Страница 2 от 3

Публикувано на: 09 Окт 2011 20:19
от Scott
slowtraveler написа:Scott, случая нямам предвид 'най-голяма икономия', а по-икономично каране при същия скоростен режим....
Ako имаш предвид 'средна' скорост за даден пробег като казваш 'скоростен режим' се съгласявам защото го практикувам редовно. Но иначе за мен 'скоростен режим' означава поддържане на определена скорост за даден участък от пътя и тогава нещата са различни - има само една такава, която е най-икономична, но за съжаление темпомата 'не знае' за нея, трябва да му я укажеш.

Публикувано на: 09 Окт 2011 20:28
от Kiki
Scott написа:Кики, всемогъщия компютър дето управлява темпомата е нищо повече от контролер на един единствен параметър - скорост. А дали това е удачната и икономична скорост не го интересува ни най-малко - далеч е от изкуствения интелект, вЕрвай ми.
Скоти, мислиш ли, че в случая естествения интелект е по-удачен?
Ние сме си свикнали, че когато си караме колите, за да достигнем желаната скорост, просто трябва да натиснем педала на газста, но как и колко е много важно, нали?
Аз съм забелязал, че когато темпомата достига зададената скорост, я набира много бавно, което значи икономично. Говоря за ръчка, а не автомат.wink.gif
Който бърза не кара на темпомат. wink.gif

Публикувано на: 09 Окт 2011 20:41
от Scott
Kiki написа: Аз съм забелязал, че когато темпомата достига зададената скорост, я набира много бавно, което значи икономично.
Кики, както винаги, всеки гледа от своята камбанария. Темпомата не набира бавно ... поне тези които аз съм карал. Ако си запаметил дадена скорост и изключиш темпомата за да намалиш, когато след това го активираш да се върне на зададената скорост го прави доста бързо. Доста по-бързо отколкото аз обикновено съм свикнал, затова обикновено сам достигам скорост близка до запаметената и тогава го активирам. На X3-ката на жена ми напр. темпомата така изстрелва колата да достигне скоростта, че понякога го ползвам за изпреварване.
Освен това, теоретично (забележи теоретично) времето не влиза в уравнението за енергията, изразходена за достигане на дадена скорост, т.е. дали от скорост А до Б ще стигнеш за 10 сек или за половин час се една и съща кинетична енергия си изразходил. Но естествено загубите в трансмисията (особено ако имаш разни LSD, торсени, торг-кънвъртъри и т.н.) зависят от ускорението така че наистина по-бавното набиране е по-икономично. Но не и при хибридите - там като 'скочиш' на газта се включва и електродвигателя да помага и разхода е по-малък...
П.П. да споделя опита си от ежедневното ми пътуване по 60 мили, един и същи маршрут смесен цикъл. Извън града си настройвам темпомата на 5mph под ограничението (т.е 55 mph) и по надолнищата доускорявам докъм 60, след това той се връща на нагласеното. Винаги карам на дистанция от поне 15-20 метра от колата пред мен, ако забележа че не поддържа постоянна скорост (типа газ-спирачка) или го изпревавам бързо или изоставам назад - зависи от неговата средна скорост. В града - на същия принцип, по-голяма дистанция за да не ми се налага употребявам интензивно спирачките или газта. По този начин изстисквам разход по-добър от комбинирания по каталог за моя автомобил, бях качвал тук снимки за Басмана дето не вярваше, че градското може да ми е около 8.

Публикувано на: 09 Окт 2011 20:41
от desSs
рава е автомат, и темпомата ми гори доста повече на магистралата.
пък и се унасяш, на дълъг път може и да заспиш хаха
тоест ни мъ кефи таз екстра biggrin.gif

Публикувано на: 09 Окт 2011 21:23
от Kiki
Scott написа:
Kiki написа: Аз съм забелязал, че когато темпомата достига зададената скорост, я набира много бавно, което значи икономично.
Кики, както винаги, всеки гледа от своята камбанария. Темпомата не набира бавно ... поне тези които аз съм карал. Ако си запаметил дадена скорост и изключиш темпомата за да намалиш, когато след това го активираш да се върне на зададената скорост го прави доста бързо. Доста по-бързо отколкото аз обикновено съм свикнал, затова обикновено сам достигам скорост близка до запаметената и тогава го активирам. На X3-ката на жена ми напр. темпомата така изстрелва колата да достигне скоростта, че понякога го ползвам за изпреварване.
Освен това, теоретично (забележи теоретично) времето не влиза в уравнението за енергията, изразходена за достигане на дадена скорост, т.е. дали от скорост А до Б ще стигнеш за 10 сек или за половин час се една и съща кинетична енергия си изразходил. Но естествено загубите в трансмисията (особено ако имаш разни LSD, торсени, торг-кънвъртъри и т.н.) зависят от ускорението така че наистина по-бавното набиране е по-икономично. Но не и при хибридите - там като 'скочиш' на газта се включва и електродвигателя да помага и разхода е по-малък...
П.П. да споделя опита си от ежедневното ми пътуване по 60 мили, един и същи маршрут смесен цикъл. Извън града си настройвам темпомата на 5mph под ограничението (т.е 55 mph) и по надолнищата доускорявам докъм 60, след това той се връща на нагласеното. Винаги карам на дистанция от поне 15-20 метра от колата пред мен, ако забележа че не поддържа постоянна скорост (типа газ-спирачка) или го изпревавам бързо или изоставам назад - зависи от неговата средна скорост. В града - на същия принцип, по-голяма дистанция за да не ми се налага употребявам интензивно спирачките или газта. По този начин изстисквам разход по-добър от комбинирания по каталог за моя автомобил, бях качвал тук снимки за Басмана дето не вярваше, че градското може да ми е около 8.
Значи, темпоматите са ни различни!?

Публикувано на: 09 Окт 2011 22:15
от Scott
Kiki написа:Значи, темпоматите са ни различни!?
вероятно ... интересното е, че и на Авенсисите, които съм карал са същите - набират бързо. Ти нали Авенсис караш

Публикувано на: 09 Окт 2011 22:19
от Vesko
a, ako zabtavish da vkluchish na skorost tempomata iztrelva oborotite blizondi cherveniatnsektor:) niama kadarni programisti..

Публикувано на: 09 Окт 2011 22:22
от Kiki
На темпомат моята кола харчи по-малко.
Може крака ми да е по-тежък от нормалното, но това е! wink.gif

Публикувано на: 09 Окт 2011 22:33
от slowtraveler
Vesko написа:a, ako zabtavish da vkluchish na skorost tempomata iztrelva oborotite blizondi cherveniatnsektor:) niama kadarni programisti..
При мен въобще не можеш да го включиш темпомата ако не си включил на скорост.
Пробвал съм и изключване от предавкат без натискане на съединител и т.н. - темпомата има сензор на ск.кутия и се изключва моментално при изключване от предавка.

Публикувано на: 10 Окт 2011 02:20
от JapCar
slowtraveler написа:За автоматик си прав - няма как да изключиш от скорост и там нещата ще са на кантар, като темпомата може наистина да докара по-добър разход с постоянното си следене и неотклонение от зададените параметри...
Защо да не може да се изключи? А позиция "N"?
Аз никога не съм карал темпомат, та не мога да взема практическо отношение, но мисля,че разхода със и без него силно зависи от концепцията която са заложили конструкторите на дадената марка, т.е. колко точно/бързо да се следи зададената скорост.
А дали не зависи и от мощноста на колата?На един баир по-мощна кола би наваксала лесно и бързо някакво спадане на скороста (без форсиране) от по-слаба кола при еднакво зададени параметри на темпоматите...

Публикувано на: 10 Окт 2011 07:25
от Vesko
slowtraveler написа:
Vesko написа:a, ako zabtavish da vkluchish na skorost tempomata iztrelva oborotite blizondi cherveniatnsektor:) niama kadarni programisti..
При мен въобще не можеш да го включиш темпомата ако не си включил на скорост.
Пробвал съм и изключване от предавкат без натискане на съединител и т.н. - темпомата има сензор на ск.кутия и се изключва моментално при изключване от предавка.
Авенис-а ми нямаше такъв сенсор. Има само че си натистал съединителя за да изключи темпомата. Иначе веднъж си включих темпомата, но бях забравил да включа на скорост и така забелязох бъг-а в сотуера. Но теоретично то и не трябва датчик дали си на скорост. Все пак при изправен съединител съотношението обороти/скорост е константа за дадена предавка. И ако темпомата не засече константата за която е да е от 5/6 скорости може просто да реши че е на неутрална biggrin.gif Но убеждението ми че програмистите писали софтуер за колите никога не са се качвали в тях све повече се засилва.... Напоследък е осезаемо biggrin.gif


Кога ли ще пуснат OpenSource коли :whistle:

Публикувано на: 10 Окт 2011 08:54
от alexstoilov
Значи аз като включа темпомата на 5-та ръчна скорост примерно на 90 км/ч,той си ги поддържа без да мени оборотите.Но забелязвам,че когато стигна до баир,колата автоматично дава прекалено много газ за да го изкачи и то след като е почнал баира.По този начин ми повишава разхода доста.Докато ако не съм на темпомат,аз бих дал газ малко преди да почне баира и така понижавам разхода.В събота ще правя абсолютно същия курс,и ще засека колата без да включвам автопилота.Но по мое мнение,темпомата намаля разхода само на равен терен.

Публикувано на: 10 Окт 2011 11:09
от scorpion
Круиз контрола е идеален за магистрала или първокласен път. Според мен ползването му осигурява по-икономичен разход на гориво.
Комбиниран с автоматична скоростна кутия е още по-голямо удоволствие.
Аз го ползвам обикновенно на 6-та предавка, като неудобството е (предполагам с автоматик не е така), че при спускане на наклон скоростта се увеличава от зададената такава. Това означава да се ползва спирачка, която пък изключва системата.

Публикувано на: 10 Окт 2011 16:42
от SFINKS
Не знам коя тема ми е фаворит , тази или за аварийните светлини :thumbsup:

Публикувано на: 10 Окт 2011 20:24
от JapCar
BTW ако зададете на темпомата 90 км/ч, колко поддържа по скоростомера?Т.е. темпомата следи данните които се подават на скоростомера или "истинската" скорост?Това вероятно може да се види на дълъг равен участък, защото както споменяха някои на наклони има отклонение...
Като казвам "истинска", имам предвид, че на всички марки/модели коли скоростомера умишлено е настроен да показва в повече (3-9км/ч).Това съм го проверявал на няколко коли с GPS, който дава вярната скорост, а и не е само мое мнение.