Страница 2 от 3

Публикувано на: 20 Окт 2006 16:21
от slowtraveler
Та така - наближи момента за 'голямото светене' biggrin.gif
Днес изпратих запитване до ТМ ауто относно горепосочения проблем.
Отговора беше:
===
Тойота оборудва заводски с тази система само автомобилите за конкретни страни. Това са спецификации, които ние не можем да поръчаме като нов автомобил. Тъй-като с тази разработена от Тойота система не е възможно да бъдат дооборудвани закупените от Вас автомобили, ние в момента (а и не само за Вас) търсим решение, което да е одобрено от Тойота, но не е тяхно производство (както са и някои аксесоари).
Най-вероятно ще имаме решение до 10 дена.
===

Така, че ако се интересувате - при получаване на развитие на въпроса - ще пусна инфо тука. :thumbsup:

П.С. питането беше за Авенсис Т22/ 2002г, Корола 2004HB, Корола Версо 2006 и Ярис 2003г

Публикувано на: 21 Окт 2006 01:04
от sth
Да, интересуваме се :thumbsup:

Публикувано на: 21 Окт 2006 13:16
от slowtraveler
ОК - като получа оферта/информация - ще ви информирам :thumbsup:

Публикувано на: 08 Ное 2006 10:04
от sth
Някакво инфо от ТМ Ауто ?

Публикувано на: 08 Ное 2006 11:35
от TATI
Мдаам,
В книжката на моя Авенсис - 2005, накрая при информацията за бушоните се споменава един бушон номер 28, който е за включени светлини при запалване на двигателя, ама така и не съм дигал капака за да го гледам. Но не знам дали не трябва да има някакво реле или се ползва това което си е по принцип на фаровете. На мен лично това не ми трябва щото по навик винаги карам на фарове през цялата година.

DAYTIME RUNNING LIGHTS

Публикувано на: 08 Ное 2006 12:02
от sth
Оказва се, че наредбата за "светлините" допуска използването на т.нар. "светлини за движение през деня" или DAYTIME RUNNING LIGHTS.

http://www.iihs.org/research/qanda/drl.html
и по-точно параграфът:
...
Systems like those on General Motors cars that use high beams are designed to operate at half their normal power during daylight hours, thereby conserving energy and reducing the effect on a vehicle's fuel economy.
...

говори за използването на дългите светлини.
Прочетох, че има вариант габаритите да се свържат последователно на дългите светлини. Ефектът би трябвало да е, че на положение на превклювателя на гарарити ще светят дългите светлини, но слабо - т.е. точно както е описано по-горе.

Така ли е ? unsure.gif

Публикувано на: 08 Ное 2006 19:07
от slowtraveler
Та така.
Днес ТМ АУТО бяха така любезни да ми позвънят за да ми кажат докъде са стигнали:
1. Намерили са приемливо от техническа страна решение, което е съгласувано с Тойота.
2. Цената е около 100лв, но все още не можаха да ми кажат точна цена.
3. Инсталирали са системката на тестов автомобил и засега всичко е ОК.
4. През близките около 2 седмици ще инсталират системи в София, а след това ще съберат дилърите, за да им проведат инструктаж и да могат да се слагат системките в цялата българска тойота мрежа.
5. Гаранция - 1г

Описание - включва само къси светлини 5 секунди след запалване (или след даване на контакт... - забравих да попитам). Габарити не се включват (задните светлини не светят). Според ТМ ауто това е позволено в закона (по-точно не е забранено).
Системата може да се изключи чрез бутон.
Габарити не се включват, за да не 'загасне' арматурното табло в нощен режим при 'луминисцентните табла' и да не свети цялото арматурно табло за другите а и да са изгасени подсветки на климатици/климатроници, вентилатори, радио и т.н.
Нормалната работа на светлините се запазва от стандартния ключ (нощем ще трябва да си ги включваш за да ти светят и габаритите).

Това е информацията :thumbsup:
Като сложа системата мога да върна инфо какви са впечатленията, но едва ли ще стане преди 2-3 седмици.

Публикувано на: 08 Ное 2006 20:24
от sth
А нещо по въпроса за DAYTIME RUNNING LIGHTS на дългите на 1/2 от мощността им, подобно на GM ? unsure.gif
За Канада, където се изисква да светят дългите с намалена яркост, различните производители имат различни решения - напр. Селиката има реле, което включва двете дълги светлини последователно, Мазда MX5 има специален модул със ШИМ за регулиране на светенето на 40%.
Явно по-използваното решение е дълги светлини с намалена консумация, за да се удължи живота на крушките им много пъти. Тогава през деня ще караме на редуцирани дълги , а на късите ще сложим примерно XENON да речем за през нощта :thumbsup:

Публикувано на: 09 Ное 2006 15:19
от sth
Още информация от ТМ Ауто:

От Понеделник се надяват да могат да започнат монтажа на тези системи.
Цената е 80 лв. без ДДС, а като се добави и труд - т.е. крайната цена ще е към 140 лв.

Системата се включва 5 сек. след запалването на двигателя. Включват се единствено и само предните къси светлини на пълна мощност - няма да може да се намалява мощността им.

това е за сега :thumbsup:

Публикувано на: 09 Ное 2006 21:54
от agyulev
Taka !!! Мноооогооо по лесен вариянт и то без никакви допълнителни релета и т.н. Просто ключа на фаровете има 3 положения - изкл/габарити/фарове . Принципно има заводски дадена възможността да се прави и това. Тези истории с допълнителни системки и т.н. е пълна шашма. Сменят се местата на габарити и фарове( на лостчето за управление) , така, че когато дадем на габарити ( вече копче за фаровете) светват автоматично и при палене, докато върти стартера, не черпят ток и не затрудняват паленето. А ако съответно искаме да пуснем само габарити, завъртаме копчето на "бивши" фарове - 3 та позиция на копчето. Всичко отнема около 35-40 мин. и не се нуждаем от никакви допълнителни джаджи. Това го направихме на Ланд Крузер и Ярис - исключително удобно.
И ако някой попита, дали ще го има онова отвратително пищене, като изгасим колата, а забравим фаровете - НЯМА ГО !!!!


Успех на всички !

Публикувано на: 10 Ное 2006 07:10
от plpenov
agyulev написа:Taka !!! Мноооогооо по лесен вариянт и то без никакви допълнителни релета и т.н. Просто ключа на фаровете има 3 положения - изкл/габарити/фарове . Принципно има заводски дадена възможността да се прави и това. Тези истории с допълнителни системки и т.н. е пълна шашма. Сменят се местата на габарити и фарове( на лостчето за управление) , така, че когато дадем на габарити ( вече копче за фаровете) светват автоматично и при палене, докато върти стартера, не черпят ток и не затрудняват паленето. А ако съответно искаме да пуснем само габарити, завъртаме копчето на "бивши" фарове - 3 та позиция на копчето. Всичко отнема около 35-40 мин. и не се нуждаем от никакви допълнителни джаджи. Това го направихме на Ланд Крузер и Ярис - исключително удобно.
И ако някой попита, дали ще го има онова отвратително пищене, като изгасим колата, а забравим фаровете - НЯМА ГО !!!!


Успех на всички !
Я дай малко повече инфо, на какво сменяш местата - на кабелите ли? или разглобяваш лостчето за управление?

Публикувано на: 10 Ное 2006 11:11
от mitiracing
Dokolkoto imam informacija ot TM-Auto naistina ot ponedelnik 6te zapo4nat s pora4kite i montaja na tazi sistema sas neja si varvi i knijkata za instaklacija ,kato za da varje6 tozi dopylnitelen modul ti trjabvat 4 izvoda i el instalacijata na kolata.Az sa6to sam pora4al 4e imam edin klient koito iska da montira na Avensisa si.Cenata 6te e 100lv s DDS i ve4e zavisi kolko 4asa i davat za montaj na tazi operacija no predpolagam 4e njama da e pove4e ot 1.

Публикувано на: 10 Ное 2006 11:14
от mitiracing
Da dopalnja stava na vapros za sistema razrabotena v Balgarija kojato se proizvejda tuka,i moje da se montira na vseki edin avtomobil.

Публикувано на: 10 Яну 2007 20:40
от plpenov
Какво стана колеги, някой постави ли си "системата за светене през деня", и какви впечатления имате за работата й?

Публикувано на: 10 Яну 2007 21:58
от slowtraveler
Тук във Варна започнаха да дават съвсем странни предложения, различаващи се коренно от предложеното по телефона от ТМ Ауто.
Потвърдиха, че системата се различава от Софийската и т.н.

Теглих им една и се отказах да си слагам такава джаджа.

Тук предлагат на същата цена като Софийската следното:
Прокарват допълнителни кабели без никаква електроника на забавяне на включване (както е в Софийското предложение) или следене на стартиране на двигател. Фаровете светват веднага след като си дал на контакт. (вероятно само връзват по един диод между сигнала от контактния ключ и управлението на късите светлини и габаритите).
Съответно таблото минава в 'нощен режим', ама с обяснението 'ами ще си усилиш осветлението на таблото и ще можеш да виждаш показанията на луминисцентното табло' (въпреки, че таблото ми е от старите нелуминисцентни). Как да реша въпроса с притъмнената подсветка на A/C или рециркулацията не казаха ...
На въпроса ми дали поне са сложили ключе за изключване на устройството (летен режим) отговориха, че не са сложили, ама ако искам да го изключа, трябва да отида при тях да прекъснат кабелите, които при мое желание могат да съединят пак наесен. Успокоиха ме, че все пак няма да демонтират вече положените кабели...?!?!.
Та тукашното предложение ми прозвуча все едно е кръжок на ТНТМ(който си го спомня) и не искам да бърникат из електриката, още повече, че и в момента ситуацията е същата - таблото си е в нощен режим, свикнах да си включвам фаровете и имам сигнализация за забравени фарове....