Страница 2 от 2

Re: Дунлоп или Пирели ?

Публикувано на: 01 Окт 2012 06:18
от Japanese_fever
alligator написа:Аз пък съм точно на обратното мнение. Преди около 6-7 месеца четох много за летни гуми и Dunlop ги отписваха на много места. Основният проблем беше че се изтъркват за близо 2 сезона и не си струват сериозната цена.
Всяка гума си има индекс, който обозначава колко бързо се износва гумата, кокото по-малко число е индекса, толкова по-бързо се износва гумата.
Има и друго нещо, обикновено гумите, които издържат повече километри са направени от по търда сме, а от там и гумят по-лесно контакт с настилката.
Същото като при Ф1 - меките гумие се износват бързо, но държат по-добре, докато по-твърдите смеси издържат повече обиклки, но не със същия грип като меките.

Индексът за износване се изписва Treadware и трицифрено число след него.
Ако се сравняват гуми с различен treadware index новамлно е тази гума, която има по-малко число да се износи по-бързо.
Спортните гуми имат най-нисък индекс, но пък за сметка на това най-здраво те държат на пътя. 200 индекс издържа около 30 000 км.

http://megatyre.co.nz/content/2011/06/t ... r-ratings/

Изображение

Изображение

Re: Дунлоп или Пирели ?

Публикувано на: 01 Окт 2012 15:22
от alligator
Значи не ангажирам никого с мнението си, но аз като си търсих летни гуми за това лято бях решил да си взема някакви наистина добри гуми защото искам да ги търкалям поне 4-5 год (10-12000км/год). Бях се насочил към всички модели от top 5 на ADAC тестовете. Избрах тогава Continental SportContact 5 защото бяха препоръчани от кумеца ми който се занимава с гуми откакто се помни. Разбира се и другите гуми не отстъпват кой знае колко а и все пак цените на върха са почти изравнени. И тъй като няма много варианти да разбереш една гума колко е добра освен да четеш по форуми аз направих съответно точно това. Dunlop беше наредена в няколко теми на различни форуми защото лятната гума се изтърквала за 2 сезона - грайфера доста ясно си изчезвал. Това за мен е минус на лятна гума та дори и да караш по 20-25000км на год. Разбира се нямам мнение за зимната но пък може и да е по-добра от Bridgestone пък дори и Мишлен. Също така не смятам че ADAC е тест който дава реална оценка на гумите защото никой не знае какви интереси се крият зад този тест. Другия вариант е да ходиш в някой голям център за гуми и да питаш директно - съответно там ще ти предложат или това което най много се купува и защото имат стотици в наличност или това което е залежало и няма продаване.

А относно историята на марките и гумите - не трябва да се робува на марки защото всяка една е силна в определен период от съществуването си. Dunlop са правили дори и гума за маратонки и дори съм носил такива като малък но това не означава че сега имат най качествената гума от всички в top 5. И Nokia беше върха на телефоните ама вижте ги сега...

Re: Дунлоп или Пирели ?

Публикувано на: 01 Окт 2012 16:14
от Scott
alligator написа:...поне 4-5 год (10-12000км/год). ...Dunlop беше наредена в няколко теми на различни форуми защото лятната гума се изтърквала за 2 сезона - грайфера доста ясно си изчезвал...
Вярно е че Дънлоп се износват повечко, но аз имам пробег от >42к мили на SP Sport без да са стигнали до индикатора (1.6мм) така че, не е чак толкова за оплакване.

Re: Дунлоп или Пирели ?

Публикувано на: 01 Окт 2012 20:18
от slowtraveler
Japanese_fever написа:....Ако се сравняват гуми с различен treadware index новамлно е тази гума, която има по-малко число да се износи по-бързо.
Спортните гуми имат най-нисък индекс, но пък за сметка на това най-здраво те държат на пътя. 200 индекс издържа около 30 000 км.
...
Моите дойдоха с колата и са Bridgestone Potenza RE50a - индекс 140, и в момента са доста над индикатора 1.6мм, и са на 64х.км....
Ами доволен съм - издържаха геройски 4 пролетно-лятно-есенни сезона съвсем не най-спокойното каране.
Карани са доста по много тежки условия - от рязко тръгване, високи скорости и вземане на завои с поднасяне, до заводи с разхвърляни по платното ламарини, стружки, електроди, което си личи по нараняванията по протектора. Все още не съм пукал гума.
Гумите не съм ги чувал да пищят... При достигане на точката на приплъзване започват да шумят малко по-особено и това е..
Какво повече му трябва на човек - гума, която държи здраво и безпроблемно над 60х.км...

Re: Дунлоп или Пирели ?

Публикувано на: 02 Окт 2012 13:44
от Gandalf
ТМ ауто ми дадоха Королата с Дънлоп СП Спорт 01. Това им е 5-то лято. Още не са
стигнали ограничителя от 1,6мм. Казано честно не са и загубили качествата си, макар че
като я погледнеш гумата е цялата в тези микропукнатини. Минал съм с тях около
60к км. Следващото лято, ако си намеря Континентал Премиум Контакт 5 ще си купя такива.
Има мнения, че е по-тихата гума. Зимните ми са пак Дънлоп - 3Д. Много доволен и от тях.
До 25см сняг не чистя пред гаража и леката рампа - излизам без проблем.