Страница 2 от 3

Публикувано на: 25 Май 2012 16:35
от mafiota
max-2 написа:Благодаря! Тази плочка в момента работи ли или още не е готова?Гледам доста си се постарал и дупките за газта са с наклон и фаски...
Трябва ми малко време да осмисля информацията и сигурно пак ще питам.
wink.gif
всъщност в момента съм с подобна, иначе тази е правена точно както пише в статията, и дупките за гаста са перпендикулярни на вътрешния наклон, където сместа започва да се разширява. Казват, че така при навлизане на гаста среща по-малко съпротивление с входящия въздух. Жалко че си ми далече, иначе щях да ти покажа нагледно за какво става въпрос. Ако има нещо питай, може и по телефона.
Всъщност на 18-ти ще идвам към пловдив, така че ако ни си сложил до тогава, тази ще я завърша и мога да ти я донеса да я огледаш :cheers:

Публикувано на: 26 Май 2012 10:05
от max-2
Едва ли ще съм я сложил до тогава, но дори и да съм не пречи да се видим. :thumbsup:

Re: Карина Е лийн-бърн и обикновена газова уредба?

Публикувано на: 27 Дек 2012 23:13
от ceko26
Аз съм с 38мм дифузьор и тройника ми е разви на около 2 оборота. Разширих дупчиците за газта и скъсих маркучите максималко след тройника.

Re: Карина Е лийн-бърн и обикновена газова уредба?

Публикувано на: 19 Сеп 2013 09:39
от ufer
Колега, аз имам МR2, но карам и Кадет ГСИ на газ и търся плочка или дифузор с клапа и вътр. диаметър 38 или 39 мм. Оказа се, че в Бургас не може да се открие както плочка, така и свестен газаджия. Всички вдигат рамене! Моето ГСИ е от първите - с мотор 18Е и LE-Jetronic. Случайно попаднах на един каталог и видях, че там е даден Ф39 мм за LE-Jetronic. И това е само за този мотор. Всички останали ГСИ-та са с по-малки Ф32-34. Естествено на мен газаджията ми е сложил такова, не си е направил труда да се поразрови. И познай колко ми гори - 17/100, вярно повечето градско, но пак е много. Решил съм да оправя сам проблема и търся плочка за Опел с вътр. Ф38-39 мм или дифузор с клапа: вътр. Ф38-39 и външен Ф70 мм. Ако някой може да помогне със съвет или контакт!

Re: Карина Е лийн-бърн и обикновена газова уредба?

Публикувано на: 19 Сеп 2013 23:32
от PESHO OT MARS
Проблем е да намериш коректна плочка а и не е сигурно че и да я намериш ще успееш да настроиш колата по нея. Като цяло за коли повече от 34 мм трудно да намериш (личен опит). Моя съвет е не се занимавай с глупости а си бодни едно бюджетно ГИ и си реши проблема с вървежа и харча.

Re: Карина Е лийн-бърн и обикновена газова уредба?

Публикувано на: 20 Сеп 2013 08:02
от ufer
Благодаря за съвета, но колата е на доизживяване. Не си струва такава инвестиция. Просто се опитвам да огранича малко разхода.

Re: Карина Е лийн-бърн и обикновена газова уредба?

Публикувано на: 20 Сеп 2013 21:05
от PESHO OT MARS
С по-малката плочка не би трябвало да имаш проблем с разхода. Такава плочка би трябвало да ти осигури читав ход до 4000 об/мин и да не усещаш разлика до тези обороти. Над тях сигурно ще го души сериозно мотора. Ако искаш мога да ти пратя една "струнна" плочка да пробваш.

Re: Карина Е лийн-бърн и обикновена газова уредба?

Публикувано на: 24 Сеп 2013 07:25
от ufer
Не би трябвало, но кой знае. Поразрових се в доста форуми. Доста колеги са на мнение, че по-малкият диаметър на дифузора увеличава скоростта на въздушния поток и оттам се засмуква повече газ. Освен това във високите колата е отлична. В момента мога да вдигна 190 км/ч, преди можех 210, но вече някои износвания си казват думата. Последните 2-3 години я карам повече градско, а навън опъвам МR2-та. Попаднах и на едни формули за изчисляване диаметъра на дифузора и според тях се падат около 38 мм и както посочих в предния пост в един каталог открих, че точно за този двигател плочката трябва да бъде с Ф39 мм. Имаш ли някоя снимка на твоята "струнна" плочка. Можеш да я качиш тук или ми я изпрати на моя мейл: ufer.1957@abv.bg.
Апропо, възникна ми малък проблем с MR2-та. Ако имаш време и желание надникни в технически въпроси днес, за да не раздуваме тук темата.

Re: Карина Е лийн-бърн и обикновена газова уредба?

Публикувано на: 24 Сеп 2013 21:55
от max-2
Зимата градския разход на газ беше 10 - 10,5 - 11 литра газ + 1,5-2литра бензин. От началото на пролетта до сега 12-13 - 14 газ, ако карам повече извънградско рядко падам на 10 литра и под литър бензин за палене. Това е разход с плочка 31мм и с различни настройки и изпарител БРЦ. Миналия ден смених възд. филтър и май трябва да отида на газ-анализатор и да карам по-лекичко. Получи се и нещо странно: на газ никога не ми е светкала лампата за грешка в двг., а като свърши газта и покарам 3-4 км. на бензин светка.

Re: Карина Е лийн-бърн и обикновена газова уредба?

Публикувано на: 24 Сеп 2013 22:10
от mafiota
това не е проблем, и при мен се получаваше така. Може да опиташ първо да развиеш с половин оборот винта за сместа. Ако е все същото опитай да го завиеш с половин оборот. Просто са по-чувствителни.

Re: Карина Е лийн-бърн и обикновена газова уредба?

Публикувано на: 26 Сеп 2013 08:34
от max-2
mafiota написа:това не е проблем, и при мен се получаваше така. Може да опиташ първо да развиеш с половин оборот винта за сместа. Ако е все същото опитай да го завиеш с половин оборот. Просто са по-чувствителни.
Така ли? Предполагам, че причината е голяма корекция от порядъка на +- 15-20% докато съм на газ, и след това като вече съм на бензин се получава нужда от голяма корекция рязко и компа реагира със светване на чека и грешка кислороден сензор?

Re: Карина Е лийн-бърн и обикновена газова уредба?

Публикувано на: 28 Сеп 2013 19:53
от mafiota
Ами чесно казано не съм се замислял чак толкова много. Но дори и да свети чека , в преспектива не оказва някаква промяна върху вървежа и разхода.
По принцип Карината не е от най-икономичните коли.

Карина Е лийн-бърн и обикновена газова уредба?

Публикувано на: 15 Мар 2018 03:09
от Ivanov
Здравейте, някой знае ли как да изолирам този емулатор, защото съм убеден, че много неубедително лъже компа на карината? Убеден съм, че лийнбърн не може да се излъже с емулатор - не случайно ламбда сондата му е 630 лева... Сменях гарнитура на главата и по буталата имаше 5 мм дебел нагар, а гнездата на изпускателните клапани бяха така наранени, че майстора смени и тях. Нещо не е наред, колата няма достатъчно мощност и колкото и да се наствойва газовата уредба, отзад си мирише на неизгоряло. Как да изолирам този емулатор? Какво трябва да се направи?

Post skripmum: Свещите са изписани за модела, правих ауто чек при работа на бензин и ми показа грешка 21 - ламбда сонда, а от ауспуха ми се струва, че понамирисва на бензин, докато колата работи на газ - доколкото знам този емулатор спира дюзите на бензина. Та, как да го махна и как да спра бензина към дюзите, при работа на газ? Какво трябва да направя?

Карина Е лийн-бърн и обикновена газова уредба?

Публикувано на: 15 Мар 2018 22:18
от max-2
Вече съм минал над 110000 км. на газ. Без емулатор на ламбда и т.н. Бензиновата помпа е изключена, четирите бензинови дюзи са през четири релета. Газовата се захранва с + от прекъснатата с реле бензинова помпа. Така е по-безопасно, защото при неработещ двг няма подаване на гориво. Загрявам на бензин до 20-30 градуса на изпарителя. След това минавам на газ. Всяко палене на топла кола е на бензин(ползвам сигнал от стартера). Когато пусна ключа минава на газ. Така пали веднага, защото бензиновата рейка си е под налягане винаги. Ако е само на газ върти повече, защото включва газта със започване на въртенето на стартера.
За да не свети чека се слага потенциометър последователно на температурния датчик, който лъже компа, че двигателя не е загрял достатъчно, също така вдига о оротите на празен ход на 1100. Сложно,но бюджетно и на деждно решение.
Ако светне чека дори един път и след това загасне, колата започва да върви по-зле. Чека ми светва единствено ако ми свърши газта и покарам на бензин на топъл двигател. Клапаните е хубаво да се регулираъ на 30-40 к км., а газовата да е регулирана така, че да върви много колата.

Карина Е лийн-бърн и обикновена газова уредба?

Публикувано на: 15 Мар 2018 22:32
от max-2
Когато е на бензин, потенциометъра на термодатчика се изключва. Чека светва след няколко по-дълги периода на отпусната газ(моторна спирачка). Работата на бензин не се харесва на компа като караш повече на газ и то обикновена с плочка. Така се налага да се махат бушоните на екуто през няколко месеца. Тогава и използвам момента да покарам повече на бензин. Грешката е 21. Ако сега слагах газова щеше да е инжекцион.