Избор на марка амортисори

philipp
Мнения: 266
Регистриран на: 24 Авг 2014 09:17

Re: Избор на марка амортисори

Мнение от philipp » 22 Сеп 2014 22:30

Стават "каруци" защото не ги подбирате според автомобила си и освен това не ги слагате в комплекти по четири, а сменяте 2х2... което не е болка за умиране, ако знаете кое с какво може да се комбинира. Или настройва (ако позволява).

Писнало ми е да го слушам това "газовите са по-твърди и дават по-спортно возене от маслените". Правилното определение е "газовите МОГАТ да са по-твърди и да дават по-спортно водене от маслените". Обаче нямат никакъв проблем да са и по-меки ако са ги направили така или ако имат настройка да са така.

И газовите и маслените амортисьори са пълни с хидравлично масло с определени за амортисьора характеристики. Освен това работят по един и същи начин. Разликата е, че при "газовите" има високо налягане, а в маслените има ниско. Високото налягане спомага за по-трудното "кипване" на маслото при по-сериозни натоварвания. Например при оффроуд е препоръчително... даже задължително. Може да помогне (но не задължително!) и за много по-голяма твърдост - т.нар. "спортно возене". В "маслените" също си има налягане - просто е по-ниско спрямо това, което определяме като налягане за "газови" амортисьори.

Така, че реално няма само "маслени" и само "газови" амортисьори - във всички има масло и във всички има налягане, което е създадено с газ. По-високото налягане ("газовите") помага за повече гъвкавост в настройката на твърдостта, както и помага на маслото да издържа на по-големи натоварвания. Основната роля на налягането е да не допуска "въздушни дупки" в маслото (да не се получава ефекта на въздух в спирачната система например), от които естествено се влошава драстично неговата ефективност. Може да се приеме за "газиране", "кипване" на маслото или както ви дойде на акъл - получава се при големи натоварвания и драстично намалява вискозитета му.

Или в крайна сметка - за лек автомобил, който няма да се кара по чукарите, няма да минава с по 80 през дупките и легналите полицаи и няма да лети с 200 по писти за състезания - няма особен смисъл от инвестиция в "газови" амортесьори. Да, те са по-хубави, но тази хубост няма да се усети при нормално каране. А тези примерно 15-18 бара налягане рано или късно спира да ги има - амортисьора заминава напълно и от раз. Докато при тези с ниско налягане може налягането вече да го няма, но пак да си карате и да не усетите, че амортисьора е "изпуснал" (ако пробивът е микро и няма налягане, но все още не тече масло - отначало обикновено е така, а понякога е така за дълго време - поведението ще се промени, но няма да е драстично и брутално по-зле).

Накратко - препоръчвам ви да си вземете хубави маслени амортисьори с характеристика според това поведение на пътя, което ще желаете да има колата ви, а не да се хвърляте на "по-скъпото" без да знаете какво е и... в крайна сметка да карате каруци.

П.П. А от тук нататък има още куп характеристики за амортисьорите - монотръбни, двутръбни...

П.П.2. От една и съща марка обикновено "газовите" са по-твърди от еквивалентните "маслени" само защото обикновено "газови" си купуват "състезателите". Не е защото газовите по дефиниция са по-твърди!

Оги
Мнения: 1132
Регистриран на: 09 Юли 2012 14:32
Местоположение: Пазарджик
Благодарил/а: 27 пъти
Получена  благодарност: 15 пъти

Re: Избор на марка амортисори

Мнение от Оги » 24 Сеп 2014 22:16

Марка оптимал трябва да се избягва като дявол от тамян дори ако тава въпрос за тоалетна хартия. wink.gif
Toyota Corolla E11 1,3; Yaris SCP90 1,3 VVTI; Auris E15 1.33 VVTI;

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 5 госта