Страница 2 от 2

Публикувано на: 21 Сеп 2006 00:45
от sluchaen_fen
Какво е TPS?

Публикувано на: 21 Сеп 2006 09:31
от ALTEZZA
Throttle Position Sensor

Публикувано на: 21 Сеп 2006 09:58
от b_d
sluchaen_fen написа:
bad_dog написа:За оборотите може и да си прав, макар че има поне един вариант на 4афе с празен ход на 800 оборота. За останалато обаче не си.
В момента едната ми Корола е със същия мотор и оборотите на празен ход са 600-650.
bad_dog написа:Този винт НЯМА нищо общо с дросела. Той отваря и затваря отвора за празен ход, който ЗАОБИКАЛЯ дросела. Подобен отвор има и за клапата за празен ход при студен двигател (или както там се нарича на български), която пък се отваря/затваря според температурата на охладителната течност.
Като се натиска педала на газта, се издърпва жилото. Същото жило върти точно оста на дроселовата клапа. Като се отпусне докрай педала на газта, въпросният винт ограничава докъде да се върне оста на дроселовата клапа. Други подобни винтове НЯМА.
bad_dog написа:Много ми е интересно как така компютъра, ще свали оборотите "след десетина км" при положение, че влиза ПО-ГОЛЯМО количество въздух и същото това количество въздух се регулира с винт, а не със стъпков мотор?
Първия път вдигнах оборотите от този винт. На следващия ден оборотите отново паднаха на 650. Втори път вдигнах оборотите от същия винт. На следващия ден отново нямаше ефект. След това за трети път вдигнах оборотите от този винт. На следващия ден отново оборотите паднаха на 650. После отидох в ТМ-ауто, където ми казаха, че компютъра прави корекция. Много се смях. Освен това този двигател няма дебитомер. Компютъра изчислява въздуха по информация от два датчика - температура на въздуха в кутията на въздушния филтър и налягане във смукателния колектор (отрицателно налягане - разреден въздух).
Очевидно говорим за различни неща и от там идва противоречието.
Едното винтче е за регулиране на сензора (ТПС), а другото за настройка на празния ход.

Нека поясня относно второто.
Ако откачим филтъра за малко при загрял работещ автомобил и затворен дросел ще забележим една дупка преди дросела откъдето смуче въздух (и респективно се чува съскане). Зад дросела по аналогичен начин този въздух влиза обратно в колектора. Между тези два отвора въпросният винт за празния ход отваря или затваря канала. Това е - регулира се въздушния поток, а базирайки се на IAT и MAP сензорите ECUто пресмята колко гориво до пусне.

Относно празния ход на 4афе е съвсем възможно да е 600-650 об. 4афе има няколко модификации, които определено се различават и знам, че поне една от тях работи около 800 оборота. Другите може да са на 600.

Публикувано на: 21 Сеп 2006 13:51
от jury
[quote="bad_dogОтносно празния ход на 4афе е съвсем възможно да е 600-650 об. 4афе има няколко модификации, които определено се различават и знам, че поне една от тях работи около 800 оборота. Другите може да са на 600.[/quote]

Всъщност говорех за 4e-fe, т.е. 1.3 мотора

А иначе благодаря за отговорите. От това което разбрах смятам нищо да не бутам, още повече, че нямам никакви проблеми с оборотите /да чукам на дърво/ :thumbsup:

Публикувано на: 25 Сеп 2006 10:50
от pol
Мойта кове 500 оборота на празен ход и не мърда оттам. Нито тресе нито нищо.

Публикувано на: 25 Сеп 2006 12:18
от slowtraveler
pol написа:Мойта кове 500 оборота на празен ход и не мърда оттам. Нито тресе нито нищо.
Ами провери си оборотомера biggrin.gif Да не е дизел?

Публикувано на: 25 Сеп 2006 18:40
от pol
Утре ще питам на Шел кво и сипват тия говеда. tongue.gif