Страница 2 от 2

Публикувано на: 29 Окт 2011 13:39
от slowtraveler
Не знам как успявате да достигнете до престъргване на дискове...
Никога не ми се е налагало да престъргвам диск.
Стандартните коли които съм карал издържат горе-долу 2 смени на накладки...
Като свърши и втория комплект накладки, диска вече е износен под допустимата дебелина (параметър, който го има във всяко техническо ръководство за дадения автомобил) и проблема му съвсем не е в асиметрията/биене..
Просто смяната става задължителна.

Публикувано на: 29 Окт 2011 15:35
от martod
slowtraveler написа:Не знам как успявате да достигнете до престъргване на дискове...
Никога не ми се е налагало да престъргвам диск.
Радвай се smile.gif понякога се налага пристъргване на дискове и когато са само на един месец употреба .. biggrin.gif
Особено ако живееш в балканси район и се правиш на Шумахер ..

Публикувано на: 29 Окт 2011 15:56
от slowtraveler
martod написа:... понякога се налага пристъргване на дискове и когато са само на един месец употреба .. biggrin.gif
Особено ако ..... се правиш на Шумахер ..
Абсолютно си прав, че ще свършат по-бързо.
Но с колко ще ги престържеш така, че да не влязат под минимума?!
След като при нормално каране един комплект накладки ги износва около 0.5мм от всяка страна.

Публикувано на: 30 Окт 2011 05:58
от t k d4d
Дисковете са оправени,всичко е 6. Занесах ги на първия стругар. Само не разбрах дали и първия път са били прави, или съм ги сукнал от многото проби.Ако причината не е в стругаря що и задните бяха криви,там според мен няма такова усилие?

Публикувано на: 30 Окт 2011 06:11
от t k d4d
Колега, първо 2 десети не е проблем. Ама причината поради,която прибягнах до пристъргване,не е криви дискове-просто едни малки ръбчета,които на завой ,много гадно цвилеха,явно при допир с накладките.АМА ЩО СЕ ПОЛУЧАВА НА ЗАВОЙ САМО -НЕЗНАМ?

Публикувано на: 30 Окт 2011 08:19
от moloko
Колега , я сега както си ги стъргал - 2 пъти до колкото разбирам, излез на магистралата и със 130 км натисни спирачки, леко но достатъчно - ВНИМАВАЙ ДА НЕ ИЗПУСНЕШ ВОЛАНА ПРИ НАТИСКАНЕТО ОТ ВИБРАЦИИ...... И аз си правих експерименти с престъргване докато не си сложих нови дискове. Със спирачките не трябва да се е......аваш.

Публикувано на: 30 Окт 2011 08:47
от t k d4d
Ще пробвам,ама да мине малко време,че аман от тез проби.Да паснат и тогава.Дано не си прав,ама ако си - кви дискове и от къде ги взе-цена ? Само предни ли смени? и на 4-те ли прави проби като мен?

Публикувано на: 30 Окт 2011 11:11
от slowtraveler
t k d4d написа:Колега, първо 2 десети не е проблем. Ама причината поради,която прибягнах до пристъргване,не е криви дискове-просто едни малки ръбчета,които на завой ,много гадно цвилеха,явно при допир с накладките.АМА ЩО СЕ ПОЛУЧАВА НА ЗАВОЙ САМО -НЕЗНАМ?
Колега, износване или престъргване 0.2мм на страна не е проблем...
Ако диска е имал износване само 0.5мм на страна (малките ръбчета, за които разказваш), то две такива престъргвания вече са го докарали до минималния допустим размер и то ако е преден диск.
Ако е заден - то дори и чисто нов диск го престържеш така, вече ще е на минимално допустимия размер - т.е. смяната е задължителна.
Вярно, че всеки сам си решава, но преди да вземеш решение е добре да прочетеш техническите допуски, за да не се чудиш после защо диска се пука и или криви... :thumbsup:

П.С. относно цвиленето - да не би накладките да са ти били към свършване? При износени дискове ламаринката, отговаряща за 'цвиленето' опира по-рано от обикновено точно в това ръбче на диска.

Публикувано на: 31 Окт 2011 05:34
от t k d4d
колко е дебелината на нов и минимално допустима

Публикувано на: 31 Окт 2011 11:36
от slowtraveler
На задните доколкото си спомням бе 9мм нов и 8мм минимална дебелина.
Предните би трябвало да са 25/23мм

P.S. Това за Корола

Публикувано на: 31 Окт 2011 12:12
от lederman
за Авенсис 2 2003-2009

Front
Using a micrometer, measure the front disc thickness.
Standard thickness: 26.0 mm
Minimum thickness: 24.0 mm

INSPECT DISC RUNOUT
(a) Temporarily fasten the front disc together with the hub
nuts.
Torque: 103 Nm (1,050 kgfcm, 76 ftlbf)
(b) Using a dial indicator, measure the front disc runout 10
mm (0.39 in.) away from the outer edge of the front disc.
Maximum disc runout: 0.05 mm
(c) If the disc’s runout is maximum value or greater, check the
bearing play in the axial direction and check for the axle
hub runout (See page 30–2). If the bearing play and axle
hub runout are normal, adjust the disc runout or grind it
on a ”On–car” brake lathe.



Rear
Using a micrometer, measure the rear disc thickness.
Standard thickness: 10.0 mm
Minimum thickness: 9.0 mm

19. INSPECT DISC RUNOUT
(a) Temporarily fasten the rear disc with the hub nuts.
Torque: 103 Nm
(b) Using a dial indicator, measure the disc runout 10 mm
(0.39 in.) away from the outer edge of the rear disc.
Maximum disc runout: 0.15 mm
(c) If the disc runout is maximum value or greater, check the
bearing play in the axial direction and check for the axle
hub runout (See page 30–2). If the bearing play and axle
hub runout are normal, adjust the disc runout or grind it
on a ”On–car” brake lathe.


а бре пич стига с тия стругари ... виж какви са допуските ...
нови оригинални дискове да 100-120 лева ..... с парите по стъргането да беше ги смени...

не се ебавай с безопасността. движението с 150 не е майтап а сигурно като даваш газ не мислиш колко са ти стъргани дисковете ?

и после що има една камара смачкани ламарини край пътищата mad.gif mad.gif mad.gif