Страница 2 от 3
Re: Съвет при покупка на RAV4
Публикувано на: 10 Сеп 2013 21:14
от jim_beam
досега не съм чувал за дефектно турбо при тоя модел,но по принцип винаги може да се намери някой вандал да му види сметката.да се чува свирене е нормално,все пак нали такава му е функцията.нали знаеш колко лесно се проверява>охлабваш скобата на изходната тръба към възд.филтър и я изкарваш.просто опипваш вътре дали е омаслена,ако не е всичко е ок!
Re: Съвет при покупка на RAV4
Публикувано на: 10 Сеп 2013 21:52
от slavi7
поне това със сигурност ще направя, благодаря!
Re: Съвет при покупка на RAV4
Публикувано на: 10 Сеп 2013 23:30
от slavi7
jim_beam написа:
в сервизния план имаш на всеки 30к смяна на маслата на диференциал и раздатъчна кутия,общо 1л диф.масло!не е лошо да видиш дали тия доста важни неща са правени редовно,плюс разбира се дв.масло на всеки 15к!огледай и ремъка,че моя се скъса на 115к!акумулатора ако е оригинален всеки момент ще умре на тия години!
колата е идеална за бг условия,обаче возията е доста твърда,не е за пенсионери и хора с проблеми в кръста.
Колега може ли да препоръчаш някакво масло? От официален сервиз ли е най-добре да се вземе или може да се рискува и с някакво друго?
Re: Съвет при покупка на RAV4
Публикувано на: 11 Сеп 2013 10:59
от roromir
здравей колега,
Един съвет и от мен - можеш да провериш в тм ауто по номер на рама кога са правили гаранционни обслужвания и да добиеш представа за реалните км. Многото км обаче не трябва да те плашат ако колата технически е ок. Пример на моята Корола Версо 2007 пишеше 128 хил км, в тм ауто ми казаха, че февруари тази година е била на 204 и са и сменили акумулатора тогава. Естествено ако са 404 хил км ще се стресна, но според е нормално 5 годишен дизел да е поне на 200 хил км, щото там ги карат колите...
Re: Съвет при покупка на RAV4
Публикувано на: 11 Сеп 2013 15:42
от jim_beam
може да вземеш и тяхното масло,но него повече го гори.
най-добре се оказва 5W30 или 5W40 със спецификации ACEA B4 или C3 и MB229.3 или 229.5.
като препоръка от мен Fuchs Titan Supersyn 5W40 MB229.3,сравнително евтино масло с нищожен разход от 0,5л за 15к.

Re: Съвет при покупка на RAV4
Публикувано на: 11 Сеп 2013 20:13
от slavi7
а за диференциала и скоростите какво масло се препоръчва?
Колкото до километрите 200 000 въобще не ме плашат, дори аз гледах 3 годишни коли които бяха минимум на толкова (на едната беше сменян съединителя, въпреки че показваше около 100 000) т.е. ако отидеш на 5-6 години 350 000 не мърдат laugh.gif
Re: Съвет при покупка на RAV4
Публикувано на: 11 Сеп 2013 21:05
от jim_beam
най-добре тяхното масло,но по принцип стават и други отговарящи на API GL-5 SAE 90,при много ниски темп. под -18гр. SAE 80W-90.това са изискванията на тойота за хипоидното масло в диф. и раздатъчна кутия!за ск.кутия само ориг.масло,нищо друго!
не трябва непременно да са на много км,относително е,но под 20к на год. е голяма рядкост.
Re: Съвет при покупка на RAV4
Публикувано на: 12 Сеп 2013 02:09
от JapCar
jim_beam написа:
не трябва непременно да са на много км,относително е,но под 20к на год. е голяма рядкост.
Не знам колко процента е вярно схващането, че на запад колите минават винаги над 20-40 хил на година. Сигурно за повечето фирмени коли е вярно, но за частните не винаги е вярно-това преви средно по около 100км всеки календарен ден от годината, което е малко вероятно.
Предния ми нисан (бензин) на 8г го взех на под 100хил, сега авенсиса (дизел) взех на 6г на около 120хил. А както се очератва аз да минавам малко годишно...статистиката ще цамбурне. С нисана ходех всеки ден на работа и минавах по около 12 хил./год.И двете коли бяха от частни лица и имаха история...
Re: Съвет при покупка на RAV4
Публикувано на: 12 Сеп 2013 10:51
от Scott
JapCar написа:Не знам колко процента е вярно схващането, че на запад колите минават винаги над 20-40 хил на година...
Предполагам това схващане е породено от търсенето в България - коли на под 5 години за под 5к лева. Във формулата остава само една променлива - пробега, естествено е джамбазите да набавят екземпляри дето са карани яко.
Re: Съвет при покупка на RAV4
Публикувано на: 12 Сеп 2013 20:45
от roromir
JapCar написа:jim_beam написа:
не трябва непременно да са на много км,относително е,но под 20к на год. е голяма рядкост.
Не знам колко процента е вярно схващането, че на запад колите минават винаги над 20-40 хил на година. Сигурно за повечето фирмени коли е вярно, но за частните не винаги е вярно-това преви средно по около 100км всеки календарен ден от годината, което е малко вероятно.
Предния ми нисан (бензин) на 8г го взех на под 100хил, сега авенсиса (дизел) взех на 6г на около 120хил. А както се очератва аз да минавам малко годишно...статистиката ще цамбурне. С нисана ходех всеки ден на работа и минавах по около 12 хил./год.И двете коли бяха от частни лица и имаха история...
Сигурно има и такива на по-малко км, но те са на други цени- пример Корола Версо 5 год от ТМ ауто я продават за 23 хил, на 130 хил км, аз моята я взех за 13 хил, с километраж 130 (реални сигурно 230). Ясно, че цената в ТМ ауто е малко надута, но сигурно са я купили за 20, което сравнено с 13 си е сериозна разлика, включваща печалбата на автоджамбазина
Re: Съвет при покупка на RAV4
Публикувано на: 12 Сеп 2013 21:11
от jim_beam
хората са измислили шваке-листата,която дава ориентир за цената според год. и определени км.логично е при голяма разлика между тази цена и обявената от продавача да има причина,като по-голям пробег,катастрофирала,пребоядисвана и т.н.
поради това моето мнение ако ще се купува употр.кола е>
1.само от 1 собственик
2.само частно лице,никога фирмена
3.само в ориг. състояние,без да е блъскана,това е най-важното-обстоен оглед!
4.доказани км с квитанции за смени на масла
това всичко разбира се ако човек мисли да я покара поне няколко год.
20-30к на година е нормален пробег за частни лица,фирмени коли въртят от 50к нагоре,100-120к също се срещат,на година говорим.в страни като италия,испания,германия се кара здраво.така че тия евтините по бг пазара е ясно какви кочини са били,преди да ги излъскат.

Re: Съвет при покупка на RAV4
Публикувано на: 14 Сеп 2013 00:01
от slavi7
Как развивате филтъра? Има ли някъде специален ключ, който да се продава за развиване на маслен филтър?
Re: Съвет при покупка на RAV4
Публикувано на: 14 Сеп 2013 02:50
от JapCar
slavi7 написа:Как развивате филтъра? Има ли някъде специален ключ, който да се продава за развиване на маслен филтър?
Мога да кажа за 126 к.с.
Тялото е алуминиево и от долу има пробка (не помня размера на ключа, но 17-19). Тя обикновено не може да се развие с ключ (заобля), но с плътно гедоре става. Като се развие, вътре има съчма, която се натиска, да се източи филтъра.
За филтъра може и да има специален ключ, но за универсален, с верига няма много място...Аз използвах дървено трупче и с чук го развих (отстрани има 2 "крила" удобни за чукане).
И да не се източи филтъра предварително, пак става, малко оливане , но като има тава отдолу...
Тоя малко мурдарски работи и е снимал наобратно...но може да се добие представа:
http://www.youtube.com/watch?v=A8EDuwQHgbs
Re: Съвет при покупка на RAV4
Публикувано на: 14 Сеп 2013 13:27
от Scott
JapCar написа:За филтъра може и да има специален ключ, но за универсален, с верига няма много място...Аз използвах дървено трупче и с чук го развих (отстрани има 2 "крила" удобни за чукане)...
Недей така хамалската, има си ключ - Cup Wrench мисля 80мм беше за Тойота - използването на правилния изнструмент е половин свършена работа:
http://dx.com/p/cup-type-oil-filter-wre ... mm-145695?
Re: Съвет при покупка на RAV4
Публикувано на: 14 Сеп 2013 20:35
от slavi7
Жалко, че не прочетох темата преди да поръчам същия ключ от английският ибей. Около 11 паунда беше, а тук само 10 лв biggrin.gif
Иначе аз взех тойота, малко позанемарена от към поддръжка, но иначе много запазена. Масленият филтър беше залепен със силикон, а маслото е сменяно само в официални сервизи на тойота. Нямам думи.
Иначе мястото около филтъра наистина е малко за какъв да е ключ, но го развихме след махане на корите със един "специален" тръбен ключ. biggrin.gif