Публикувано на: 28 Сеп 2011 23:36
Аз на извънградкото винаги съм с GPS за да виждам реално с колко нарушавам и още колко може (spored sostoianieto na portmoneto).
TOYOTA FORUM BULGARIA
https://www.toyotabg.eu/
Един, ако се движиш в посока срещу него (приближаваш/отдалечаваш).Vesko написа:dori i edin satelit e dostatachen za da opredelish skorostta po dopler efekta. Vse pak radarite go praviat samo po edin reshavat za skorostta:)
International agreements
In many countries the legislated error in speedometer readings is ultimately governed by the United Nations Economic Commission for Europe (UNECE) Regulation 39[3] which covers those aspects of vehicle type approval which relate to speedometers. The main purpose of the UNECE regulations is to facilitate trade in motor vehicles by agreeing uniform type approval standards rather than requiring a vehicle model to undergo different approval processes in each country in which it is to be sold.
European Union member states must also grant type approval to vehicles meeting similar EU standards. The ones covering speedometers [4] [5][6] are similar to the UNECE regulation in that they specify that:
The indicated speed must never be less than the actual speed, i.e. it should not be possible to inadvertently speed because of an incorrect speedometer reading.
The indicated speed must not be more than 110 percent of the true speed plus 4 km/h at specified test speeds. For example, at 80 km/h, the indicated speed must be no more than 92 km/h.
The standards specify both the limits on accuracy and many of the details of how it should be measured during the approvals process, for example that the test measurements should be made (for most vehicles) at 40, 80 and 120 km/h, and at a particular ambient temperature. There are slight differences between the different standards, for example in the minimum accuracy of the equipment measuring the true speed of the vehicle.
The UNECE regulation relaxes the requirements for vehicles mass produced following type approval. At Conformity of Production Audits the upper limit on indicated speed is increased to 110 percent plus 6 km/h for cars, buses, trucks and similar vehicles, and 110 percent plus 8 km/h for two or three wheeled vehicles which have a maximum speed above 50 km/h (or a cylinder capacity, if powered by a heat engine, of more than 50 cc). European Union Directive 2000/7/EC, which relates to two and three wheeled vehicles, provides similar slightly relaxed limits in production.
Нито дори координатите.... Чак е чудно как амерканските бомби уцелват целите си в градски условия biggrin.gifGeorgepetrov137 написа:Мисля, че целият този спор е излишен - GPS навигацията никога не отчита точно нито разстоянието, нито моментната скорост.
Всичко е относително. Зависи какво разбираш под 'точно'...Georgepetrov137 написа:Мисля, че целият този спор е излишен - GPS навигацията никога не отчита точно нито разстоянието, нито моментната скорост.
Слоъ, принудителната грешка я махнаха някъде около 2000гslowtraveler написа:Всичко е относително. Зависи какво разбираш под 'точно'...Georgepetrov137 написа:Мисля, че целият този спор е излишен - GPS навигацията никога не отчита точно нито разстоянието, нито моментната скорост.
GPS също има определена точност, както всеки измервателен уред.
Но спора наистина е излишен - скоростомера е в пъти по-неточен (включително принудително внесената грешка) от GPS...