Страница 2 от 2

Публикувано на: 09 Ное 2011 16:58
от mafiota
спор няма, че сигурно е така. Със сигурност налягането се мени в зависимост от температурата, но аз съм против това че при различни температури манометъра лъжи. Е той просто измерва различни налягания при различните температури, но това не означава че е грешка от измерването.
Същата работа е като се зарежда LPG през лятото. Най-си на далавера когато зареждаш рано сутрин biggrin.gif :thumbsup:

Публикувано на: 09 Ное 2011 17:03
от slowtraveler
mafiota, колегите имаха предвид друго - в книжката налягането е посочено при студени гуми....
Т.е. ако например в книжката е посочено налягане 2.4, а ти си замерил точно това налягане след като си карал по магистрала, то най-вероятно караш автомобила с недостатъчно напомпани гуми...
Защото след като изстинат ще се окаже, че налягането им е например 2.1 или 2.0атм..
Затова и налягането се мери при студени гуми, а не защото манометъра лъже или нещо такова...

Публикувано на: 09 Ное 2011 17:56
от zi_zi_top
t k d4d написа:На корола комби д4д в джапката пише до 160км. с2,7 а над 160 с 2,4 атмосвери, не е ли много?
Нещо грешиш! Пише: до 160 км/ч 2,4 Атм, над 160 км/ч 2,6 Атм. :thumbsup:

Публикувано на: 09 Ное 2011 18:45
от Japanese_fever
HooLigaN написа:налягането в гумите се мери когато те са студени тогава манометара показва най-точно
mafiota написа:спор няма, че сигурно е така. Със сигурност налягането се мени в зависимост от температурата, но аз съм против това че при различни температури манометъра лъжи. Е той просто измерва различни налягания при различните температури, но това не означава че е грешка от измерването.

ДА, колегата се е изказал малко неточно.
Манометъра, ако е точен мери винаги вярно, но при студени гуми ти показва реалното налягане, което трябва да е по спецификации.

Няколко минути след като си тръгнал, налягането на гумите се повишава мин. 1-2 psi. Гумите си повишават налягането независимо, че външната темп. е същата, защото чрез триенето си в настилката се загряват, макра и малко и това се отразява на налягането им.
Ако външната темп падне, гумите трябва да се донапомпат.

Отделно от стоене на място гумите губят налягане с течение на времето.

Т.е. искам да ви кажа, че вашите гуми се менят налягането няколко пъти на ден, при всяко тръгване и после като изстинат на паркинга си възвръщат налягането, на което сте ги напомпили, което както установихме трябва да е по спецификации.

п.п.
Казвам го от личен опит, въпреки, че това са физични закони. Имам точен манометър в колата и някой път си меря гумите 2-3 пъти на ден, защото едната ми спада. Отделно по време на състезание ги мерим буквално след всеки рън.

Публикувано на: 09 Ное 2011 19:42
от ALTEZZA
http://www.matcotools.com/catalog/produ ... URE-GAUGE/
Automatic temperature/pressure compensation

Публикувано на: 09 Ное 2011 19:50
от nowyaris
Мойте са с азот-топли,студени,зиме,лято-все 2.3.Задните са още с френския.2 лева на гума.Що си чукате душите за никакви пари не разбирам.

Публикувано на: 09 Ное 2011 20:30
от Japanese_fever
ALTEZZA написа:http://www.matcotools.com/catalog/produ ... URE-GAUGE/
Automatic temperature/pressure compensation
:thumbsup:

biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

Публикувано на: 10 Ное 2011 10:10
от mafiota
ALTEZZA написа:http://www.matcotools.com/catalog/produ ... URE-GAUGE/
Automatic temperature/pressure compensation
И на най-скъпият уред не мога да се доверя, без стикер за преминала държавна метрологична проверка, т.е. сравнен с еталонен такъв, и потвърдено ,че грешката на уреда е в нормите според класа на точност!

Публикувано на: 27 Мар 2012 08:52
от t k d4d
zi_zi_top написа:
t k d4d написа:На корола комби д4д в джапката пише до 160км. с2,7 а над 160 с 2,4 атмосвери, не е ли много?
Нещо грешиш! Пише: до 160 км/ч 2,4 Атм, над 160 км/ч 2,6 Атм. :thumbsup:
не греша

Публикувано на: 27 Мар 2012 08:58
от t k d4d
ракия се измерва при темп.20 гр. при ква темп. се измерват гумите,при условие ,че са били в покой достатъчно. зимните и летните сутрини са в голям диапазон

Публикувано на: 27 Мар 2012 22:29
от zi_zi_top
Прав си!

Публикувано на: 28 Мар 2012 00:03
от Toyko
не разбирам какво се чудите с това идиотско време и тия температурни разлики, аз ги проверявам всяка седмица сега. човек не знае какво да си облече като излиза камо ли температури и налягане, ей затова мразя пролетта - като влизане в климактериум на някой застаряла шафрантия е .... друго си е цяла година 25 градуса ех..... носиш си тенсиката , парно няма, ама пък там има торнадо и цунами , така че съм спокоен :)

Публикувано на: 28 Мар 2012 10:24
от Petar
DMDimitrov написа:Прав е колегата, че налягането се мени. Аз почти всеки път, когато зареждам проверявам и гумите. Веднъж бях пропуснал сутринта да измеря налягането (което винаги коригирам на 2.2), тръгвайки на море и спрях след 200км на една бензиностанция - налягането беше 2.6
Нормалное като се затопли гумата дасе качи налягането . При мен завода производител мие дал три режима на напомване на гумите зависимост от теглото на колата и затова аз ги правя някъде по средата от задодските препоръки 2.2 придни и 2.4 задни гуми