Съвет при покупка на RAV4
- jim_beam
- Мнения: 2494
- Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
- Местоположение: Австрия
- Автомобил: Honda HR-V RU
- Благодарил/а: 11 пъти
- Получена благодарност: 6 пъти
- Обратна връзка:
Re: Съвет при покупка на RAV4
досега не съм чувал за дефектно турбо при тоя модел,но по принцип винаги може да се намери някой вандал да му види сметката.да се чува свирене е нормално,все пак нали такава му е функцията.нали знаеш колко лесно се проверява>охлабваш скобата на изходната тръба към възд.филтър и я изкарваш.просто опипваш вътре дали е омаслена,ако не е всичко е ок!
Re: Съвет при покупка на RAV4
Колега може ли да препоръчаш някакво масло? От официален сервиз ли е най-добре да се вземе или може да се рискува и с някакво друго?jim_beam написа: в сервизния план имаш на всеки 30к смяна на маслата на диференциал и раздатъчна кутия,общо 1л диф.масло!не е лошо да видиш дали тия доста важни неща са правени редовно,плюс разбира се дв.масло на всеки 15к!огледай и ремъка,че моя се скъса на 115к!акумулатора ако е оригинален всеки момент ще умре на тия години!
колата е идеална за бг условия,обаче возията е доста твърда,не е за пенсионери и хора с проблеми в кръста.
Re: Съвет при покупка на RAV4
здравей колега,
Един съвет и от мен - можеш да провериш в тм ауто по номер на рама кога са правили гаранционни обслужвания и да добиеш представа за реалните км. Многото км обаче не трябва да те плашат ако колата технически е ок. Пример на моята Корола Версо 2007 пишеше 128 хил км, в тм ауто ми казаха, че февруари тази година е била на 204 и са и сменили акумулатора тогава. Естествено ако са 404 хил км ще се стресна, но според е нормално 5 годишен дизел да е поне на 200 хил км, щото там ги карат колите...
Един съвет и от мен - можеш да провериш в тм ауто по номер на рама кога са правили гаранционни обслужвания и да добиеш представа за реалните км. Многото км обаче не трябва да те плашат ако колата технически е ок. Пример на моята Корола Версо 2007 пишеше 128 хил км, в тм ауто ми казаха, че февруари тази година е била на 204 и са и сменили акумулатора тогава. Естествено ако са 404 хил км ще се стресна, но според е нормално 5 годишен дизел да е поне на 200 хил км, щото там ги карат колите...
- jim_beam
- Мнения: 2494
- Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
- Местоположение: Австрия
- Автомобил: Honda HR-V RU
- Благодарил/а: 11 пъти
- Получена благодарност: 6 пъти
- Обратна връзка:
Re: Съвет при покупка на RAV4
може да вземеш и тяхното масло,но него повече го гори.
най-добре се оказва 5W30 или 5W40 със спецификации ACEA B4 или C3 и MB229.3 или 229.5.
като препоръка от мен Fuchs Titan Supersyn 5W40 MB229.3,сравнително евтино масло с нищожен разход от 0,5л за 15к.
най-добре се оказва 5W30 или 5W40 със спецификации ACEA B4 или C3 и MB229.3 или 229.5.
като препоръка от мен Fuchs Titan Supersyn 5W40 MB229.3,сравнително евтино масло с нищожен разход от 0,5л за 15к.

Re: Съвет при покупка на RAV4
а за диференциала и скоростите какво масло се препоръчва?
Колкото до километрите 200 000 въобще не ме плашат, дори аз гледах 3 годишни коли които бяха минимум на толкова (на едната беше сменян съединителя, въпреки че показваше около 100 000) т.е. ако отидеш на 5-6 години 350 000 не мърдат laugh.gif
Колкото до километрите 200 000 въобще не ме плашат, дори аз гледах 3 годишни коли които бяха минимум на толкова (на едната беше сменян съединителя, въпреки че показваше около 100 000) т.е. ако отидеш на 5-6 години 350 000 не мърдат laugh.gif
- jim_beam
- Мнения: 2494
- Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
- Местоположение: Австрия
- Автомобил: Honda HR-V RU
- Благодарил/а: 11 пъти
- Получена благодарност: 6 пъти
- Обратна връзка:
Re: Съвет при покупка на RAV4
най-добре тяхното масло,но по принцип стават и други отговарящи на API GL-5 SAE 90,при много ниски темп. под -18гр. SAE 80W-90.това са изискванията на тойота за хипоидното масло в диф. и раздатъчна кутия!за ск.кутия само ориг.масло,нищо друго!
не трябва непременно да са на много км,относително е,но под 20к на год. е голяма рядкост.
не трябва непременно да са на много км,относително е,но под 20к на год. е голяма рядкост.
- JapCar
- Мнения: 965
- Регистриран на: 02 Май 2010 01:53
- Местоположение: Bristol,UK и Плевен, БГ
- Автомобил: Yaris 2010г., двг 1.33/1NR-FЕ
- Благодарил/а: 7 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Re: Съвет при покупка на RAV4
Не знам колко процента е вярно схващането, че на запад колите минават винаги над 20-40 хил на година. Сигурно за повечето фирмени коли е вярно, но за частните не винаги е вярно-това преви средно по около 100км всеки календарен ден от годината, което е малко вероятно.jim_beam написа: не трябва непременно да са на много км,относително е,но под 20к на год. е голяма рядкост.
Предния ми нисан (бензин) на 8г го взех на под 100хил, сега авенсиса (дизел) взех на 6г на около 120хил. А както се очератва аз да минавам малко годишно...статистиката ще цамбурне. С нисана ходех всеки ден на работа и минавах по около 12 хил./год.И двете коли бяха от частни лица и имаха история...
Живей широко и художествено!
Yaris, 1,33, 2010
Yaris, 1,33, 2010
-
- Мнения: 2710
- Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
- Местоположение: Bristol, UK
- Получена благодарност: 1 път
Re: Съвет при покупка на RAV4
Предполагам това схващане е породено от търсенето в България - коли на под 5 години за под 5к лева. Във формулата остава само една променлива - пробега, естествено е джамбазите да набавят екземпляри дето са карани яко.JapCar написа:Не знам колко процента е вярно схващането, че на запад колите минават винаги над 20-40 хил на година...
Re: Съвет при покупка на RAV4
Сигурно има и такива на по-малко км, но те са на други цени- пример Корола Версо 5 год от ТМ ауто я продават за 23 хил, на 130 хил км, аз моята я взех за 13 хил, с километраж 130 (реални сигурно 230). Ясно, че цената в ТМ ауто е малко надута, но сигурно са я купили за 20, което сравнено с 13 си е сериозна разлика, включваща печалбата на автоджамбазинаJapCar написа:Не знам колко процента е вярно схващането, че на запад колите минават винаги над 20-40 хил на година. Сигурно за повечето фирмени коли е вярно, но за частните не винаги е вярно-това преви средно по около 100км всеки календарен ден от годината, което е малко вероятно.jim_beam написа: не трябва непременно да са на много км,относително е,но под 20к на год. е голяма рядкост.
Предния ми нисан (бензин) на 8г го взех на под 100хил, сега авенсиса (дизел) взех на 6г на около 120хил. А както се очератва аз да минавам малко годишно...статистиката ще цамбурне. С нисана ходех всеки ден на работа и минавах по около 12 хил./год.И двете коли бяха от частни лица и имаха история...
- jim_beam
- Мнения: 2494
- Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
- Местоположение: Австрия
- Автомобил: Honda HR-V RU
- Благодарил/а: 11 пъти
- Получена благодарност: 6 пъти
- Обратна връзка:
Re: Съвет при покупка на RAV4
хората са измислили шваке-листата,която дава ориентир за цената според год. и определени км.логично е при голяма разлика между тази цена и обявената от продавача да има причина,като по-голям пробег,катастрофирала,пребоядисвана и т.н.
поради това моето мнение ако ще се купува употр.кола е>
1.само от 1 собственик
2.само частно лице,никога фирмена
3.само в ориг. състояние,без да е блъскана,това е най-важното-обстоен оглед!
4.доказани км с квитанции за смени на масла
това всичко разбира се ако човек мисли да я покара поне няколко год.
20-30к на година е нормален пробег за частни лица,фирмени коли въртят от 50к нагоре,100-120к също се срещат,на година говорим.в страни като италия,испания,германия се кара здраво.така че тия евтините по бг пазара е ясно какви кочини са били,преди да ги излъскат.
поради това моето мнение ако ще се купува употр.кола е>
1.само от 1 собственик
2.само частно лице,никога фирмена
3.само в ориг. състояние,без да е блъскана,това е най-важното-обстоен оглед!
4.доказани км с квитанции за смени на масла
това всичко разбира се ако човек мисли да я покара поне няколко год.
20-30к на година е нормален пробег за частни лица,фирмени коли въртят от 50к нагоре,100-120к също се срещат,на година говорим.в страни като италия,испания,германия се кара здраво.така че тия евтините по бг пазара е ясно какви кочини са били,преди да ги излъскат.

Re: Съвет при покупка на RAV4
Как развивате филтъра? Има ли някъде специален ключ, който да се продава за развиване на маслен филтър?
- JapCar
- Мнения: 965
- Регистриран на: 02 Май 2010 01:53
- Местоположение: Bristol,UK и Плевен, БГ
- Автомобил: Yaris 2010г., двг 1.33/1NR-FЕ
- Благодарил/а: 7 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Re: Съвет при покупка на RAV4
Мога да кажа за 126 к.с.slavi7 написа:Как развивате филтъра? Има ли някъде специален ключ, който да се продава за развиване на маслен филтър?
Тялото е алуминиево и от долу има пробка (не помня размера на ключа, но 17-19). Тя обикновено не може да се развие с ключ (заобля), но с плътно гедоре става. Като се развие, вътре има съчма, която се натиска, да се източи филтъра.
За филтъра може и да има специален ключ, но за универсален, с верига няма много място...Аз използвах дървено трупче и с чук го развих (отстрани има 2 "крила" удобни за чукане).
И да не се източи филтъра предварително, пак става, малко оливане , но като има тава отдолу...
Тоя малко мурдарски работи и е снимал наобратно...но може да се добие представа:
http://www.youtube.com/watch?v=A8EDuwQHgbs
Живей широко и художествено!
Yaris, 1,33, 2010
Yaris, 1,33, 2010
-
- Мнения: 2710
- Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
- Местоположение: Bristol, UK
- Получена благодарност: 1 път
Re: Съвет при покупка на RAV4
Недей така хамалската, има си ключ - Cup Wrench мисля 80мм беше за Тойота - използването на правилния изнструмент е половин свършена работа:JapCar написа:За филтъра може и да има специален ключ, но за универсален, с верига няма много място...Аз използвах дървено трупче и с чук го развих (отстрани има 2 "крила" удобни за чукане)...
http://dx.com/p/cup-type-oil-filter-wre ... mm-145695?
Re: Съвет при покупка на RAV4
Жалко, че не прочетох темата преди да поръчам същия ключ от английският ибей. Около 11 паунда беше, а тук само 10 лв biggrin.gif
Иначе аз взех тойота, малко позанемарена от към поддръжка, но иначе много запазена. Масленият филтър беше залепен със силикон, а маслото е сменяно само в официални сервизи на тойота. Нямам думи.
Иначе мястото около филтъра наистина е малко за какъв да е ключ, но го развихме след махане на корите със един "специален" тръбен ключ. biggrin.gif
Иначе аз взех тойота, малко позанемарена от към поддръжка, но иначе много запазена. Масленият филтър беше залепен със силикон, а маслото е сменяно само в официални сервизи на тойота. Нямам думи.
Иначе мястото около филтъра наистина е малко за какъв да е ключ, но го развихме след махане на корите със един "специален" тръбен ключ. biggrin.gif
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 3 госта