Страница 2 от 2

Публикувано на: 16 Дек 2011 17:57
от slowtraveler
rudolf написа:
slowtraveler написа:....

...
жорка,мисля че Мх5 е прав за диаметъра,,,
Митак, напълно съм съгласен, че разликата в диаметъра на диска може да се компенсира с описаните от МХ5 средства - за това въобще не споря. Но всеки компромис е за сметка на ефективността.
P.S. хибрида 400h като че ли е с по-малък диаметър на спирачките от стандартния RX350, въпреки, че съвсем не е по-лек... За мен единственото обяснение е, че разчитат хибридната система да отнеме част от енергията. Което обаче не работи при аварийно спиране поради причините, които разисквахме с Веско...

Публикувано на: 16 Дек 2011 19:11
от MX5
slowtraveler написа:П.С. Не знам защо си останал с впечатление, че имам предвид Маздата - никъде не съм я споменавал, нито пък ми е минало през ума да я вкарвам в принципен спор. Тя нито е с най-добрите спирачки нито пък е нещо изключително - нормален автомобил...
Защото на тая Мазда спирачките са настроени да ти е кеф да ги натискаш, а на Приуса се усещат доста по-зле (то до някъде е индивидуално за всеки това усещане де). Даже преди време имаха и рикол да ги пренастройват (на Приуса и част от това може да се настройва от софтуер).
Но като започнеш да мериш спирачния път и се оказва, че колкото зле да се усещат, все пак работят доста добре smile.gif

На моето Субару е подобна история - спирачките заводски са с много дълъг ход на педала, лесни за натискане и направо ми лази по нервите това. Мен лично ме кефи с по-къс ход на педала и да трябва да натискам по-силно - Мазда 6-така ми много ме кефи в това отношение и мисля Субаруто да го направя да е подобно. Това не значи, че ще спира по-бързо, а просто ще ме кефи повече biggrin.gif



Публикувано на: 16 Дек 2011 19:22
от MX5
Vesko написа:Иначе RX400h си спира много добре.... стига да не е прекалено често. Неговите спирачки прегряха на баирите между Варна и Бургас. Ама тогава нямаше много трафик и се забавлявах да пробвам колко може да вдигне межда два завоя biggrin.gif И само американските хибриди са ограничени на 180км/ч. Европеиските са на 200км/ч. Макар че на таблото показват 215 в този момент. biggrin.gif
Точно това имах предвид. Идеални са си като ги ползваш за нормално каране/возене и за инцидентни спирания от 200-0. Но ако идеш на писта, или пък си играеш из планините на Initial D, ще ги прегрееш доста бързо :)
На хибридите обикновено слагат малки дискове просто за да тежат по-малко, защото по принцип целта като цяло на колата е да харчи по-малко гориво. Но много от тия хибриди обаче на пистата други неща им прегряват преди спирачките. Едни тук по автокрос състезанията преди време бяха взели Приус от предното поколение да го състезават и след всяка обиколка трябваше да стои по 5 минути с отворен капак да се охлажда.





Публикувано на: 16 Дек 2011 19:58
от Japanese_fever
MX5 написа: Мен лично ме кефи с по-къс ход на педала и да трябва да натискам по-силно - Мазда 6-така ми много ме кефи в това отношение и мисля Субаруто да го направя да е подобно. Това не значи, че ще спира по-бързо, а просто ще ме кефи повече biggrin.gif
Ами теоретично погледнато с по-дългия ход губиш повече време, преди да зацепят.
Не е ли така?
Спортните коли, доколкото знам, имат много къс ход на спирачката, но за сметка на това е по-твърд.

Публикувано на: 16 Дек 2011 20:33
от slowtraveler
Гледам следните цитати:
The RX400h is 300 pounds heavier than the RX350. The breaking distances are significantly longer in the 400 from 60 mph. On dry it is 16 feet longer (146 vs 130) and on wet 11 feet (152 vs 141) - just under a 10% difference on the same tires and with ABS. ......
All of this data is from Consumer Reports and using their website allows a side-by-side comparison.
Ако не греша в сметките, то спиране на 2т автомобил от 200 до 0км/ч ще загрее дискове/накладки/спирачки с общо тегло 12кг (мисля, че е нормална стойност) с около 300градуса целзий, ако всичко се нагрява равномерно... Дефакто основно се загряват дисковете, които едва ли са 12кг (при такъв случай температурата ще е по-висока).
Това - без енергията, която се абсорбира от хибридната система...

П.С. нямам нищо против хибридните системи - напротив... Убеден съм, че на Лексъс/тойота системата е по-добра от конкурентите. Поне в сравнение с Инфинити М35h - нямат база за сравнение - лексъса е по-добре - гаси двигателя много по-често и явно е по-икономичен, а точно това е целта на хибрида.
И спирачките си вършат съвсем коректно работата при нормално каране - това не са автомобили за юркане - идеята им е друга....
Просто разсъждавам каква може да е причината за такива спирачки на хибрида...

Публикувано на: 19 Дек 2011 08:54
от SFINKS
Причината е че хибрида е направен за пенсионери, пенсионерско ускорение , пренсионерско спиране , в Япония никой не е предполгал че колата им ще попадне в България и ще се кара като Porsche tongue.gif laugh.gif laugh.gif

Публикувано на: 05 Яну 2012 21:40
от Instruktor59@yahoo.com
Хм, според мен по въпросите на спирането може да споменем и следното:
1. Спирането изобщо представлява намаляване на енергията на дадено тяло.
2. При дисковите спирачки спирането означава превръщане на (значителна или цялата - ако е до скорост =0) част от енергията от кинетична в топлинна.
3. Максимално бързото (аварийно спиране) означава горното превръщане да стане за най-кратко време.
4. Следователно спирачните устройства трябва да могат да поемат излишната енергия в себе си = да се нагреят (минус разсейваната във въздуха енергия докато колата все още се движи с достатъчна скорост, примерно от 200 до 70).
5. Когато спираме примерно от 200 км/ч енергията, която трябва да се поеме от дисковете е огромна, особено при пълен товар.
6. Когато околната темрература е 40+ по Целзий разсейването на енергия във въздуха е много по-бавно, отколкото при 0 градуса примерно.
7. При равни други условия, дисковете с по-голям диаметър могат да поемат повече енергия, понеже в началото на спирането ефектът от тяхното въртене е по-голям.
8. Накладките също трябва да запазват коефициента си на триене при високите температури, което е отделен проблем.
9. Дори т. нар. "вентилирани" (=принудително обдухвани с околен въздух, проветрявани) дискове, накладки, спир. апарати и пр. не могат да поемат кой знае колко енергия при спиране до 0, защото при малки скорости и неподвижна кола отдаването на топлина на въздуха е бавно...

Очевидно големите количества енергия при споменатите чак такива спирания не може да бъдат поети от електро-спирачно-зареждащите устройства на хибридите, по споменатите от Слоу причини и това е добре да го помним.
В една много стара разработка - за тролейбуси - енергията при спиране се използвала за... препомпване на хидравлична течност в хидроакумулатор, от където тя се ползвала след това за следващото ускоряване на тролея!... Възможно е при леките коли и джипоподобните съвременни изделия този подход да е неприложим, но ми изглежда привлекателен.

Публикувано на: 05 Яну 2012 23:02
от Vesko
SFINKS написа:Причината е че хибрида е направен за пенсионери, пенсионерско ускорение , пренсионерско спиране , в Япония никой не е предполгал че колата им ще попадне в България и ще се кара като Porsche tongue.gif laugh.gif laugh.gif
Е като е за пенсионери защо са я направили 300к.с?? да беше като жигули 60к.с. :thumbsup:

Публикувано на: 09 Яну 2012 10:02
от SFINKS
е как защо , за да си я купиш :thumbsup:
като са я направили 300 кс защо не са и сложили спирачки като за 300 кс

Публикувано на: 09 Яну 2012 10:15
от LEXUS
Повярвай ми, дори да й сложат спирачки за 500 конски сили, ще се намери някой, който да ги стопи и да не спират както трябва.