Страница 2 от 4

Публикувано на: 13 Яну 2012 00:26
от jim_beam
Me4oKyX написа:jim - а ЗАЩО !?? 5 степенния автомат на Круйзера е същия като на Лексус LX470 - лексус аналога на Круйзера, но с доста едър бензинов двигател..... Така че при правилно стопанисване, автомата е ЧУК, няма трошене :thumbsup:
защото автомата е изчислен да превключва при определени толеранси,с чипа се променя коренно както момента,така и мощността и дългосрочно е подложен на повишено натоварване.
имам личен поглед върху чипосани ауди 2.5 тди и туарег 5.0 тди с автомати,приятели ги караха като за кратко време сринаха кутиите.
мен ми е ясно,че ауди не е тойота и че и без чип щяха да ги сринат де,но можеха да им се порадват по-дълго(6месеца/почти 2г)... biggrin.gif
но принципно бих сложил само при мануална кутия,риска е доста по-малък!

Публикувано на: 13 Яну 2012 00:36
от Me4oKyX
Натоварването е еднакво повишено, независимо дали автомат или ръчка, просто Нм са високи в ниските, затова и Круйзера привключва при 1600-1800 при плавно ускорение .... как натоварването е по-голямо !? Преди ходеше до 2200 ..... както има по-висок товар, така и оборотите пък падат и същевременно товара на тракта не е толкова висок .... общо взето се нулират нещата, а и този автомат точно се развърта до 6500об при бензинките, като се изреже колата... А и тази кутия, която фиксираш не държи ГРАМ на тунинг - същата, с леки "подобрения" слагат на 3.0 ТДИ куатротата - троши се като фафла ако вдигнеш мощност.... Не една такава съм гледал, оправия нямат, но точно Круйзера няма НИЩО общо с това... Той носи на над 50% увеличение на мощност без да има грижи happy.gif Круйзера си е истинска Тойота..... компромиси почти няма :whistle:

Публикувано на: 13 Яну 2012 16:35
от LordDigital
Попитали радио Ереван "Защо заводските тунинг девизии на Тойота правят толкова поуер боксове (паразити) на вместо да препгорамират ЕКУ-то" ,отговора бил толкова кратък ,че чак много хора не го чули във ефира "пиратство" wink.gif

Публикувано на: 13 Яну 2012 17:11
от Japanese_fever
LordDigital написа:Най-голямата грешка която може човек да направи е да си инсталира ЧЕП тунинг...
:laughing6: :laughing6: :laughing6:

Публикувано на: 13 Яну 2012 20:30
от Джамбазов
Мда, виж какви шматки били тия от Тойота и как има няма 1200 инженера нищо не разбират.
Мечо, колко счупени отворени мотора на ТЛК 120 си видял? Виждал ли си в реално време една и съща кола с чип и без, говоря за оригинален. Виждал ли си колко кабела има оригиналния чип и какви сигнали минават по тях. И колко кабела има другата шукария. Някой от бившите привърженици на пауър боксовете пишат във форума, но едва ли ще споделят горчивия си опит.
Софтуерно с оригиналната комплектация на мотора вероятно всеки стажант инженер в Тойота по време на обедната си почивка ще може да го направи 350кс, ама за два часа живот на мотора.
Тойота си пуска често нов фърмуер за крузърите, качва си се съвсем нормално през тестера. Чипа е за хора които искат повече динамика и са склонни на по малък ресурс на мотора като цяло.
Толкова често съм слушал че, видиш ли тоя чип е еди си каква невероятна шукария и след ...найсет километра си е.. мамата.

Публикувано на: 13 Яну 2012 23:14
от павел павлов
Джамбазов къде се трудиш сега?Много ще ми е приятно да се видим на по кафе!

Публикувано на: 13 Яну 2012 23:38
от LordDigital
Джамбазов написа:Мда, виж какви шматки били тия от Тойота и как има няма 1200 инженера нищо не разбират.
Мечо, колко счупени отворени мотора на ТЛК 120 си видял? Виждал ли си в реално време една и съща кола с чип и без, говоря за оригинален. Виждал ли си колко кабела има оригиналния чип и какви сигнали минават по тях. И колко кабела има другата шукария. Някой от бившите привърженици на пауър боксовете пишат във форума, но едва ли ще споделят горчивия си опит.
Софтуерно с оригиналната комплектация на мотора вероятно всеки стажант инженер в Тойота по време на обедната си почивка ще може да го направи 350кс, ама за два часа живот на мотора.
Тойота си пуска често нов фърмуер за крузърите, качва си се съвсем нормално през тестера. Чипа е за хора които искат повече динамика и са склонни на по малък ресурс на мотора като цяло.
Толкова често съм слушал че, видиш ли тоя чип е еди си каква невероятна шукария и след ...найсет километра си е.. мамата.
Джамбазов ,имаш известно право. На всички ни е пределно ясно че ресурса на двигателят и трансмисията се намалява ДО НЯКАКВА степен от чепосването на мотора ,проблема е че никои не знае със колко и според мен е много вероятно върху трансмисията ефекта да може много лесно да се апроксимира до НУЛА (има го но е пренебежимо малък особено на автомат ) ,а за двигателят може да е 20% ,може да 30% ма може и да скъсява само със 2%:) Добре направения ,чип или паразит обаче във крайна сметка надали ще има ефект върху собствника на джипката защото ресурса на ДВГ-то е достатъчно голям ,за да можем да кажем почти със сигурност ,че ша му мисли следващиот собственик wink.gif

Публикувано на: 14 Яну 2012 01:08
от Me4oKyX
Джамбазе - дори да ти кажа, пак ще излезнеш с нови доводи от тоя сорт ..... А и май май не е толкова важно колко строшени двигателя съм видял, а колко съм предотвратил да се строшат, колко съм им посадил нови дюзи, колко от всички дошли, работят в ПЪТИ по-добре от преди.... Аз си мисля, че това е по-важното .... Иначе три крачета от биели в блока на Круйзер, глава като напикана фафла крива..... Спукано бутало съм вадил ....... Скъсан вал също.... Ама кво общо има това !?!? Питай колко километра е моя Круйзер и другите, от колко КМ карат така, пък за капак може да направим и един прост тест на газ анализатора - за средна димност на колите, без катализатори дори...... Защо?! Проста логика - ако работи меко и тихо привидно и изкара много ниски данни за димност, значи всички компоненти работят правилно, изгарянето е почти перфектно - следователно няма голямо износване и компресията явно е все още приказна.... Ако пуше като Икарус и средната димност е над 0,50 - което никога не е било до сега, веднага ти подарявам един круйзер..... Ей така за спорта.... Защото Королата вече ми е на 160 000км, от както навърши 22 000км съм с бокс и не само това, пък нито масло пипа, нито пуши като трактор, толкоз е тиха, че по улиците не ме чуват пешеходците и върви като бясно магаре, гори от 4 до 6 ..... Без катализатор димност е 0,10 - което няма как да го даде ДВГ с изгорели клапани или сдухана турбина или разбито каквото и да е по двигател..... А пък ако много държиш, може и в БАН да сваля ДВГ-то да го измерят под микроскоп и да кажат износването колко е - ама там баса ще е на пара - връзки има да го направят :whistle:

Публикувано на: 14 Яну 2012 02:02
от baba_metca
LordDigital написа: Добре направения ,чип или паразит обаче във крайна сметка надали ще има ефект върху собствника на джипката защото ресурса на ДВГ-то е достатъчно голям ,за да можем да кажем почти със сигурност ,че ша му мисли следващиот собственик wink.gif
Ей тук е въпросът. Колко точно е ресурса на двигателя и останалите части или по-точно с колко % повече натоварване са направени да издържат частите. Също така увеличението на мощност и въртящ момент 100% не еднакво във всички обороти, а само в определени, сигурни за двигателя и останалите части. Сигурно има моменти, в които двигателя ще работи с нормалните си настройки (например при приближаване на червения сектор). В Англия например има представители на Тойота, които продават powerbox-ове и гаранцията с тях не пада. Всеки сам да си преценя какво означава това. Вижте тук. Не е въпроса в цената, а в това, че точно от тези боксове оплакване до сега не съм срещал, а там хората не си поплюват с километрите, нито пък с оплакванията при възникнал проблем. За разлика от други подобни. Просто както всичко останало, човек трябва да внимава какво купува.

Най-важното при тези неща, е да не се забравя, че все пак се купува нормална градска кола(колкото и да е Land Cruiser, не става за рали Декар в състоянието което го дават от шоурума), а не състезателна кола. Ако след слагането на такъв тунинг започне яко да се експлоатира машинката редовно, не виждам какво друго може да се очаква освен нещо да се скапе и то доста бързо, при това тунинга едва ли ще основната причина.

Публикувано на: 14 Яну 2012 02:20
от Me4oKyX
Баба Мецо - има вярно, но пък от друга страна, идва момента, че оптимизирания/тунингован двигател в нормална експлоатоция се товари по-малко, защото ползваш по-малък процент от мощността му да се предвижваш .... Така че кой ще гарантира, че износването е повече, а не по-малко !?? При заводския двигател ползваш 40-80% при динамично каране, при оптимизиран падаш от 20 до 60% при същите условия.... Да не говорим, че заводско дизелите са затлачени и имат тапи, които спират въздуха.... Идеята ми е, че двигателя не работи на способностите си... Ти ако си параспур и караш на МАХ винаги, без да мислиш, дори 2.0 100к.с. ще потрошиш .... Ресурса и възможностите на съвременните двигатели са почти двойно на това, което ни продават, а от там и разхода и динамиката не са каквито могат да бъдат.... Това ме дразни мен, не че инженерите са тъпи - не съм го казал това НИКОГА! Просто прекалено бавно развиват нещата, а и към момента само развалят колите, с тези ЕКО ШИТНИ ..... Само махни еко системите, сложи един бокс за малко повече горива и КПД и мощност на двигателя НЯМАТ ОБЩО .... Да не говорим, че вредни емисии се свалят много лесно, само с подобрител за гориво и други мнооого начини biggrin.gif

Публикувано на: 14 Яну 2012 08:44
от Джамбазов
Не ми се спори, защото няма смисъл всеки сам си решава как да си кара колата.

Само три въпроса, че ми е интересно мнеието ти:

-твоята кола колко често я караш за да ползваш възможностите на чипа
-какво разбираш под подобрител на горивото
-защо мислиш, че ниската димност е признак за добра работа на двигателя и какво разбираш под добра работа.

Кутията на крузера не страда никак от чипа, страда само двигателя. Кутията е сметната за 1.4 пъти живота на мотора.

За екологията може да се развие чудна тема. За съжаление съм привърженик на тази идея, защото знам какво дишам в Бургас и Истамбул и виждам разликата във Виена, Брюксел, Гьотеборг и т.н.

Публикувано на: 14 Яну 2012 19:42
от Me4oKyX
Моята кола я карам доста серт като ще си говорим, рядко ползвам под 40% ..... Може да ми гори 4-4,5, но ми гори 5,2-6,5 зависи колко ми е кеф... За довод - на трети съединител съм на 160 000км от проби, бъзици с разни коли и приятно за мен каране....
Подобрител за гориво - няма как да ти го обесня - мога само да ти го покажа, поради ред причини, едно от които, че не можеш да го намериш по бензиностанциите .... Със същия този подобрител, вредните емисии падат 10 ПЪТИ, не проценти ...

А недей казва пред други хора, че изгорелите газове нямат общо със състоянието на мотора..... Пряка зависимост, логична, стига да искаш да го видиш де.... За въздуха - това е главната идея на подобрителя за гориво, но ще му дойде времето, ще стане ясно за всички wink.gif

И все пак - прочети какво казвам аз, че нещо много избирателно четеш .... Днес още една Тойота я вкарахме в релси, заводски надув, просто с малко желание да кажем, колата върви много по-добре, разхода става интересен, а работата на двигателя е дооооста по-добра... А за вредни емисийки - ниски, та чак си продухват сондите по ГТП пунктовете, да проверят да няма проблеми с тях rolleyes.gif
Така добре ли звучи !? Или прекалено добре !?

Публикувано на: 14 Яну 2012 19:48
от zi_zi_top
Me4oKyX написа:....
Ти си гений и правиш ГОЛЯМА ГРЕШКА, че не си отишъл в централата на Тойота Моторс за да споделиш с тях опита си. Очаква те бляскаво бъдеще! :thumbsup:

Публикувано на: 14 Яну 2012 20:24
от Джамбазов
Е значи "силата е с теб". Димноста е само една компонента от всички изгорели газове. Гледай световната конспирация да не разбере за "подобрителя", че всичката петролна мафия ще тръгне да те търси, и дай малко акъл и на ония шматки от производителите на автомобили, че завалииките не могат с настройте на един мотор да се оправят,

Публикувано на: 14 Яну 2012 23:51
от Me4oKyX
ZZ - ти си на това мнение, аз не съм .... Нямам желание да загнивам при някой производител ....

Джамбо - не силата, ЗВЕЗДИТЕ ми говорят на мен wink.gif А още повече, че изобщо никъде не съм казал, че са балъци инженерите, камо ли че не могат да настроят кола, ама ВИЕ определено НЕ ЧЕТЕТЕ, а просто си бълвате такива забавни и пълни с "доводи" отговори ..... laugh.gif laugh.gif Много ме радвате, ама никой не е заложил 5лв, че няма да успея да го направя, НЕ на ваши коли .... А пък и щото имам и разни документации от разни тестове, но за N-ти път - нямам никакво намерение да ги публикувам публично... Те хората идват и си отиват ПРЕдоволни.... Че и търпеливо реда си чакат :whistle: Ама вие сте прави и "особено" полезни за всички

bow.gif