Страница 2 от 4
Публикувано на: 11 Фев 2007 00:56
от Xeku
Най-добре е преди всичко да се сменят накладките! Ако само се долее течност, после като смениш накладките, ще ти прелее казанчето и ще стане мазало!

Нивото е спаднало от износеното феродо и ще си дойде на нивото като смениш накладките.

Публикувано на: 11 Фев 2007 06:50
от ugabuga
Xeku написа:Най-добре е преди всичко да се сменят накладките! Ако само се долее течност, после като смениш накладките, ще ти прелее казанчето и ще стане мазало!

Нивото е спаднало от износеното феродо и ще си дойде на нивото като смениш накладките.

E, ne viarvam da ima takav problem. Osven tova kato se smeniat nakladki obiknoveno horata praviat i obezvazdushavane tai che niama strashno

Публикувано на: 11 Фев 2007 10:15
от slowtraveler
Хеки в случая е прав - ако очакваш смяна на накладки скоро, по-добре ги смени сега и не пипай нивото на течността. В краен случай долей съвсем малко - да се вдигне нивото с 2-3 мм.
Ако има още живот на накладките (мери се остатъка до марката-прорез върху тях) то можеш да долееш и повече течност(напр.5мм), но в никакъв случай не доливай до мах.
Когато смениш накладките, буталата на спирачните апарати се връщат назад в апарата и изтласкват от цилиндърчетата обратно в казанчето течността. И аз съм преливал казанче по този начин едно време
След смяна разбира се доливаш до МАХ.
Но обезвъздушаване не съм правил(нито пък сервизите тук го правят), защото не е необходимо - ти не отваряш хидравличната система, а само избутваш буталцата назад...
При всички случаи при смяната на накладки почисти добре апарата от изтритото феродо и мръсотия.
Провери добре ли са гумените предпазители на цилиндърчетата.
Ако не са - смени ги навреме, за да не сменяш след това апарат или да ти блокира колело в краен случай

Публикувано на: 11 Фев 2007 15:49
от ugabuga
iskash da kajesh che si karal dostatachno kilometri da ti se izturkat nakladkite no ne smenial spirachnata technost, nito obezvazdushavane si pravil?
Публикувано на: 11 Фев 2007 16:18
от Xeku
ugabuga написа:iskash da kajesh che si karal dostatachno kilometri da ti se izturkat nakladkite no ne smenial spirachnata technost, nito obezvazdushavane si pravil?
И какво от това?

При нормално работеща система, при смяна на накладки, тя не трябва да се обезвъздушава, това вече беше казано. Иначе това, че течността трябвало да се сменя на 2 години и т.н. звучи прекрасно, но едва ли тази практика е много резпространена. Спирачната течност абсорбира влага и губи от свойствата си, но това не значи, че не върши своята работа и след 10 години.
Публикувано на: 11 Фев 2007 17:26
от slowtraveler
ugabuga написа:iskash da kajesh che si karal dostatachno kilometri da ti se izturkat nakladkite no ne smenial spirachnata technost, nito obezvazdushavane si pravil?
Не съм обезвъздушавал въобще. Километрите за смяната на накладките зависи много от стила на каране - последно ги сменях когато предната кола беше на 80х.км (за първи път). Тогава сменях и дискове (нямаше да издържат още 80х.км заради изтъняване).
Тогава нито сменях течност нито обезвъдушавах - нямаше нужда и спирачките си работеха както преди.
Мой колега сменя накладки на 20х.км - през 4-5 месеца и също не обезвъздушава нито пък сменя течност biggrin.gif
Течност сменях на една 4годишна кола и то за всеки случай заради ABS....
А и технологията на смяна на течността с машинка е такава, че практически няма как да влезе въздух в системата - промиването на системата става пак с течност...
Вярно - промиването прилича на обезвъздушаване, щото се отварят щуцерите, ама нейсе....

Публикувано на: 11 Фев 2007 21:23
от jamie
Спирачната течност абсорбира влага и губи от свойствата си, но това не значи, че не върши своята работа и след 10 години.
Де да беше толкоз просто. Ама има ли погълната влага - освен че променя точката на кипене - кородира както метални тръби, така и цилиндърчета.
Публикувано на: 11 Фев 2007 21:58
от Japanese_fever
ugabuga написа:iskash da kajesh che si karal dostatachno kilometri da ti se izturkat nakladkite no ne smenial spirachnata technost, nito obezvazdushavane si pravil?
4e obezvuzdu6avaneto i smenqneto na spira4nata te4nost ne sa 4ast ot procedurata "smenqne na nakladki". Ti da ne bi da obezvuzdu6ava6 na vskqa smqna na nakladki?!?
A ina4e na kolko vreme e hubavo da se smenq spira4nata te4nost?
Na opr. probeg ili izminato vreme?
Публикувано на: 12 Фев 2007 00:25
от slowtraveler
В книжките препоръчват смяна на определено време в зависимост от типа течност(обикновенната по книжка трябва да се сменя на 2г), заради поемането на влага, от което:
1. Променя се точката на кипене - при здраво натоварване по-рано кипват спирачките (случвало ми се е на вартбург - усещането е 6+

)
2. Влагата в системата кородира металните части - тръбички и цилиндри/буталца на спирачните апарати..
Лично аз сменям течност на 4+ години, въпреки, че самата процедура не е много скъпа - по памет около 20лв...
Публикувано на: 12 Фев 2007 00:42
от sluchaen_fen
slowtraveler написа:Лично аз сменям течност на 4+ години, въпреки, че самата процедура не е много скъпа - по памет около 20лв...
20 лв струва смяната на спирачната течност в центровете Фулда, където качеството на услугите е под всякаква критика.
При Тойота капачката за казанчето със спирачна течност е по-голяма от стандартната капачка за останалите коли и на нейно място не може да се завие щуцера на машината за обезвъздушаване. Затова смяната на спирачна течност става само в ТМ-ауто на 3 пъти по-висока цена.
Публикувано на: 12 Фев 2007 08:29
от ALTEZZA
da, smina na spirachki i obezvazdushavane sa dve razlichni jivotni koito ne e zadaljitelno da se paviat zaedno. smiana na spirachki bi triabvalo da oznachava da se smeniat nakladki, da se narejat/smeniat diskovete, po niakoga se smeniat i shim-ovete(lamarinkite det sa na garba na nakladkite, te sa prosto za otbivane na nepriatni zvuci) ako sa rajdiasali. obezvazdushavane/smiana na spirachnata technost po princip se preporachva da se pravi na vseki 2 godini, no opredeleno ne e praktika i povecheto koli karat 10+ godini bez technosta da im e pipana.
inache za sluchaia na hyankov, preporachvam mu da dolee malko technost prosto za da vidi dali ot tam mu sveti lampata, no kakto beshe kazano po gore, prosto da dolee 2mm, ne do gore. kogato technosta dostigne MIN obiknovenno oznachava che ima iznoseni spirachki, ako ne e tova prichinata, to togava nai veroiatno ima niakav problem po spirachnata sistema(technosta izticha ot niakade, a ne bi triabvalo).
Публикувано на: 12 Фев 2007 08:43
от ALTEZZA
slowtraveler написа:Ако има още живот на накладките (мери се остатъка до марката-прорез върху тях)
tova ne e viarno, proreza v nakladkite izobshto ne e tam za marka. ima nakladki det izobshto niamat prorez, ili pak niakoi na koito proreza e do polovinata nakladkata. proreza e tam za da spomaga da se iznesat gazovete det se obrazuvat pri nagriavane kogato se spira, koito gazove sa prichinata za obrazuvane na glancovia ogledalen sloi varhu diskovete, i tochno te sa prichinata diskovete da triabva da se rejat/smeniat pri smiana na nakladkite. v obshti linii e sashtata ideia kogato se polzvat crossdrilled ili sloted diskove. v knigite pishe che minimuma za ostavashta nakladka e 1mm, no az ne bih gi ostavil do takova nivo, tova e prosto minimuma. kogato debelinata na nakladkata(ferodovata chast) dostigne debelinata na plochkata det krepi ferodoto, bih pochnal da mislia za smiana veche. kakto kaza ugabuga, kogato sa tanki nakladkite, te po lesno pregriavat, i ne samo che mogat da izkriviat diskovete, no ferodoto moje da se napuka, a po niakoga i da se otdeli ot metalnata chast det go krepi. tova sa spirachki, ne bih se bazikal s tiah. nikoga ne e prekaleno rano da se smeniat spirachki ili gumi!!!
Публикувано на: 12 Фев 2007 18:25
от hyankov
Ок,
Мерси на всички за мненията. Ще долея малко да видя дали пак ще спадне течноста, а като взема чек отивам да сменям накладки. Дано не се наложи и дисковете... кой знае кво е станало вече. Спирачките ми не издават никакви неприятни звуци ама сега разбирам че (особено задните) не е и задължително да се обадят като си заминават.
Мерси.
Публикувано на: 12 Фев 2007 19:02
от hyankov
200$ за смяна на задни накладки в сервиз на Тойота
Edit:
120$ в PepBoys...
Публикувано на: 12 Фев 2007 20:46
от Xeku
hyankov написа:200$ за смяна на задни накладки в сервиз на Тойота
Edit:
120$ в PepBoys...
DIY, не е сложно! "баси цените, това в БГ струва 10-15 лева в нелъскав сервиз, в Тойота едва ли ще е повече от 50-70!
