Страница 2 от 2

Re: Тойота Авенсис или Субару Легаси

Публикувано на: 31 Май 2013 20:59
от TATI
JapCar написа:
max-2 написа:Ако фаровете бяха от японски производител трудно ще видиш влага или замърсяване, но с този голям процент други части е нормално. Няма как. Успяват да им докарат само формата и габаритните размери.
Колега въпроса беше: Някой изследвал ли е проблема и лечението му.

С какво твоят отговор е полезен някому?
А въпроса на колегата пуснал темата беше: Тойота Авенсис или Субару Легаси
А не, защо ми се изпотяват фаровете. Изпотяват се, защото се намираш в такъв регион, елементарна физика.

Re: Тойота Авенсис или Субару Легаси

Публикувано на: 31 Май 2013 21:18
от JapCar
TATI написа: А въпроса на колегата пуснал темата беше: Тойота Авенсис или Субару Легаси
А не, защо ми се изпотяват фаровете. Изпотяват се, защото се намираш в такъв регион, елементарна физика.
Колегата Калоян, който беше пуснал темата не се е появявал от 27-и и не пречи като е станало дума за нещо в тази тема да се покоментира ако някой може да каже нещ полезно. А като се появи атора отново, да продължим...вместо да пускам нова тема в която отговора ще е, че причината е региона, което не е вярно- на колите наоколо го няма това изпотяване...

Re: Тойота Авенсис или Субару Легаси

Публикувано на: 31 Май 2013 21:25
от TATI
Да де, но защо всяка една тема в тоя форум трябва да се разводнява и да преминава в спам?
Не че ме бърка нещо, но в един момент започва да бие на очи.
И щом казваш, че не е от региона, значи имаш проблем с вентилацията на фаровете си - най-вероятно ти ги няма капачките.

Re: Тойота Авенсис или Субару Легаси

Публикувано на: 01 Юни 2013 16:53
от max-2
JapCar написа:
max-2 написа:Ако фаровете бяха от японски производител трудно ще видиш влага или замърсяване, но с този голям процент други части е нормално. Няма как. Успяват да им докарат само формата и габаритните размери.
Колега въпроса беше: Някой изследвал ли е проблема и лечението му.

С какво твоят отговор е полезен някому?

Най-малкото е полезен за теб, все пак ти питаш. Малко по-подробно: ако са ти спукани външната или вътрешната част, или не са залепени добре една за друга е поправимо, но обикновено проблемът е другаде - всеки фар или стоп има отвори за вентилация. На някои отворите им са измислени и много специални и най-вече вършат работа, докато на други просто оставят отвори около крушката или другаде и дори и да имаш късмет да не изпотяват се пълнят с прах.

Re: Тойота Авенсис или Субару Легаси

Публикувано на: 01 Юни 2013 18:49
от JapCar
max-2 написа: ако са ти спукани външната или вътрешната част, или не са залепени добре една за друга е поправимо, но обикновено проблемът е другаде - всеки фар или стоп има отвори за вентилация. На някои отворите им са измислени и много специални и най-вече вършат работа, докато на други просто оставят отвори около крушката или другаде и дори и да имаш късмет да не изпотяват се пълнят с прах.
Не знам къде са отворите за вентилация, те фаровете така и не са херметични...покрай крушкките, макар, че отзад са затворени с гумени капаци. През тази вентилация ако я има, както може да влиза влага, така и да излиза, не змнам за какво е...
Аз зададох въпроса, защото беше споменато, че модела има този проблем и в такива случаи някой може да знае къде е точно и да го е решил. Общи принципни предположения не вършат работа. Ако разглобя фара ще видя за какво става дума, но може някой да го е правил...

Re: Тойота Авенсис или Субару Легаси

Публикувано на: 01 Юни 2013 21:08
от Scott
Като сте почнали за 'изпотяването' на фаровете и физиката:
- водния конденз във фаровете в 99% от случаите се дължи на директно проникване на вода
- това зависи от региона, но не защото Великобритания е страна с повишена влажност на вуздуха, а защото по-често вали и има воден филм по пътя, който се набива по фаровете и влагата прониква вътре
- отворите за вентилация са направени така, че директни пръски вода не могат да проникнат през тях, както на Made in Japan, така и на Made in EU
Извод - провери си фара за:
- спукана прозрачна част (стъкло) - много често незабележима язвичка от камъче или тънка пукнатина са причината за проникване на влага
- не добре слепени прозрачна част и тяло на фара - това най-често е случай на доработки с цел подобряване външния вид - ангелски очи, LED и т.н. (обикновено фабричните дефекти се проявяват рано в живота на автомобила и дефектния фар се сменя гаранционно
- остаряло, липсващо или не добре легнало гумено уплътнение на капачката за смяна на крушките - това е също много често срещана причина, тъй като е единствената част от фара, с която немарливи собственици или майстори имат взаимоотношения.

Аз съм си патил от поседното (на автомобил правен в Япония), където уплътнението беше остаряло и си личеше че не се притиска добре в ръба на капачката. Извадих го, почистих уплътнението и канала, смазах с някакъв мехлем и го монтирах обърнато на 180 градуса - проблема се реши.

Re: Тойота Авенсис или Субару Легаси

Публикувано на: 01 Юни 2013 21:32
от JapCar
Scott написа:Като сте почнали за 'изпотяването' на фаровете и физиката:
С физиката съм съвсем наясно, с общите възможни причини също...отново липсва конкретно за модела има ли нещо характерно или да приемем, че няма и са валидни ...общите причини?

Re: Тойота Авенсис или Субару Легаси

Публикувано на: 02 Юни 2013 12:36
от Scott
JapCar написа:С физиката съм съвсем наясно, с общите възможни причини също...отново липсва конкретно за модела има ли нещо характерно или да приемем, че няма и са валидни ...общите причини?
Да беше ги проверил възможните причини докато се опитваш да намериш конкретно за модела.
П.П. В британския форум има няколко мнения, че това е общ проблем и Тойота заменя целия фар или поне капачката под гаранция:
http://www.toyotaownersclub.com/forums/ ... hts/page-3
http://www.toyotaownersclub.com/forums/ ... headlight/
I work at a toyota dealership, we have had lots of problems with avensis headlight condensation and bulb holders.
When we replace them now we replace them with a newer versions with different bulb holders (dont melt) and modified covers and seals (stop condensation).

Re: Тойота Авенсис или Субару Легаси

Публикувано на: 03 Юни 2013 00:43
от JapCar
[quote="Scott"
П.П. В британския форум има няколко мнения, че това е общ проблем и Тойота заменя целия фар или поне капачката под гаранция:
http://www.toyotaownersclub.com/forums/ ... hts/page-3
http://www.toyotaownersclub.com/forums/ ... headlight/
I work at a toyota dealership, we have had lots of problems with avensis headlight condensation and bulb holders.
When we replace them now we replace them with a newer versions with different bulb holders (dont melt) and modified covers and seals (stop condensation).
[/quote]
Благодаря, това вече е полезно. За подмяната в Тойота ще питам, но в линковете има някои противоречиви мнения за "лечението" на проблема...
Постовете са стари, до 2010г и се споменава, че проблема е в първите коли от модела (2003) и се решава със замяна с новия модел фарове около 2006.Но някои споменават, че и след смяната понякога се появява проблема...Оказва се, че фаровете не са херметични, а имат отзад някъде тръбички за вентилация, но общо взето си е конструктивен проблем, който не е лесно да се реши. Някои предлагат да се пробият малки дупчици някъде отдолу, за да изтича конденза ако е повече и да се проветрява допълнително...други казват, че гумените капаци отзад трябвало да се наместят, което противоречи на първото...Теоретично трябва да са вентилирани, защото като нагряват лампите, въздуха се разширява и трябва да излиза навън, но като изстиват, смуче навътре и тогава би влязла влага, която няма как да излезе, ако не е добре вентилирано.Освен конденза, старите фарове са имали и кусур, че цокъла на лампите е бил от калпава пластмаса и се разтопява...
Моята е 2006, фейслифт и би трябвало теоретично да е с новия тип фарове, но забелязах проблема веднага след като я купих миналата есен, слаб е конденза, но го има понякога.
Днес надникнах да видя отзад фаровете, гумените капаци са на вътрешните лампи, а на външните (с лупите) капаците са сиви, пластмасови. Някои споменават, че лампите макар и трудно могат да се сменят без да се сваля бронята и да се вадят фаровете, но като гледам, при мен външните с пластмасовите капаци е невъзможно да се сменят на място, няма пространство...Тук Тойота са се изложили, на всички коли които съм имал до сега, това ставаше за минути, дори ако се случи на път...

Re: Тойота Авенсис или Субару Легаси

Публикувано на: 03 Юни 2013 18:45
от iovkito
Ако говориш за крушките на късите , то те се сменят без да се сваля бронята. Маха се кората , която стои над казанчето за антифриза и се работи спокойно. Ако сменяш на левия фар е желателно да се махне и акумулатора , за да има повече пространство. Сменял съм на двата фара по 2 пъти крушките , не ми е и минавало през ума да махам бронята.Това , което написах е за фарове с обикновени крушки , при ксенонките може и да се маха.

Re: Тойота Авенсис или Субару Легаси

Публикувано на: 03 Юни 2013 21:52
от JapCar
iovkito написа:Ако говориш за крушките на късите , то те се сменят без да се сваля бронята.
Да, за късите.Мисля, че са ми обикновени, не ксенон. Кората махнах и погледнах, но при мен на 2-3 пръста до пластмасовата капачка е ABS (предполагам) и тръбичките му, та не виждам как ще стане. Зад акумулатора не съм гледал, там може да става. А може да има и разлика в разположението на някои неща за LHD и RHD, аз съм с десен...
При теб на късите кръгла пластмасова капачка ли е, със завъртане ли се сваля или на щракване? Не виждам логика да не са гумени и двете...

Re: Тойота Авенсис или Субару Легаси

Публикувано на: 03 Юни 2013 23:18
от iovkito
Прав си , че ABS малко пречи , но все пак става. Капачките са кръгли , махат се със завъртане и на тях има по един дебел о-пръстен .