Страница 2 от 3

Публикувано на: 10 Яну 2012 17:16
от Toyko
moloko написа: мотора да поработи 15, 20 секунди на място преди да се загаси.
на практика в книжката го пише за това но е поради турбокомпресора - и е 1 мин след 80-100 км/ч и 2 мин след магистрала, без почивка след градско

moloko написа: В студените дни обаче, сутрин много често си я държа и по 10 минути , докато я изчистя от снега или пък докато размрази предното стъкло и нямам проблеми.
това е ясно как си го мислят ???
но пак не разбрах за катализатора някой ако е чел в книжката д каже, ще погледна лепенките....

Публикувано на: 10 Яну 2012 17:26
от max-2
В мануала за Карина Е 1992 пише да не работи колата на място повече от 20 минути заради катализатора. Не може да загрее достатъчно, за да си върши работата и се задръства/отравя. Предполагам, че това важи само за студена кола, но не съм сигурен.

Публикувано на: 10 Яну 2012 18:36
от Japanese_fever
Лятно време също не е препоръчително колата да работи на място!
Има си определение - excessive idling - смазването и охлаждането на двигателя, когато работи на място не са толкова добри, както ако си в движение.

Отделно за зимния сезон (освен, ако колата ти не е автоматик, тогава се изисква да загрее малко повече заради трансмисионното червено масло), когато си в движение двигателя и трансмисията се загряват едновременно и много по-бързо, отколкото, ако си на място и трансмисията не се движи.

Публикувано на: 11 Яну 2012 17:25
от Toyko
днес разбрах , че и глоба има за работещ на място автомобил :) ама не съм видял да глобяват ? на няква тъпа мутра предполагам тъпият шофьор го гледах веднъж как държа цял час мерцедеса запален, да не би да му изстине дупето на шефа явно....

Публикувано на: 12 Яну 2012 09:42
от Trumi
Аз зная,че ВИНАГИ се изчаква около 1 мин,не за да загрее-то е невъзможно,а за да качи маслото наи-вече по главата....навсякъде.В Австрия просто съм се удивил,как палят и докато каже БРЪМ и вече са тръгнали,което е уникално глупаво и спред мен,насират двигателите зорлен...

Публикувано на: 12 Яну 2012 09:54
от zi_zi_top
V BG mislim prekaleno mnogo za DVG i malko za vazduha, koyto dishame! mad.gif

Публикувано на: 12 Яну 2012 10:24
от slowtraveler
Точно еко-нормите са причина и за инструкциите в Германия ВЕДНАГА след запалване да се потегля....
Което пък има страничен ефект - в Норвегия забелязах, че около всяко място където трябва автомобила да изчака кратко (например ферибот, който е на 10-15 минути) има барче/магазин. Никой не стои в автомобила, а и е забранено автомобилите да работят на място.

Публикувано на: 12 Яну 2012 10:37
от Toyko
хехе така се стимулира индиректно търговията на стоки като кафе и вафли, понеже който спре купува. аз доколкото съм чувал печалбите на бензиностанциите от съпътстващи стоки са много по-големи отколкото от гориво - там надценките са ясни, а не е като сандвича, който ти пробутват за 3-4 лева вместо за два.
а това , че си пазим повече колите от немците не съм съгласен, освен хората от тези форуми и малко други маниаци. огледайте се колко запазени са старите коли тук и колко там и после помислете кой пази повече. там има разни трошки на по 40/50 години като от музей извадени. Да не говорим , че с по-малко миене колите им изглеждат супер - просто защото тук е най-мръсната страна от Евросъюза. Ей това най ме е яд. Мръсотията от производство и въглища и прочее.

Публикувано на: 12 Яну 2012 15:38
от Trumi
[quote="Toyko"]
Не си пазят повече колите,просто имат TUV преглед,който е нашият годишен преглед,обаче се минава САМО с абсол.изправна кола.Няма го момента в който не ти проверяват нещо или минаваш с повреда.Ако имаш дори половин сантиметар раждичка на носещ елемент,те спират от движение,та за това колите им дори и стари са като новички!Колкото до околната среда в БГ,не съм съгласен с теб.НЕ е по мръсно,дори аз като съм в Австрия,не можеш да си прадставиш КОЛКО мн луга хвърлят и това как яде ламарината.Просто в БГ и части и консуматичи не са на никакво ниво,от тук идва проблема!

Публикувано на: 12 Яну 2012 15:49
от Toyko
един просто факт за някой държави в Европа е че може да си лъснеш обувките и да не повториш три дена и още изглеждат добре

В България това никога не може да стане - всеки лъскаш по два пъти

Не знам Австрия не съм пребивавал повече от половин ден никога, говоря за Германия, Швеция, Англия, дори Франция или Испания
а лугата е съвсем друго !

В Швеция като питах за минерална вода откъде да си налея и ме изгледаха като извънземно ! Там най-интересни са млякото и захарта за кафе , но това е друга тема хихихи Тази от чешмата си е явно достатъчно чиста все още....

Така - за немските таратайки говоря, че съм виждал с перфектно чисти тапицерии и запаени отвсякъде, а тука постоянно се сблъсквам с коли превърнати в мазе или склад за буркани :censored:
Подобна мърлящина цари само в студентско общежитие и катун. Разбира се и там мърлячи има особено сред семейните. Аз лично се дразня от всяка хартийка, солетка и шоколад, но това е др въпрос де :) Просто си мълча и правя оборка на колата след моите хуни.

Публикувано на: 12 Яну 2012 15:57
от Trumi
[quote="Toyko"]
:D :D голяма си капия :D
За прахта си прав,аз говорех за подръжката и консумативите на какво качество са тук.Но лугата наистина кара колата зверски да гние.Иначе ДА и аз съм се чудел как така колите са им като нови винаги вътре,мн е яко!
Виж снимката,не е ли така :D :D

Публикувано на: 12 Яну 2012 16:25
от Toyko
:thumbsup:
hehehe
Пак зависи от много неща де, но обикновено в типичното мислене на истинския мъж (тип Ал Бънди ) битуват точно такива правила за чистене на дома и колата като на картината :)

между другото се отклонихме много от темата, която беше -
1. добре е да подгреем леко колата карайки на ниски обороти отначало след палене в студената сутрин - предполагам докато загрее и качи стрелката до средата, което отнема доста...
2. добре е да поработи малко двигателя след спиране от магистрала и 100-120км/ч, ако сме с турбо

Публикувано на: 13 Яну 2012 23:06
от Vesko
В зависимост от атмосферните условия се случва след запалване да ми се замагли предното стъкло... (то и преди запалване си е замаглено)... Та в този случай как да избегне човек подгряването?

Публикувано на: 14 Яну 2012 08:24
от nowyaris
Vesko написа:В зависимост от атмосферните условия се случва след запалване да ми се замагли предното стъкло... (то и преди запалване си е замаглено)... Та в този случай как да избегне човек подгряването?
В книжката пише как да се избегне запотяването на предното стъкло.Ако нямаш книжка,използвай сух парцал :thumbsup:

Публикувано на: 14 Яну 2012 08:31
от Vesko
nowyaris написа:
Vesko написа:В зависимост от атмосферните условия се случва след запалване да ми се замагли предното стъкло... (то и преди запалване си е замаглено)... Та в този случай как да избегне човек подгряването?
В книжката пише как да се избегне запотяването на предното стъкло.Ако нямаш книжка,използвай сух парцал :thumbsup:
А сух парцал от къде? biggrin.gif