Страница 2 от 2

Публикувано на: 20 Ное 2011 23:13
от dobatadobrev
saho написа:Аз съм си патил с един мотор. Развалено зарядно реле не ограничаваше тока и ми струваше маса пари за електроника и много нерви.
Така, че зареждайте с каквото искате само да не превишава 14,6 в. на полюсите на акумулатора. Новите необслужваеми акумулатори са направени кадърно и не се нуждаят от нищо. Достатъчно е мотора да достигне работна температура за да се зареди напълно.
Определено ще се доверя на конструкторите но ТОЙОТА Акумулатор опре ли да се зарежда....... нов или има друг проблем.

Публикувано на: 20 Ное 2011 23:16
от nowyaris
saho написа:Аз съм си патил с един мотор. Развалено зарядно реле не ограничаваше тока и ми струваше маса пари за електроника и много нерви.
Така, че зареждайте с каквото искате само да не превишава 14,6 в. на полюсите на акумулатора. Новите необслужваеми акумулатори са направени кадърно и не се нуждаят от нищо. Достатъчно е мотора да достигне работна температура за да се зареди напълно.
Така си е,прав си.Ако пада акумулатора-или е за нов,или има кахъри с елинсталацията.И двата проблема са за пари,ама няма мърдане.зареждането спасява,ама не помага.

Публикувано на: 20 Ное 2011 23:57
от zi_zi_top
Когато ползвате автомобила предимно градско през зимата акумулатора е системно недозареден. Това създава предпоставки за сулфатиране на клетките и му скъсява живота. Ако има възможност да го зареждате 1 път месечно през зимата това би удължило експлоатационния срок на акумулатора.
А иначе си прав - започне ли да прави мизерии най-правилното решение е нов!

Публикувано на: 21 Ное 2011 15:09
от kickata
zi_zi_top написа:А иначе си прав - започне ли да прави мизерии най-правилното решение е нов!
И моя се предаде след 5г., та днес си купих нов от ТМ Ауто - 48Аh, 144 лв.

Публикувано на: 21 Ное 2011 17:43
от mafiota
zi_zi_top написа:Когато ползвате автомобила предимно градско през зимата акумулатора е системно недозареден. Това създава предпоставки за сулфатиране на клетките и му скъсява живота. Ако има възможност да го зареждате 1 път месечно през зимата това би удължило експлоатационния срок на акумулатора.
А иначе си прав - започне ли да прави мизерии най-правилното решение е нов!
:thumbsup:

Публикувано на: 21 Ное 2011 19:53
от slowtraveler
Аз пък да кажа личния опит от 'скъсения' експлоатационен срок при неправилна експлоатация на акумулатор...
Преди две години жената се обажда, че Калосчето само 'тиктакало' като бомба и не отключвало вратите....
Поради някаква неясна за мен причина (навярно забравени фарове) колата бе престояла така в студа 2 дни без да бъде палена...
На 'почти новия' 5 годишен акумулатор - 3В...
Колата откакто е кола е карана САМО градско.
Отидох директно за нов акумулатор, но нямаше такъв размер акумулатор с правилните клеми..
Та се принудих да включа стария акумулатор на едно стабилизирано 13.2В захранване за радиостанция, ограничено по ток електронно на 4А (електрониката му изключва на толкова).
Изчаках 2 часа, и акумулатора се посъбуди почти до 12В....
Тъй-като бързах - бучнах акумулатора в колата и тя запали макар и трудно при -5С... Направих две кръгчета на квартала, огледах за утечки - нямаше.
Две години след това акумулатора нито съм го зареждал, нито жената е имала проблеми с палене, въпреки, че особено зимата пускаше де що види копче на таблото като консуматори... И е карала само градско, като при ускорение не е вдигала над 2500об/мин...
Акумулатор съм зареждал само в подобни на горната ситуации. И не съм имал никакъв проблем с експлоатационния срок - изкарват без проблеми около 7г, което мен ме устройва идеално...

Публикувано на: 21 Ное 2011 20:05
от Uncle Dido
slowtraveler написа: особено зимата пускаше де що види копче на таблото като консуматори... И е карала само градско, като при ускорение не е вдигала над 2500об/мин...
Жени.....

Аз вече не си правя труда да обяснявам едно и също нещо хиляда пъти - котките ми го правят вместо мен.... mellow.gif

Публикувано на: 21 Ное 2011 20:27
от mafiota
Тук в централата имаме служебен електрокар, които въпреки че го зареждаме всяка нощ - студа направо взема акъла на батерията.

Зареждане на акумулатор

Публикувано на: 21 Ное 2011 23:09
от desislav
най-добре откачайте клемите и не зареждайте акумулатора на колата,може да кипне и хоп боята заминава при неизправно зарядно -опасност от презареждане и разрушаване,относно момента на зареждането си има товарни у-ва/вилки/с които виждате става ли за зареждане или е за нов.не прекалявайте с честите зареждания.

Публикувано на: 22 Ное 2011 18:16
от CuMo
Още малко опит с акумулатор.

Миналата есен купих Exide 62Ah. Като карах колата редовно - немаше грижи. Обаче това лято - колата стои 95% в гаража, защото карам все служебни. По едно време го наблюдавам - очето не свети зелено, а черно = recharge. Заведох го на чичо доктор, той го измери с някакъв тестер и ме посъветва да го включа на зарядно за една вечер. Така и направих - вече стана месец, свети си зелено.

Тъй че батерията си иска заряд, няма как.

Публикувано на: 22 Ное 2011 18:21
от mafiota
CuMo написа:............

Тъй че батерията си иска заряд, няма как.
Всъщност си иска постоянен цикъл: заряд - разряд

Публикувано на: 23 Ное 2011 07:36
от nowyaris
Uncle Dido написа:
slowtraveler написа: особено зимата пускаше де що види копче на таблото като консуматори... И е карала само градско, като при ускорение не е вдигала над 2500об/мин...
Жени.....

Аз вече не си правя труда да обяснявам едно и също нещо хиляда пъти - котките ми го правят вместо мен.... mellow.gif
В общи линии ако колата е наред,не е проблем да я кара жена.Яриса съпругата му държи същия режим като на Слоу Калоса,и 4 год.вече не е мръднал оригиналния акумулатор.Колко зимни нощи е спал пред гаража от мързел само той си знае,ама няма проблеми-цък и готово.Ако е добър акумулатора и няма проблеми в електриките по колата,какъвто и режим да има колата,не би трябвало да създава проблеми.