[quote="zi_zi_top"][/quote]
Аз нямам блокировка и всеки ден я паля без да натискам съединителя, защото съм привърженик на този метод (освен това на всичките ми автомобили съм с усилени притискатели). Но отдавна я паля така и няма как да забележа каква е разликата.
Логично е стартера и акумулатора да се натоварват повече, за това спор няма, но какво от това? Това е нещо което можеш да го забележиш, защото се предполага че се чува.
Това не значи обаче, че с натискането на съединителя разтоварваш всичко. Напротив, местиш натоварването на друго място. И тука вече е мястото на инженера/собственика да реши кое се натоварва повече и при кое евентуалните поражения биха били по-малки.
Аз лично на Хондата си за да сменя стартера развивам 3 блочета (за около 20-30мин работа), вадя го и слагам друг. Акумулатора също...
Това което постнах по-горе беше единствен и само за този, на който му е интересно да прочете какво се случва пък с натиснта съединител, което пък не значи, че още утре този лагер ще се претовари и в най-лошият случай ще стане салата в блока. А и не съм сигурен че във всички двигатели се ползват такива аксиални "пластини" както е при Mazda MX5 или по някакъв друг начин се осигурява колановият вал.
За разлика от теб аз не се опитвам да си налагам мнението, а само предоставям друга гледна точка (в поста ми има хипотеза, дефиниция какво и къде се намира thrust bearing на коляновият вал и какво става в най-лошият случай). Като имам проблеми с паленето зимата, ще натискам съединителя, в други случаи не го натискам. Методи много, плюсови и минуси различни, не е казано че като паля без натиснат съединител, трябва винаги да паля така... всичко според ситуацията.
Според мен първо функцията на тази блокировка е за сигурност от неочаквано потегляне, след това за предотвратяване на палене при ненапълно отделен съединител и чак накрая предотвратяване на натоварването на стартер и акумулатор.
Не винаги процедурите на производителя са свързани с най-добри експлоатационни условия на всички възли, но винаги се гледа първо сигурността на потребителя и околните.
Нарочно подчертах в цитатите, че се препоръчва паленето без натиснат съединител при подсилени притискатели. Щом има блокировка, се предполага че тези лагери са достатъчно надеждни при студени стартове или най-малкото имат достатъчно много живот при такава експоатация, и евентуален удар (не дай си боже на човек) е много по-скъпа от смяната им.
Да твърдиш, че няма блокировка само защото предният собственик е бил мързелив e абсурдно. Най-малкото трябва да натисне съединителя, за да освободи от скорост преди да запали и не виждам какво спестява. Това е навик, както и слагането на колана. Аз лично не мисля всеки път като седна дали да натискам съединителя или не.
На мен друго ми е интересно - дали има много хора, които палят с натиснат съединител го отпускат веднага или го държат докато тръгнат? Защото на мен по-често ми се случва да отпусна съединителя като съм забравил да освободя от скорост, отколкото да паля на скорост (всъщност не се сещам за такъв случай). Също не съм сигурен дали повечето автомобили имат превключвател за това, че скоростната кутия е на свободна и този датчик също се взема в предвид при паленето. За моята Мазда MX5 съм сигурен че имат такъв датчик - neutral switch.
Така че ето още една хипотетична ситуация:
* Колата пали при всякаква предавка.
* Шофьора натиска съединителя, но не изключва от скорост.
* Върти стартера и пали.
* Решава да пусне съединителя, защото няма да тръгне веднага (и това е правилното нещо, което трябва да се направи).
* В най-добрият случай се усеща веднага и се разминава само с угасване на колата
