Страница 2 от 2
Re: За какво е O/D копчето на ск. лост на автоматика
Публикувано на: 15 Юли 2013 16:14
от PESHO OT MARS
stany68 написа:Да използвам темата - аз имам до скор.лост бутонче SHIFT LOCK .То за какво е ? И как се използва на същия автоматик положението на скор.лост със символ S и положения "+" и "-" ?Става въпрос за Авенсис автоматик D4 benzin.
Отговарям на второто питане. Когато боднеш лоста там можеш да сменяш ти предавките според твоето усмотрение. натискане към + води предавка нагоре бутване на лоста към - предавка надолу. Или така известната с махленското си име "типтроник" функция.
Re: За какво е O/D копчето на ск. лост на автоматика
Публикувано на: 15 Юли 2013 16:20
от JapCar
PESHO OT MARS написа:
Причината е фадинг на спирачките или така познатото на български прегряване. На мен досега ми се е случвало веднъж по един тесен селски път с много завои и спускане.
Какво по-различно казваш от моето: " Аз го намирам опасно само за спускане стръмен наклон със завои (някой проход), където е безсмислено и има опасност от прегряване/отказ на спирачките." Даже бих добавил, че освен , че натоварваш спирачките по-малко, притока на гориво в съвременните коли спира при такова спускане.
Аз повдигнах въпроса, очаквайки нещо друго което не знам...
Re: За какво е O/D копчето на ск. лост на автоматика
Публикувано на: 15 Юли 2013 18:44
от slowtraveler
В добавка за 'най-опасния шофьорски навик' - на времето Вартбурга имаше вградена система 'фрайлауф', която автоматично изключваше предавка ако оборотите на двигателя са под тези на трансмисията (автоматично изключване от скорост ако отпуснеш газта)....
И нямаше никакъв принудителен празен ход....
Причината за монтажа на това устройство бе малко по-друга - ДВГ бе двутактов с мазане от вкараната гориво-маслена смес... Съответно принудителен празен ход би оставил двигателя без мазане...
С такова са ми кипвали спирачки при слизане от вр.Ком към Берковица.. Понапомпиш малко педала - и успяват да поспрат достатъчно...
Тъй-като опита съм го правил многократно, установих, че най-добро охлаждане на спирачките (най-студени спирачки) се получават като удариш рязко и кратко спирачки преди завоя, и убиеш скоростта под необходимата за преминаване, оставяйки повече време на автомобила да увеличи скоростта си по инерция..
Плавното и по-продължително спиране ги загрява значително повече...
Re: За какво е O/D копчето на ск. лост на автоматика
Публикувано на: 15 Юли 2013 18:47
от scorpion
да добавим и евентуално угасване на мотора, което рефлектира веднага върху всички системи, вкл. и изключване на сервото на волана ... до тук няколко основни причини да не се оставя автомобила на неутрално положение при спускане по наклон...
Re: За какво е O/D копчето на ск. лост на автоматика
Публикувано на: 15 Юли 2013 19:03
от slowtraveler
scorpion написа:да добавим и евентуално угасване на мотора, което рефлектира веднага върху всички системи, вкл. и изключване на сервото на волана ... до тук няколко основни причини да не се оставя автомобила на неутрално положение при спускане по наклон...
Това е мнооого рядък случай (на мен ми се е случвал преди повече от двадесеттина години - на карбураторен двигател)..
Чудя се защо хората толкова се панират от изгаснал двигател... Липса на серво на волана въобще не се усеща ако си над 60-70км/ч, а при по-ниска скорост просто те принуждава да използваш малко повече сила...
При изправна спирачна система имаш поне 3 пълни натискания на педала с усилвател. А без усилвател усилието на педала ще скочи на 50-70кг, които не са някакво непосилно усилие ..
А и най-лесното е просто при изгаснал двигател да включиш на скорост и да пуснеш плавно съединителя - всичко ще си дойде на мястото ....
Затова и не смятам нито един от предложените доводи за 'основен' или основателна причина ДА НЕ СЕ ИЗПОЛЗВА тази техника на шофиране...
Лично аз я ползвам ежедневно в продължение на целия си шофьорски стаж и никога не съм имал проблеми...
Re: За какво е O/D копчето на ск. лост на автоматика
Публикувано на: 15 Юли 2013 19:03
от Vesko
slowtraveler написа:Тъй-като опита съм го правил многократно, установих, че най-добро охлаждане на спирачките (най-студени спирачки) се получават като удариш рязко и кратко спирачки преди завоя, и убиеш скоростта под необходимата за преминаване, оставяйки повече време на автомобила да увеличи скоростта си по инерция..
Плавното и по-продължително спиране ги загрява значително повече...
Vednaj go probvah na praktika ot Varna do Burgas s RX-a. Predi zavoia riazko da nabivam spirachki. E zagriaha mu taka, che otkaza da spira po edno vreme, a beshe oshe na izkachvaneto
PP: Proveriavah obache i kolko moje d avdigne mejdu dva zavoia.
Re: За какво е O/D копчето на ск. лост на автоматика
Публикувано на: 15 Юли 2013 19:25
от slowtraveler
Веско, не си спазил описаната технология на шофиране ....
А май преди две години дъвкахме темата за спирачките на хибридите - не я подемай отново

:):)