Страница 2 от 3

Re: От днес на фарове

Публикувано на: 08 Авг 2012 00:23
от Vesko
LEXUS написа:Да,съгласен съм , има логика за извънградски пътища, но в града си има ограничение на скоростта и всички се движат що годе бавно, пък и тия задръствания.Само фаровете липсваха в цялата идилия. w00t.gif
Да, в градки условия е по-скоро излишно. Но много по=лено е да няма различия, а да е задалжително навсякъде tongue.gif

Re: От днес на фарове

Публикувано на: 08 Авг 2012 10:22
от whitefang
LEXUS написа:Да,съгласен съм , има логика за извънградски пътища, но в града си има ограничение на скоростта и всички се движат що годе бавно, пък и тия задръствания.Само фаровете липсваха в цялата идилия. w00t.gif
Аз извън града си карам целогодишно на фарове. Но в града през деня си абсолютно ненужно. Единствения ефект е ,че при спри -тръгни ще се стимулират продажбите на крушки и акумулатори tooth.gif tooth.gif tooth.gif tooth.gif tooth.gif
BTW ,някъде имаше схема за автоматично включване на късите при запалване ,за авенсис май , дали ще свърши работа и за корола е12 happy.gif

Re: От днес на фарове

Публикувано на: 08 Авг 2012 10:45
от alligator
Е няма да умрем ако си пуснем фаровете целогодишно. Аз съм си свикнал така и не ми пречи тази новост. Малко неприятно ще е че дори да забравя да ги включа някой ден, някой добър полицай ще ми напомни срещу съответната сума.

Другото което някой го споменават че не е кой знае какво е че крушките стрували по 2 лв и няма да ни разбият бюджета. Обаче моите са някви Philips Xenon за по 150 лв парчето - далеч над 2 лв бройката. Вече смених едната с китайско менте за 30 лв. Със сигурност крушките ще си заминат по бързо при положение че ги пускам спирам толкова често.

Re: От днес на фарове

Публикувано на: 08 Авг 2012 11:00
от LEXUS
alligator написа:Е няма да умрем ако си пуснем фаровете целогодишно. Аз съм си свикнал така и не ми пречи тази новост. Малко неприятно ще е че дори да забравя да ги включа някой ден, някой добър полицай ще ми напомни срещу съответната сума.

Другото което някой го споменават че не е кой знае какво е че крушките стрували по 2 лв и няма да ни разбият бюджета. Обаче моите са някви Philips Xenon за по 150 лв парчето - далеч над 2 лв бройката. Вече смених едната с китайско менте за 30 лв. Със сигурност крушките ще си заминат по бързо при положение че ги пускам спирам толкова често.
За това става въпрос ,де. Пълната безсмислица в града да пъплиш на фарове. Както казваш заради тази безсмислица вече си минал от хубав ксенон на китайско менте.И това врезултат от безсмислицата да се кара на фарове в града.

Re: От днес на фарове

Публикувано на: 08 Авг 2012 11:45
от slowtraveler
alligator написа:...Със сигурност крушките ще си заминат по бързо при положение че ги пускам спирам толкова често.
Ксенона на маздата заводски пали още при подаване на контакт и остава да свети докато се върти стартера...
Карам около 75% градско (често палене/гасене), но засега почти 4г не съм имал проблем. Та колко да му се намали живота?
Ако изгори - ще сменя двете крушки с оригинални - не съм сигурен дали китайците нямат някаква разлика в параметрите и дали няма заради евтина крушка да изгърми 'баласта', а там цената вече е друга.
Пък дори и да даваш на 4-5г 300лв за нов комплект крушки това ти е 0.0000х% от общите разходи за тоя период...
Живота на ксенона ако всеки ден караш по 1 час е около 7 години ежедневно каране без пропуснат ден... Така, че ще го преживеем :thumbsup:

Re: От днес на фарове

Публикувано на: 08 Авг 2012 14:09
от alligator
Проблема с моята изгоряла крушка не беше точно в прекаленото използване защото както може би някои знаят, ксенона първоначално си променя цвета до бледо розово, лилаво и накрая умира. Виждал съм дори в задното огледало някои коли които са с умиращ ксенон. При мене ситуацията беше че крушката се счупи на две както си стоеше във фара!!! Нямаше видими причини но се случи. Като отидох в една фирма да взема китайчето, те ми казаха че Philips имат някои такива дефекти като чупене (не че им вярвам много, все пак си хвалят собствената стока).

Но да не бягаме от въпроса! Смятам че 300 лв за крушки дали ще ги дам след 1-2 или 5 години - все ще са 300 лв и според мен малко хора с лека ръка дават такава сума за някакви си лампички! Друг е въпроса ако трябва да сменя накладки, дискове или каквото и да е друго от което ми зависи живота пряко! Както и да е, аз нямах избор дали да имам ксенон или не, просто колата си идва със стоков ксенон, така че няма да се оплаквам - все пак това е екстра (скъпичка екстра). rolleyes.gif

Re: От днес на фарове

Публикувано на: 08 Авг 2012 14:31
от slowtraveler
При мен също колата си е със стоков ксенон...
За допълнителните не говорим - там можеш да намериш модули, крушки и т.н. на значително по-ниска цена..
Споделих мнението си, защото смятам, че ксенона не е чак толкова капризен колкото се смята...

Re: От днес на фарове

Публикувано на: 09 Авг 2012 13:04
от vessonik
Колеги, поставяли ли сте дневни светлини на Авенсис 2003-2008 и знаете ли препоръчителни марки и сервизи в София. Благодаря!

Re: От днес на фарове

Публикувано на: 09 Авг 2012 14:57
от Rudy
vessonik написа:Колеги, поставяли ли сте дневни светлини на Авенсис 2003-2008 и знаете ли препоръчителни марки и сервизи в София. Благодаря!
http://toyotabg.eu/viewtopic.php?p=189941#p189941

Re: От днес на фарове

Публикувано на: 10 Авг 2012 07:31
от vessonik
Lexus благодаря, но на моя Авенсис бронята е друга и няма никакви подходящи отвори за широко предлаганите на пазара дневни светлини.

Re: От днес на фарове

Публикувано на: 10 Авг 2012 10:59
от alligator
Твоя сигурно е след 2006-2007 където тези отвори липсват а има само кръгли халогени.

Re: От днес на фарове

Публикувано на: 10 Авг 2012 12:03
от Rudy
vessonik написа:Lexus благодаря, но на моя Авенсис бронята е друга и няма никакви подходящи отвори за широко предлаганите на пазара дневни светлини.
За съжаление не мога да ти помогна (освен да смениш фаровете за мъгла с диодни ДРЛ). Дадох моя пример защото така беше попитал - 2003-2008?

Re: От днес на фарове

Публикувано на: 10 Авг 2012 18:16
от celio
Здравейте на всички. И аз съм с авенсис 2 фейс. Днес обикалях да търся и аз някакви daylight обаче греда. Нищо не пасва на тази фейс броня. Мислех нещо на долната решетка. А случайно някой да е слагал на този авенсис от тези дрл модули които са за дългите ? И ако да препорачате някой във варна който може да се справи с тази задача. Звънях в тойота на един познат и общо взето те не се наемат да слагат такава джаджа. Трябва да се измисли нещо. а ето на какво попаднах за тези дрл модули - http://www.youtube.com/watch?v=IPbiZ5tc_sM

Re: От днес на фарове

Публикувано на: 19 Авг 2012 00:35
от Instruktor59@yahoo.com
Да, известно е, че и парламентите могат да вземат грешни решения... Българският парламент дори си има собствена слава - от времето на Втората Световна война...
Това, че има евродиректива за целогодишно денонощно използване на къси светлини също не означава, че непременно е правилна.
И така, според мен с денонощното включване на светлини можем да имаме следните

Силни страни:
1. По-лесно се разбира наличието на, и разстоянието до идващия отсреща автомобил (в движение и на място).
2. Пешеходците по-лесно забелязват и преценяват разстоянието до- и скоростта на идващия автомобил. (Това последното изобщо не е вярно)

Слаби страни
1. Разходът на крушки е увеличен.
2. Разходът на гориво е увеличен.
3. Замърсяването на въздуха е увеличено.
4. Потреблението на кислород е увеличено.
5. Увеличено е времето за разчитане показанията на часовник, радио и други в купето, поради намалена сила на светене при включени светлини. (Това последното е изключително опасно)...
6. Лишаваме се от възможността за бързо и лесно предаване на информация на останалите колеги на пътя за възникнали опасности чрез пускане на светлини за кратко - нещо, което в миналото е помогнало да се избетнат хиляди аварии и дори катастрофи на пътя...

Отрицателните страни са доста по-малко вредни при произведените през последните 1-3 години коли..., които имат специални светодиодни светлини с нищожна консумация и без връзка с яркостта на светене в салона. Но колко са такива у нас?!
Цялостната оценка на ползите и вредите и кои са повече, е много трудно да се направи. Вероятно затова и не съм чел такава - правена в Българи, или друга по-южна страна.

В Скандинавия, Финландия и други на същата географска ширина СУМРАКЪТ ИМА ПРОДЪЛЖИТЕЛНОСТ ДО И НАД 5-6 ЧАСА (!!!) в значителна част от годината! Това са други условия.
Не виждам - при това Народно събрание - как може нещо да се промени - поне е дно мащабно изследване да се финансира...

Re: От днес на фарове

Публикувано на: 19 Авг 2012 00:46
от Vesko
Instruktor59@yahoo.com написа:Българският парламент дори си има собствена слава - от времето на Втората Световна война...
Визираш спасението на евреите от депортация ли? cool.gif Всъщност тоза факт става в резултат на изтичане на вътрешна информация в побличните медии в процеса на подготовка на депортацията. "Предателя" май е от Кюстендил.
Instruktor59@yahoo.com написа: Слаби страни
5. Увеличено е времето за разчитане показанията на часовник, радио и други в купето, поради намалена сила на светене при включени светлини. (Това последното е изключително опасно)...
6. Лишаваме се от възможността за бързо и лесно предаване на информация на останалите колеги на пътя за възникнали опасности чрез пускане на светлини за кратко - нещо, което в миналото е помогнало да се избетнат хиляди аварии и дори катастрофи на пътя...
5. Никой не е казал че включените светлини задължително намаляват интензитета на светене на приборите в купето. При повечето тойоти е факт, но не може да се твърди че това е недостатък на закона. Просто е повече работа на инсталаторите и вероятно клиентите не искат да си платят по-сложната инсталация.
6. Монтирането на модул (фабричен или не) не означава автоматично, че "светлинниат клаксон" вече не работи.

Така че негативните ефекти са поне с 2 по-малко wink.gif