Страница 2 от 2

Re: Акумулатор за корола Е12 1.4 vvt-i

Публикувано на: 06 Фев 2014 16:10
от Scott
saho написа:До колегата на който му гасне, като натисне спирачка с включени всички консуматори - да не си на скорост?????? При мен при задействане на АВС оборотите се вдигат .
Това че се вдигат оборотите като положително качество ли го споменаваш? Прилича ми на сагата с педала за газта, ти натискаш спирачка пък оборотите се вдигат. worthy.gif

Re: Акумулатор за корола Е12 1.4 vvt-i

Публикувано на: 06 Фев 2014 16:11
от Scott
saho написа:До колегата на който му гасне, като натисне спирачка с включени всички консуматори - да не си на скорост?????? При мен при задействане на АВС оборотите се вдигат .
Че само на изключен от скорост автомобил ли се натиска спирачка? Това че се вдигат оборотите като положително качество ли го споменаваш? Прилича ми на сагата с педала за газта, ти натискаш спирачка пък оборотите се вдигат. worthy.gif

Re: Акумулатор за корола Е12 1.4 vvt-i

Публикувано на: 06 Фев 2014 16:22
от saho
Не четеш внимателно, оборотите се вдигат, като се задейства АБС и не до 6000, а до 1000. Даже не е до 1000, а до 900. Забелязъл съм, като съм си правил проби на лед, на път без движение изключена от скорост. Да за положително качество го имам, и съм далече от проблемите с газта. А ако си на скорост - ще изгасне бъди сигурен. Да се върнем да акумулаторите

Re: Акумулатор за корола Е12 1.4 vvt-i

Публикувано на: 07 Фев 2014 11:50
от ufer
Scott написа:
saho написа:До колегата на който му гасне, като натисне спирачка с включени всички консуматори - да не си на скорост?????? При мен при задействане на АВС оборотите се вдигат .
Това че се вдигат оборотите като положително качество ли го споменаваш? Прилича ми на сагата с педала за газта, ти натискаш спирачка пък оборотите се вдигат. worthy.gif
Колега Scott, можеш ли да дадеш малко повече информация за повишаване и намаляване на оборотите при включване както на допълнителни консуматори, така и на спирачка. На какво се дължи, имали някой сензор, който да влияе на този процес. И при мен го има този ефект (MR2) и аз се колебая дали е положителен, или отрицателен за мотора това много леко повишаване на оборотите - примерно от 900 на 1000.

Re: Акумулатор за корола Е12 1.4 vvt-i

Публикувано на: 07 Фев 2014 13:27
от slowtraveler
Доколкото съм чел документация, ЕКУ-то има вход команда включен климатик за да увеличи оборотите с малко ( до около 900об/мин).
Иначе реакцията на големите товари обикновено е свързана с реакция на намаляване на празния ход.
Например стандартно трябва да е 700об/мин и ДВГ си държи толкова.
В един момент идва голям товар - например АБС и т.н., при което алтернатора рязко натоварва ДВГ, намалявайки му оборотите рязко.
ЕКУ-то усеща резкия спад на обороти и компенсира с подаване на газ... Но АБС е краткотраен товар и в даден момент товара рязко отпада, при което двигателя временно се изфорсира малко...
Понякога има подобна реакция и заради сервоусилвателя на спирачките - навлиза допълнителен въздух в смукателния колектор, който променя оборотите..

Re: Акумулатор за корола Е12 1.4 vvt-i

Публикувано на: 07 Фев 2014 14:22
от Airfan
Потвърждавам и на моя Авенсис е така. Също ако е студено в колата, на празен ход държи 1100 об докато позатопли, независимо, че е загрял мотора.

Re: Акумулатор за корола Е12 1.4 vvt-i

Публикувано на: 07 Фев 2014 14:43
от ufer
При мен се получава при включване на всякакви потребители и така е колата от нова - 1986, вече 28 години. Което ме води до мисълта на колегата, че тази компенсация е по-скоро положителна, отколкото отрицателна. Лятото бях експериментирал с един трик от англичаните. В дросела има малък вход за студен въздух, който отива във восъчен стъпков мотор - за студения старт. Ограничих отвора от Ф10 на Ф 5 мм, тъй като оборотите при студения старт са много високи за нашите географски ширини - почти 2500. Свалих ги на 1300 - 1400. Лятото обаче, само при много горещ двигател оборотите започнаха да падат до 500-600, което взе да влияе дори на спирачките - ставаха твърди и компенсацията на оборотите не действаше. Октомври махнах тази капачка от дросела и всичко се оправи. Единственото, което остана, са високите обороти при студен старт. Мисля напролет пак да пробвам с друг по-голям диаметър - примерно Ф 8 мм и да търся баланса между компенсацията на оборотите при натискане на спирачки и високите обороти при студен старт - очаквам нещо около 1500 - 1800, без това да влияе на компенсацията. Дано да стане! biggrin.gif

Re: Акумулатор за корола Е12 1.4 vvt-i

Публикувано на: 07 Фев 2014 19:07
от LEXUS
Колега, каквото е трябвало, е изчислено и направено от инженерите преди 28 години, както казваш. Надали твоето решение е по-смислено от това на завода-производител. Щом е направена да качва на такива обороти студена, следователно така трябва и е разчетена системата. Само един съвет - и при мен при едната ми Корола - на 27 години biggrin.gif също качваше оборотите студена на 2300-2500 об./мин. и така си я карах, но преди години при една центровка на карбуратора/ с карбуратор с автоматичен смукач е/ механикът каза,че ги е свалил оборотите. Как - не знам, но се регулират по някакъв начин. Сега студена качва оборотите между 1800 - 2000 об./мин. в зависимост от времето.

Re: Акумулатор за корола Е12 1.4 vvt-i

Публикувано на: 07 Фев 2014 19:17
от slowtraveler
Правил съм си самостоятелна центровка на автоматичния смукач на Пиърбург карбуратор (Шкодичка)...
Ставаше елементарно със завъртане на термичния блок, хваната отстрани на карбуратора (вътре имаше спирала - биметална пластина).
Принципа - много прост. Термоблока премества едно зъбче. Преди да запалиш колата натискаш газта до долу - дросела се отваря докрай, но като отпуснеш газта зацепва в зъбчето и не успява да се затвори. При загряване на карбуратора (там минава и охладителна точност), постепенно това зъбче се прибира, освобождавайки постепенно дросела.
При съвременните автомобили ЕКУ-то се грижи за тези режими...
Но темата е доста далеч от Акумулатора на Е12 :whistle:

Re: Акумулатор за корола Е12 1.4 vvt-i

Публикувано на: 10 Фев 2014 07:47
от ufer
Съжалявам, за добавката, но явно това е тема в развитие. biggrin.gif Понякога така става - има преход към съседна тематика, но все пак е от полза. А за тези експерименти свалям шапка на английския фен клуб. Това в Европа вероятно е най-стабилният и от него може да се почерпи страшно много информация. А тези високи обороти дори англичаните на тяхна територия намират за високи, затова и аз опитвам това онова, без да подценявам японските конструктори. Колата я купих от Швейцария, т.е. с алпийска настройка, което може и да е заложено в ЕКУ-то още при вноса от Япония. А при нас на морето е значително по-топличко и наистина 2500 оборота идват в повечко. Нямам предвид само разход, но и динамиката при тръгване след студен старт. Лек ден, колеги.