Страница 2 от 7

Re: Икономични ли са хибридите на дълъг път?

Публикувано на: 30 Яну 2014 12:27
от Not_active_user_1
Края на февруари, почти е сигурно, че съм в Мюнхен. Ако минаваш с колата пиши. Бирата е от мен. :cheers:

Re: Икономични ли са хибридите на дълъг път?

Публикувано на: 30 Яну 2014 14:03
от LEXUS
vesko сравнява хибрид с 300 коня с дизел с 200 и вика,че дизелът харчи малко по-малко на дълго. biggrin.gif

Re: Икономични ли са хибридите на дълъг път?

Публикувано на: 30 Яну 2014 14:15
от Vesko
LEXUS написа:vesko сравнява хибрид с 300 коня с дизел с 200 и вика,че дизелът харчи малко по-малко на дълго. biggrin.gif
Ми то на дълъг път мощността май няма голямо значение cool.gif Тя има значение, ако се "дърпам" на светофарите в града tongue.gif

Re: Икономични ли са хибридите на дълъг път?

Публикувано на: 01 Фев 2014 23:05
от Instruktor59@yahoo.com
Vesko написа:Ми то на дълъг път мощността май няма голямо значение cool.gif Тя има значение, ако се "дърпам" на светофарите в града tongue.gif
Има, мощността има значение, но човек като покара само 40-50 х. км кола с по-голяма "тяговъоръженост"/мощност и въртящ момент спрямо масата, бързо забравя каква мъка е пътуването (времето, средната скорост, безопасността, дори разхода) със слаботелесна кола... Всякакви нагорнища тяговъоръжената кола взема на последна предавка (без Шипка и Петрохан), изпреварванията отнемат малко време, ускоренията до желана скорост след намаляване/спиране отнемат много по-кратки времена, БЕЗОПАСНОСТТА и съответното усещане, удоволствието от пътуването, много по-бавно настъпващата умора... са допълнителни неща, които добавям при оценка "икономична ли е на дълъг път"...

А статията, посочена в началото, е доста информативна, като махнем упорито профански разпространяващото се превеждане на efficiency = ефикасност, като ефективност, "дисплей"(=екран) и пр. такива, които "забързаните" журналисти от всякаква специалност никога нямат време да проверят какво точно означават и как се превеждат.
Според мен постигната средна скорост на толкова дълъг път, през толкова граници (ако времето за престой е включено, в което силно се съмнявам) е отлична, но едва ли. Всеки е пътувал и по магистрали и с ограничения и без такива... Не е лесно да се постигне средна скорост над 80 км/ч. Дори вярвам, че в нея не са включени никакви времена на престои. Просто човек като знае, че не може да се разбере с никакви полицаи на никакви цени и спазва ограниченията, това е положението.
Моят извод е, че хибридите (поне посоченият в статията) са достатъчно икономични, при посочените степени на оборудване, на дълъг път. Ако се махнат ненужните способности (т.нар. екстри) и масата на колата се намали с 10-15%, тогава и разходът на дълъг път може да намалее още малко. smile.gif

Re: Икономични ли са хибридите на дълъг път?

Публикувано на: 12 Фев 2014 00:00
от Not_active_user_1
На дълъг, на къс, на какъвто и да е път мощността има значение. Освен, ако не вземем идеалният случай и не караш сам и на абсолютно прав участък без денивелация. Там вече ще се съглася, че мощността няма значение. Във всеки друг случай има.

Re: Икономични ли са хибридите на дълъг път?

Публикувано на: 12 Фев 2014 00:27
от jim_beam
Instruktor59@yahoo.com написа:...
Според мен постигната средна скорост на толкова дълъг път, през толкова граници (ако времето за престой е включено, в което силно се съмнявам) е отлична, но едва ли. Всеки е пътувал и по магистрали и с ограничения и без такива... Не е лесно да се постигне средна скорост над 80 км/ч. Дори вярвам, че в нея не са включени никакви времена на престои. Просто човек като знае, че не може да се разбере с никакви полицаи на никакви цени и спазва ограниченията, това е положението.
Моят извод е, че хибридите (поне посоченият в статията) са достатъчно икономични, при посочените степени на оборудване, на дълъг път. Ако се махнат ненужните способности (т.нар. екстри) и масата на колата се намали с 10-15%, тогава и разходът на дълъг път може да намалее още малко. smile.gif

колега аз винаги постигам към 100км/h средна скорост като си идвам до бг пловдив,граници,1 проход към 50км,2 пъти бензиностанция,почивки всичко е вътре.просто бързичко трябва да се кара,където може,но не е проблем.към 1200км и 3 граници за 12 часа,е ако седна да ям в словения стават 13,понеже много добре готвят. tooth.gif

пс>даже съм постигал и по-добри резултати,но разхода се вдига много. blushing.gif

Re: Икономични ли са хибридите на дълъг път?

Публикувано на: 12 Фев 2014 08:04
от slowtraveler
prius 3 написа:На дълъг, на къс, на какъвто и да е път мощността има значение. Освен, ако не вземем идеалният случай и не караш сам и на абсолютно прав участък без денивелация. Там вече ще се съглася, че мощността няма значение. Във всеки друг случай има.
Ставаше въпрос за това, че при магистрала и умерена скорост (за което е предпоставка ниската средна скорост) се използва сравнително малък процент от максималната мощност на автомобила...
Примери? Дори опелчето ми Астра 60к.с. нямаше никакъв проблем да се движи по магистралата със 130км/ч (тогава такива бяха ограниченията) без намаляване на скоростта независимо от баири и т.н. А то няма как да даде повече от максималните си 60к.с....
Мощността има голямо значение за максималната скорост (при високите скорости съпротивлението на въздуха заема много голям процент от общите загуби) и динамиката (достатъчно бързо ускорение - с посоченото по-горе опелче изпреварването бе мъка).
При магистралата рядко гониш максимална скорост, а динамиката е много намалена.
Затова и поне за мен има голяма разлика дали пътя е 'къс или дълъг/(предимно магистрала)', за начина на използване на ДВГ..
Неслучайно на автомобилите се дават двата разхода - градски и извънградски, като само от една скоростна кутия с други подбрани числа можеш да промениш разхода с над 1л/100км при определени условия...

Re: Икономични ли са хибридите на дълъг път?

Публикувано на: 14 Фев 2014 10:43
от Instruktor59@yahoo.com
slowtraveler написа:... като само от една скоростна кутия с други подбрани числа можеш да промениш разхода с над 1л/100км при определени условия...
:thumbsup: :thumbsup:

Re: Икономични ли са хибридите на дълъг път?

Публикувано на: 17 Фев 2014 01:43
от andrian999999
prius 3 написа:Rudy, от изброените от теб автомобили само Х5 съм карал точно с 3.0 мотора. Мощността му обаче е по-ниска и разхода на гориво над 10/100. За другите не знам от личен опит, а само от разговори със собственици. Х6 е ламя. От няколко човека го знам. Там изобщо не прави сравнение, че може да излезе, че хибрида ти нищо не гори спрямо него. biggrin.gif
Не ме разбирай погрешно! От разход на гориво никой не е забогатял. Дали ти гори толкова или малко повече, няма особено значение. Важното е колата да те кефи. Из пространството обаче витаят някакви такива изкривени и манипулирани информации, че видите ли, хибридите може би са икономични в града, а извън него харчат много. Темата е точно за това и статията с теста доказва, че не е баш така. smile.gif
само да отчета колега къде си карал Х5 за да ти харчи над 10/100? защото градско в София харчи макс 12 при доста тежък крак, иначе под 12 гаранция. и да вметна по темата новото бмв 740д карано постоянно със 150км/ч и повече на ски до Италия 8/100 отзад опел инсигния 10/100 ,но може би заради куфара (thule) на покрива жалва се собственика. та 3.0л дизели и на бмв , мерцедес са доста икономични и разход (който ти казваш) над 10 е абсурден при скорости до 140км/ч

Re: Икономични ли са хибридите на дълъг път?

Публикувано на: 18 Фев 2014 14:16
от Not_active_user_1
andrian999999,
Говоря за среден разход в Мюнхен, околността и аутобаните, а не само за една и съща скорост на магистрала. Среден разход 10 и нещо. На собственика на автомобила разхода му е горе-долу същия малко под моя, но над 10/100 по БК. Реално над 11/100 пълен-празен-пълен резервоар по негови думи. Та това е за „икономичните“ БМВ-та. :whistle:
За бБГ или софийско мога да ти кажа, че разхода е нагоре с около 10%. Поне при мен е така с различни автомобили, които съм карал тук и там.

Re: Икономични ли са хибридите на дълъг път?

Публикувано на: 18 Фев 2014 14:39
от Vesko
prius 3 написа:andrian999999,
Говоря за среден разход в Мюнхен, околността и аутобаните, а не само за една и съща скорост на магистрала. Среден разход 10 и нещо. На собственика на автомобила разхода му е горе-долу същия малко под моя, но над 10/100 по БК. Реално над 11/100 пълен-празен-пълен резервоар по негови думи. Та това е за „икономичните“ БМВ-та. :whistle:
За бБГ или софийско мога да ти кажа, че разхода е нагоре с около 10%. Поне при мен е така с различни автомобили, които съм карал тук и там.
Ми моят хибрид и Х5 на колегата ми разхода софия/добрич е в полза на БМВ-то... за германия както се писа в една друга тема може да са различни колите

Re: Икономични ли са хибридите на дълъг път?

Публикувано на: 18 Фев 2014 14:54
от Not_active_user_1
София/Добрич градско или извънградско е? Среден разход ли е или не е? А Х5 същата мощност и динамика ли е като Лекса или не е? Дай да ги уточним тези неща и пак да си говирим! :whistle:

Re: Икономични ли са хибридите на дълъг път?

Публикувано на: 18 Фев 2014 14:57
от Vesko
prius 3 написа:София/Добрич градско или извънградско е? Среден разход ли е или не е? А Х5 същата мощност и динамика ли е като Лекса или не е? Дай да ги уточним тези неща и пак да си говирим! :whistle:
И двете коли са горе долу с еднакви габарити, Времето на придвижване е горе долу едно и също. Сега за мощности, динамика и т.н са различни, ама като вземем пътуването като пътуване те нямат чак такова голямо значение. А и темата е икономични ли са на дълъг път :)

Re: Икономични ли са хибридите на дълъг път?

Публикувано на: 18 Фев 2014 15:05
от Not_active_user_1
Тя наистина темата беше за дълъг път, но на хибридите. smile.gif
Както и да е, намесихме други коли в темата и ми стана интересно на колегата ти колко харчи и твоята колко? Да направим пряка съпоставка. А за динамиката и мощността не си съвсем прав. Точно на този път (минавал съм го много пъти, не до Добрич, а до Варна) си е много показателна. Предполагам с твоята за секунди можеш да ускориш и да изпревариш колона от няколко коли, както съм сигурен, че го правиш, докато при баварката, нещата са малко по-зле в това отношение.

Re: Икономични ли са хибридите на дълъг път?

Публикувано на: 18 Фев 2014 15:15
от Vesko
prius 3 написа:Тя наистина темата беше за дълъг път, но на хибридите. smile.gif
Както и да е, намесихме други коли в темата и ми стана интересно на колегата ти колко харчи и твоята колко? Да направим пряка съпоставка. А за динамиката и мощността не си съвсем прав. Точно на този път (минавал съм го много пъти, не до Добрич, а до Варна) си е много показателна. Предполагам с твоята за секунди можеш да ускориш и да изпревариш колона от няколко коли, както съм сигурен, че го правиш, докато при баварката, нещата са малко по-зле в това отношение.
Съвсем така си е. Мога да ускоря бързо.... ама като спра на бензиностанцията да заредя и Х5цата ме е задминала :) Моята харчи над 10, Х5цата 8 и по-малко. И разликата във времето на пристигане е минимална.. 20-30мин