
Свети ми икона със седалка и отпред кръг ??
Аз пък нямам желание да ме изплющи със все сила шоферския ербег седейки си мирно и кротко ня някой светофар щото по неведоми пътища получил сигнал да се отвори biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
Май по-добре да ги няма отколкото да не действат така както са предвидени.А най добре както Веско казва да е една от екстрите която на никой не се налага да ползва
biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
Търсят ентуасиасти със здрави шиини прешлени за есперимент при случайно отваряне на преден еърбег

Май по-добре да ги няма отколкото да не действат така както са предвидени.А най добре както Веско казва да е една от екстрите която на никой не се налага да ползва
biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
Търсят ентуасиасти със здрави шиини прешлени за есперимент при случайно отваряне на преден еърбег



- slowtraveler
- Мнения: 6199
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 341 пъти
- Получена благодарност: 375 пъти
Човека в ситроена бе без колан (колана спокойно си висеше на колонката). Еърбега бе отворен. Волана - почти изкъртен от удара в него (гражданска защита го скъсаха съвсем докато рязаха колата). Човека явно не бе сложил колана, и затова се е 'измахал' така във волана. Комоцио и счупен нос. Заради удара - няколко дена в болница.
А удара е бил гума в гума с под 60км/ч - не тежък челен удар или нещо подобно.
Моя човек с колан. Еърбега сработил. Колата - по-нова.....
И ме учуди разсъждението на част от 'специалистите' : ето- това, че човека в ситроена е бил без колан го е спасило ...
И това го разправяха на моя човек, дето си стоеше без абсолютно никакви поражения, само леко натиснат от колана...
whitefang, навярно колата ти няма еърбег затова така си наплашен?
Колко отворени 'не както са предвидени' еърбега си виждал?
За щастие на колегите (с колани и 'предвидено' сработили еърбези) след тотализирани два автомобила нямаха абсолютно никакви проблеми освен известен дискомфорт (единия - насинен) от коланите... И нищо друго...
Така, че е добре всичко да си работи... И е факт, че и на толкова дъртия ситроен еърбега сработи както е проектиран...
А удара е бил гума в гума с под 60км/ч - не тежък челен удар или нещо подобно.
Моя човек с колан. Еърбега сработил. Колата - по-нова.....
И ме учуди разсъждението на част от 'специалистите' : ето- това, че човека в ситроена е бил без колан го е спасило ...
И това го разправяха на моя човек, дето си стоеше без абсолютно никакви поражения, само леко натиснат от колана...
whitefang, навярно колата ти няма еърбег затова така си наплашен?
Колко отворени 'не както са предвидени' еърбега си виждал?
За щастие на колегите (с колани и 'предвидено' сработили еърбези) след тотализирани два автомобила нямаха абсолютно никакви проблеми освен известен дискомфорт (единия - насинен) от коланите... И нищо друго...
Така, че е добре всичко да си работи... И е факт, че и на толкова дъртия ситроен еърбега сработи както е проектиран...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- Vesko
- ЗАВИНАГИ С НАС.....
- Мнения: 3835
- Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Надали някой сядаики зад волана си мисли как еърбега ще го спаси.... Да може би спасява много животи, но статистически погледнато колко водачи пробват тази екстра? Лично съм участвал в ПТП на магистралата с кога без еърбег... въпрос на късмет е трябва ли ти тази екстра или не. При мен пострада санмо "противоударният" ми сименс S10 Active... беше се отворил посредата biggrin.gifslowtraveler написа:Но ако може да се намали риска макар и малко - защо да не се възползваш?
- slowtraveler
- Мнения: 6199
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 341 пъти
- Получена благодарност: 375 пъти
Веско, а като избираш нов автомобил не се ли 'заслушваш' поне малко в рекламите за системите за безопасност?Vesko написа:Надали някой сядаики зад волана си мисли как еърбега ще го спаси.... Да може би спасява много животи, но статистически погледнато колко водачи пробват тази екстра?slowtraveler написа:Но ако може да се намали риска макар и малко - защо да не се възползваш?
@whitefang - червената лампа означава че системата е деактивирана, а не че може да те 'изплющи' внезапно еърбега....
Напротив - дори и да се удариш, няма да ти сработят възглавниците, преднатяга на коланите и подглавниците.....
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Колата ми има еърбег-ове. Случайно отваряне е възможно. Ако кабел от датчик към ЕКУ-то на еърбезите не е постоянно окъсен и теста си минава и ЕКУ-то не изключва системата за защита и не дава индикация за повреда. Но при определено положение -ускорение,намаляване и оставен хвърчащ тоя наранения кабел може да окъси.Просто хипотетична ситуация. Ама мисля ,че е възможна. Май и някой имаше Recall преди време точно за самоволно задействане на еърбези.
Хубаво е да я има екстрата . И не е хубаво ту да светва,ту да изгасва тая ламБа.Исках да кажа ,че колежката трябва да си провери системата и да намери повредата, която може да в следствие от невнимтелна интервенция на тенекиджии/бояджии.
Хубаво е да я има екстрата . И не е хубаво ту да светва,ту да изгасва тая ламБа.Исках да кажа ,че колежката трябва да си провери системата и да намери повредата, която може да в следствие от невнимтелна интервенция на тенекиджии/бояджии.
- slowtraveler
- Мнения: 6199
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 341 пъти
- Получена благодарност: 375 пъти
whitefang, не знам как е при теб, предполагам, че са що годе унифицирани...
При мен датчиците са цифрови - компа 'разпитва' кой е насреща и какво му е състоянието. Тогава проблемен кабел веднага се 'вижда' от компютъра... Което пък създава проблем при отказ на датчик - не можеш просто да го изолираш/окъсиш, а трябва да му правиш емулатор, който да връща на компютъра правилния отговор....
Vesko, избора ти ми прилича на избора на кръстницата ми - отива в Карком (тукашното ТМА) удря телефона си в масата и казва 'искам тойота с цвят като телефона ми'. Модел, цена - това са ненужни детайли, които повече притесняват мъжа й. laugh.gif
При мен датчиците са цифрови - компа 'разпитва' кой е насреща и какво му е състоянието. Тогава проблемен кабел веднага се 'вижда' от компютъра... Което пък създава проблем при отказ на датчик - не можеш просто да го изолираш/окъсиш, а трябва да му правиш емулатор, който да връща на компютъра правилния отговор....
Vesko, избора ти ми прилича на избора на кръстницата ми - отива в Карком (тукашното ТМА) удря телефона си в масата и казва 'искам тойота с цвят като телефона ми'. Модел, цена - това са ненужни детайли, които повече притесняват мъжа й. laugh.gif
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Здравейте, днес пак бяхме в сервиза. Този път показа проблема- прекъснат лентов кабел. Ха честито. От какво може да се е прецакал....знае ли човек....
Та..така сега ще търся колко ще ми излезе. Тези в сервиза споменаха нещо около 500 лв.....
Казаха,че мога така да си карам,но при нужда няма да сработи шофьорския еърбег,това е.
Та..така сега ще търся колко ще ми излезе. Тези в сервиза споменаха нещо около 500 лв.....
Казаха,че мога така да си карам,но при нужда няма да сработи шофьорския еърбег,това е.
- zi_zi_top
- Мнения: 4234
- Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
- Местоположение: София
- Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 33 пъти
Вероятно е свалян волана за тапициране/претапициране с цел подобряване на интериора. 

Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
- slowtraveler
- Мнения: 6199
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 341 пъти
- Получена благодарност: 375 пъти
slowtraveler написа:Друга често срещана повреда е кабела за шофьорския еърбег...
Но достъпа до него също е труден.
Докато една диагностика ще посочи точно къде е проблема...

Не бих рискувал с ремонт на лентов кабел...
Или нов, или в краен случай ако попадне за без пари - втора ръка (колкото да изтрае още някакъв период време, защото не се знае състоянието му.)...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 6 госта