Страница 2 от 9

Публикувано на: 23 Дек 2011 10:34
от baba_metca
Миналата година си купих текстилни вериги. Ползвах ги само веднъж, докато се качвах на Узана. Пътувахме вечерта след залез и гадното там беше, че по едно време от едната страна на пътя беше на асвалт, а от другата на нещо като утъпкан, стегнат сняг, като страните се сменяха при всеки завой. Авенсиса обаче няма тракшън контрол и почна да буксува много лесно. И да ви кажа много добре си се справиха. Не знам с металните в такава ситуация какво щеше да стане. Горе на снега пак никакъв проблем. На слизане ги свалих, чак като стана всичко на вода. Тук идва неприятната част - подгизнали са и са доста мръсни. В комплекта обаче има найлонови ръкавици. Естественно след като се прибрах ги бухнах в един леген с вода и сапун, после ги оставих да изсъхнат и готово. Със сигурност са по леки и се слагат доста по-лесно от металните. Поради тази причина ги дадох на съпругата, особенно след пробата в реални условия. Моите са китайски или малайзийски, купени от Практикер за 80-90лв. Аз лично за първи път ползвах вериги, като всяка година преди сезона правя една суха тренировка, да си припомня как се слагат. За текстилните много няма нужда, защото просто ги нахлузваш, после правиш четвърт до половин оборот и пак нахлузваш и готово.

Публикувано на: 24 Дек 2011 18:05
от jim_beam
baba_metca написа:... Ползвах ги само веднъж, докато се качвах на Узана. Пътувахме вечерта след залез и гадното там беше, че по едно време от едната страна на пътя беше на асвалт, а от другата на нещо като утъпкан, стегнат сняг, като страните се сменяха при всеки завой. Авенсиса обаче няма тракшън контрол и почна да буксува много лесно...

eee те повечето 4х4 не се справят,а ти искаш с авенсиса,пак да напомня кой върви без вериги по твоя маршрут:

http://www.youtube.com/watch?v=FJZxVefta68&translated=1

wink.gif

Публикувано на: 24 Дек 2011 21:23
от muf
В тая работа с веригите няма лесни решение.
най-доброто си остават металните. А и най-евтиното.
текстилните може и да са хубави, но за по-снежен климат.
Течни вериги имам всяка година, няколко пъти съм ползвал, ефекта е ... психологически
Ползвал съм метални от Практикер една година на Голф 4. Поставят се за 10 минути. Слагах ги три пъти за по 1-2 дни. Ефекта е поразителен.
Сега карам зимата Рав4, а Королата почива при сняг.

Публикувано на: 24 Дек 2011 23:23
от digitalpr
Аз карам с метални вериги от метро. Ефекта е добър и катери много, но съм ги късал един път. Можеби трябва да се замисля за някой по-прост модел на Koenig, Pewag, Thule. Имат варианти за около 100-120лв.

Ако някой се интересува, загледал съм следните модели:
Pewag Brenta C XMB
Thule CB-12
Konig Fly A

Публикувано на: 25 Дек 2011 00:46
от slowtraveler
Интересни решения има всякакви.
Иначе от стандартните твърдо бих заложил на металните...
За маздата съм взел едни обикновени (май от ОМВ). Доколкото си спомням май бяха около 30-40лв.
Абсолютно същия модел бях взел за Авенсиса - слагах ги веднъж за да пробвам да щурмувам един непочистен път - ами нямаше проблеми. Щом работата е опряла до вериги - едно поставяне не те мъчи толкова. Напротив - слагаш ги с удовлетворение, че въобще си ги купил laugh.gif
Иначе за 4х4 днес се качвах на х.Ком. Кашкая е с Ultragrip SUV. Пътьом изкарах две коли от канавките и преспите - 4х4 няма нищо общо с единичното предаване. Рових из непочистен сняг около 30-40см. Влизах в същите канавки (отдолу под снега - листа и омекнала от течаща вода пръст) - дори не пробуксува...
П.С. добре е освен веригите да имате и хубаво въже, че да могат да ви изтеглят ако закъсате laugh.gif Имах едно стоманено - скъса се на първия опит. Явно бе кородирало под пластмасовата си предпазна шлаухка (стоя доста време в багажника на Авенсиса, а там имаше един проблем с пълнене с вода). Сега ще си направя от синтетично въже - да нямам такива проблеми.

Публикувано на: 25 Дек 2011 10:37
от Vesko
4X4 в вериги ли го кара?

Имаше една приказка: Колкото по-високопроходима кола караш, толкова по-далече ходиш за трактор biggrin.gif

Публикувано на: 25 Дек 2011 10:44
от slowtraveler
Без вериги, но гумите са нови и хубави. Съвсем не е някакъв офроуд звяр, но за 'нормалните' зимни пътища е идеалната кола. А и есента му сложих здрави метални кори под двигателя - да не се притеснявам да се заравям tongue.gif

Публикувано на: 25 Дек 2011 11:41
от jim_beam
има едни руснаци,които правят такива аксесоари за под двигател,ск.кутия и диференциал.разновидностите са 2-от алуминий и стоманени.доста се бях замислил по едно време,ама чак такъв офроад с равката не правя.иначе наистина супер идея!потърси в е-bay,мисля са единствените.

по-сериозни вериги като Pewag Brenta C са вечни,нямат късане,направо са си тип камионджийски от плътни стоманени сегменти.има фабрика тук наблизо,made in austria затова и цената им е такава,но си струват парите.
а тия от супера и практикер са пълни боклуци еднодневки,китайски отпадък.
преди 2-3 дни се качвах в един балкан,дето джиповете бяха с по 4 вериги,понякога се налага.не че имаше много сняг,но на места беше много заледено.трябваше да слагам и аз,но не бях с рава,иначе можеше и да се пробвам без. cool.gif

Публикувано на: 26 Дек 2011 08:57
от didak
muf написа: Течни вериги имам всяка година, няколко пъти съм ползвал, ефекта е ... психологически
При отрицателни температури върху утъпкан сняг/лед ефекта е реален.
Точно в този момент - когато пътя е разчистен, но не до асфалт, металните вериги не са много подходящи.

Публикувано на: 30 Дек 2011 00:46
от cokata
didak написа:
muf написа: Течни вериги имам всяка година, няколко пъти съм ползвал, ефекта е ... психологически
При отрицателни температури върху утъпкан сняг/лед ефекта е реален.
Точно в този момент - когато пътя е разчистен, но не до асфалт, металните вериги не са много подходящи.
Аз на МОИТЕ гуми също не намерих никакъв ефект sad.gif Нито в "големия" сняг, нито в утъпкан, нито на лед
Според мен ефекта също е психологически или може да има значение и от гумите..

Публикувано на: 30 Дек 2011 17:38
от didak
cokata написа:
didak написа:
muf написа: Течни вериги имам всяка година, няколко пъти съм ползвал, ефекта е ... психологически
При отрицателни температури върху утъпкан сняг/лед ефекта е реален.
Точно в този момент - когато пътя е разчистен, но не до асфалт, металните вериги не са много подходящи.
Аз на МОИТЕ гуми също не намерих никакъв ефект sad.gif Нито в "големия" сняг, нито в утъпкан, нито на лед
Според мен ефекта също е психологически или може да има значение и от гумите..
Изчака ли поне 5 минути между напръскването и тръгването?
Ако по невнимание си напръскал боята, щеше да се убедиш, че е лепкаво и здраво залепва.
На 'хрупкав' сняг не съм и очаквал да има ефект.
Гумите са тези: http://www.tirerack.com/images/tires/bf ... _ci2_l.jpg

Публикувано на: 30 Дек 2011 21:05
от cokata
Не съм чакал, но не съм и знаел, че трябва да се чака. Другия път ще поизчакам да види :thumbsup:
Твоите гуми по ми се виждат като за кал отколкото за сняг и лед за разлика от моите, които са само за сняг и лед -> http://www.google.bg/imgres?q=semperit+ ... 9,r:27,s:0

Може и да има разлика и аз да не см я усетил, въпреки че карам почти на максимума на потенциала на гумите, а на сняг и лед той никак не е малък :thumbsup:

Публикувано на: 06 Яну 2012 17:26
от savov63
Темата малко се измести а аз имам едно питане за тези течни вериги някой ползвал ли е и ако нека да сподели. mellow.gif

Публикувано на: 13 Яну 2012 15:04
от Toyko
digitalpr написа:Аз карам с метални вериги от метро. Ефекта е добър и катери много, но съм ги късал един път. Можеби трябва да се замисля за някой по-прост модел на Koenig, Pewag, Thule. Имат варианти за около 100-120лв.

Ако някой се интересува, загледал съм следните модели:
Pewag Brenta C XMB
Thule CB-12
Konig Fly A
значи и аз харесах от четене и гледане Thule CB-12 , ако някой има да каже как са и в сравнение с тия pewag, които явно са тяхна марка пак, но като гледам гледам от скъпите вериги тези са по -изгодни 119-129 лева
и пак никой нищо не казва коя марка платнени да зема :) че тия норвежките с доста скъпи 145 лева :-(

Публикувано на: 13 Яну 2012 16:28
от digitalpr
Аз мисля, че на платнени не можеш да разчиташ в тежки зимни условия. Понякога си безсилен с металните, какво остава с платнени.