Аз говоря за нормални автомобили.BOz написа:Това въобще не е така. За справка всички 2.0 дизелови двигатели на Опел между 2008 и 20013 година. Лампата не свети, пък умират масово заради недостатъчно налягане.
Питане отностно разход на Toyota Corolla 2.0 D4D 90hp - 2002
-
- Мнения: 2141
- Регистриран на: 08 Юни 2010 09:33
- Местоположение: Вършец
- Благодарил/а: 14 пъти
- Получена благодарност: 16 пъти
Питане отностно разход на Toyota Corolla 2.0 D4D 90hp - 2002
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Питане отностно разход на Toyota Corolla 2.0 D4D 90hp - 2002
Аха. Разбира се. Какво да кажеш в този случай! 

Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

- zi_zi_top
- Мнения: 4234
- Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
- Местоположение: София
- Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 33 пъти
Питане отностно разход на Toyota Corolla 2.0 D4D 90hp - 2002
Миро, имам предвид случаите, когато се кара с несъобразено ниски обороти на висока предавка и по-голямо натоварване на автомобила (наклон, товар). Има хора, които са убедени, че така пестят гориво и целенасочено държат ДВГ под 2000 оборота.
При натоварен ДВГ и ниски обороти масления филм в лагерите не е достатъчен за да осигури добро смазване, което води до повишеното им износване. Това имах предвид в предишния си пост. Иначе съм напълно съгласен, че налягането е съобразено с оборотите и при нормални натоварвания няма проблем
При натоварен ДВГ и ниски обороти масления филм в лагерите не е достатъчен за да осигури добро смазване, което води до повишеното им износване. Това имах предвид в предишния си пост. Иначе съм напълно съгласен, че налягането е съобразено с оборотите и при нормални натоварвания няма проблем
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Питане отностно разход на Toyota Corolla 2.0 D4D 90hp - 2002
Сигурно ли е, че е по ниско налягането на маслото при ниски обороти? То освен от помпата се определя и от регулатора, който притваря "хвърлянето" на излишния разход към всмукателя на помпата или в картера. Но има и помпи с регулируем разход, при поддържане на почти постоянен напор.
Може би помпата не е проектирана с достатъчен запас, за да даде необходимия разход при ниски обороти. Тогава при затворил регулатор налягането пада.
Ако се натоварва много двигателя при много ниски обороти вероятно е вярно. Но не мисля, че причината е ниско налягане на маслото.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Питане отностно разход на Toyota Corolla 2.0 D4D 90hp - 2002
В общи линии нещата не са така, както си ги представяш. При 2000 оборота имаш почти цялото налягане на маслото в един дизелов двигател. Сега ако говориш за 1000 оборота на 100% отворен педал на газта, пак няма да има значение, защото пък нямаш толкова въртящ момент, че да ти "разкъсат" масления филм. Не знам сега при последния двигател на ФВ, който прави 900Nm на 1000 оборота още, ама няма да го мислим толкова, защото всичко се смята предварително.zi_zi_top написа: Миро, имам предвид случаите, когато се кара с несъобразено ниски обороти на висока предавка и по-голямо натоварване на автомобила (наклон, товар). Има хора, които са убедени, че така пестят гориво и целенасочено държат ДВГ под 2000 оборота.
При натоварен ДВГ и ниски обороти масления филм в лагерите не е достатъчен за да осигури добро смазване, което води до повишеното им износване. Това имах предвид в предишния си пост. Иначе съм напълно съгласен, че налягането е съобразено с оборотите и при нормални натоварвания няма проблем
И общо взето да кажем моята кола, която е с автоматични скорости, ми държи оборотите под 2к, ако го карам "нормално". И винаги е в диапазона 1250-1950. Да кажем средно 1500.
Има си всичко. Просто понякога излизат неща, които не са предвидени при конструирането на двигателя.

Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Питане отностно разход на Toyota Corolla 2.0 D4D 90hp - 2002
Офтопик
И според мен това са нормални работни обороти за дизеловия двигател и не би трябвало да водят до повишен износ на двигателя, ако не се "форсира" често в тези ниски обороти. (При "кик" въпреки ниските обороти, едва ли може да се очаква много нисък разход)
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
-
- Мнения: 2141
- Регистриран на: 08 Юни 2010 09:33
- Местоположение: Вършец
- Благодарил/а: 14 пъти
- Получена благодарност: 16 пъти
Питане отностно разход на Toyota Corolla 2.0 D4D 90hp - 2002
Сега се съгласих. Но по принцип повечето мотори не случайно имат лампа или манометър който да показва ако има проблем. А ако нямат или пък не показват просто не са измислени/конструирани добре.zi_zi_top написа: Миро, имам предвид случаите, когато се кара с несъобразено ниски обороти на висока предавка и по-голямо натоварване на автомобила (наклон, товар).
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта