Re: Тампони на двигател - проверка
Публикувано на: 11 Окт 2013 09:45
Освен да прави някакъв резонанс в генерацията или в автоматика да има някви причини, но в това отношение не съм от добрите познавачи.
Моята Д4Д 90 к.с. има притрисане при потегляне на 1-ва ,но при по-рязко тръгване,което си мислех,че е от съеденител ,и на заден по нагорнище при плавно тръгване усещам бая клатене,на двиг. и едно пукане, но това е сигурно ск.кутия,полуоски.Иначе метода с бордюра е пробван-доста отскача напред.Колега при тебе освен с потеглянето усещаха ли се някви вибрации,на място и в движения?Toyo_driver написа:Колега, за бензин автоматик не знам, но ще ти кажа моя опит с дизел Д4Д 116к.с. Симптомите при мен бяха леко притрисане при потегляне на 1-ва и още по осезаемо тресене при потегляне назад(заден тампон на ДВГ). Как да го диагностицираш...ако искаш подпри колата на един бордюр, отвори капака на ДВГ и накарай друг шофьор да отпуска леко педала на съединителя(спирачката при теб) като се опита да потегли срещу бордюра(внимателно да не качите колата отгоре, че ще съжаляваш за тази БГ диагностика![]()
)...отклонение повече от 2-3 см е "много" - особено ако "влиза в радиатора" laugh.gif...Важно е да успееш и визуално да провериш тампоните - това естествено с канал или подемник. Всякакви напуквания, скъсвания, следи от триене или неестествено изместване от стандартното положение говорят, че тампонът е за смяна. След като се оплакваш само от вибрации, но не и от тресене при потегляне, предполагам че проблема при теб може би е от големия тампон до ангренажа, който за съжаление е най-скъп
тампона на скоростната кутия предвид захващането му(той виси и поема само част от тежестта) почти не се къса.
Както и "Petar" каза насочи се към големия(десния) тампон на ДВГ...освен ако под тресене на празен ход имаш предвид увеличаване и намаляване на оборотите(rough idling) тогава сигурно ще трябва почистване на стъпковия мотор за празния ход(ISC valve). Успех и пиши за решението на проблема!
Промяна на оборотите няма; повечето мнения наистина са за този тампон откъм ангренажа.Toyo_driver написа:Колега, за бензин автоматик не знам, но ще ти кажа моя опит с дизел Д4Д 116к.с. Симптомите при мен бяха леко притрисане при потегляне на 1-ва и още по осезаемо тресене при потегляне назад(заден тампон на ДВГ). Как да го диагностицираш...ако искаш подпри колата на един бордюр, отвори капака на ДВГ и накарай друг шофьор да отпуска леко педала на съединителя(спирачката при теб) като се опита да потегли срещу бордюра(внимателно да не качите колата отгоре, че ще съжаляваш за тази БГ диагностика![]()
)...отклонение повече от 2-3 см е "много" - особено ако "влиза в радиатора" laugh.gif...Важно е да успееш и визуално да провериш тампоните - това естествено с канал или подемник. Всякакви напуквания, скъсвания, следи от триене или неестествено изместване от стандартното положение говорят, че тампонът е за смяна. След като се оплакваш само от вибрации, но не и от тресене при потегляне, предполагам че проблема при теб може би е от големия тампон до ангренажа, който за съжаление е най-скъп
тампона на скоростната кутия предвид захващането му(той виси и поема само част от тежестта) почти не се къса.
Както и "Petar" каза насочи се към големия(десния) тампон на ДВГ...освен ако под тресене на празен ход имаш предвид увеличаване и намаляване на оборотите(rough idling) тогава сигурно ще трябва почистване на стъпковия мотор за празния ход(ISC valve). Успех и пиши за решението на проблема!
Не са нито ск.кутия нито полуоски... виж предния и задния тампони на двигателя. При мен нямаше никакви вибрации на място или в движение...след смяната на задния(беше си откровено скъсан) изчезна пукането назад и колебанието при потегляне.t k d4d написа:Моята Д4Д 90 к.с. има притрисане при потегляне на 1-ва ,но при по-рязко тръгване,което си мислех,че е от съеденител ,и на заден по нагорнище при плавно тръгване усещам бая клатене,на двиг. и едно пукане, но това е сигурно ск.кутия,полуоски.Иначе метода с бордюра е пробван-доста отскача напред.Колега при тебе освен с потеглянето усещаха ли се някви вибрации,на място и в движения?
Какви да взема ,че да не случа на някакви твърди?Toyo_driver написа:Не са нито ск.кутия нито полуоски... виж предния и задния тампони на двигателя. При мен нямаше никакви вибрации на място или в движение...след смяната на задния(беше си откровено скъсан) изчезна пукането назад и колебанието при потегляне.t k d4d написа:Моята Д4Д 90 к.с. има притрисане при потегляне на 1-ва ,но при по-рязко тръгване,което си мислех,че е от съеденител ,и на заден по нагорнище при плавно тръгване усещам бая клатене,на двиг. и едно пукане, но това е сигурно ск.кутия,полуоски.Иначе метода с бордюра е пробван-доста отскача напред.Колега при тебе освен с потеглянето усещаха ли се някви вибрации,на място и в движения?
Малко развалихме темата на колегата, ама..... има различни варианти - тайвански, немски, полски, оригинални...... Най-добре е оригинални, за да нямаш изненади....ако решиш за тях - Toyota forever е твоя човекt k d4d написа:Какви да взема ,че да не случа на някакви твърди?
Оправихте ли проблема с тресенето, че и на моята тресе, и в сервиза ми казаха, че всички тампони са здрави Д4Д 2000 мотор. Всичко проверено и неможе де се разбере какво е точноstany68 написа:Промяна на оборотите няма; повечето мнения наистина са за този тампон откъм ангренажа.Toyo_driver написа:Колега, за бензин автоматик не знам, но ще ти кажа моя опит с дизел Д4Д 116к.с. Симптомите при мен бяха леко притрисане при потегляне на 1-ва и още по осезаемо тресене при потегляне назад(заден тампон на ДВГ). Как да го диагностицираш...ако искаш подпри колата на един бордюр, отвори капака на ДВГ и накарай друг шофьор да отпуска леко педала на съединителя(спирачката при теб) като се опита да потегли срещу бордюра(внимателно да не качите колата отгоре, че ще съжаляваш за тази БГ диагностика![]()
)...отклонение повече от 2-3 см е "много" - особено ако "влиза в радиатора" laugh.gif...Важно е да успееш и визуално да провериш тампоните - това естествено с канал или подемник. Всякакви напуквания, скъсвания, следи от триене или неестествено изместване от стандартното положение говорят, че тампонът е за смяна. След като се оплакваш само от вибрации, но не и от тресене при потегляне, предполагам че проблема при теб може би е от големия тампон до ангренажа, който за съжаление е най-скъп
тампона на скоростната кутия предвид захващането му(той виси и поема само част от тежестта) почти не се къса.
Както и "Petar" каза насочи се към големия(десния) тампон на ДВГ...освен ако под тресене на празен ход имаш предвид увеличаване и намаляване на оборотите(rough idling) тогава сигурно ще трябва почистване на стъпковия мотор за празния ход(ISC valve). Успех и пиши за решението на проблема!
Това за инжекторите вече е нещо ново.vodafon написа:колегата пише за проблем който е типичен за бензинов двг с директно впръскване - не е тампон, инжектори се ебават.
идентично за почти всички марки с директо впръскване на бензин -FSI,JTS,GDI, е тресене на двг при определен пробег - особенно с бг горива.
имал съм алфа с директно впръскване, лечението е или нови инжектори или яко добавка на всеки резервоар. аз набих на три резервоара докато се оправи - вюрт.
ако и наистина си издънил катализатора - това ти е болката .
П.П. също като причина - нехващаема, при издънването на катализатора /ако не е издънване а подмяна с гърне/ има огрооомна вероятност за крива заварка която да повлича цялата аусп. система и да тресе за това. просто е обран компенсаторния луфт на системата и го усещаш да тресе.
Аз имах проблем с това уплътнение. Смазах го с високо температурна грес и вибрациите в купето намаляха доста.JapCar написа:Чувал съм , че в подобни случаи виновно е "запичането" на някакво лещовидно съединение м/у изпускателния колектор и ауспуха, което трябва да осигурява подвижна връзка. Не се сещам обаче дали за бенз/дизел ставаше дума или и за двете.
Чудя се как някои обвиняват маслото за всички шумове, вибрации и проблеми по двг или колата. Аз винаги купувам от най-евтиното масло от eBay, което отговаря по параметри на двг. и сменям навреме. Никога не съм робувал на "позлатените" Кастроли, Мобили...на двойна цена. Скъпото масло осигурява по-малко износване, което поне за тук в днешно време не е важно, колите често сменят собствениците. Нито знам тези преди мен какво масло, колко често са сменяли, нито ме е грижа за следващите...важно е при мен колата да е в ред.memorex написа:Според мен проблема е далеч по-прост .Следващия път сложи хубаво масло в двигателя да не е от тойотското и ще видиш разликата.Успех.
Без да правя реклама - алфата я пооправих с вюрт чистител за инжекцион, тук във форума има един колега който аз се убедих че предлага читави неща-яриса ми 1.4 д4д имаше подобно тресене -вече го нямаstany68 написа:Това за инжекторите вече е нещо ново.vodafon написа:колегата пише за проблем който е типичен за бензинов двг с директно впръскване - не е тампон, инжектори се ебават.
идентично за почти всички марки с директо впръскване на бензин -FSI,JTS,GDI, е тресене на двг при определен пробег - особенно с бг горива.
имал съм алфа с директно впръскване, лечението е или нови инжектори или яко добавка на всеки резервоар. аз набих на три резервоара докато се оправи - вюрт.
ако и наистина си издънил катализатора - това ти е болката .
П.П. също като причина - нехващаема, при издънването на катализатора /ако не е издънване а подмяна с гърне/ има огрооомна вероятност за крива заварка която да повлича цялата аусп. система и да тресе за това. просто е обран компенсаторния луфт на системата и го усещаш да тресе.
При едно ходене в ТМ СофияЗапад - приемчиците караха колата и накрая надълго ми разказаха,че при този двигател било нормално да тресе.Имало го и при РАВ4,със същия двигател.....Нямало оправяне след определен пробег и затова-споко и да си карам така.....За инжектори нищо не споменаха,иначе какво им пречеше да ми отрежат главата ? Иначе - сипвах една добавка на Кастрол - приятели ми я препоръчаха.Ефект нямаше никакъв./Колата е карана само в Швейцария,аз съм първи тук/.
По отн.на катализатора - след премахването на горния и замяната на долния с резонаторно гърне - /при Дидо/ - също нямаше никаква промяна във вибрациите.Та едва ли е крива заварка или нещо подобно.
По отн.на тампоните - сменил съм само предния,който си беше скъсан. За другите - не намерих доставчик,който да си вземе обратно тампона,ако се окаже,че моя си е здрав.А да свалям един след друг тампони на двигател и да ги проверявам ,след това да поръчвам и т.н....нещо не си го представям.Не намерих сервиз/майстор/,който категорично да каже,че имам за смяна тампон/тампони. Та вече не знам, може и да не са и тампони. Пък и се свиква с вибрацията с течение на времето.
![]()
Като се затопли - ще му мисля отново,ако започне да ме дразни силно.