Страница 2 от 4

Re: Тампони на двигател - проверка

Публикувано на: 11 Окт 2013 09:45
от Оги
Освен да прави някакъв резонанс в генерацията или в автоматика да има някви причини, но в това отношение не съм от добрите познавачи.

Re: Тампони на двигател - проверка

Публикувано на: 13 Окт 2013 21:59
от Toyo_driver
Колега, за бензин автоматик не знам, но ще ти кажа моя опит с дизел Д4Д 116к.с. Симптомите при мен бяха леко притрисане при потегляне на 1-ва и още по осезаемо тресене при потегляне назад(заден тампон на ДВГ). Как да го диагностицираш...ако искаш подпри колата на един бордюр, отвори капака на ДВГ и накарай друг шофьор да отпуска леко педала на съединителя(спирачката при теб) като се опита да потегли срещу бордюра(внимателно да не качите колата отгоре, че ще съжаляваш за тази БГ диагностика no.gif mellow.gif )...отклонение повече от 2-3 см е "много" - особено ако "влиза в радиатора" laugh.gif...Важно е да успееш и визуално да провериш тампоните - това естествено с канал или подемник. Всякакви напуквания, скъсвания, следи от триене или неестествено изместване от стандартното положение говорят, че тампонът е за смяна. След като се оплакваш само от вибрации, но не и от тресене при потегляне, предполагам че проблема при теб може би е от големия тампон до ангренажа, който за съжаление е най-скъп sad.gif тампона на скоростната кутия предвид захващането му(той виси и поема само част от тежестта) почти не се къса.
Както и "Petar" каза насочи се към големия(десния) тампон на ДВГ...освен ако под тресене на празен ход имаш предвид увеличаване и намаляване на оборотите(rough idling) тогава сигурно ще трябва почистване на стъпковия мотор за празния ход(ISC valve). Успех и пиши за решението на проблема! :thumbsup:

Re: Тампони на двигател - проверка

Публикувано на: 14 Окт 2013 06:56
от t k d4d
Toyo_driver написа:Колега, за бензин автоматик не знам, но ще ти кажа моя опит с дизел Д4Д 116к.с. Симптомите при мен бяха леко притрисане при потегляне на 1-ва и още по осезаемо тресене при потегляне назад(заден тампон на ДВГ). Как да го диагностицираш...ако искаш подпри колата на един бордюр, отвори капака на ДВГ и накарай друг шофьор да отпуска леко педала на съединителя(спирачката при теб) като се опита да потегли срещу бордюра(внимателно да не качите колата отгоре, че ще съжаляваш за тази БГ диагностика no.gif mellow.gif )...отклонение повече от 2-3 см е "много" - особено ако "влиза в радиатора" laugh.gif...Важно е да успееш и визуално да провериш тампоните - това естествено с канал или подемник. Всякакви напуквания, скъсвания, следи от триене или неестествено изместване от стандартното положение говорят, че тампонът е за смяна. След като се оплакваш само от вибрации, но не и от тресене при потегляне, предполагам че проблема при теб може би е от големия тампон до ангренажа, който за съжаление е най-скъп sad.gif тампона на скоростната кутия предвид захващането му(той виси и поема само част от тежестта) почти не се къса.
Както и "Petar" каза насочи се към големия(десния) тампон на ДВГ...освен ако под тресене на празен ход имаш предвид увеличаване и намаляване на оборотите(rough idling) тогава сигурно ще трябва почистване на стъпковия мотор за празния ход(ISC valve). Успех и пиши за решението на проблема! :thumbsup:
Моята Д4Д 90 к.с. има притрисане при потегляне на 1-ва ,но при по-рязко тръгване,което си мислех,че е от съеденител ,и на заден по нагорнище при плавно тръгване усещам бая клатене,на двиг. и едно пукане, но това е сигурно ск.кутия,полуоски.Иначе метода с бордюра е пробван-доста отскача напред.Колега при тебе освен с потеглянето усещаха ли се някви вибрации,на място и в движения?

Re: Тампони на двигател - проверка

Публикувано на: 14 Окт 2013 14:18
от stany68
Toyo_driver написа:Колега, за бензин автоматик не знам, но ще ти кажа моя опит с дизел Д4Д 116к.с. Симптомите при мен бяха леко притрисане при потегляне на 1-ва и още по осезаемо тресене при потегляне назад(заден тампон на ДВГ). Как да го диагностицираш...ако искаш подпри колата на един бордюр, отвори капака на ДВГ и накарай друг шофьор да отпуска леко педала на съединителя(спирачката при теб) като се опита да потегли срещу бордюра(внимателно да не качите колата отгоре, че ще съжаляваш за тази БГ диагностика no.gif mellow.gif )...отклонение повече от 2-3 см е "много" - особено ако "влиза в радиатора" laugh.gif...Важно е да успееш и визуално да провериш тампоните - това естествено с канал или подемник. Всякакви напуквания, скъсвания, следи от триене или неестествено изместване от стандартното положение говорят, че тампонът е за смяна. След като се оплакваш само от вибрации, но не и от тресене при потегляне, предполагам че проблема при теб може би е от големия тампон до ангренажа, който за съжаление е най-скъп sad.gif тампона на скоростната кутия предвид захващането му(той виси и поема само част от тежестта) почти не се къса.
Както и "Petar" каза насочи се към големия(десния) тампон на ДВГ...освен ако под тресене на празен ход имаш предвид увеличаване и намаляване на оборотите(rough idling) тогава сигурно ще трябва почистване на стъпковия мотор за празния ход(ISC valve). Успех и пиши за решението на проблема! :thumbsup:
Промяна на оборотите няма; повечето мнения наистина са за този тампон откъм ангренажа.

Re: Тампони на двигател - проверка

Публикувано на: 14 Окт 2013 21:08
от Toyo_driver
t k d4d написа:Моята Д4Д 90 к.с. има притрисане при потегляне на 1-ва ,но при по-рязко тръгване,което си мислех,че е от съеденител ,и на заден по нагорнище при плавно тръгване усещам бая клатене,на двиг. и едно пукане, но това е сигурно ск.кутия,полуоски.Иначе метода с бордюра е пробван-доста отскача напред.Колега при тебе освен с потеглянето усещаха ли се някви вибрации,на място и в движения?
Не са нито ск.кутия нито полуоски... виж предния и задния тампони на двигателя. При мен нямаше никакви вибрации на място или в движение...след смяната на задния(беше си откровено скъсан) изчезна пукането назад и колебанието при потегляне. spell.gif

Re: Тампони на двигател - проверка

Публикувано на: 15 Окт 2013 06:55
от t k d4d
Toyo_driver написа:
t k d4d написа:Моята Д4Д 90 к.с. има притрисане при потегляне на 1-ва ,но при по-рязко тръгване,което си мислех,че е от съеденител ,и на заден по нагорнище при плавно тръгване усещам бая клатене,на двиг. и едно пукане, но това е сигурно ск.кутия,полуоски.Иначе метода с бордюра е пробван-доста отскача напред.Колега при тебе освен с потеглянето усещаха ли се някви вибрации,на място и в движения?
Не са нито ск.кутия нито полуоски... виж предния и задния тампони на двигателя. При мен нямаше никакви вибрации на място или в движение...след смяната на задния(беше си откровено скъсан) изчезна пукането назад и колебанието при потегляне. spell.gif
Какви да взема ,че да не случа на някакви твърди?

Re: Тампони на двигател - проверка

Публикувано на: 16 Окт 2013 22:03
от Toyo_driver
t k d4d написа:Какви да взема ,че да не случа на някакви твърди?
Малко развалихме темата на колегата, ама..... има различни варианти - тайвански, немски, полски, оригинални...... Най-добре е оригинални, за да нямаш изненади....ако решиш за тях - Toyota forever е твоя човек :thumbsup:

Re: Тампони на двигател - проверка

Публикувано на: 18 Окт 2013 01:38
от JapCar
Чувал съм , че в подобни случаи виновно е "запичането" на някакво лещовидно съединение м/у изпускателния колектор и ауспуха, което трябва да осигурява подвижна връзка. Не се сещам обаче дали за бенз/дизел ставаше дума или и за двете.

Re: Тампони на двигател - проверка

Публикувано на: 23 Дек 2013 20:25
от Niko_38
stany68 написа:
Toyo_driver написа:Колега, за бензин автоматик не знам, но ще ти кажа моя опит с дизел Д4Д 116к.с. Симптомите при мен бяха леко притрисане при потегляне на 1-ва и още по осезаемо тресене при потегляне назад(заден тампон на ДВГ). Как да го диагностицираш...ако искаш подпри колата на един бордюр, отвори капака на ДВГ и накарай друг шофьор да отпуска леко педала на съединителя(спирачката при теб) като се опита да потегли срещу бордюра(внимателно да не качите колата отгоре, че ще съжаляваш за тази БГ диагностика no.gif mellow.gif )...отклонение повече от 2-3 см е "много" - особено ако "влиза в радиатора" laugh.gif...Важно е да успееш и визуално да провериш тампоните - това естествено с канал или подемник. Всякакви напуквания, скъсвания, следи от триене или неестествено изместване от стандартното положение говорят, че тампонът е за смяна. След като се оплакваш само от вибрации, но не и от тресене при потегляне, предполагам че проблема при теб може би е от големия тампон до ангренажа, който за съжаление е най-скъп sad.gif тампона на скоростната кутия предвид захващането му(той виси и поема само част от тежестта) почти не се къса.
Както и "Petar" каза насочи се към големия(десния) тампон на ДВГ...освен ако под тресене на празен ход имаш предвид увеличаване и намаляване на оборотите(rough idling) тогава сигурно ще трябва почистване на стъпковия мотор за празния ход(ISC valve). Успех и пиши за решението на проблема! :thumbsup:
Промяна на оборотите няма; повечето мнения наистина са за този тампон откъм ангренажа.
Оправихте ли проблема с тресенето, че и на моята тресе, и в сервиза ми казаха, че всички тампони са здрави Д4Д 2000 мотор. Всичко проверено и неможе де се разбере какво е точно

Re: Тампони на двигател - проверка

Публикувано на: 24 Дек 2013 00:51
от vodafon
колегата пише за проблем който е типичен за бензинов двг с директно впръскване - не е тампон, инжектори се ебават.
идентично за почти всички марки с директо впръскване на бензин -FSI,JTS,GDI, е тресене на двг при определен пробег - особенно с бг горива.
имал съм алфа с директно впръскване, лечението е или нови инжектори или яко добавка на всеки резервоар. аз набих на три резервоара докато се оправи - вюрт.
ако и наистина си издънил катализатора - това ти е болката .
П.П. също като причина - нехващаема, при издънването на катализатора /ако не е издънване а подмяна с гърне/ има огрооомна вероятност за крива заварка която да повлича цялата аусп. система и да тресе за това. просто е обран компенсаторния луфт на системата и го усещаш да тресе.

Re: Тампони на двигател - проверка

Публикувано на: 27 Дек 2013 19:05
от stany68
vodafon написа:колегата пише за проблем който е типичен за бензинов двг с директно впръскване - не е тампон, инжектори се ебават.
идентично за почти всички марки с директо впръскване на бензин -FSI,JTS,GDI, е тресене на двг при определен пробег - особенно с бг горива.
имал съм алфа с директно впръскване, лечението е или нови инжектори или яко добавка на всеки резервоар. аз набих на три резервоара докато се оправи - вюрт.
ако и наистина си издънил катализатора - това ти е болката .
П.П. също като причина - нехващаема, при издънването на катализатора /ако не е издънване а подмяна с гърне/ има огрооомна вероятност за крива заварка която да повлича цялата аусп. система и да тресе за това. просто е обран компенсаторния луфт на системата и го усещаш да тресе.
Това за инжекторите вече е нещо ново.
При едно ходене в ТМ СофияЗапад - приемчиците караха колата и накрая надълго ми разказаха,че при този двигател било нормално да тресе.Имало го и при РАВ4,със същия двигател.....Нямало оправяне след определен пробег и затова-споко и да си карам така.....За инжектори нищо не споменаха,иначе какво им пречеше да ми отрежат главата ? Иначе - сипвах една добавка на Кастрол - приятели ми я препоръчаха.Ефект нямаше никакъв./Колата е карана само в Швейцария,аз съм първи тук/.
По отн.на катализатора - след премахването на горния и замяната на долния с резонаторно гърне - /при Дидо/ - също нямаше никаква промяна във вибрациите.Та едва ли е крива заварка или нещо подобно.
По отн.на тампоните - сменил съм само предния,който си беше скъсан. За другите - не намерих доставчик,който да си вземе обратно тампона,ако се окаже,че моя си е здрав :) .А да свалям един след друг тампони на двигател и да ги проверявам ,след това да поръчвам и т.н....нещо не си го представям.Не намерих сервиз/майстор/,който категорично да каже,че имам за смяна тампон/тампони. Та вече не знам, може и да не са и тампони. Пък и се свиква с вибрацията с течение на времето. :)
Като се затопли - ще му мисля отново,ако започне да ме дразни силно.

Re: Тампони на двигател - проверка

Публикувано на: 27 Дек 2013 20:03
от memorex
Според мен проблема е далеч по-прост .Следващия път сложи хубаво масло в двигателя да не е от тойотското и ще видиш разликата.Успех.

Re: Тампони на двигател - проверка

Публикувано на: 27 Дек 2013 20:13
от lederman
JapCar написа:Чувал съм , че в подобни случаи виновно е "запичането" на някакво лещовидно съединение м/у изпускателния колектор и ауспуха, което трябва да осигурява подвижна връзка. Не се сещам обаче дали за бенз/дизел ставаше дума или и за двете.
Аз имах проблем с това уплътнение. Смазах го с високо температурна грес и вибрациите в купето намаляха доста.
Този тип съединение е заместител на меките връзки.

Re: Тампони на двигател - проверка

Публикувано на: 27 Дек 2013 21:54
от JapCar
memorex написа:Според мен проблема е далеч по-прост .Следващия път сложи хубаво масло в двигателя да не е от тойотското и ще видиш разликата.Успех.
Чудя се как някои обвиняват маслото за всички шумове, вибрации и проблеми по двг или колата. Аз винаги купувам от най-евтиното масло от eBay, което отговаря по параметри на двг. и сменям навреме. Никога не съм робувал на "позлатените" Кастроли, Мобили...на двойна цена. Скъпото масло осигурява по-малко износване, което поне за тук в днешно време не е важно, колите често сменят собствениците. Нито знам тези преди мен какво масло, колко често са сменяли, нито ме е грижа за следващите...важно е при мен колата да е в ред.
Вярно, в БГ нещата са по-различни, по-дълго се ползват колите от един собственик, за това не твърдя, че моето виждане по въпроса е приложимо.
За маслото в ск. кутия вероятно е по-различно. Качеството, верния вискозитет вероятно са отговорни за плавното превключване при всички температури, така мисля, макар, че никога не съм сменял...

Re: Тампони на двигател - проверка

Публикувано на: 28 Дек 2013 10:36
от vodafon
stany68 написа:
vodafon написа:колегата пише за проблем който е типичен за бензинов двг с директно впръскване - не е тампон, инжектори се ебават.
идентично за почти всички марки с директо впръскване на бензин -FSI,JTS,GDI, е тресене на двг при определен пробег - особенно с бг горива.
имал съм алфа с директно впръскване, лечението е или нови инжектори или яко добавка на всеки резервоар. аз набих на три резервоара докато се оправи - вюрт.
ако и наистина си издънил катализатора - това ти е болката .
П.П. също като причина - нехващаема, при издънването на катализатора /ако не е издънване а подмяна с гърне/ има огрооомна вероятност за крива заварка която да повлича цялата аусп. система и да тресе за това. просто е обран компенсаторния луфт на системата и го усещаш да тресе.
Това за инжекторите вече е нещо ново.
При едно ходене в ТМ СофияЗапад - приемчиците караха колата и накрая надълго ми разказаха,че при този двигател било нормално да тресе.Имало го и при РАВ4,със същия двигател.....Нямало оправяне след определен пробег и затова-споко и да си карам така.....За инжектори нищо не споменаха,иначе какво им пречеше да ми отрежат главата ? Иначе - сипвах една добавка на Кастрол - приятели ми я препоръчаха.Ефект нямаше никакъв./Колата е карана само в Швейцария,аз съм първи тук/.
По отн.на катализатора - след премахването на горния и замяната на долния с резонаторно гърне - /при Дидо/ - също нямаше никаква промяна във вибрациите.Та едва ли е крива заварка или нещо подобно.
По отн.на тампоните - сменил съм само предния,който си беше скъсан. За другите - не намерих доставчик,който да си вземе обратно тампона,ако се окаже,че моя си е здрав :) .А да свалям един след друг тампони на двигател и да ги проверявам ,след това да поръчвам и т.н....нещо не си го представям.Не намерих сервиз/майстор/,който категорично да каже,че имам за смяна тампон/тампони. Та вече не знам, може и да не са и тампони. Пък и се свиква с вибрацията с течение на времето. :)
Като се затопли - ще му мисля отново,ако започне да ме дразни силно.
Без да правя реклама - алфата я пооправих с вюрт чистител за инжекцион, тук във форума има един колега който аз се убедих че предлага читави неща-яриса ми 1.4 д4д имаше подобно тресене -вече го няма mellow.gif .
третирай поне два - три резервоара с повишена концентрация, така с едно сипване е за профилактика.
а не са ти го казали щото ако и това тръгне като мълва /освен дизелови и бензинови инжектори/ егати и №1 ще са по качеството.
Отделно бензиновите двг с директно впръскване са много непознати в бг сервизите - не могат да приемат че може да има common rail на бензин, и като сложиш качественното гориво в бг нещо пак неприемливо за западните технологии и получаваш отговора на уравнението

Всъщност инжекторите се хващат лесничко от хора които знаят какво правят - на диагностика се гледат времената за впръскване, газ анализатора също помага или пък на загрял мотор ако понамирисва на неизгорял бензин - те това е.
неравномерната работа/тресенето, е следствие на недобро впръскване/изгаряне на горивото - принципа е същия като да д4д но при бензина е само д4 /директ 4/