Страница 2 от 2
Публикувано на: 13 Мар 2007 22:29
от Caesar
Излиза, че е нормално да има завъртане за около 1-2 сек. и чак тогава да запали, т.е. не пали от раз. Виждал съм Карина дизел да пали така - от раз, но мойта е бензинова и не пали така. Имам проятел със Селика с двигател 4АФЕ, ще го питам и него и ще споделя.
Публикувано на: 14 Мар 2007 11:14
от the_rider
bad_dog написа:дефинирай "от раз"
4АФЕ има три датчика в делкото. Двата осигуряват така наречените Г1 и Г2 сигнали, като са разположени на 180 градуса един от друг и работят със еднозъбо колелце. 180 градуса при тях е равно на 360 на коляновия вал. За да започне да подава искра и гориво трябва зъбчето да мине покрай единия датчик, което става след максимум 360 градуса на коляновия вал. Ако е спряло близо до датчика може и "от раз" да запали

"от раз" - с по-малко от 1 оборот на коляновия вал
Публикувано на: 14 Мар 2007 18:58
от slowtraveler
the_rider написа:
"от раз" - с по-малко от 1 оборот на коляновия вал
Те това искам да го видя biggrin.gif
Сигурно в бензина му добавяш капките с компресията за да успее да запали толкова бързо biggrin.gif
На карбураторен двигател наистина при подходящи условия ми е палила колата 'на четвърт' оборот, ама откакто съм на инжекторни двигатели, винаги е имало малко забавяне (а всичките са били нови коли).
Още си спомням един Москвич 412 дефорсиран, с капнал акумулатор. Въртях манивелата като омаен 15 минути без никакъв опит за запалване. Накрая спрях и от яд ударих манивелата с ръка - преместих я с не повече от 1/8 оборот и московеца запали, ама това беше след здраво въртене и след като току-що бях спрял да въртя (явно още имаше компресия
Като се замисля може да има и друга причина да пали бавно - все пак при гасене на колата инжекторите спират да пускат бензин докато двигателя още се върти - т.е. в цилиндрите няма горивна смес а само въздух.
Затова трябва време инжекторите да изплюят бензина и той да стигне в цилиндрите и да се компресира..... Пък и трябва двигателя да се развърти до определени обороти - ако акумулатора ти е слаб, маслото гъсто и т.н. може да му трябва повече време на стартера да вдигне оборотите. Ако компресията ти е слаба, центровката лоша на двигателя му трябват още по-високи обороти за да успее да запали, което пак си е време...
Обаче това дето го говорим за палене на 1-2 оборота практически е невъзможно да го определим - доколкото си спомням стартера върти двигателя с около 400-500об/мин - т.е 7-8об/сек.
За мен е нормално двигателя за запали за около 1 сек...
Публикувано на: 15 Мар 2007 08:24
от b_d
стартерът върти с около 250-300 об.
Публикувано на: 15 Мар 2007 08:58
от the_rider
аз не меря времето за палене в секунди (все пак-като тръгвам за работа не си нося хронометър в джоба) а в обороти. те се чуват достатъчно ясно. Ако не вярваш, слагаме по 10 кинта на чистачките (е така за хъс

) и палиме

Публикувано на: 15 Мар 2007 13:29
от slowtraveler
the_rider....
Ако си ходил в казармата знаеш как се мери секундата без хронометър (двадесет и едно, двадесет и две и.... хвърляш ....

)...
А това палене с по-малко от оборот сигурно означава - 'няма-няма нищо и изведнъж - бръммммм', щото още няма да си чул нито един такт... biggrin.gif
П.С. Като дойдеш лятото към Варна може да направим експеримента в друга течна валута, щото тея 10лв под чистачката ще стоят като паричките в бикините на бамбините ...

biggrin.gif
Публикувано на: 15 Мар 2007 15:52
от Caesar
Това за бикините на бамбините е много готино! Но стига спам.
А сега за оборотите и времето: 300 оборота за 1 минута дава време 0,2 секунди. Излиза, че ако палемето е ОК, т.е. на двигателя му трябват само 1-2 оборота, то той трябва да запали практически моментално.
Все пак един въпрос 260-300 оборота за минута, чия честота е това- на стартера или на коляновия вал? Ако е на стартера, сметката е съвсем друга.
Публикувано на: 15 Мар 2007 18:07
от b_d
250-300 на коляновия вал естествено.
Публикувано на: 15 Мар 2007 18:54
от slowtraveler
Абе ако само при паленето има проблем, то вероятно това си е проблем на горивната система. Руснаците са му дали име - УТТ (Утринен Трабл Тойоте).
Общо взето проблемите, които могат да го причинят (но не са всичките де):
1. Запушване на цедката в резервоара
2. Проблем в бензиновата помпа (задръстена, износена)
3. Проблем с инжекторите - (не трябва да пропускат в затворено положение)
4. Регулатора на налягане
Тук има интересна статия, но е на руски:
http://toyota-club.net/files/05-01-10/0 ... -sam24.htm
Публикувано на: 16 Мар 2007 09:21
от the_rider
slowtraveler написа:the_rider....
Ако си ходил в казармата знаеш как се мери секундата без хронометър (двадесет и едно, двадесет и две и.... хвърляш ....

)...
А това палене с по-малко от оборот сигурно означава - 'няма-няма нищо и изведнъж - бръммммм', щото още няма да си чул нито един такт... biggrin.gif
П.С. Като дойдеш лятото към Варна може да направим експеримента в друга течна валута, щото тея 10лв под чистачката ще стоят като паричките в бикините на бамбините ...

biggrin.gif
Важи за другата валута, самоче летувам край Бургас. Ходил съм и в казарма и над 10 коли съм сменил, собствени, а сигурно 50 различни съм карал, повярвай ми знам какво сначи палене от раз....това означава нещо като ЧЪК-бръммм (чък-а е от шалтера на стартера

)
Публикувано на: 19 Мар 2007 17:35
от chukov
Малко спам мойто ама майната му
Ела да чуеш дизеловата Карина кога пали.
Независимо зиме ли или лете.
Докато врътнеш и е запалила.
Музика за ушите
