Страница 2 от 3
Публикувано на: 20 Мар 2012 21:14
от zi_zi_top
Не вярвам на шофьора на Ситроена да му е помогнал еърбега.

Публикувано на: 20 Мар 2012 22:07
от whitefang
Аз пък нямам желание да ме изплющи със все сила шоферския ербег седейки си мирно и кротко ня някой светофар щото по неведоми пътища получил сигнал да се отвори biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
Май по-добре да ги няма отколкото да не действат така както са предвидени.А най добре както Веско казва да е една от екстрите която на никой не се налага да ползва
biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
Търсят ентуасиасти със здрави шиини прешлени за есперимент при случайно отваряне на преден еърбег

Публикувано на: 20 Мар 2012 22:29
от slowtraveler
Човека в ситроена бе без колан (колана спокойно си висеше на колонката). Еърбега бе отворен. Волана - почти изкъртен от удара в него (гражданска защита го скъсаха съвсем докато рязаха колата). Човека явно не бе сложил колана, и затова се е 'измахал' така във волана. Комоцио и счупен нос. Заради удара - няколко дена в болница.
А удара е бил гума в гума с под 60км/ч - не тежък челен удар или нещо подобно.
Моя човек с колан. Еърбега сработил. Колата - по-нова.....
И ме учуди разсъждението на част от 'специалистите' : ето- това, че човека в ситроена е бил без колан го е спасило ...
И това го разправяха на моя човек, дето си стоеше без абсолютно никакви поражения, само леко натиснат от колана...
whitefang, навярно колата ти няма еърбег затова така си наплашен?
Колко отворени 'не както са предвидени' еърбега си виждал?
За щастие на колегите (с колани и 'предвидено' сработили еърбези) след тотализирани два автомобила нямаха абсолютно никакви проблеми освен известен дискомфорт (единия - насинен) от коланите... И нищо друго...
Така, че е добре всичко да си работи... И е факт, че и на толкова дъртия ситроен еърбега сработи както е проектиран...
Публикувано на: 20 Мар 2012 23:45
от Vesko
slowtraveler написа:Но ако може да се намали риска макар и малко - защо да не се възползваш?
Надали някой сядаики зад волана си мисли как еърбега ще го спаси.... Да може би спасява много животи, но статистически погледнато колко водачи пробват тази екстра? Лично съм участвал в ПТП на магистралата с кога без еърбег... въпрос на късмет е трябва ли ти тази екстра или не. При мен пострада санмо "противоударният" ми сименс S10 Active... беше се отворил посредата biggrin.gif
Публикувано на: 21 Мар 2012 07:37
от slowtraveler
Vesko написа:slowtraveler написа:Но ако може да се намали риска макар и малко - защо да не се възползваш?
Надали някой сядаики зад волана си мисли как еърбега ще го спаси.... Да може би спасява много животи, но статистически погледнато колко водачи пробват тази екстра?
Веско, а като избираш нов автомобил не се ли 'заслушваш' поне малко в рекламите за системите за безопасност?
@whitefang - червената лампа означава че системата е деактивирана, а не че може да те 'изплющи' внезапно еърбега....
Напротив - дори и да се удариш, няма да ти сработят възглавниците, преднатяга на коланите и подглавниците.....
Публикувано на: 21 Мар 2012 08:18
от Vesko
Слоу, май не ми се е случвало да избирам

Водещият признак при избора ми е бил наличността в ТМА. И то най-вече за цвета. biggrin.gif
Публикувано на: 21 Мар 2012 12:15
от whitefang
Колата ми има еърбег-ове. Случайно отваряне е възможно. Ако кабел от датчик към ЕКУ-то на еърбезите не е постоянно окъсен и теста си минава и ЕКУ-то не изключва системата за защита и не дава индикация за повреда. Но при определено положение -ускорение,намаляване и оставен хвърчащ тоя наранения кабел може да окъси.Просто хипотетична ситуация. Ама мисля ,че е възможна. Май и някой имаше Recall преди време точно за самоволно задействане на еърбези.
Хубаво е да я има екстрата . И не е хубаво ту да светва,ту да изгасва тая ламБа.Исках да кажа ,че колежката трябва да си провери системата и да намери повредата, която може да в следствие от невнимтелна интервенция на тенекиджии/бояджии.
Публикувано на: 21 Мар 2012 15:50
от slowtraveler
whitefang, не знам как е при теб, предполагам, че са що годе унифицирани...
При мен датчиците са цифрови - компа 'разпитва' кой е насреща и какво му е състоянието. Тогава проблемен кабел веднага се 'вижда' от компютъра... Което пък създава проблем при отказ на датчик - не можеш просто да го изолираш/окъсиш, а трябва да му правиш емулатор, който да връща на компютъра правилния отговор....
Vesko, избора ти ми прилича на избора на кръстницата ми - отива в Карком (тукашното ТМА) удря телефона си в масата и казва 'искам тойота с цвят като телефона ми'. Модел, цена - това са ненужни детайли, които повече притесняват мъжа й. laugh.gif
Публикувано на: 21 Мар 2012 20:58
от Dragica
Здравейте, днес пак бяхме в сервиза. Този път показа проблема- прекъснат лентов кабел. Ха честито. От какво може да се е прецакал....знае ли човек....
Та..така сега ще търся колко ще ми излезе. Тези в сервиза споменаха нещо около 500 лв.....
Казаха,че мога така да си карам,но при нужда няма да сработи шофьорския еърбег,това е.
Публикувано на: 21 Мар 2012 21:48
от zi_zi_top
Вероятно е свалян волана за тапициране/претапициране с цел подобряване на интериора.

Публикувано на: 21 Мар 2012 21:57
от whitefang
Тоя кабел си им е проблемен.Точно смятах да пиша ,че това светва изгасва ,много навежда към този кабел . Не се ли казва "Спирален" .
Някой щеше да пробва да отваря кутията, в която се навива тоя кабел и да го рециклира ,че цената хич не е приятна .Дали има напредък

Публикувано на: 21 Мар 2012 22:46
от мехаННика
Бял Зъб,точно след такива експерименти рискуваш еърбега да те светне в носа докато зяпаш женки по улиците или пък да не сработи когато има нужда от него. Готиното е че не знаеш какво ще стане.Живота е така вълнуващ...
Публикувано на: 21 Мар 2012 23:03
от Vesko
Все си мисля че от прекъснат или прекъсващ кабел еърбега може да не се отвори, ама чак фалшиво сработване biggrin.gif Все пак за да се отвори си требя ток да протече по жиците

Публикувано на: 22 Мар 2012 07:20
от мехаННика
Теоретично си прав,но знаеш ли какво ще сътвори инж. Ганев с поялник за 5.50 върху този фин лентов кабел? Аз не бих поел подобен риск.
Публикувано на: 22 Мар 2012 08:05
от slowtraveler
slowtraveler написа:Друга често срещана повреда е кабела за шофьорския еърбег...
Но достъпа до него също е труден.
Докато една диагностика ще посочи точно къде е проблема...

Не бих рискувал с ремонт на лентов кабел...
Или нов, или в краен случай ако попадне за без пари - втора ръка (колкото да изтрае още някакъв период време, защото не се знае състоянието му.)...