дупка в картерната кутия, а от там няма как да изтече антифриз biggrin.gif А дупката беше станала или в Добрич предният ден (като огромна буца лед падна от камиона пред мен и минах с колата през нея) или същият ден на варненската магистрала, която не беше още добре рзчистена от големият сняг. На места имаше още преспи над 2м отсрани на разчистеното платно. Но до София си стигнах и чак в града започна да ми премигва лампичката за налягане на маслото.... ама премигваше, а не светеше punk.gif

Re: Питане за масло

Публикувано на: 04 Апр 2014 20:37
от nowyaris
mariooo1 написа:ЗА майсторите не съм искал да засегна никой rolleyes.gif аз този който ми го препоръча първото му вярвам и ще го посещавам пак ако имам проблеми,а относно ELF-а сипвах го щото от един друг автомобил имах наблюдение и нямаше проблеми и за това, не съм фен на марката.Следващото май ще е YACCO.
Много верен избор :thumbsup: . Стига да е правилното - препоръчват за нашите LUBE O 5W30.

Re: Питане за масло

Публикувано на: 04 Апр 2014 22:55
от scorpion
Japanese_fever написа:
scorpion написа: Та и при него съм виждал японски двигатели отворени за основен ремонт най-вече защото не проблема е бил в това какво масло е сложено, а в това, че не е сменявано или ... въобще липсва tooth.gif
Точно така и аз така съм чувал. Това, че си си купил безисвестно масло нищо не значи, още повече германско. Важното е маслото да не е менте, другото са бели кахъри. Лошото е, че точно реномираните марки имат най-много ментета. Примерно преди 20-тина години никой не знаеше за маслото Арал. Рекламираше се само тук-таме, а си е сериозна марка.
Това с ментетата е факт. Трябва наистина да се внимава от къде се купува. Марката може да е неизвестна или поне нетипична за масло. Имахме в семейството Браво и Клио. И двете обслужвани с масло с бранда Делко. Странно нали но двигателите си работеха като шевни машини.

Доколкото съм запознат големите производители пускат брандове за определени сегменти и ценови класове. Интересно, че в един американски форум четох доста спорове за бранда Тойота, с производител Мобил. Твърдеше се, че всъщност Мобил1 печелят с най ниската оферта и респективно Тойота влагат първоначално техните масла в колите си. Различни дилъри на Тойита и сервизи предлагали от Кастрол, през Амсол и Пензойл. Тук сме виждали мнение дори за Приста, което би било интересно но аз липно не вярвам.

Извинявам се на колегата. Оспамихме темата. Важното е да се сменява маслото и филтрите редовно. Останалото си е божа работа. Поздрави!

Re: Питане за масло

Публикувано на: 05 Апр 2014 08:47
от mariooo1
Не очаквах такъв голям интерес когато я пуснах, но това показва че е важна за всички, ако може да попитам още едно въпросче на последното обслужване (на 120 000 в италия на фактурата) пише след като си преведох, че е замервана компресията на цилиндрите и тя е 13,5 около.Дали е добре?

Re: Питане за масло

Публикувано на: 05 Апр 2014 09:06
от slowtraveler
Vesko написа:...Че те япнките си вървят извесно време без масло. Пробвано лично за 500км punk.gif (авенсис 2 1.8)
Абсолютно вярно tooth.gif
Писал съм тук в друга тема - Авенсис 1 / 1.6... Варна - Елена (около 270км - ГАААЗ)...
Проверявам в Елена маслото - на щеката няма никой (иначе лампата за налягане не ми е светвала)... Сипах един литър (само 1л подходяща синтетика имаше в Елена), и щеката успя да докосне с върха си масълцето (а до MIN - много разстояние tooth.gif ).
Казах си - щом до тук ме е докарала, ще ме върне в някой по-обетован град. Така в Търговище намерих още 1л, който също го налях и вече нивото мина над MIN (е, доста под МАХ)...
Което при около 3.5л общо количество масло и 2л налети доста под МАХ означава, че съм карал практически без масло... Но никакви последици нямаше.
След това последва гаранционния ремонт със смяна на бутала и сегменти (и щека) и повече не е имало проблем с пипане на масло...
Т.е. - един правилен ремонт ти решава проблемите..