Re: Икономични ли са хибридите на дълъг път?
Публикувано на: 30 Яну 2014 12:27
Края на февруари, почти е сигурно, че съм в Мюнхен. Ако минаваш с колата пиши. Бирата е от мен. 

TOYOTA FORUM BULGARIA
https://www.toyotabg.eu/
Ми то на дълъг път мощността май няма голямо значениеLEXUS написа:vesko сравнява хибрид с 300 коня с дизел с 200 и вика,че дизелът харчи малко по-малко на дълго. biggrin.gif
Има, мощността има значение, но човек като покара само 40-50 х. км кола с по-голяма "тяговъоръженост"/мощност и въртящ момент спрямо масата, бързо забравя каква мъка е пътуването (времето, средната скорост, безопасността, дори разхода) със слаботелесна кола... Всякакви нагорнища тяговъоръжената кола взема на последна предавка (без Шипка и Петрохан), изпреварванията отнемат малко време, ускоренията до желана скорост след намаляване/спиране отнемат много по-кратки времена, БЕЗОПАСНОСТТА и съответното усещане, удоволствието от пътуването, много по-бавно настъпващата умора... са допълнителни неща, които добавям при оценка "икономична ли е на дълъг път"...Vesko написа:Ми то на дълъг път мощността май няма голямо значениеТя има значение, ако се "дърпам" на светофарите в града
Instruktor59@yahoo.com написа:...
Според мен постигната средна скорост на толкова дълъг път, през толкова граници (ако времето за престой е включено, в което силно се съмнявам) е отлична, но едва ли. Всеки е пътувал и по магистрали и с ограничения и без такива... Не е лесно да се постигне средна скорост над 80 км/ч. Дори вярвам, че в нея не са включени никакви времена на престои. Просто човек като знае, че не може да се разбере с никакви полицаи на никакви цени и спазва ограниченията, това е положението.
Моят извод е, че хибридите (поне посоченият в статията) са достатъчно икономични, при посочените степени на оборудване, на дълъг път. Ако се махнат ненужните способности (т.нар. екстри) и масата на колата се намали с 10-15%, тогава и разходът на дълъг път може да намалее още малко.
Ставаше въпрос за това, че при магистрала и умерена скорост (за което е предпоставка ниската средна скорост) се използва сравнително малък процент от максималната мощност на автомобила...prius 3 написа:На дълъг, на къс, на какъвто и да е път мощността има значение. Освен, ако не вземем идеалният случай и не караш сам и на абсолютно прав участък без денивелация. Там вече ще се съглася, че мощността няма значение. Във всеки друг случай има.
slowtraveler написа:... като само от една скоростна кутия с други подбрани числа можеш да промениш разхода с над 1л/100км при определени условия...
само да отчета колега къде си карал Х5 за да ти харчи над 10/100? защото градско в София харчи макс 12 при доста тежък крак, иначе под 12 гаранция. и да вметна по темата новото бмв 740д карано постоянно със 150км/ч и повече на ски до Италия 8/100 отзад опел инсигния 10/100 ,но може би заради куфара (thule) на покрива жалва се собственика. та 3.0л дизели и на бмв , мерцедес са доста икономични и разход (който ти казваш) над 10 е абсурден при скорости до 140км/чprius 3 написа:Rudy, от изброените от теб автомобили само Х5 съм карал точно с 3.0 мотора. Мощността му обаче е по-ниска и разхода на гориво над 10/100. За другите не знам от личен опит, а само от разговори със собственици. Х6 е ламя. От няколко човека го знам. Там изобщо не прави сравнение, че може да излезе, че хибрида ти нищо не гори спрямо него. biggrin.gif
Не ме разбирай погрешно! От разход на гориво никой не е забогатял. Дали ти гори толкова или малко повече, няма особено значение. Важното е колата да те кефи. Из пространството обаче витаят някакви такива изкривени и манипулирани информации, че видите ли, хибридите може би са икономични в града, а извън него харчат много. Темата е точно за това и статията с теста доказва, че не е баш така.
Ми моят хибрид и Х5 на колегата ми разхода софия/добрич е в полза на БМВ-то... за германия както се писа в една друга тема може да са различни колитеprius 3 написа:andrian999999,
Говоря за среден разход в Мюнхен, околността и аутобаните, а не само за една и съща скорост на магистрала. Среден разход 10 и нещо. На собственика на автомобила разхода му е горе-долу същия малко под моя, но над 10/100 по БК. Реално над 11/100 пълен-празен-пълен резервоар по негови думи. Та това е за „икономичните“ БМВ-та.![]()
За бБГ или софийско мога да ти кажа, че разхода е нагоре с около 10%. Поне при мен е така с различни автомобили, които съм карал тук и там.
И двете коли са горе долу с еднакви габарити, Времето на придвижване е горе долу едно и също. Сега за мощности, динамика и т.н са различни, ама като вземем пътуването като пътуване те нямат чак такова голямо значение. А и темата е икономични ли са на дълъг пътprius 3 написа:София/Добрич градско или извънградско е? Среден разход ли е или не е? А Х5 същата мощност и динамика ли е като Лекса или не е? Дай да ги уточним тези неща и пак да си говирим!
Съвсем така си е. Мога да ускоря бързо.... ама като спра на бензиностанцията да заредя и Х5цата ме е задминалаprius 3 написа:Тя наистина темата беше за дълъг път, но на хибридите.![]()
Както и да е, намесихме други коли в темата и ми стана интересно на колегата ти колко харчи и твоята колко? Да направим пряка съпоставка. А за динамиката и мощността не си съвсем прав. Точно на този път (минавал съм го много пъти, не до Добрич, а до Варна) си е много показателна. Предполагам с твоята за секунди можеш да ускориш и да изпревариш колона от няколко коли, както съм сигурен, че го правиш, докато при баварката, нещата са малко по-зле в това отношение.