Страница 2 от 3
Публикувано на: 12 Фев 2012 11:46
от nowyaris
Истината е следната:колкото е по-проходим автомобила,толкова по-далеч ходи шофьора за трактор.А,и когато човек си купува кола трябва да има едно наум,че може да му се наложи и да я бута.Яриса в най-големия сняг понеже е висок само с две нови предни зимни гуми си джиткаше безпроблемно.А и да закъсаше нейде с едно-две побутвания и си хващаше пътя-колко количка е.Оня ден бутахме четири човека едно БМВ тройка и през цялото време благодаряхме на Господ,че на колегата не му стигаха парите за петица.
Публикувано на: 12 Фев 2012 11:51
от zi_zi_top
Владислав написа:......Понякога електрониката далеч не може да постигне това, което знае и може опитният водач.
Явно доста хора не мислят като мен.Явно и затова производителите не го предлагат дори като опция за автомобила.Както и да е - може и да са прави - хората си купуват коли без климатик за по-евтино, те ще им слагат блокажи....
Съгласен съм с теб!
Аз затова му написах на Кики, че не е много сигурно дали VSC-то му е помогнало да излезе от рисковата ситуация или то го е вкарало в нея. biggrin.gif
Аз лично предпочитам по-прости автомобили, които изпълняват моята воля, а не вземат програмирани решения вместо мен. Отделно и цената им е по-висока т.е. плащаш "екстри", които по-скоро ти пречат.
Ето цитат от описанието на Интегрираната система за контрол на управлението на РАВ4.
ВНИМАНИЕ: Винаги шофирайте със скорост и по начин, съобразени с условията на движение и местното законодателство. Системите за сигурност, вградени в автомобилите, имат за цел да подпомогнат и/или коригират действията на водача, но не могат да променят действието на физичните закони.
Публикувано на: 12 Фев 2012 11:58
от slowtraveler
Ooooo, никой не казва, че системите ще те изкарат задължително от тежко положение....
Тракшъна заради това има бутон за изключване- точно за такива положения - за да не ти отрязва газта (и това го пише във всяка книжка на автомобилите)...
Повечето тракшъни действат така: при превъртане на колело отнема газта, а ако и това не помогне - удря спирачка на по-бързо въртящото се колело...
Някои - само отнемат газта....
Относно опитния водач - според мен той може да използва правилно и да извлича ползи от всички системи в автомобила... А като не използваш предимствата на автомобила, можеш да закъсаш и на равно място ...
Имам приятел - ловджия и съответно активен участник в офроуд изпълненията...
Та последния път влачил из пясъците на Камчия някакъв младеж с джип... И след поредното закъсване този път и от колегата (кара боен джип Тойота) и викане на голям трактор , забелязват, че момъка, когото се опитват да измъкнат, е изключил четворното предаване и кара само на един мост, и в същия момент дава само газ до дупка (хвърчи пясък и се заравя моментално до мостовете)...
Публикувано на: 12 Фев 2012 20:39
от alexgti
Винаги съм се чудел защо не слагат блокажи. Дори на бмв вече не се срещат, без да броя М3-те. От нормалните коли с предно предаване единици имат блокажи и те са с повечко коне. Интегра, меган спорт, мазда 3 мпс и други от сорта.
Публикувано на: 12 Фев 2012 22:09
от KiLLeR
Точно това си мислех днес, следващата кола ще е Тойота/Лексус 4х4. В краен случай STi laugh.gif
Публикувано на: 12 Фев 2012 22:44
от zi_zi_top
И мен ме бяха налегнали подобни мисли последните 2 седмици, но след това размислих.
До сега се справям прилично с Королата, а дори и жена ми с Корсата. Наистина, по-предпазлив съм и не се набивам в "лютеницата", избирам си маршрут и място за паркиране, но се движа.
Като си помисля такава зима не помня от 1981 г. За 1-2 месеца на 30 години не си заслужава масрафа.
През останалото време е по-комфортно и по-икономично да се транспортираш с автомобил.
Публикувано на: 12 Фев 2012 23:10
от gh0s7r1d3r
Докторе, можеш да се радваш на комфорта на лекия автомобил и едновременно с това да имаш повече от възможностите на масовите СУВ едновременно. Ако не вярваш, мога да ти направя едно показно
Иначе по темата - по-често се среща някакъв вид блокировка на заден диф, отколкото на преден. И има логика да не е масов. Преди 7-8 години се качих за сефте на куатро - ауди 100 2.8 v6. Има бутон за блокировка на задния диф и аз, незнаещ натиснах бутона и още се чудя как се разминах с тия мантинели на следващия светофар. А той блокира задния. Ако по грешка блокираш предния ще се убиеш със сигурност...
Владислав написа:Джими, прав си-за 4х4, ама засега не виждам опция да се кача на такъв автомобил.Или ако се кача ще е на Subaru.Ама по-напред във времето.
Със сигурност няма да сбъркаш!
Публикувано на: 12 Фев 2012 23:29
от KiLLeR
zi_zi_top написа:И мен ме бяха налегнали подобни мисли последните 2 седмици, но след това размислих.
До сега се справям прилично с Королата, а дори и жена ми с Корсата. Наистина, по-предпазлив съм и не се набивам в "лютеницата", избирам си маршрут и място за паркиране, но се движа.
Като си помисля такава зима не помня от 1981 г. За 1-2 месеца на 30 години не си заслужава масрафа.
През останалото време е по-комфортно и по-икономично да се транспортираш с автомобил.
То това е като цифровата телевизия за която плащам пълен пакет, а реално гледам не повече от 10 телевизии. Като ме попитат защо ги плащам всички тогава? Отговора ми е: Веднъж ще искам да гледам нещо и няма да мога. Нервите са си важни

Като онези 3 часа преди няколко дни вместо да се мъча и да студувам можех да изкарам с приятели на маса, ама ....

Публикувано на: 13 Фев 2012 01:58
от cokata
gh0s7r1d3r написа:Докторе, можеш да се радваш на комфорта на лекия автомобил и едновременно с това да имаш повече от възможностите на масовите СУВ едновременно.
Тука подкрепям напълно колегата gh0s7r1d3r

Отговора го пише и на двама ни в подписа
Само за 2 дена и..... няма такъв кеф

А още не съм му свикнал... така не съм се радвал на друга кола

Относно заглавието - не трябва ли да е 4х2?

Публикувано на: 13 Фев 2012 11:40
от Владислав
Е, успокоих се!Явно не съм единствения, на който му минават мисли за блокиране на диференциала...

Напълно съм съгласен, че с тази екстра ще се повиши чувствително проходимостта на автомобила.Жалко, че не се предлага фабрично...
Публикувано на: 13 Фев 2012 13:40
от gh0s7r1d3r
Импреза СТИ с DCCD има частична блокировка механична на предния мост. Повечето коли след 2004-2005 имат електронна блокировка - ESP, VDC, ASR, DSC и т.н, но те са сравнително неефективни. Единствената истинска блокировка си е ръчния блокаж, но такова чудо има само при сериозните офроуд машини.
Публикувано на: 13 Фев 2012 13:56
от Vesko
gh0s7r1d3r написа:Импреза СТИ с DCCD има частична блокировка механична на предния мост. Повечето коли след 2004-2005 имат електронна блокировка - ESP, VDC, ASR, DSC и т.н, но те са сравнително неефективни. Единствената истинска блокировка си е ръчния блокаж, но такова чудо има само при сериозните офроуд машини.
То нормалните автомобили са направени да се карат по пътищата biggrin.gif
Публикувано на: 13 Фев 2012 15:02
от nowyaris
Vesko написа:gh0s7r1d3r написа:Импреза СТИ с DCCD има частична блокировка механична на предния мост. Повечето коли след 2004-2005 имат електронна блокировка - ESP, VDC, ASR, DSC и т.н, но те са сравнително неефективни. Единствената истинска блокировка си е ръчния блокаж, но такова чудо има само при сериозните офроуд машини.
То нормалните автомобили са направени да се карат по пътищата biggrin.gif
...... по нормалните пътища.
Публикувано на: 13 Фев 2012 15:48
от Vesko
nowyaris написа:Vesko написа:gh0s7r1d3r написа:Импреза СТИ с DCCD има частична блокировка механична на предния мост. Повечето коли след 2004-2005 имат електронна блокировка - ESP, VDC, ASR, DSC и т.н, но те са сравнително неефективни. Единствената истинска блокировка си е ръчния блокаж, но такова чудо има само при сериозните офроуд машини.
То нормалните автомобили са направени да се карат по пътищата biggrin.gif
...... по нормалните пътища.
Пред природата всички пътища са еднакви (е може би японските не са). Ама аз имам повече чакане в задръствания в европа, от колкото в БГ biggrin.gif
ПП: Тази година за първи път ме спряха да чакам насред пътя в бг... А по "нормалните" в какво задръстване бях 2006-та... biggrin.gif
Публикувано на: 13 Фев 2012 16:41
от nowyaris
Vesko написа:nowyaris написа:Vesko написа:
То нормалните автомобили са направени да се карат по пътищата biggrin.gif
...... по нормалните пътища.
Пред природата всички пътища са еднакви (е може би японските не са). Ама аз имам повече чакане в задръствания в европа, от колкото в БГ biggrin.gif
ПП: Тази година за първи път ме спряха да чакам насред пътя в бг... А по "нормалните" в какво задръстване бях 2006-та... biggrin.gif
Сигурно караш повече в Европата,отколкото в БГ.И не говори за случаи в които чакаш из задръстванията,а за случаи когато чакаш трактор biggrin.gif .А за природата си прав.Въпреки че става дума за "българска" природа.Къде мислиш да зарязваш?