-
martod
- Мнения: 1501
- Регистриран на: 15 Ное 2008 17:49
- Местоположение: Пловдив, което си е пак в страната на абсурдите .
Мнение
от martod » 17 Сеп 2013 15:18
t k d4d написа:
Аз затова пуснах темата, защото производителя на първо място ми дава 10w40 ЗАЩО? корола 2002г. 90к.д4д.Незнам къде гледат ,ама в два реномирани пункта в хасково ми казват едно и също,10w40 на първо място,но има и алтернативни варианти с пълна синтетика.НО ЗАЩО НА ПЪРВО Е ПОЛУСИНТЕТИКА?
Маслото се препоръчва според климатичните особености на района, а не според това, кое е на първо място и кое на последно ..
При нашия климат спокойно можеш да си джиткаш с 10/40, все пак тук е Абсурдистан, а не Лапландия .. biggrin.gif
СВЕТЪТ Е КРЪЧМА........ДА СЕДНЕМ НА ЕДНА МАСА....
martod
-
dimkaraganchev
- Мнения: 607
- Регистриран на: 03 Юни 2010 18:23
- Местоположение: гр. Сопот
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 8 пъти
Мнение
от dimkaraganchev » 17 Сеп 2013 18:41
Ето няколко диаграми за сравнение на масла с различни вискозитети:

Последно промяна от
dimkaraganchev на 17 Сеп 2013 18:45, променено общо 1 път.
dimkaraganchev
-
Japanese_fever
- Мнения: 9475
- Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
- Местоположение: Touge, Japan
- Автомобил: 2014 Toyota Zelas
- Получена благодарност: 1 път
Мнение
от Japanese_fever » 18 Сеп 2013 06:36
Колега визкозитета е ясен. Той се подразбира от цифреното означение на маслото. От тези 3-те 5W30 e "най-тънко", както обичат да казват майсторите. Важното е като си запалиш колата сутринта при -20°С кое смазва най-добре и се качва най-бързо горе до разп. вал - отговорът е 5W30.
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
Japanese_fever
-
dimkaraganchev
- Мнения: 607
- Регистриран на: 03 Юни 2010 18:23
- Местоположение: гр. Сопот
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 8 пъти
Мнение
от dimkaraganchev » 18 Сеп 2013 17:59
Да, точно това показват и графиките. Но мен ме притеснява не то толкова вискозитета при ниска температура, колкото вискозитета при работна температура на двигателя. А там 5W30 е с по-лоши показатели. И не съм сигурен в горещите летни дни и при натоварен двигател, примерно при магистрално каране, дали ще може да смазва достатъчно добре. Затова засега залагам на 5W40. Достатъчно добро масло е както за зимата, така и за лятото.
dimkaraganchev
-
Japanese_fever
- Мнения: 9475
- Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
- Местоположение: Touge, Japan
- Автомобил: 2014 Toyota Zelas
- Получена благодарност: 1 път
Мнение
от Japanese_fever » 19 Сеп 2013 01:50
dimkaraganchev написа:Да, точно това показват и графиките. Но мен ме притеснява не то толкова вискозитета при ниска температура, колкото вискозитета при работна температура на двигателя. А там 5W30 е с по-лоши показатели. И не съм сигурен в горещите летни дни и при натоварен двигател, примерно при магистрално каране, дали ще може да смазва достатъчно добре. Затова засега залагам на 5W40. Достатъчно добро масло е както за зимата, така и за лятото.
Работната температура на двигателя трябва да е еднаква, независимо дали си в задръстване или караш със 130 на магистралата.
Ако не е така значи имаш проблем с охладителната система. Мисълта ми е, че няма значение колко горещи са летните дни, щом термостата и перката ти на радиатора са в изправност. Същото важи и за зимата. Та идваме до върпсорът: Колко градуса повече от нормалното ти е загрят двигателя, когато караш по магистралата през горещ летен ден? Да се вижда някакво повишение на стрлката за temp. на антифриза?
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
Japanese_fever
-
Scott
- Мнения: 2710
- Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
- Местоположение: Bristol, UK
- Получена благодарност: 1 път
Мнение
от Scott » 19 Сеп 2013 08:31
Japanese_fever написа:
Работната температура на двигателя трябва да е еднаква, независимо дали си в задръстване или караш със 130 на магистралата.....Колко градуса повече от нормалното ти е загрят двигателя, когато караш по магистралата ...
Джапи, работната температура на двигателя не е точно температурата на маслото. Разликата може да стигне до 50 градуса при високи обороти. А и маслото в зоните на триене се загрява много повече от общото количество в картера.
Друг е въпроса че не вискозитета е най-важен за смазващите качества при висока температура.
Scott
-
Оги
- Мнения: 1133
- Регистриран на: 09 Юли 2012 14:32
- Местоположение: Пазарджик
- Благодарил/а: 29 пъти
- Получена благодарност: 17 пъти
Мнение
от Оги » 19 Сеп 2013 13:41
Не успях да прочета всички коментари.
5/40 е по-добро от 10/40 във всички случаи.
1-има по-устойчив вискозитет;
2-запазва смазочността си в по-голяма степен при температурните колебания, т.е. по издръжливо е;
3-има по-добра смазочност при ниски температури;
4-следователно от 3-то по нисък разход на гориво през зимата, особено на къси разстояния. Според мен по-високата му цена напълно се изплаща, още повече ако е с удължен пробег струва и по-евтино за километраж.
Няма никакво значение как изглежда маслото в тубите или варела, в смисъл рядко или гъсто- това е при студено състояние. Никой не може да прецени от външния му вид какъв е вискозитета при 90-95 гр- колкото е оптималната работна температура освен ако не се загрее и тества в лаборатория.
Отдавна съм приключил със съветите на маслари, монтьори и търговци- ако ще и от ТМ или Балканстар да са- явно са имали 10/40 за продаване и са те убеждавали че това е най-хубавото масло. Като караш с него- нищо особено няма да стане ако не ти влияят горните 3 точки. По-осезаема e разликата през зимата във времето от паленето на студен мотор до достигане на работна температура.
Toyota Corolla E11 1,3; Yaris SCP90 1,3 VVTI; Auris E15 1.33 VVTI;
Оги
-
petar tc.
- Мнения: 82
- Регистриран на: 16 Мар 2012 16:24
- Местоположение: София
Мнение
от petar tc. » 19 Сеп 2013 16:36
5w40 е по добро карай с него

Последно промяна от
petar tc. на 21 Сеп 2013 11:37, променено общо 1 път.
petar tc.
-
Seepo
- Мнения: 39
- Регистриран на: 08 Сеп 2013 15:00
Мнение
от Seepo » 20 Сеп 2013 01:18
да 10в40 е по каталог ;) попринцип но 5/40 май е по яко

другя път от него на следваща смяна

Seepo
-
Japanese_fever
- Мнения: 9475
- Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
- Местоположение: Touge, Japan
- Автомобил: 2014 Toyota Zelas
- Получена благодарност: 1 път
Мнение
от Japanese_fever » 21 Сеп 2013 07:02
Scott написа:Japanese_fever написа:
Работната температура на двигателя трябва да е еднаква, независимо дали си в задръстване или караш със 130 на магистралата.....Колко градуса повече от нормалното ти е загрят двигателя, когато караш по магистралата ...
Джапи, работната температура на двигателя не е точно температурата на маслото. Разликата може да стигне до 50 градуса при високи обороти. А и маслото в зоните на триене се загрява много повече от общото количество в картера.
Друг е въпроса че не вискозитета е най-важен за смазващите качества при висока температура.
Знам за какво говориш - High temp. High shear (HT/HS), който се провежда при 150 градуса С, докато визкозитета се
Измерва при 100 С.
Отделно повечето състезателни масла са 10W30 синтетика, ама в БГ дори няма такъв визкозитет :-)
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
Japanese_fever
-
t k d4d
- Мнения: 172
- Регистриран на: 19 Окт 2011 08:51
Мнение
от t k d4d » 13 Фев 2014 10:20
5в40 DEXOL някво белгийско от варел пълна синтетика гори ми няма и литър на 10 000. 10в40 кастрол магнетик от туба същия разход,даже малко повече Но от 5в40 става по шумна след няколко хиляди,може би след 4-5. От кое да карам,или някое друго? И ако не гори дадено масло значи ли ,че качествено?
t k d4d
-
t k d4d
- Мнения: 172
- Регистриран на: 19 Окт 2011 08:51
Мнение
от t k d4d » 13 Фев 2014 16:40
dimkaraganchev написа:Следващия път пробвай Yacco VX 600 SAE 5W-40.
Колега,VAICO или вече с новото име VITOL VS немско пише на етикета същото ли е или е друго? Дистрибутори са елит кар
t k d4d
-
t k d4d
- Мнения: 172
- Регистриран на: 19 Окт 2011 08:51
Мнение
от t k d4d » 13 Фев 2014 16:49
Japanese_fever написа:Прочети си експлоатационната книжка на колата (ако нямаш си купи от интернет или искай назаем от приятел със същата марка и модел). Виж какво масло се препопъчва за твоя модел. Запознай се с характеристиките и вискозитета на маслата, които са описани там или, които смяташ да ползваш и ще си отговориш сам.
По принцип, ако сипваш масло като това написано в експлоатационната книжка на колата ти или това, което пише на капачката за маслото не ти трябва да знаеш много за маслата. Те хората дето са ти направили колата са си го написали. Всички други слухове и "майсторджийски" съвети са несериозни и дори опасни за двигателя на колата ти!
На кратко ще ти обясня - масло, което започва с 10W не е ефикасно и не се препоръчва при околна темп. от -7°С. Ако в твоя район темп. през зимата не пада под -7 си карай с 10W40. НО пак повтарям, чел съм достатъчно за това масло и не го препоръчвам пред 5W40 и 5W30!
Има достатъчно информация в интернет, а и тук, във форума, сме го дъвкали и сме спорили много. Ако толкова те интересува потруди се малко и ще намериш инфо, за твое добро е.
Моята книжка е на италиански,но гледам една диаграма 10в30 го дават до -18 а защо 10в40 е до -7
t k d4d
-
dimkaraganchev
- Мнения: 607
- Регистриран на: 03 Юни 2010 18:23
- Местоположение: гр. Сопот
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 8 пъти
Мнение
от dimkaraganchev » 13 Фев 2014 20:40
t k d4d написа:dimkaraganchev написа:Следващия път пробвай Yacco VX 600 SAE 5W-40.
Колега,VAICO или вече с новото име VITOL VS немско пише на етикета същото ли е или е друго? Дистрибутори са елит кар
Няма нищо общо. Yacco се произвежда само във Франция.
dimkaraganchev
-
Japanese_fever
- Мнения: 9475
- Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
- Местоположение: Touge, Japan
- Автомобил: 2014 Toyota Zelas
- Получена благодарност: 1 път
Мнение
от Japanese_fever » 13 Фев 2014 23:13
t k d4d написа:
Моята книжка е на италиански,но гледам една диаграма 10в30 го дават до -18 а защо 10в40 е до -7
Няма логика. Би трябвало и двете да са до -7°С, защото и двете започват с 10W.
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
Japanese_fever
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Semrush [Bot] и 3 госта