Страница 2 от 3
Публикувано на: 02 Ное 2011 23:00
от Vesko
zi_zi_top написа:Идеята е добра, но може да бъде осъществена само по един начин:
1. КАТ спира автомобил с модифицирани неизправни светлини.
2. Съставят констативен протокол и вземат талона на автомобила.
3. Глобяват с 5000 - 10000 лв. пункта за технически прегледи, където МПС-то е преминало на последния технически преглед,
ако не представят снимка, на която да се вижда, че автомобила е бил с изправни светлини.
4. Собственика възстановява светлините и преминава нов ТП, на който се удостоверява, че светлините са такива, каквито трябва да бъдат, след което си получава обратно талона.
Мисля, че ако се спази тази процедура за 1 година ще изчезнат всички, които се правят на Василий Българоубиец.

ЗиЗи, само по 3 къде правят проверка на светлините по време на технически преглед???
Публикувано на: 02 Ное 2011 23:37
от zi_zi_top
На пункта за ГТП в ж.к. Борово ги проверяват и регулират задължително. Даже ако си отишъл с изгоряла крушка ти я сменяват срещу съответното заплащане, но не те пускат да излезеш с неизправни светлини.
Аз минавам и с двете коли само там. За другите пунктове не знам как е.
Публикувано на: 03 Ное 2011 01:21
от Win_XP
Всяко чудо за 2 дни, к'во се палите толкова

Публикувано на: 03 Ное 2011 11:04
от Raya
По-добре да проверяват за изправни стопове. Снощи за малко да не вляза в багажника на една такава, и двата стопа не работиха. Добре, че Авенсиса има хубави спирачки и гумите са добри.
Публикувано на: 03 Ное 2011 11:24
от didak
Raya написа:.... Добре, че Авенсиса има хубави спирачки и гумите са добри.
И с лоши гуми едва ли щеше да го удариш...колко ти е IQ-то?
Публикувано на: 03 Ное 2011 11:47
от DMDimitrov
Според мен, има доста неясноти относно това как точно се констатира нарушението при водачи с допълнително монтиран ксенон.
1. Как се определя от полицая, който те спира, че крушките са ксенонови? Ще разглоби фара ли? Къде/в коя нормативна наредба пише как се определя коя светлина е от ксенонова круша и коя не?
Или може би ще се разчита на "честна дума"? Тогава се поставяш в една ситуация - твоята дума срещу неговата.
2. Къде пише, точно на какви показатели трябва да отговаря светлината на фаровете и по-важното - как се констатира нарушение и с какво? На око може би?
3. Как се определя дали ксенона е монтиран заводски или не е?
Очевидно се създават допълнителни предпоставки за корупция.
Публикувано на: 03 Ное 2011 12:52
от Владислав
Лесно може да се разбере дали крушката е ксенонова-личи си и визуално, и по окабеляването отвътре на фара, в някои случаи дори и баластите се виждат.По-интересно е как ще се осъществи контрола на осветеността-с какъв уред ще измерят лумените?Кой го сертифицира?Дали персонала е обучен да работи с него?Дали всички фарове, подлежащи на монтаж на ксенонови крушки имат щампа?Дали има само един вид маркировка?От друга страна сами по себе си ксеноновите светлини подобряват безопасността-пред автомобила е по-светло.Кой може да прецени дали заслепяването е по-опасно, или трайното шофиране със слаби светлини?За мен трябва на първо време да бъдат правилно регулирани светлините.Като си с нажежаеми жички все едно не може да заслепиш...Аз като имам китайски ксенон за тези 4 години са ми присветкали 4-5 пъти...И най-вече зад граница.Между другото някой чел ли е какво точно пише в тази нова наредба?Кой и как ще определя годността на фаровете ни?
Публикувано на: 03 Ное 2011 14:13
от baba_metca
До колкото съм запознат, наредваба не е за ксенонови крушки, а за крушки които светят по силно от 2000лумена, без значение какви са.
ECE Regulation 48
6.2.9 Dipped-beam headlamps with a light source having an objective luminous flux which exceeds 2,000 lumen shall only be installed in conjunction with the installation of headlamp cleaning device(s) according to Regulation No. 45. 8/
In addition, with respect to vertical inclination, the provisions of paragraph 6.2.6.2.2. above shall not be applied.
А пък 6.2.6.2.2 е за ръчното регулиране на височината на късите, т.е. регилурането остава да е автоматично (защото е задължително да има някакво регулиране).
Публикувано на: 04 Ное 2011 09:35
от Yuli
DMDimitrov написа:Според мен, има доста неясноти относно това как точно се констатира нарушението при водачи с допълнително монтиран ксенон.
1. Как се определя от полицая, който те спира, че крушките са ксенонови? Ще разглоби фара ли? Къде/в коя нормативна наредба пише как се определя коя светлина е от ксенонова круша и коя не?
Или може би ще се разчита на "честна дума"? Тогава се поставяш в една ситуация - твоята дума срещу неговата.
2. Къде пише, точно на какви показатели трябва да отговаря светлината на фаровете и по-важното - как се констатира нарушение и с какво? На око може би?
3. Как се определя дали ксенона е монтиран заводски или не е?
Очевидно се създават допълнителни предпоставки за корупция.
Ето как може да види. Това е заводски ксенон на Корола с рефлекторен фар.
Публикувано на: 06 Ное 2011 22:42
от jim_beam
хмм,тук ако те спипат директно ти свалят номерата,и като я приведеш в изправност отиваш да ти ги върнат.по някое време ти честитят писмено акцията и се навеждаш още по-ниско!
но от един път педе...т не се става,така че споко!

Публикувано на: 06 Ное 2011 22:53
от Me4oKyX
Това за ксеноните е вярно, колко и че е задължително да караш със зимни гуми с 4мм грайфер по време на зимния сезон....... Просто глупости, за които са си платили хора. Най-простото е, че на заводски ксенон, ако смениш със НЕОРИГИНАЛНИ баласти, за да не даваш по 400+лв за една, ще сложиш афтър маркет - това прави ли го буклук ксенона !?? Глупаво е да се мисли, че толкова лесно, ще се направи това нещо. Първо трябва да има реален ГТП, тогава да се мисли за такива неща! Не трябва да се позволява да се слагат криви крушки, защото тогава какъвто и да е фара, линията я няма! Просто и ясно - НЯМА как да го направят такова нещо, защото дори не могат да формулират нещата, защото ГТП е пълна смехория! Те коли без спирачки минават, ТИР-ове мачкат наред, че им блокирали спирачките и НИКАКЪВ ефект, вие си вярвайте, че ще спрат от движение, защото му се струвало на КАТ-аджията, че ксенона е крив............ Просто рибата се вмирисва от главата ..... А главата СМЪРДИ, така че няма как да стане този филм! Най-простото е, че трябва да докаже, че НЕ Е заводски, а 99% НЕ МОГАТ да го направят, защото всички знаем какви са повечето пътни полицаи............
Иначе трябва да се глобява за криви фарове, които не правят точната линия - по света е така, но тук няма машини за проверка, камо ли кой да ги ползва biggrin.gif

Публикувано на: 06 Ное 2011 23:45
от slowtraveler
Най-просто може да се инструктират полицаите да запомнят две букви - H и D... И ако няма D на ксенона това значи 100% че не е заводски

Публикувано на: 07 Ное 2011 00:05
от Me4oKyX
Е ти пак непосилни задачи им възлагаш бе брат.... две букви така ли се помнят !? laugh.gif
Публикувано на: 07 Ное 2011 08:04
от baba_metca
Всъщност това за заводски или афтермаркет ксенон е измишльотина на журналистите. Толкова ли не го разбрахте. Те просто пишат възможно най-бързо, без да си проверяват докрай нещата. Къде наскоро четох тема, че по бул. Брюксел в София, ограничението било 70, ма щяло да става 80. Че то ограничението е 80 сигурно от както го има булеварда.
Та така, просто фара, какъвто и да е той, заедно с ксеноновата система (кабели, баласти, крушки...), трябва да отговарят на европейски изисквания за качество. Без значение дали са китайски, корейски, индийски... А това се разбира по едни Е-та лепнати по съответните продукти.
Цялата работа, е че те не могат да се справят с корупцията с прегледите. Или не могат, или не искат, това не е ясно. Но когато опарят потребителя, самия потребител после, ще изисква прегледа да му е по-стриктен (или поне в частта в която го глобяват). Така се извършва самоконтрол. Подхода е доста грешен, но за съжаление така се процедира за много неща. Наказват се последните по веригата, а пък те да контролират тези отгоре. Факт, е че по този начин, тези които имат възможност да избягат, ще избягат, но останалите "по-обикновенните" ще бъдат контролирани. В крайна сметка пак е някакъв контрол и по-добре така, отколкото сегашното положение.
Публикувано на: 07 Ное 2011 10:13
от DMDimitrov
slowtraveler написа:Най-просто може да се инструктират полицаите да запомнят две букви - H и D... И ако няма D на ксенона това значи 100% че не е заводски

А къде точно трябва да ги пише тези букви?
Пътните полицаи май ще трябва да са снабдени и с инструменти за да ти разглобят колата и да проверят какъв точно ти е ксенона.... има марки и модели автомобили, при които за да смениш крушка, то едва ли не трябва да свалиш половината предница.