Не,гасне когато си иска ,а ако успея да я хвана когато гасне и не и позволя качва над 2000 оборота и ги държи така около 1-2 мин. и после постъпенно се нормализират.Абе нещо пощуря тази кола.За утре имам час в сервиз на бош на сточна гара се намира,ако нищо не направят така и иначе имам час в ТМауто ще се кара там.Иначе като вървеж колата си върви както преди,набира има ряз просто няма разлика,само това гаснене когато си поиска нищо друго.Колеги ще пиша след като имам някакъв окончателен резултат,че сега каквото и да напиша е под въздействието на яда си и ще напиша някоя глупост, крайя на краищата никой не ме би да си слагам газ и още повече да се обърна към този сервиз.Така или иначе нещата се случиха и има вече необратими неща по колата като продупчен колектор,ще се боря да оправя колата зада мога да я карам на газ.Иначе това е лесно да им я върна това определено е най лесното,въпроса тук е да се намери проблема отстрани и безаварийно да се кара на газ.Нито съм първия нито последния кайто ще си слага газ.Безаварийно на всички.mafiota написа:Е добре де, на тоя етап след разкачена газова на бензин върви ли сега нормално ??
След слагане на ГИ оборотите започнаха да играят
Мнение от alalexll » 09 Апр 2012 22:07
alalexll
Мнение от mafiota » 10 Апр 2012 16:53
ей така по енерция огледай как са нещата около дроселовата клапа (т.е. елемента от двигателя където жилото на газта се свързва). Симптомите много наподобяват на неработещ адекватно датчик на TPS, т.е. датчика който дава инфо дали дросела е отворен или затворен., огледай буксата му, препиай я с ръка - дане би да са строшили краче или скъсали кабел, огледай кабелите ако има някъде да са ги заголвали и омотавали с PVC лента ...., не е кои знае колко сериозен проблема.
А и във форума има доста добри специалисти от софия, ако някой се навие да огледате заедно

mafiota
Мнение от CuMo » 10 Апр 2012 19:03
Една Темпра водихме на BOSCH тестер завчера.
Подобни симптоми, дори доста идентични.
Пистичките на TPS-a се бяха протрили в началото - там където отговаря за ниските обороти.
Клати обороти, гасне в движение, държи 1000 оборота на празен ход.
Отделно му беше уморена ламбда сондата - не мени напрежението, което по принцип трябва да варира от около 0,2 до 0,8 волта /така поне играеше на новата ламбда която му сложиха, за нова дават от 0 до 1 волта амплитуда/.
Ей за тия пистички на TPS-a става дума:

Като се попротрият и почват ебавките.
Също е много важно как се монтира TPS-a. Дори и най-малкото отклонение от точното му положение в цокъла/фланеца може да прави проблем. Някои газаджии от там си правили корекции, което никак не е редно...

CuMo
Мнение от alalexll » 10 Апр 2012 21:57
Ами проблема се задълбочава,Не издържах до вторник 17-ти тогава я записах за диагностика в ТМауто.Та я закарах днес в сервиз bosh на сточна гара се намира,Разглабя нещо по дросела чисти въртя опипва,според него от там нещо е проблема но нямаше много време за тотално разглабяне на throttle body така е на английски на български незнам как се казва,утре иска да му я закарм да го свали и да го чисти на ултра звук.Това нещо в щатите употребявано е 80$ ще стъпи тук някаде към 250лв. с доставката ,ако се окаже нещо износено и заяжда някоя механична част.Най гадното е че докато беше закачена колата нито угасна нито вдигаше и сваляше обороти а тогава нищо и няма и няма кай да и хване проблема.Усетя ли я че придърпа в движение означава че е влязла в гадния режим 2200 оборота при подаване на газ заглъхва и трябва съвсем леко да я излъжа на полу съединител с много газ да потегли иначе ще забие муцуната и може да угасне ,а угасне ли пали след 1м въртене на стартер. .Тръгнах си и има няма 5км и колата се прояви та чак угасна в едно задръстване и не можа да запали ,акомулатора падна и направих още по голямо задръсване,успокоява ме факта че колата почти не работи добре и че ще може да си покаже проблема и пред него.За сега е това,ако утре нищо не направи нямам идея какво правя.Добри идеи дадохте,утре ще му го подхвърля като вариянт.CuMo написа:Може и да го свали и огледа.
Една Темпра водихме на BOSCH тестер завчера.
Подобни симптоми, дори доста идентични.
Пистичките на TPS-a се бяха протрили в началото - там където отговаря за ниските обороти.
Клати обороти, гасне в движение, държи 1000 оборота на празен ход.
Отделно му беше уморена ламбда сондата - не мени напрежението, което по принцип трябва да варира от около 0,2 до 0,8 волта /така поне играеше на новата ламбда която му сложиха, за нова дават от 0 до 1 волта амплитуда/.
Ей за тия пистички на TPS-a става дума:
Като се попротрият и почват ебавките.
Също е много важно как се монтира TPS-a. Дори и най-малкото отклонение от точното му положение в цокъла/фланеца може да прави проблем. Някои газаджии от там си правили корекции, което никак не е редно...
alalexll
Мнение от CuMo » 10 Апр 2012 22:12
Тук в Димитровград взимат по 20лв на дюза.
А единствената механична част там където е пипал - Throttle Body, освен дроселовата клапа, може да бъде регулаторът на празен ход. Електрическо моторче с червяк.
http://www.google.bg/search?tbm=isch&hl ... 8l0.frgbld.
Сега може и аз да греша, но това ми идва наум в момента.


CuMo
Мнение от mafiota » 10 Апр 2012 22:30
далече си ми, иначе с удоволствие бих опитал да ти помогна. Аз нямам лъскави кабели за диагностика и лаптопи, но с един мултицет и зумер може би бихме хванали проблема от къде е.
Пак казвам, насочете си вниманието към неща който най-вероятно са пипани по време на монтаж на ГИ.
А някаква лампа са грешка светва ли ти по таблото?
mafiota
Мнение от alalexll » 10 Апр 2012 23:39
Не,никаква лампа не свети и няма грешки записани.В това е до някаде проблема,щото сега се опипва почвата.А иначе с газаджийте приклучих,няма нужда да осерат още нещо.Тях мисля да ги видя когато колата тръгне за да закачат газта пак,че си карам пълна бутилка газ.mafiota написа:колега,
далече си ми, иначе с удоволствие бих опитал да ти помогна. Аз нямам лъскави кабели за диагностика и лаптопи, но с един мултицет и зумер може би бихме хванали проблема от къде е.
Пак казвам, насочете си вниманието към неща който най-вероятно са пипани по време на монтаж на ГИ.
А някаква лампа са грешка светва ли ти по таблото?
alalexll
-
- Мнения: 863
- Регистриран на: 09 Яну 2008 16:31
- Местоположение: София
Мнение от PESHO OT MARS » 11 Апр 2012 21:46
Като отидете на клапав "майстор" дето ви е прецакал спирачките например да не би да плюете по всички спирачни системи и да имате желание да ги махате?
Как аз съм сложил на сума си коли газови (навремето си ги правех сам сега ме мързи и предпочитам да си платя) и с никоя не съм имал проблем. Изключение прави една дето я бях купил втора употреба и протече от шуцера на изпарителя.
Да се върнем по темата. При наличие на проблема и на газ и на бензин еднакво означава че не би трябвало да е в горивната система (чистенето на дюзи ми се струва силно излишно). Но тъй като е ГИ означава че се управлява по един и същи начин от ECU-то. Доколкото имам спомен ТАР-а е само с крайни ключета а не с писти (т.е. празен ход/подадена газ/напълно отворен).
Другото което по ми идва на акъла е като са монтирали датчика за температура и налягане на газта да са ти прецакали маркучето на MAP-а което автоматично би довело да игра в оборотите и проблеми с вървежа (все пак двигателя разчита само на него и ламбдата за да осигури необходимото съотношение гориво към въздух). Прсто и компа на газовата си има MAP и има нужда някъде да го включат и може да са прецакали връзката с твоя си (а респективно и с техния). Според мен дросела няма отножение никакво.
Споко не мисля че проблема е нещо кой знае какво. Тоя РАВ да не е совалка, ебати простия мотор са му сложили дръпнантите пък пак недоволни хора има. Наистина двигателя е отврат като разположение за работа но си е прост и надежден.
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V
PESHO OT MARS
mafiota
-
- Мнения: 863
- Регистриран на: 09 Яну 2008 16:31
- Местоположение: София
Мнение от PESHO OT MARS » 11 Апр 2012 22:19
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V
PESHO OT MARS
Мнение от alalexll » 12 Апр 2012 00:15
В момента колата е в сервиза ,нямам идея какво се случва с нея.Но ако утре ми я върнат в същото състояние с удоволствие ще я предоставя да я оправите.Бях написал че ще се чисти дросела,trottle bodyq, на английски ,а не инжекторите.Колега не се пали токоз ,едно е да монтираш газ на нова кола друго е на кола на 400 000км.Иначе спор няма че слагаме газ за по евтино, но определено не за по хубаво.PESHO OT MARS написа:Къде в София е тази кола?
Иначе добра тема се заформи.Защо не беше така когато питах къде и какво да сложа.Това ме вбеси че прост мотора ,но малко хора му разбират.Сега уж е попаднал на корифей,силно се надявам да си го взема утре работещо.
alalexll
Мнение от alalexll » 12 Апр 2012 14:17
Ситуацията е такава ,преди малко ми звъна човека да ходя да си взема колата да не стои в сервиза по празниците нямат място.Не я е гледал нито чистил.Иска ввъв вторник пак да я карам там.Аз за вторник имах час в ТМауто и го отказах като мислех че най малкото ако не яоправи ще остане там и ще продължи да се занимава с нея,а той въобще не я погледнал.Та така или иначе ми се провали пътуването по празниците запретвам ръкави и почвам да разглабям и да тествам каквото ми разбира главата и неща които сте ми дали като жокери да проверя.Ако случайно има някой от софия и му разбира ама наистина да разбира от този двигател ,а не тепърва да открива топлата вода на това равче готов съм да му я закарм да погледне.Колата се намира в младост,но предполагам че ще мога да я закарм на самоход до някъде стига да не е далеч че незнам да не ме остави на път.Това е за сега ,весели празници.alalexll написа:В момента колата е в сервиза ,нямам идея какво се случва с нея.Но ако утре ми я върнат в същото състояние с удоволствие ще я предоставя да я оправите.Бях написал че ще се чисти дросела,trottle bodyq, на английски ,а не инжекторите.Колега не се пали токоз ,едно е да монтираш газ на нова кола друго е на кола на 400 000км.Иначе спор няма че слагаме газ за по евтино, но определено не за по хубаво.PESHO OT MARS написа:Къде в София е тази кола?
Иначе добра тема се заформи.Защо не беше така когато питах къде и какво да сложа.Това ме вбеси че прост мотора ,но малко хора му разбират.Сега уж е попаднал на корифей,силно се надявам да си го взема утре работещо.
alalexll
-
- Мнения: 863
- Регистриран на: 09 Яну 2008 16:31
- Местоположение: София
Мнение от PESHO OT MARS » 12 Апр 2012 21:22
Човеко виж какви коли имам в подписа ми, били са нови през миналия век.alalexll написа:,едно е да монтираш газ на нова кола друго е на кола на 400 000км.Иначе спор няма че слагаме газ за по евтино, но определено не за по хубаво.
А по темата целия петък ще съм на бач в центъра на София, ако много не укъснея и е още светло може да мина да нахвърлям някой насоки за търсене.
Прати на л.с. един телефон и нещо можем да измислим. Не съм кой знае колко голям спец и за съжеление нямам комп с инсталиран софт за Фобуса но мисля че нещо можем да сътворим.
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V
PESHO OT MARS
Мнение от alalexll » 16 Апр 2012 19:29
Колеги проблема е локализиран.Оказва се че е Engine Coolant Temp. sensor.След доста четене на западните форуми за Рав4 ,някои колеги подметаха за евентоален проблем от там.След като го разкачих,равчето тръгна и на бензин и на газ еднакво, естествено светеше лампата че имам някакъв проблем и оборотите се държаха около 900-1000 ,но не играеха не гаснеше не придърпваше изобщо колата си върви както преди монтажа, изминах над 100км без никакъв проблем ,само за проба отвреме на време закачах буксата да видя дали ще има разлика.Имаше разлика със закачена букса колата си правеше симптомите които съм описа в началото дори и по зле вече.Незнам дали е съвпадение или нещо те са направили ще им звънна утре да не копувам сензор излишно,ако кажат че не са взимали под внимане неговата информация значи той си е заминал и си е просто съвпадение.Проверих на ул. Симеон от арабите такъв датчик ми го предложиха за 30лв. Месля да го купя от ТМауто по скъп е но ще има гаранция.Христос воскресе.Мерси на всички отзовали се и дано темата помогне и на други с подобни симптоми като проблем с автомобила си.PESHO OT MARS написа:Човеко виж какви коли имам в подписа ми, били са нови през миналия век.alalexll написа:,едно е да монтираш газ на нова кола друго е на кола на 400 000км.Иначе спор няма че слагаме газ за по евтино, но определено не за по хубаво.
А по темата целия петък ще съм на бач в центъра на София, ако много не укъснея и е още светло може да мина да нахвърлям някой насоки за търсене.
Прати на л.с. един телефон и нещо можем да измислим. Не съм кой знае колко голям спец и за съжеление нямам комп с инсталиран софт за Фобуса но мисля че нещо можем да сътворим.
alalexll
-
- Мнения: 863
- Регистриран на: 09 Яну 2008 16:31
- Местоположение: София
Мнение от PESHO OT MARS » 16 Апр 2012 21:40
Странен проблем. Ще го имам впредвид и за моята.
По принцип газовия комп си взимма данни за температурата на водата от собствен датчик в изпарителя. Но той винаги се съобразява в някакво "преводно съотношение" с бензиновите времена подавани от ECU-то. Ако те са сбъркани то и на двете горива колата ще работи лошо. Това е един от недостатъците на ГИ.
При обикновенната газова тая цялата информация е излишна и не влиае на работата. Това е едно от малкото предимства на обикновенната газова пред ГИ.
Радвам се че си се справил

ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V
PESHO OT MARS
Обратно към “Общи технически въпроси”
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 2 госта