Страница 2 от 2
Re: Първи грижи за Corolla 2.0 D4D
Публикувано на: 17 Май 2013 21:52
от memorex
1.Купуваш си сам маслото
2.Гледаш като го изливат в двигателя
Няма да загубиш повече от час в наблюдение (заедно с филтрите)
Re: Първи грижи за Corolla 2.0 D4D
Публикувано на: 18 Май 2013 09:42
от digitalpr
Ами нали тубата е запечатана, те ще я отворят пред теб. Или си купи масло и иди да ти го сменят.
Re: Първи грижи за Corolla 2.0 D4D
Публикувано на: 18 Май 2013 13:08
от scorpion
kiik написа:На теория е така, но как да знам че сервиза е уважаващ себе си, като никой не би казал, че не е такъв.
И как да имам гаранция, че маслото, което ми слагат в сервиз, където не ги познавам е чисто ново и такова каквото искам?
А там където ги познавам съм сигурен, но пък са адски скъпи във всичко
Колега, за да не съм голословен. Току що си взех автомобила от ТМ София след ТО тип "Б", т.е. смяна на всички филтри - възд.; ДВГ, Климатик, смяна на масло, преглед съгласно обслужването, труд и цената е (с таксито и обратно дотам

) малко под 500 лева. Говорим за колата от подписа ми. Предполагам, че за твоя автомобил цената ще е около 300 лева (изключвам, проверките за осблужване тип Б, които едва ли ще искаш да правят) с труда. Излишно е да казвам, че всичко което се слага като консумативи, вкл. и масло е Genuine Toyota, като последното не е разбира се Тойота масло но е одобрено от производителя такова (някои казват, че е Приста

). На фактурата пише Тойота 5w/30 ECO нещо си. Излишно е да казвам дали в официален сервиз на Тойота ще ти сложат старо масло, както и дали ще обслужат колата както трябва.
Да, цената е доста по-висока от това да си направиш смяната сам или в някое "доверено" сервизче но личното ми мнение е, че по-добре малко по-скъпо но сигурно. Това е личното ми мнение. Дано не оспамихме темата на човека. Поздрави !
ЕДИТ: Не съм стоял в сервиза да чакам и гледам. Виждал съм, че маслото го наливат от устройство, което с компютър отмерва количеството според ДВГ и монтъора го изсипва с пистолет в тубички (от варелче сложено в устройството). Пазя си всички документи за ТО или друго обслужване, попълнена серв.книжка, т.е. имам основание (недай си боже) ако имам проблем с автомобила да предявя претенции. Поздрави !
Re: Първи грижи за Corolla 2.0 D4D
Публикувано на: 18 Май 2013 13:44
от digitalpr
scorpion написа:Току що си взех автомобила от ТМ София след ТО тип "Б", т.е. смяна на всички филтри - възд.; ДВГ, Климатик, смяна на масло, преглед съгласно обслужването, труд и цената е (с таксито и обратно дотам

) малко под 500 лева.
Явно маслото и филтрите им са доста скъпи. Аз също ги сменям в ТМ (на 15к сменям всички филтри) но аз си нося частите и цената е към 200лв.
Re: Първи грижи за Corolla 2.0 D4D
Публикувано на: 18 Май 2013 14:20
от scorpion
digitalpr написа:scorpion написа:Току що си взех автомобила от ТМ София след ТО тип "Б", т.е. смяна на всички филтри - възд.; ДВГ, Климатик, смяна на масло, преглед съгласно обслужването, труд и цената е (с таксито и обратно дотам

) малко под 500 лева.
Явно маслото и филтрите им са доста скъпи. Аз също ги сменям в ТМ (на 15к сменям всички филтри) но аз си нося частите и цената е към 200лв.
Така е. Маслото само е 148 лева за 6.3 литра. Трудът е доста скъп но вклюва и обслужването тип Б - 150 лева. Останалото филтри.
Re: Първи грижи за Corolla 2.0 D4D
Публикувано на: 18 Май 2013 16:41
от memorex
Re: Първи грижи за Corolla 2.0 D4D
Публикувано на: 18 Май 2013 21:52
от kiik
А какво става ако сменям маслото на година и половина примерно, но през това време съм навъртял само около 4-5 хиляди
Re: Първи грижи за Corolla 2.0 D4D
Публикувано на: 18 Май 2013 22:09
от TATI
Ако мислиш да сменяш масло на такъв дълъг интервал, то поне си купувай подходящото такова маслко. Иначе рискуваш да скапеш двигателя по-скоро от очакваното. Мъчно ми е за тази кола, но си е твоя.
Re: Първи грижи за Corolla 2.0 D4D
Публикувано на: 18 Май 2013 23:58
от kiik
Не го правя това, само питам какъв е ефекта.
Щото напоследък се случва така, че я карам редовно, но на малки разстояния и не навъртам необходимите километри като за смяна, а някакси ме боли сърцето като давам пари за смяна на маслото предварително при това положение
Re: Първи грижи за Corolla 2.0 D4D
Публикувано на: 19 Май 2013 09:26
от digitalpr
Приеми, че е също толкова важно да смениш маслото на 1 година, колкото и да го смениш на 10 000км и ще ти олекне

Re: Първи грижи за Corolla 2.0 D4D
Публикувано на: 20 Май 2013 09:37
от scorpion
kiik написа:Не го правя това, само питам какъв е ефекта.
Щото напоследък се случва така, че я карам редовно, но на малки разстояния и не навъртам необходимите километри като за смяна, а някакси ме боли сърцето като давам пари за смяна на маслото предварително при това положение
Колега, смяната на маслото се извършва на 15 хил.км (синтетика) или на 1 година, което събитие настъпи първо. За минералните и полусинтетичните масла на 10 хил.км. Има колеги тук, които дори сменят по-често масло. Филтъра масления задължително със смяната на маслото.
Ефекта е трудно да се каже какъв би бил но е сигурно, че с течение на времето (както и с експлоатацията) качеството на маслото се влошава. Естествено може и въобще да не го сменяш и изобщо, както сме чували, а и виждали да се прави от колеги от по-южни страни. Ефекта е ужасяващ. Нагари и наслоявания по всички елементи на блока и цилиндровата глава, влошена работа на двигателя, прегряване, увеличен разход на гориво, спадане на мощността, увеличение на шума, и т.н. и т.н и в крайна сметка блокиране на ДВГ. Това мога да потвърдя със сигурност, защото съм го виждал. Автомобили обслужвани редовно: ДВГ отвътре е като току що произведен ... няма как, маслото (а и не само то) е консуматив, който следва да се сменя.
Това мога да кажа, а останалото си е въпрос на личен избор !
Re: Първи грижи за Corolla 2.0 D4D
Публикувано на: 20 Май 2013 10:27
от iliqbg
благодаря

Re: Първи грижи за Corolla 2.0 D4D
Публикувано на: 21 Май 2013 23:54
от iliqbg
Колеги, днес рових много из нета и видях къде може да е проблема на климатроника. Има един датчик който май е в таблото и към него има малка решетка.
До колкото разбрах имало вентилаторче и датчик, който определяли температурата в купето. Утре като я взема от сервиза, ще я духна с компресор в тази решетка и се нядявам да се оправят нещата.. ако не май ще се наложи да го разглабям