Страница 2 от 3

Re: чука аванса - детонация VVTI 1.4

Публикувано на: 30 Юли 2012 08:04
от m0595
Аз също карам corolla 1.4vvt-i,нямам газова уредба имам същия проблем,гори масло и чука аванса.Можеби причината не е в газта.

Re: чука аванса - детонация VVTI 1.4

Публикувано на: 30 Юли 2012 21:43
от bagerite
Да, чука си. Щом е жега над 30 градуса........ И аз допускам биелни лагери, имал съм такъв случай с БМВ, но там чукането се влияеше главно от оборотите и чукаше и при форсиране на празен ход. При мен зависи главно от подаваната газ, т.е. натоварването и външната температура, но не изключвам и механичен проблем уви. Допускам и лоша газ, май в БГ всичката газ е от Лукойл.
Между другото един тестер показа, че ъгълът на изпреварване на запалването стига до 40 градуса преди ГМТ wacko.gif веднага щом подадеш газ?!!! Грешки в електрониката на мотора няма.

Re: чука аванса - детонация VVTI 1.4

Публикувано на: 31 Юли 2012 10:39
от LEXUS
Съмнително е дали компютърът не дава прекалено голямо изпреварване на запалването. Или някой датчик да дава грешна информация на компютъра. Да не са правени някакви залагалки като е слагана газта. Откога започна проблемът и кога е слагана газта?

Re: чука аванса - детонация VVTI 1.4

Публикувано на: 31 Юли 2012 22:35
от bagerite
Газта е от самото начало като взех колата(юли 2011), но сякаш проблемът е по-осезаем това лято по горещините. Имам смътен спомен за някакво чукане от миналото лято преди да сложа газ.........
Няма залъгалки, сигнала за дюзите от компа на мотора се подава на компа на газовата и той вече управлява и бензиновите и газовите дюзи според това на какво гориво искаш да работи. Не са пипани датчици, както и управлението на запалването си е от компа на мотора.

Re: чука аванса - детонация VVTI 1.4

Публикувано на: 02 Авг 2012 07:19
от m0595
Сипах 98 на шел,почти не се усеща промяна,единствено когато е студена чука за по кратко време при ускорение.

Re: чука аванса - детонация VVTI 1.4

Публикувано на: 04 Авг 2012 00:33
от Vokil
Въпреки че незнам как трака тая кола ще дам още една насока ,колите с променлив ъгъл на газоразпределението честичко потракват от механизма за промяна на ъгъла :)

Re: чука аванса - детонация VVTI 1.4

Публикувано на: 04 Авг 2012 22:25
от Instruktor59@yahoo.com
Хм, колеги, извинявайте за силните думи... Вече втора Корола докарвам до над 200к.. Първата беше с карбуратор, втората е VVT-i. Последната година сипвам само от ОМВ, НИКОГА не ми е чукал аванс. Веднъж спечелих бас, че по ул. "Симеон" ще карам Корола 1,3 на 5-та предавка с 40 км/ч и ще се ускорявам... Сега който иска мога да го повозя на 1,4 VVT-i -от 1000 об/мин, 5-та предавка и плаааавно си ускоряваме БЕЗ каквато и да е детонация - с бензин 95 или 95 maxxmotion - все тая. Говоря за изправни двигатели със свещи Денсо или Бугаец, работещ термостат, нормална компресия и пр.... Всъщност на двигателя 1,4 VVT-i още на 122 к км смених сегменти, щото моята е от дефектните, но след това никакви проблем с никакво чукане, датчици и пр. не съм имал, не бях и чувал такова нещо до сега!
Вероятно трябва да проверите масла, свещи, центровки, кой знае ощe какво, но на изправни двигатели на Корола не съм и чувал да има чукане?!
Желая ви успех.

Re: чука аванса - детонация VVTI 1.4

Публикувано на: 05 Авг 2012 00:09
от memorex
От всичко прочетено дотук си правя извода че заглавието на темата може да се промени защото чукането най–вероятно не идва от аванса а от лошо мазане .За да не съм голословен ще пусна една идея.Провери си състоянието на клапанните уплътнения и дали не ти се омаслява капачката за доливане,разход масло и пушене.Не изключвам биелни лагери което също е от недосмазване и има пряка връзка и с получаването на овалност в цилиндрите/поради хлабини в лагерите/

Re: чука аванса - детонация VVTI 1.4

Публикувано на: 05 Авг 2012 08:31
от slowtraveler
Instruktor59@yahoo.com написа:++++++++
Вероятно трябва да проверите масла, свещи, центровки, кой знае оща какво, но на изправни двигатели ....не съм и чувал да има чукане?!.
Абсолютно съм съгласен с мнението на инструктора... :thumbsup:
Чукането обикновено е :
1.Потракване особено при палене на клапани (не от vvti, а от променен луфт или ако са с хидравлика - неподходящо масло или износване на хидравличните повдигачи)
2. Основни / биелни лагери -
3. Бутален болт
4. Двумасовите маховици пред разпад
5. Нарушена центровка. Тук вече трябва да се види дали заради прекалено бедна смес или заради прекалено голямо предварение

Re: чука аванса - детонация VVTI 1.4

Публикувано на: 05 Авг 2012 22:51
от bagerite
........е, благодаря, колеги, но работя в сервиз от 10 години и знам кое как "чука". Вярвайте ми детонационното горене(чукане на аванс) е трудно да се сбърка. Единствено биелните лагери имат подобен звук, но вече маса време го има чукането и беше редно проблемът да ескалира и дори да се е разтропал моторът окончателно........а и лампата на маслото щеше поне да светне или Тойотите са демонично здрави?
Да, с газ от OMV, чука по-тихо, т.е. вероятно в газта няма примеси на други газове склонни към детонация. Допускам че в БГ всички газостанции се снабдяват от ЛУКОИЛ, но дано не е така. Наистина въпреки жегата тези дни, Королата е по-спокойна и се обажда по-тихо. По литературата за газовите уредби пише че в пропан-бутана има и примеси на други газове, ако по нашенски не се спазват рецептите(не само тия на салама и кашкавала biggrin.gif ), то допускам че "газта" може да се окаже и доста под 100 октана, в БГ всичко е възможно.
Колеги от бранша допускат и свещи, на 36 000км са вече.........
Мой колега отиде на работа в Щутгарт и има Ауди с газова, твърди че там газта е съвсем различна, показва значителна икономия cool.gif . Между другото, колегата в Германия допуска че икономията е от спазване на ограниченията на скоростта......

Re: чука аванса - детонация VVTI 1.4

Публикувано на: 06 Авг 2012 10:41
от Scott
bagerite написа:.... детонационното горене(чукане на аванс) е трудно да се сбърка. Единствено биелните лагери имат подобен звук, но вече маса време го има чукането и беше редно проблемът да ескалира и дори да се е разтропал моторът окончателно...
Детонационното горене е точно толкова вредно, колкото 'тропане' на биелен лагер. Дори последствията може да са по-лоши ... за блока. Тъй че не е лошо да го оправиш, а не да слушаш съвети от рода на 'тея двигатели така си работят'. Всеки съвременен двигател има 'knock sensor' за предпазване от детонационен режим на горене и заедно с ECU-то те осигуряват нормалната работа при доста широк обхват от октанови числа на горивото. Ако при теб се забелязва детонационно горене, значи нещо не е наред.
Ако наистина всичко по горивната и запалителната система е наред и все пак се 'чува' чукане, провери наистина за друг източник на този звук. Само като насока:
- може да е притракване на пластмасариите в колекторните тръби - много често срещан дефект при 1.4 VVTi
- почукване метал-метал на 'гъвкавата' връзка на генерацията
- почукване метал-метал вътре в двигателя, биелен лагер или нарушена геометрия на буталото в следствие недобро мазане и запечени маслени сегменти.
Естествено като търсиш причината карай по метода от по-евтино към по-скъпо, не се хвърляй на ремонт на мотора веднага...

Re: чука аванса - детонация VVTI 1.4

Публикувано на: 09 Авг 2012 23:17
от bagerite
Според мен си е "жива" детонация bash.gif и знам че е вредна, за това се притеснявам........ "knock" сензорът съм го мерил на моята и на една друга кола със същия мотор - показват съпротивление "безкрайност".... :help: .........

"Живите" данни при тест през OBD показват странни ъгли на изпреварване, около 40 градуса, което е твърде много.
Доста глави, практикуващи диагностика се чудят какво става................аз допускам и дефект в блока за управление - ECU-то или поне лош софтуер.........

Re: чука аванса - детонация VVTI 1.4

Публикувано на: 10 Авг 2012 00:52
от Scott
bagerite написа:... "knock" сензорът съм го мерил на моята и на една друга кола със същия мотор - показват съпротивление "безкрайност".... :help: .........

"Живите" данни при тест през OBD показват странни ъгли на изпреварване, около 40 градуса, което е твърде много.
Доста глави, практикуващи диагностика се чудят какво става................аз допускам и дефект в блока за управление - ECU-то или поне лош софтуер.........
Добре де, 'измери' безкрайност като на другия и заключи че е добре, така ли. Той е пиезо-датчик, така че наистина не може да се измери с обикновен мултицет. Смени го с нов или поне с такъв от кола дето няма детонации. Щом ти скача предварението на 40 градуса, най-вероятно той не работи. Принципно като се подаде газ и предварението скача до момента в който се регистрира детонация от сензора и се прави стъпка назад - затворена обрата връзка. 40 градуса е много както и да го погледнеш.

Re: чука аванса - детонация VVTI 1.4

Публикувано на: 13 Авг 2012 10:15
от KaRaM
Хм, и аз имам едно такова "почукване", но точно на 3000 оборота при подаване на газ за ускорение, и се чува предимно при пуснат климатик.
Напоследък при пуснат климатик ми се губи сериозно мощността и се чува това почукване при недостиг на гориво при недостатъчно падаване на газ.
Да добавя само, че двигателят е 1.6vvt-i и гори масло по литър на 2500-3000 километра.

Re: чука аванса - детонация VVTI 1.4

Публикувано на: 14 Авг 2012 10:14
от ceko26