Страница 2 от 3

Публикувано на: 20 Окт 2011 16:47
от valdy
Да не отварям нова тема , ще станат ли гайките от алуминиевите джанти на стоманените ?

Публикувано на: 20 Окт 2011 17:01
от whitefang
не

Публикувано на: 20 Окт 2011 17:26
от tribalistas
Ако ви трябват 16-ки викайте, железни от Аурис на два сезона...0878 871 482... smile.gif

Публикувано на: 20 Окт 2011 17:27
от Japanese_fever
valdy написа:Интересно ми е защо всички нови авнсиси 2008 ги продаваха с 16`` джанти , въпреки че са имали и по-евтина опция с 15 `` ( само за по-малките двигатели ) .
Aми защото всяка кола изглежда по-добре с една идея по-големи колела, съответно по-нископрофилна гума. Отделно 16-ките не може би не са само с по-голям диаметър, но и с по-голяма ширина на джантата (JJ).

Ти за зимата взимай 15-ки.

Публикувано на: 20 Окт 2011 18:39
от slowtraveler
Japanese_fever написа:...
Интересно защо гумите за мокро при Ф1 и ралитата не са толкова тесни?
:whistle:
Ф1 има точно стандартизиран размер на гумите.
А за ралитата - погледни коя да е по-зимна снимка и сподели какво виждаш за ширината на гумите....

Относно мокрия път - зимата много често се задържа вода не само заради дефекти в платното, а заради кишата, която е попречила на отводняването на дадено място (например изхвърлената встрани от пътя, но задържаща водата на платното)...
А за българските магистрали - лятото при сравнително лек дъжд по АМ"Черно море" (ако някой не знае - това са 10-те километра от Варна към Бургас) при скорост около 120км/ч колата аквапланираше поне десеттина пъти за по десеттина метра. При 80км/ч нямаше да има проблеми.
Иначе за АМ Хемус и прословутите реки през пътя около Девня и Слънчево, където доста народ загина - това също си е факт...

Публикувано на: 20 Окт 2011 22:17
от Japanese_fever
Kakto kazah, spored men, sharkata na protektora i smesta na silikatite imat mnogo po-golqmo zna4enie ot shiro4inata na gumata.

Az v momenta vse oshte karam s takiva gumi i sum 100% siguren, 4e na mokro sa po-dobri ot vskqa vsesezonna guma (do okolo 10°C), a sa 205 gumi:

http://www.tirerack.com/tires/BigPic.js ... mpare1=yes

Poznaj, za6to tezi gumi sa po-dobri ot prednuite mi vsesezonni, koito bqha 175 (vupreki, 4e az gornite sum gi vzel samo za lqtoto). Vupreki tova sa izkliu4itelno dobri na mokro. Smetam horata deto sa gi iz4islqvali sa znaeli, 4e i lqtoto vali dujd smile.gif

Ne tvrudq, 4e zimata e po-dobre sus shiroki gumi, prosto kazvam, 4e shirinata ne e ot naj-golqmo zna4enie, a graifera i smesta, ot koqto e izrabotena gumata!

p.s.
Otdelno dizaina na protektora na zimnite gumi e osnovno izgraden ot samostoqtelni blok4eta m/u koito ima po-golqmo razstoqnie za da zagrebvat voda i snqg, no ot tam se gubi dopirna plosht sus suhata povurhnost.

Публикувано на: 20 Окт 2011 22:55
от Japanese_fever
slowtraveler написа:Ф1 има точно стандартизиран размер на гумите.
Kakvo shte re4e tova, 4e shirinata na gumata nqma zna4enie, kogato pistata e navodnena?
slowtraveler написа:А за ралитата - погледни коя да е по-зимна снимка и сподели какво виждаш за ширината на гумите....
Az govoresh za dujd, tui kato zimniq sezon realno se kara po-dulgo vreme na mokro, a ne na snqg. Zimata ne e samo ianuari i fevruari, no su6to taka noemvri, dekemvri i mart (april).

Публикувано на: 21 Окт 2011 15:35
от slowtraveler
Japanese_fever написа:...
Az govoresh za dujd, tui kato zimniq sezon realno se kara po-dulgo vreme na mokro, a ne na snqg. Zimata ne e samo ianuari i fevruari, no su6to taka noemvri, dekemvri i mart (april).
Ами карай с летните гуми, а като видиш лед/сняг - спираш пред него и слагаш предвидливо сложените в багажника зимни гуми laugh.gif
Разликата в сцеплението при 1см разлика не е чак толкова осезаемо. Разликата в цената обаче е сериозна tongue.gif

Публикувано на: 22 Окт 2011 22:41
от Nixter
Доста разтегливо понятие е това зимата щом включи ноември и март smile.gif Както и да е. Съгласен съм че най-важния фактор за аквапалнинга е дълбочината на грайфера. По-добро от нова гума няма. Това го показват и тестовете. Даже при 3 мм грайфер е добре да не се влиза в локва, че става страшно (и съвета на специалистите е да се купуват нови гуми). Друг важен фактор, който си го измислих и не твърдя че съм прав е тежестта на колата. Един камион кога ще го видиш да се пързаля по локва. По леките градски коли са по-уязвими от другите според мен.

Публикувано на: 22 Окт 2011 23:50
от Japanese_fever
Nixter написа:Друг важен фактор, който си го измислих и не твърдя че съм прав е тежестта на колата. Един камион кога ще го видиш да се пързаля по локва. По леките градски коли са по-уязвими от другите според мен.
Emi ne znam kolko tejestta na kolata (kamiona) e faktor, kolkoto negovata skorost.
Kakto spomena nqkoi kolega po-gore - skorostta opredelq aquaplanning-a.
Ako kamiona moje da dostigne skorost, s koqto da predizvika akvaplaning, tegloto mu nqma da mu pomgone.

Публикувано на: 23 Окт 2011 18:40
от damian_bo
Днес минах от 16" на 15". Колата е Авенсис 2004, 1.8. Използвах метални джанти от Голф. Разлика няма никаква, освен в цената на гумата.

Публикувано на: 24 Окт 2011 09:51
от digitalpr
Разлика ще има зимата.

Публикувано на: 24 Окт 2011 11:18
от Nixter
Japanese_fever написа:
Nixter написа:Друг важен фактор, който си го измислих и не твърдя че съм прав е тежестта на колата. Един камион кога ще го видиш да се пързаля по локва. По леките градски коли са по-уязвими от другите според мен.
Emi ne znam kolko tejestta na kolata (kamiona) e faktor, kolkoto negovata skorost.
Kakto spomena nqkoi kolega po-gore - skorostta opredelq aquaplanning-a.
Ako kamiona moje da dostigne skorost, s koqto da predizvika akvaplaning, tegloto mu nqma da mu pomgone.
Да, разбира се че скоростта не най-важна за аквапланинга. Другите фактори са след скоростта. Сега гледах един тест с последния Аутобилд, който ме очуди. Зимните гуми се оказаха по-добри при аквапланинг (изплуват при по-голяма скорост) Вероятно точно заради по-големия грайфер.

Публикувано на: 24 Окт 2011 16:01
от bg20010
damian_bo написа:Днес минах от 16" на 15". Колата е Авенсис 2004, 1.8. Използвах метални джанти от Голф. Разлика няма никаква, освен в цената на гумата.
Ако си си сложил железни от голф ,то може да очакваш до няколко хил. км смяна на лагерите на главините ,защото ще заминат. Разликата в централния не прощава , но ти си знаеш .. :thumbsup:

Публикувано на: 24 Окт 2011 16:12
от Japanese_fever
Nixter написа: Сега гледах един тест с последния Аутобилд, който ме очуди. Зимните гуми се оказаха по-добри при аквапланинг (изплуват при по-голяма скорост) Вероятно точно заради по-големия грайфер.
Да и също дизайна на самия грайфер, който по правило е направен да изхвърля водата.