А аз най-обичам, някой да ме убеждава в неща, които ТОЙ е изпитал на гърба си. biggrin.gif
Ако стържеш стъклото, когато е замърсено ще получиш драскотини да, но те няма да са от това с което стържеш. Сещаш ли се! Така, че драскоти ще имаш само и единствено тогава, когато чистиш мръсно стъкло или стъргалката ти е замърсена. Ако не си съгласен с това да вземем да пишем на АДАК, ДЕКРА, ТЮФ и т.н. институции, които само с подобни проблеми се занимават, че тестовете, които всяка година правят на стъргалките не струват и те драскат стъклата. Има и стъргалки с метал отпред. Мисля, че от месинг или нещо такова бяха. Е то пластмасата, ако драскаше джама си представи какво ще стане, ако е метал. Клипове и материали да ти търся ли да видиш? Има и електрически стъргалки с моторче и батерии и едни пластини се движат на барабан в кръг. Те пък как надраскват сигурно не е истина просто. biggrin.gif
Има и друго и ще ти го обясня специално, за да не се заблуждаваш повече. В Германия една от най-автомобилните нации застраховането е много добре развито. Тук стъклата на колите имат вечна гаранция. Представи си само, ако действително тези стъргалки драскаха стъклата, какво чудо щеше да стане, след като милиони германци, всяка сутрин стържат ли стържат и си ги надраскват.
За загряването на двигателя. Добре де казваш, че зимата палиш и чистиш. Лятото какво правиш? Палиш и чакаш? Това с амбразурката тук в немско не е много разпространено по простата причина, че по закон трябва добре да са ти почистени предното и странични стъкла, за да излезеш на пътя(то и в БГ май беше така, но колко се спазва...). Ако си с „амбразурка“ рискуваш глоба, а ако катастрофираш, застрахователя не поема нищо. Поемаш си го сам. Та за това хората внимават в това отношение.
За тръгването веднага имам чувството, че в БГ все още хората живеят в онова време и все още се кара по инерция с мисълта, че караш Москвич с М-10д и зимата трябва да се разбият буците в двигателя и чак тогава да потеглиш. Със съвременните масла го нямаш този проблем, а и като тръгнеш увеличаваш циркулацията на маслото в системата и така спомагаш за по-доброто мазане. Не казвам да караш на ръчка, а съвсем внимателно.
За шофьорските книжки „Ц“-кат. прегледа на очите е 45 мин. То не е само преглед, а са различни видове тестове на различни апарати. Тестват ти скорост на движението на ретината, сила, острота, периферно зрение, очни дъна, мускулатура, цветочувствителност, бързина на реакцията, нервите и кръвоносните съдове и още др. неща. Всичко се тества за всяко око поотделно. Само специализирани очни кабинети с такава специална техника издават сертификат за състоянието на очите ти. В БГ този преглед е пълен ташак. Казвам ти ги тези неща, като любопитни факти, а не за нещо друго. Психотеста на всеки 5 г. се минава. Толкова важат тук книжките „Ц“-кат, а не на 10 г. както в БГ. „Б“-кат са безсрочни и са за цял живот.
