Страница 2 от 2
Публикувано на: 15 Мар 2007 13:33
от dap
Ти си знаеш аз не ти казвам как да караш, щом така ти харесва карай си biggrin.gif , и нямах впредвит агресивно каране газ спирачка газ стълб biggrin.gif просто ми беше любопитно мисленето ти
поздрави
Публикувано на: 15 Мар 2007 21:24
от roumen68
dap написа:Ти си знаеш аз не ти казвам как да караш, щом така ти харесва карай си biggrin.gif , и нямах впредвит агресивно каране газ спирачка газ стълб biggrin.gif просто ми беше любопитно мисленето ти
поздрави
Да, докато някой не се запали от този начин на каране - сигурно му се струва безсмислено да кара скъпа кола и да икономисва стотинки със специално старание за това.
Поздрави и на Филибето от Златна Добруджа

Публикувано на: 15 Мар 2007 21:49
от poli
Я да се обдя и аз.
Аз съм със Старлет 1.3 16V турбо и мога да се похваля с разход градско при нисък буст 8 и нещо 9л/100км.
Макар че не гоня нисък разход.
Публикувано на: 15 Мар 2007 23:07
от roumen68
dap написа:И аз съм на мнението на ugabuga че няма смисъл от освобождаване от скорост!!! лично мое мнение

Правилно - дали ще се спускаш на скорост или по инерция - разходът е един и същ. Докато се спускаш е така...
Но... работата не е в това. А в това, че на скорост си на моторна спирачка, която спира колата от добро самостоятелно ускоряване за последващото изкачване. Примерно на 5-та скорост без газ ще стигнеш в най-ниската точка със скорост 100 км/ч, но оставена по инерция колата ще се движи със 130 км/ч в същата тази точка. И точно тези примерни +30 км/ч в скорост ще дадат икономия при изкачването.

Публикувано на: 16 Мар 2007 09:15
от the_rider
roumen68 написа:dap написа:И аз съм на мнението на ugabuga че няма смисъл от освобождаване от скорост!!! лично мое мнение

Правилно - дали ще се спускаш на скорост или по инерция - разходът е един и същ. Докато се спускаш е така...
Но... работата не е в това. А в това, че на скорост си на моторна спирачка, която спира колата от добро самостоятелно ускоряване за последващото изкачване. Примерно на 5-та скорост без газ ще стигнеш в най-ниската точка със скорост 100 км/ч, но оставена по инерция колата ще се движи със 130 км/ч в същата тази точка. И точно тези примерни +30 км/ч в скорост ще дадат икономия при изкачването.

Грешиш! не е един и същ разхода. Ако спускаш на скорост разхода ти е 0, но ако спукаш с изключена скорост имаш разход малко по-голям от този на празен ход. Ще питаш защо е по-голям? защото мотора ти работи на по-високи обороти отколкото на празен ход /за бензин говорим/, защото насрещния вятър ти набива въздух и обеднява сместта, а компютъра се старае да не угасне и пуска повече бенизн. И така разликата от икономията от инерцията и по-високия разход от спускането на празен, а не на принудителен, ход е толкова малка и неясна, че аз бих предпочел да имам сигурност в колата отколкото да спестя /а дори не е сигурно че ще спестя/ някой и друг милиграм гориво.
Публикувано на: 16 Мар 2007 09:58
от roumen68
the_rider написа:
... Ако спускаш на скорост разхода ти е 0...
Няма как да е 0 и в двата случая, тъй като двигателят все пак си работи. За да е 0 - трябва да е изгасен. При мен - дизел - на празен ход оборотите са към 920 rpm, при изключена от скорост в движение - някъде към 970 rpm. Може и да има някаква разлика в разхода, но тя е нищожна. Но за да преодолееш изкачването нагоре - оборотите отиват към 2000 rpm, а моментният разход е от порядъка от 10-15 на 100. Така че ако си имаш засилването надолу без намесата на педала за газта и без да те спира 5-тата предавка - ще изминеш по-дълго разстояние нагоре преди да се наложи да включиш на скорост и да натиснеш сериозно педала. Ето, от тук ще имаш икономията - от изминатият път нагоре без да си натиснал газта. Нали постоянно си гледам борд компютъра и виждам, че това има ефект.
Защо така да нямаш сигурност в колата? Нали двигателят си работи, имаш си серво и за волана, и за спирачките...
Публикувано на: 16 Мар 2007 10:03
от b_d
При бензинови коли (за дизелите незнам) съществува понятието ППХ (принудителен празен ход - over-run) - това означава, че ако двигателят работи с над 1500-1800 оборота и дроселът е затворен - притокът на бензин спира и колата харчи 0 (нула) литра.
Публикувано на: 16 Мар 2007 10:13
от roumen68
bad_dog написа:При бензинови коли (за дизелите незнам) съществува понятието ППХ (принудителен празен ход - over-run) - това означава, че ако двигателят работи с над 1500-1800 оборота и дроселът е затворен - притока на бензин спира и колата харчи 0 (нула) литра.
Виж, това не го знаех, не знам как е и при дизела...