Страница 2 от 3

Публикувано на: 04 Яну 2012 17:59
от Japanese_fever
Недей да сипваш с по-тънко масло от преписаното за твойта кола!

Отделно, на маслото с времето и пробега му пада вискозитета. Т.е. ако си налял 5W40 след 5-10К км то вече става 0W30 (примерно), т.е. разрезжда се и сътветно си губи част от качествата. Това съм го установил с анализ на мойто масло в лаборатория. За това и твойта кола може да харчи повече масло точно послените няколко стотин км преди смяната.

Та в този ред на мисли сменяй си маслото навреме! biggrin.gif

Нак-доброто масло за по-старите коли (но и за много от новите), както съм казвал много пъти е biggrin.gif е 5W30, но лошото е, че то не се предлага в БГ като минерлано, а само пълна синтетика (по незнайна за мен причина?!?).

Аз бих ти препоръчал да караш с 10W30 или 10W40 полусинтетика и това само, ако темп. в твоя район зимата не пада под -7C. Ако пада под тези градуси си карай с 5W40!

Публикувано на: 13 Яну 2012 14:26
от max-2
max-2 написа:Благодаря за мненията до тук. Наистина, никога не съм я карал като бабичка тази кола, може би само в началото, то и тогава не пипаше масло. Често минавам 4-5к оборота, понякога и до изключвател. А нормално сменям на 3-3,5 и не падам под 2-2,5 на скорости над 2-ра.
Но си смърди на масълце и от време на време изпушва леко. Например топла докато отворя гаража работи на празен ход и като дам газ изпушва за момент, но е видимо само за човек, който стои зад колата. Аз от вътре не го виждам. Мисля да премеря компресия и ако е добра да ги сменя тези гумички. От капачката на маслото няма налягане и пушене въобще.

Измерих компресия, 12-12.2 бара на всички цилиндри на топъл двигател. Нормалното налягане при нов двигател трябва да е 13,5 бара, а минимално допустимото е 10 бара. Мисля, че можеше да удари и 12,5 бара, но никога не съм зареждал акумулатора, а колата се кара основно на отсечки от 1-2-3км. на палене. Ето и вида на свещите при положение, че от 15-ина дни не е карана извънградско.
А, междувременно смених и маслото-пак Енеос 5в40.
Абе за бабичка май си е добре. :thumbsup:

Публикувано на: 13 Яну 2012 17:46
от mafiota
Керемидения цвят говори много добре за свещите.
Внимавай при поставяне, предполагам знаеш, че не се стягат много!

Публикувано на: 13 Яну 2012 19:38
от jim_beam
Japanese_fever написа:...
Отделно, на маслото с времето и пробега му пада вискозитета. Т.е. ако си налял 5W40 след 5-10К км то вече става 0W30 (примерно), т.е. разрезжда се и сътветно си губи част от качествата. ...
@Japanese
не е точно така,става от 5W40 на 5W30,което пак не е фатално.фатално би било,ако е 5W30,което с времето става на 5W20 и по-зле.високо-температурния вискозитет се влошава,т.е. маслото започва да губи смазочните си свойства и при ръчка на аутобана може да стане лошо,има много такива случаи де.поради тази причина не е за препоръчване при много градско и къси разстояния масла с малко число след W-то,или ако няма как,да се сменя по-често! wink.gif
ама тук хората май си сменят маслата макс. на 10к,така че не ги бърка толкова. wink.gif

Публикувано на: 13 Яну 2012 20:28
от max-2
mafiota написа:Керемидения цвят говори много добре за свещите.
Внимавай при поставяне, предполагам знаеш, че не се стягат много!
Естествено, даже трябва да се почистят резбите от нагара. Свещта трябва да се навие на ръка докато прибере и след това с късо рамо лекинко.
Ако не се почистят резбите има случаи в които нагарът пречи толкова много, че свещта е навита наполовина и е затегнала.
А отвиването става при студен двигател, за да не повлече някоя резба.

Публикувано на: 14 Яну 2012 02:36
от Me4oKyX
Керемиденото вярно говори добре, но какво значи, ако свещите са кристално сиви, без отенъка/нагара, който се появява при бензиновите !?? Стоят си като нови, пък са на дооста километри, само с бензин се кара, газ няма колата .... Кажете си мнение, защо така biggrin.gif

Публикувано на: 14 Яну 2012 09:21
от max-2
На ладата ми преди години нови свещи, карани на газ две седмици изглеждаха така, все едно сега ги вадя от кутийката....

Публикувано на: 14 Яну 2012 09:43
от Toyo_driver
max-2 извинявай че питам ама защо сте мерили компресия на топъл двигател??? unsure.gif аз знам че се мери на студен щото при топъл маслото уплътнява хлабините между буталата и цилиндъра, а също и между сегментите и буталото и манометъра лъже...btw 12,5 си е добра компресия :thumbsup:

Публикувано на: 14 Яну 2012 09:53
от Toyo_driver
max-2 написа:На ладата ми преди години нови свещи, карани на газ две седмици изглеждаха така, все едно сега ги вадя от кутийката....
като казахме лада ето мнението на колегите от форума за диагностика на свещите http://www.ladaclub-bg.com/faq/53-spark-plugs

Публикувано на: 14 Яну 2012 10:54
от max-2
Toyo_driver написа:max-2 извинявай че питам ама защо сте мерили компресия на топъл двигател??? unsure.gif аз знам че се мери на студен щото при топъл маслото уплътнява хлабините между буталата и цилиндъра, а също и между сегментите и буталото и манометъра лъже...btw 12,5 си е добра компресия :thumbsup:
Ами имам една книжка на Хайнес за Тойота Карина Е и там е описано по този начин измерването.Бензинът го спрях като запалих колата без да натисна копчето на алармата (имобилайзера), налягането в бензиновата рейка спадна и колата изгасна. Откачих и куплунга към прекъсвач-разпределителя за да спре захранването на бобината и и да няма искра без товар(свещи), защото може да изгори.Иначе досега не бях я мерил, не ми пука като работи добре мотора и върви...Даже при покупка никога не съм мерил. Но сега ми попадна точен манометър(много важно) и реших да видя какво е състоянието на двг. , дали има шанс да гори масло само от гумичките...
Ладата така заради менте кабели на свещите я бях разчовъркал(прекъсваше) и мерих на студено с незнаен манометър. Даде ми 5-5.5бара, а вървеше много добре за лада и масло не доливах...

Публикувано на: 14 Яну 2012 13:47
от mafiota
Няма оправия за маслото, тези мотори си горят! Дори и след смяна на гумички.
Но мен не ме притеснява, защото обикновенно си купувам 5л. туба, и дори и да доливам не я изразходвам до край.
На мен ми хвърляше масло от О-пръстена на делкото , който си е с доста специфична форма. И всичко стана след като и проверявах центровката със стробоскопа. Навих малко тефлонова лента под мястото където ляга о-пръстена, малко да го пораздуе, и вече 12 хил. км. никакви течове.

Публикувано на: 14 Яну 2012 14:04
от max-2
Горенето не е много и аз май нищо няма да пипам, просто не си заслужава труда за толкова малък разход.

Публикувано на: 14 Яну 2012 15:43
от mafiota
max-2 написа:Горенето не е много и аз май нищо няма да пипам, просто не си заслужава труда за толкова малък разход.
да си дойдем на думата cool.gif

Публикувано на: 14 Яну 2012 22:52
от desotodorov
mafiota написа:Няма оправия за маслото, тези мотори си горят! Дори и след смяна на гумички.
Но мен не ме притеснява, защото обикновенно си купувам 5л. туба, и дори и да доливам не я изразходвам до край.
На мен ми хвърляше масло от О-пръстена на делкото , който си е с доста специфична форма. И всичко стана след като и проверявах центровката със стробоскопа. Навих малко тефлонова лента под мястото където ляга о-пръстена, малко да го пораздуе, и вече 12 хил. км. никакви течове.
За това си купувайте с 3S-FE tongue.gif ... моята сега навърта километри, май към 1500 станаха, като дойдат 2-3к ще погледна дали е пипала от 5W-40-то дето и го налях преди Коледа.
А това за О-пръстена не ми стана много ясно - ако ти се е сторило че има правоъгълно сечение - то просто идва от старостта му, трябвало е да го смениш, ако си махал делкото, при мен О-пръстена беше с квадратно сечение и кафяв цвят rolleyes.gif, смених го с нов, с кръгло сечение biggrin.gif - макар че не опускаше още.

Публикувано на: 15 Яну 2012 14:58
от mafiota
desotodorov написа:
mafiota написа:Няма оправия за маслото, тези мотори си горят! Дори и след смяна на гумички.
Но мен не ме притеснява, защото обикновенно си купувам 5л. туба, и сторило че има правоъгълно сечение - то просто идва от старостта му, трябвало е да го смениш, ако си махал делкото, при мен О-пръстена беше с квадратно сечение и кафяв цвят rolleyes.gif, смених го с нов, с кръгло сечение biggrin.gif - макар че не опускаше още.
Ами и аз сложих обикновенно гумено О-пръстенче, но не се оправи. На оригиналното сечението беше все едно като правоъгълник с заоблени ръбове.