Страница 2 от 3
Публикувано на: 08 Дек 2011 11:00
от slowtraveler
BIS написа:Човека е отишъл във ФИРМЕН сервиз с проблем, и там трябва да му го решат. Нали това е работата на техниците в сервиза, и за това получават пари. Смешно е да не могат да определят проблема( ако се правят и протакат за да свърши гаранцията е още по- смешно). Много странно кой,ако не в сервиза на Тойота трябва да каже с точност какъв е проблема.Колега,отивай да ги тормозиш, и докато не ти направят точна диагностика не си тръгвай.
Колега, погледнато отгоре - прав си...
Но техниката си има свои особености, и диагностиката е най-сложната част от ремонта.
Не всяка повреда е очевидна.
Имам пресен пример от тази седмица - повредено просто устройство, представляващо електродвигател с прикачен към него обикновен редуктор. Електродвигателя при преминаване звезда-триъгълник 'запалва' 350А контактори и изключва. При разкуплиране двигателя от редуктора всичко си тръгва нормално.
Диагностиката и ремонта струваше повече от луксозен автомобил. И снощи след приключване на сагата питам сервизните инженери, изпратени от производителя (Ролс-Ройс) какъв в края на краищата е бил проблема - механичен или електрически?
Отговора - 'ами не знаем - ревизирахме механиката, но не открихме сериозен проблем. Сменихме маслото. Сменихме всичко по електриката и устройството тръгна'...
Това са сервизни инженери, познаващи до последното болтче и кабелче даденото просто устройство...
Публикувано на: 08 Дек 2011 14:14
от Scott
slowtraveler написа:Това са сервизни инженери, познаващи до последното болтче и кабелче даденото просто устройство...
Слоу, бъркаш сервизните инженери с инженерите дизайнери. За да се сервизира едно устройство не е нужно да го познаваш до 'последното болтче и кабелче'. Обикновено със съвременната модулна интеграция, ремонта се състои в смяна на консумативи и цели модули, т.е. както и те са ти отговорили - сменили са 'всичко'. Не вярвам да са сменяли кабелче по кабелче и чипче по чипче

В същия дух - монтьорите в ТМ Ауто не сменят втулки или гребени, а цяла кормилна рейка.
Публикувано на: 08 Дек 2011 14:38
от мехаННика
То и ги няма поотделно да си поръчаш.
Публикувано на: 08 Дек 2011 14:40
от dimpex_01
Карам служебен хайлукс. преди около месец колега който возех на предната седалка, ми сподели че чува странен шум. До шофьорското място все още не се чуваше. След 1000 км бе чуваем и за мен. Закарах го в изток. Там смениха каре на кардан и ми я върнаха, лошото беше че шума беше останал, като я тествах по цариградско. Врътнах на седми км и им я върнах. Втората диагноза беше лагер главина дясно задно колело. Смениха го и пак нищо. Договорихме се да я покарам още и да я върна. След около 1500 км шума се усили и им я закарах отново, но този път бях решил да чуя второ мнение и я оставих в ЗАПАД. Този път смениха и левият лагер и всичко се нормализира. Ето един пример, че някой път не става от раз. Хубавото в случая беше че колата е служебна и пари не давам. BGN.

Публикувано на: 09 Дек 2011 17:21
от slowtraveler
Scott написа:slowtraveler написа:Това са сервизни инженери, познаващи до последното болтче и кабелче даденото просто устройство...
Слоу, бъркаш сервизните инженери с инженерите дизайнери. За да се сервизира едно устройство не е нужно да го познаваш до 'последното болтче и кабелче'.
Scott, устройството е с такива размери, че смененото е наистина 'болтче по болтче' в сравнение с генералния дизайн (само ел-двигателя тежи 2.5тона). След проверката на механиката сменяха реле по реле и кабелче по кабелче (управляемите, защото силовите не са кабели, а шини).
А погледнато отстрани биха могли да замерят и да сменят само проблемното реле. Е да ама не става - не можеше да се диагностицира толкова точно в конкретния случай...
Публикувано на: 12 Дек 2011 09:54
от мехаННика
Пеше,петък мина,какво стана с каретата?
Публикувано на: 12 Дек 2011 15:53
от pesheto
Дилемата приключи хехехехе.
Оправиха странното припукване някакъв болт по окачването се бил разхлабил и след, като са го стегали всичко е ОК за момента. Все пак всчико е ОК след около още 4ч. оглеждане по колата в петък. Малко странно ми се вижда за този болт но важното, е че всичко е ОК и не тропа и хлопа.
Има и хубава страна относно това припукване установиха, че и водната помпа ми е за смяна та в четвъртък ще я сменят.
Благодаря на всички за мненията и всеки си е прав сам за него си.

Публикувано на: 12 Дек 2011 16:00
от Rudy
pesheto написа:Благодаря на всички за мненията и всеки си е прав сам за него си.

Пешето, най-добре да вземеш да Благодариш и да се извиниш на ТМ ауто - можеха да изчакат да ти свърши гаранцията и да си платиш водната помпа... Сигурно си прав за себе си, но е нормално когато ти решат проблема да имаш сили поне за едно извинявай!
Публикувано на: 12 Дек 2011 17:00
от Kiki
Rudy написа:pesheto написа:Благодаря на всички за мненията и всеки си е прав сам за него си.

Пешето, най-добре да вземеш да Благодариш и да се извиниш на ТМ ауто - можеха да изчакат да ти свърши гаранцията и да си платиш водната помпа... Сигурно си прав за себе си, но е нормално когато ти решат проблема да имаш сили поне за едно извинявай!
По мъжки, така трябва да стане!
Този път чест им прави на ТМ-запад.
Публикувано на: 12 Дек 2011 17:12
от Japanese_fever
Rudy написа:Сигурно си прав за себе си, но е нормално когато ти решат проблема да имаш сили поне за едно извинявай!
Абе за един болт на окаването да ходи два пъти, пък и да им се извинява...
То и на аматьор му става ясно, че ако има "припукване" от пред е или каре или окачване, щото друго няма какво да е.
Публикувано на: 12 Дек 2011 18:51
от Kiki
Japanese_fever написа:Rudy написа:Сигурно си прав за себе си, но е нормално когато ти решат проблема да имаш сили поне за едно извинявай!
Абе за един болт на окаването да ходи два пъти, пък и да им се извинява...
То и на аматьор му става ясно, че ако има "припукване" от пред е или каре или окачване, щото друго няма какво да е.
Не става въпрос за единия болт, а за водната помпа.
Гаранцията свършва и спокойно можеше да се направят, че не са я видяли, нали?
Публикувано на: 12 Дек 2011 19:13
от Japanese_fever
Kiki написа:
Не става въпрос за единия болт, а за водната помпа.
Гаранцията свършва и спокойно можеше да се направят, че не са я видяли, нали?
Добре, тогава защо не му казаха за водната помпа още първия път?
Отделно защо трябва да ходи 2-а пъти при тях заради един болт, който не са открили първия път?
А сега трябва да ходи 3-ти път за водна помпа.
Те тизи 3 ходения сметнати във време и бензин кой ще му ги плати?
Публикувано на: 12 Дек 2011 19:18
от Kiki
Japanese_fever написа:Kiki написа:
Не става въпрос за единия болт, а за водната помпа.
Гаранцията свършва и спокойно можеше да се направят, че не са я видяли, нали?
Добре, тогава защо не му казаха за водната помпа още първия път?
Отделно защо трябва да ходи 2-а пъти при тях заради един болт, който не са открили първия път?
А сега трябва да ходи 3-ти път за водна помпа.
Те тизи 3 ходения сметнати във време и бензин кой ще му ги плати?
Ти от кога не живееш в България?
Много бързо стана ХАмериканец!?

, въпреки, че и там сигурно е така.
Публикувано на: 12 Дек 2011 19:22
от Japanese_fever
Благодаря, че ми отговори на въпросите, особено на пърия! biggrin.gif
Публикувано на: 12 Дек 2011 19:34
от ALTEZZA
Japanese_fever написа:Отделно защо трябва да ходи 2-а пъти при тях заради един болт, който не са открили първия път?
lesno ti e na teb. ama toia "един болт", kak razbirash che e ot nego? kat dignesh kolata vav vazduha, tia veche go niama tropaneto/skarcaneto(ili tam kavto beshe problema)...
