Страница 2 от 3

Публикувано на: 29 Дек 2011 23:25
от slowtraveler
Тъй мърморите вий, ама на Коледа ако нямаше въже и не бях дръпнал двамата колеги, на тях щеше да им се развали настроението да си стоят в канавките tongue.gif

Публикувано на: 29 Дек 2011 23:47
от Raya
Почти :) по темата да питам:
все се каня да си купя жици (или не знам как му викат) за ток, да седят в багажника за всеки случай (веднъж Тойотата не запали:)). Има ли значение какви, че и за тях както гледам има избор по магазините?

Публикувано на: 30 Дек 2011 00:39
от cokata
slowtraveler написа:Взех от Лукойл едно жълто капроново 21мм/ 4т...
Струваше около 22лв...
Ще видим дали ще върши работа..
Определено ще върши работа! С такова същото съм и го ползвам доста често.. да не кажа много често biggrin.gif
Спокойно, не ме дъпрат мен, аз ги дърпам cool.gif.
Моето си го взех преди 3г от шел за 25 лв. Щото и в предишната кола имах такова и с нея много често се налагаше да ги дърпам и нямаше ядове. Само веднъж се наложи да дърпам една 190-ка на черен път(в баир) която беше замлатена в едни шипки почти перпендикулярно на пътя, та само тогава го скъсах.
А с това новото къде съм, даже веднъж ми се наложи да дърпам(с карината) един Mercedes-Benz Sprinter 308 Хладилен натоварен до горе с багаж и никакви ядове :thumbsup:
Raya написа:Почти :) по темата да питам:
все се каня да си купя жици (или не знам как му викат) за ток, да седят в багажника за всеки случай (веднъж Тойотата не запали:)). Има ли значение какви, че и за тях както гледам има избор по магазините?


Каквито вземеш. Няма особено значение какви ще са. Важно е да ги имаш когато ти потрябват :thumbsup:

Публикувано на: 30 Дек 2011 10:04
от nowyaris
Raya написа:Почти :) по темата да питам:
все се каня да си купя жици (или не знам как му викат) за ток, да седят в багажника за всеки случай (веднъж Тойотата не запали:)). Има ли значение какви, че и за тях както гледам има избор по магазините?
Тойота да не запали?Огледай,колежке щипките,с които се закачат за акумулатора-ако са зле направени си личи,а те създават най големи главоболия при ползване.И намери някой корав българин(кат мене) да им играе по един чук на щипките там където са пристегнати към кабела за по-сигурно.Това е.А,и гледай единия да е чер,а другия червен biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

Публикувано на: 30 Дек 2011 11:07
от Toyko
jim_beam написа:тойота не се тегли,а само тегли другите! :thumbsup:
така че който кара някаква друга да му мисли за въже като слоу! biggrin.gif

надявам се да е така,ама един път ме теглиха и мен от калта!всяко правило си има изключения! laugh.gif
е ти си поне равче, аз съм само предно предаване.....

Публикувано на: 30 Дек 2011 11:23
от Raya
nowyaris, благодаря за инструкциите, ама тази Тойота отдавна е продадена, и е станало инцидентно (както ми казаха, може да съм паднала в дупката и размърдала всичко laugh.gif ). И тогава (преди 3 години:))се каних да си купя, ама забравих, ей сега с въжето се сетих.

Публикувано на: 30 Дек 2011 12:33
от BIS
Raya написа:Почти :) по темата да питам:
все се каня да си купя жици (или не знам как му викат) за ток, да седят в багажника за всеки случай (веднъж Тойотата не запали:)). Има ли значение какви, че и за тях както гледам има избор по магазините?
При всички положения има значение какви са кабелите.Колкото по-дебели, толкова по- добре. biggrin.gif Скоро се опитах да дам ток на един дизелак с китайски кабели купени от Метро, и нищо не се получи.Щипките им са добре, но като че ли идват слабички. Един приятел си направи комплект от кабели за електрожен. Като закачихме неговите , колата запали от половин оборот.

Публикувано на: 30 Дек 2011 12:51
от slowtraveler
Напълно съм съгласен с BIS....
Сечението на кабелите има голямо значение (често продават мноого дебели кабели, на които им е дебела само изолацията, а кабелчето вътре като за осветление).
Конструкцията на щипките - също има значение, защото от там се подава тока.
А най-голямо значение - как е захванат кабела за щипките. Последните що годе добри кабели ги запоих за щипките, защото иначе даваха голям пад на напрежението под товар.

Публикувано на: 30 Дек 2011 14:41
от nowyaris
Кви въжета,кви кабели-вие нали сте с Тойоти ohmy.gif

Публикувано на: 30 Дек 2011 14:55
от slowtraveler
Едната кола, която теглих бе корола... :whistle:
Шофьора и я бе вкарал в канавката.... Навярно това е производствен дефект на тойотата :whistle: laugh.gif

Публикувано на: 30 Дек 2011 14:55
от Vesko
nowyaris написа:Кви въжета,кви кабели-вие нали сте с Тойоти ohmy.gif
Като си оставиш включени фаровете, това че си с Тойота не помага много biggrin.gif

Публикувано на: 30 Дек 2011 16:15
от cokata
Че има значение какви са кабелите - има!
Но както казах в случая като ти падне акумулатора е по-добре да имаш каквито и да са кабели пък ако ще и за тонколони да са, пак ще ти свършат работа :thumbsup:

Публикувано на: 30 Дек 2011 18:11
от slowtraveler
С калпави или тънки кабели не можеш да запалиш автомобила (освен в прекия смисъл ако се запалят кабелите)....
Можеш да вържеш втория акумулатор за да почне да го зареждаш и след 2-3 часа да пробваш да запалиш...
Знаете ефекта от разхлабена клема...
Заради големия пусков ток, системата е много критична към съпротивлението на кабела.
Направете проста сметка - 400А пусков ток при съпротивление 0.02 Ом ще ти направи пад на напрежение около 8 Волта. Все едно да се опитваш да запалиш колата с 4 волтов акумулатор...
Пробвал съм с доста тънки кабелчета. Повечето се опитват да завъртят двигателя, а някои дори успяват да превъртят 1-2 оброта (и то - при запален донор). Но при капнал акумулатор на получателя на ток - няма сила да завърти достатъчно бързо...

Публикувано на: 30 Дек 2011 18:47
от nowyaris
Навремето Жигулата си беше с ръчна манивела и не съм имал нужда от кабели.И от въже не съм имал нужда,щото другите си носеха. biggrin.gif

Публикувано на: 30 Дек 2011 20:44
от cokata
laugh.gif