Страница 2 от 3

Re: Проблем с парното на РАВ4

Публикувано на: 22 Сеп 2012 13:14
от memorex
Извинявай не те подценявам но просто изходих от положение че нямаш проблем с обезвъздушаването.От любопитство проверих на една РАВ ка при студен и загрял двигател нивото в разширителния съд се мени около 5 - 6 см .В тази насока искам да кажа че ако при тебе не се мени значи има някъде запушване или въздушна тапа.Част от радиатора е запълнена с въздух и няма нормална циркулация.Възможно е също но дано да не е това и водната помпа да не е наред .Дори да не тече може турбинката и да е износенада/ няма необходимия дебит/ или парченца от нея да са отчупени и да са заседнали някъде на някой клапан или маркуч .Така че майстора ти правилно ти е казал ако не стане с промивка трябва да се разглобява наред.Успех.

Re: Проблем с парното на РАВ4

Публикувано на: 23 Сеп 2012 14:04
от ivaylo_21
Колеги ходих в сервиза,извадихме маркучите от радиаторчето и вкархме вода с маркуча от чешмата.Нищо не изкара от радиаторчето,идеално чист антифриз.след това вкарах маркучетата отново и се разбрахме с майстора да търси радиаторче за парното и след седмица да го сменим.Тръгнах си и като пуснах парното,коренна промяна.духа топло,чак пари на лицето и всичко е на 6! Нямам обяснение за това :)Майстора мисли,че се бъзикам с него :) Възможно ли е да е имало въздушна възглавница в радиаторчето и за това да е нямало парно???

Re: Проблем с парното на РАВ4

Публикувано на: 23 Сеп 2012 16:23
от мехаННика
Ами станало е това което казах в началото, колата е загубила антифриз и вместо да долееш сам, ти си тръгнал по майстори. Преди майстора ти да повярва в задгробния живот обясни му че просто след продухването сте сипали до горе антифриз и количеството е повече от това което сте загубили. Искаш ли радиаторче ? biggrin.gif

Re: Проблем с парното на РАВ4

Публикувано на: 23 Сеп 2012 16:54
от slowtraveler
мехаННика написа:Ами станало е това което казах в началото, колата е загубила антифриз и вместо да долееш сам, ти си тръгнал по майстори....
:thumbsup:

Re: Проблем с парното на РАВ4

Публикувано на: 23 Сеп 2012 19:38
от ivaylo_21
Ама колега,антифриза в разширителното казанче си беше на маx и като загрее се вдига нивото,както друг колега беше споменал и като истине пак си пада нивото до маx. Не сам много на "ти" с тези неща,така че не мога да дам менние.Важното е че вече имам парно и ще хвърля шапката biggrin.gif

Re: Проблем с парното на РАВ4

Публикувано на: 23 Сеп 2012 20:23
от zi_zi_top
ivaylo_21 написа:Ама колега,антифриза в разширителното казанче си беше на маx и като загрее се вдига нивото,както друг колега беше споменал и като истине пак си пада нивото до маx. Не сам много на "ти" с тези неща,така че не мога да дам менние.Важното е че вече имам парно и ще хвърля шапката biggrin.gif
Вероятно сте изгонили зъл дух от радиатора, а не е имало въздух. wink.gif

Re: Проблем с парното на РАВ4

Публикувано на: 24 Сеп 2012 09:11
от mirott
Имало е въздух в системата...браво! Честито парно biggrin.gif !

Re: Проблем с парното на РАВ4

Публикувано на: 24 Сеп 2012 19:24
от ivaylo_21
Благодаря!!!

Re: Проблем с парното на РАВ4

Публикувано на: 24 Сеп 2012 20:05
от мехаННика
Честит ТЕЦ и от мен, ама потърси откъде е изтекъл антифриза, защото в системата има въздух поради липса на антифриз.

Re: Проблем с парното на РАВ4

Публикувано на: 24 Сеп 2012 20:48
от ivaylo_21
Колата я купих през март и според мен са сменяли радиаторчето и не са го обезвъздошили,понеже сега мирише на ново като пусна парното :) Сменял съм казанче на предната ми кола и миризмата ми е позната:) Малко смешно звучи,ама поне аз така мисля,понеже 6 месеца не е имало теч,не ми се е налагало да доливам антифриз!

Re: Проблем с парното на РАВ4

Публикувано на: 26 Ное 2012 02:31
от mohboo
Пробвай да размениш входния и изходния маркуч от парното но провери радиатора дали пуска вода в моя случай и той беше запушен пробвах с какви ли не течности и нищо и накрая си забърках мой си коктеил първо от тея същите тръби напълних радиатора с препарад за котлен камък за около час мисля Цилит банг или нещо от сорта след това обилна промивка с вода направо с маркуча и след това 1 пакет сода бикарбонат последвана от 2 бутилки оцет направо повръщаше мизерия след това го промих пак и вече беше отпушен на 100% но пак нямаше топло само на първа степен едвам затопля и тук вече размених маркучите за радиатора антифриз обезвъздушаване и сега ВСИЧКО Е ОК С ТОПЛОТО!!

Re: Проблем с парното на РАВ4

Публикувано на: 16 Дек 2012 19:35
от ivaylo_21
Колега,парното съм го промил.сега всякаш духа по топло.днес мерих с Мултицед,вкарах кабелчето посредата в от където духа и измерих- 65 градуса духа.интересва ме дали е и при другите е така или по топло духа? след това отворих капака отпред и опрях кабелчето в маркучите на казанчето и ми показа 75 градуса. не трябва ли поне 85 някъде да са( при загрял мотор).и друго да попитам- като спусакам наклон на 5-та скорост и стрелката на температура ми пада малко.нормално ли е при Тойотите,понеже имам и БМВ 320Д и Голф4-110коня и при тях температура не мърда от средата!

Re: Проблем с парното на РАВ4

Публикувано на: 16 Дек 2012 20:49
от vadoiv
Здравей колега,както сам подозираш..,не е нормално да ти пада стрелката на температурата при спускане(било то на скорост или на изключена).Най-добре както си започнал едно по едно..,смени и термостата(но с оригинален) и освен че проблема ще се разреши,тъкмо и ще знаеш,че си прогонил цялата охладителна система. Успех! :thumbsup:

Re: Проблем с парното на РАВ4

Публикувано на: 16 Дек 2012 20:54
от ivaylo_21
Ами уж ще е оригунален.Чакам да го доставят след празниците в Тойота! Само да попитам- изобшо ли не трябва да ми мърда стрелката на температурата,като спускам наклон?поне малко?

Re: Проблем с парното на РАВ4

Публикувано на: 16 Дек 2012 21:21
от vadoiv
Ми..,не трябва..,нали термостата е точно за това..,като се охлади радиатора прекалено много..,да затвори големия кръг и да остане само малкия(на който ти е и датчика за температурата).., и обратно..като двигателя достигне работна температура и малкия кръг не може да се справи...,термостата отваря и водата минава и през големия кръг,с което се поддържа оптимална(работна температура) около 90 градуса . Не знам дали ти го обясних правилно,но дано си ме разбрал.. :thumbsup: