Страница 2 от 2
Публикувано на: 25 Ное 2011 12:52
от desotodorov
Да - така е, аз имах впредвид как метанджиите "тунинговат" свещите и какъв би бил ефекта от това...за бриск искровите не мога да споделя нищо, карал съм със подгревни бриск на предишната ми кола - не изкараха и година и едната умря тотално.
Публикувано на: 25 Ное 2011 13:49
от Not_active_user_1
За мен марките свещи са 3:
НЖК, Беру и Денсо.

НЖК най ги харесвам и най-много издържат. Все пак много зависи и от състоянието на двигателя. Ако гори масло или няма добра центровка каквито и свещи да се сложат все тая. Бързо ще сдадат багажа. От скъпите свещи голяма файда няма. Купувал съм какви ли не, но нито се подобрява икономията, нито двигателя заработва по-добре, както ги рекламират.
Вземате си едни НЖК от най-евтините и ако моторя е добре ви гарантирам минимум 50 000 км. Само гледайте да не са ментаци!
Бягайте от БОШ! Абсолютни боклуци са правени къде ли не. Последно изгърмях с едни 4 електродни Bosch Super 4. Много са зле.

Публикувано на: 25 Ное 2011 14:11
от iceman1234
И аз си ги тача NGK, но се оказа че производствата са им 2 основно - японско и френско - ами както предполагате - френските не са за предпочитане, а иначе се намират почти само те ...
Затова си карам на Денсо.
Публикувано на: 25 Ное 2011 16:07
от desotodorov
Пу, да му се не види, аз си купих японски NGK от Евро07 преди половин година ... само такива имаха и точно като за 3S-FE

- 7лв/бройката...трябваше да си взема още един комплект да се ***... и да предишните ми бяха NGK но бяха френски.
Публикувано на: 25 Ное 2011 16:13
от Petar
Е що разлика имали между френски и японски НЖК
Публикувано на: 25 Ное 2011 17:21
от PESHO OT MARS
desotodorov написа:Метанджиите имат гадната практика да "причукват" свещите до междуполюсно разст. 0.7мм. според тях това било добре при работа на ДВГ на метан...аз смятам обаче че това е пълна глупост. Свешите за моя ДВГ са с 1.1мм разстояние, по моята логика - ако го намалим до 0.7мм демек с около 60% то искрата ще преодолява много по-малка въздушна междина при по-ниско напрежение--> ще е по-слаба...т.е. според мен това ще има негативен ефект върху запалването на сместа и работата на ДВГ. Прав ли съм ?
Тотално не си прав.
Хората които карат на метан го правят това защото съществува един параметър на горивовъздушната смес който се отнася до това колко напрежение трябва за да "пробие" искра. Т.е. пробивно напрежение. При бензино-въздушните смеси това пробивно напрежение е по-ниско по сравнение с метано-въздушните. Понеже е гадно да се добавят разни тунинги за повишаване напрежението на входа на свещите затова най-лесното е да се намали разстоянието на електродите. И затова ефекта е противно на твоите очаквания е положителен.
Много електродните свещи се правят единствено и и предимно с цел увеличаване на пробега. Те са относително стара технология позволяваща да се увелчи времето им за смяна. При тях искрата се затваря към единия електрод (основно) и има и разни други (вторични) към другите електроди. Не може да се говори за разлика в искрата между едно и много електродните свещи.
Друг важен момент е че технологично новите свещи са предимно едноелектродни и с увеличен ресурс, разните там платинени и иридиеви. Много е важно да се знае че формата и тип на свеща играят съществена роля в горивния процес. Има едно нещо като "фронт на горене" мисля че се казваше и т.н. шуротии които се изчисляват вече със софтуери за да се оптимизира горивния процес.
Публикувано на: 25 Ное 2011 18:26
от Not_active_user_1
Petar написа:Е що разлика имали между френски и японски НЖК
Няма разлика. Пробвал съм ги и двата вида.

Публикувано на: 25 Ное 2011 22:37
от sheha
dobatadobrev написа:TATI написа:4A-FE, на 150к км още не съм ги сменял. Имам нови, ама колата няма признаци за смяна и хич даже не съм ги поглеждал в какво състояние са. Кара се само градско на бянзин. Королата от подписа.
Свещите са си консуматив спазвай предписанието на производителя за точния вид и срок за експлоатация.
консуматив , но доста скъп (за 7а-фе една свещ варира от 20 до 30лв

,а има и специализирани за газ на 40лв умножено по 4 .......)

Публикувано на: 25 Ное 2011 23:09
от iceman1234
prius 3 написа:Petar написа:Е що разлика имали между френски и японски НЖК
Няма разлика. Пробвал съм ги и двата вида.

При мене имаше - френските бяха ...

Публикувано на: 26 Ное 2011 08:33
от desotodorov
PESHO OT MARS написа:
Тотално не си прав.
Хората които карат на метан го правят това защото съществува един параметър на горивовъздушната смес който се отнася до това колко напрежение трябва за да "пробие" искра. Т.е. пробивно напрежение. При бензино-въздушните смеси това пробивно напрежение е по-ниско по сравнение с метано-въздушните. Понеже е гадно да се добавят разни тунинги за повишаване напрежението на входа на свещите затова най-лесното е да се намали разстоянието на електродите. И затова ефекта е противно на твоите очаквания е положителен.
Добре де Пешо, както си го написал при "непричукана" свещ (с каквито съм в момента), бих имал по-високо пробивно напрежение при работа на метан в сравнение с напрежението при работа на бензин, в такъв случай - силата на искрата при метан ще е по-голяма, което би трябвало да е добре добре за изгарянето....или имаш впредвид че се променя момента в който тя се генерира м/у електродите, вследствие на това че метановъдушната смес има по-високо пробивно напрежение ? И в такъв случай - при работа на метан не се ли товари бобината, ако е така - то намаляването на междуполюсното разст. би било оправдано....все пак свещите са консуматив не бобините
Друг е въпроса, че аз не намирам разлика във вървенето на колата с "причукани" и с нормални свещи...и ако операцията "причукване" се прави само с цел по-добър "вървеШ" - мньъ, според мен няма ефект.
Публикувано на: 26 Ное 2011 22:42
от PESHO OT MARS
Не си ме разбрал.
При стандартното разстояние в бензинова смес се генерира определена искра като показатели. При еднакво разстояние и еднаква бобина искрата през метановата смес е по-слаба и има риск с процеса на износване на свеща да почне да се губи. Което води до прекъсване и всякакви гадни проблеми. Та затова се намалява растоянието за да се запази искрата.
На бобината и няма нищо, тока през нея се ограничава от съпротивлението на вторичната намотка и разликата в растоянието не я "товари".
А и ти последно с какво си на бензин или на газ и ако си газ на какво на метан или на пропан-бутан.
Публикувано на: 05 Дек 2011 18:20
от sheha
http://www.beru.com/download/produkte/TI06_en.pdf
eto kakwo мислят от BERU за разстоянито между електродите на свеща при използване на метан или пропан бутан, както и за топлинното число
явно и те са за 0,7мм
Публикувано на: 06 Дек 2011 10:08
от desotodorov
На метан, а при палене - на бензин

.
С нормалните NGK с 1.1мм междуполюсно колата върви и се държи чудесно, особено след като с колегата BassMan настроивахме инжекциона преди половин година някъде...е - има един малък кусур, който така и не можахме да отстраним и разберем причината за него. Прекъсва на метан в диапазона 2000-2300 оборота някъде, това прекъсване се усеща най-силно след като се сменят свещите, после позатихва, но си остава. Не знам и най-вероятно няма да открия от какво е. Кабели и свещи са нови и каквито трябва за 3S-FE, бобина сложих от резервната ми Карина, мерих я - първичната намотка имаше някакво отклонение, вторичната беше добре...но явно не е от бобината проблема, защото и с предишната бобина се държеше по същия начин. На бензин не се усеща прекъсване...някой ако има някаква идея от какво идва това - моля да сподели, приемам всякакви
