Страница 2 от 2

Публикувано на: 07 Сеп 2006 10:08
от slowtraveler
На обслужването въобще не се надявай някой да е проверил на колко градуса ти е антифриза, пък още повече някой да ти го е сменил.
Но съм виждал коли, на които 10г не им е пипнат антифриза и нямат проблем.
По принцип казват, че трябва да се сменя за да могат добавките (инхибиторите против ръжда и за смазване) да са в достатъчно количество. Но има и друго - ако антифриза е правен по нашенски - разреден с нормална, а не с дестилирана вода и ако го сменяш често ще натрупа повече котлен камък.
От лична практика при експлоатация на автомобил за период 5 до 10г (след това - смяна на автомобила) не съм сменял антифриз, а само съм доливал концентрат, разреден до около -40С за да имам запас.
Абе не виждам къде е проблема:
Пробваш да долееш концентрат и следиш да не стане на парцали.
Ако всичко е ОК - замерваш температурата на замръзване и си свиркаш,
Ако се пресече - източваш всичко, промиваш с вода и слагаш нов антифриз .... :thumbsup:

Публикувано на: 07 Сеп 2006 13:19
от пламен 77
по рових се в нета,и изглежда розовият антифриз е най добрият (неутрален към алуминий ,свойствата му издържат по дълго време от другите)въпроса ми е дали има значение на коя марка е ,примерно шел или тексако ? и какво става при смесването на два такива розови антифриза

Публикувано на: 07 Сеп 2006 14:23
от slowtraveler
Тази тема ми заприлича на спор кой цвят гориво е по-хубав tongue.gif
Няма значение какъв е цвета, а какво е съдържанието.
Например: за червения (не оранжев или розов) антифриз на Тойота, казват, че е същия, като зеления, като тойота само са сменили багрилото на червено. Базата на антифриза е етилен-гликол.
Оранжевия (с дълъг срок на действие) съдържащ органични киселини, наистина е с много добри защитни свойства към алунимия, но не се препоръчва за двигатели със силиконови уплътнения защото влиза в реакция и ги разрушава след 80-100х.км.
Смесването на антифриз е допустимо САМО ако двата антифриза са един и същ тип (инхибиторите за окисляване и базата са едни и същи).
В менюала на Тойота Авенсис пише:
---- "TOYOTA LONG LIFE COOLANT" или еквивалентен етилен-гликол тип антифриз за достатъжна корозионна защита на алуминиевите компоненти.
Не използвайте антифриз на алкохолна основа или вода."---
На тубата на антифриза също обикновенно пише типа/съдържанието...

Публикувано на: 08 Сеп 2006 23:56
от пламен 77
Видове:



1. Етилгликолови (син) Смяна на 2-3 години). Много вреден за хората и околната среда. Забранен в Германия.
2. Гликолови (зелен) Смяна на 2-3 години)
3. Карбоксилатови (червени) Смяна на 4-5 години.

Има обаче фирми производителки които имат собствена цветова скала. Така, че се срещат и други цветове антифриз. На опаковката задължително трябва да има обозначение на стандарта на който отговаря течността вътре.

трябва да се долива само с антифриз със същият цвят :thumbsup:

Публикувано на: 09 Сеп 2006 16:07
от ALTEZZA
пламен 77 написа:трябва да се долива само с антифриз със същият цвят :thumbsup:
po skoro ot sashtia vid

Публикувано на: 05 Дек 2008 20:34
от MEGAHARD
slowtraveler написа:По принцип казват, че трябва да се сменя за да могат добавките (инхибиторите против ръжда и за смазване) да са в достатъчно количество. Но има и друго - ако антифриза е правен по нашенски - разреден с нормална, а не с дестилирана вода и ако го сменяш често ще натрупа повече котлен камък.
От лична практика при експлоатация на автомобил за период 5 до 10г (след това - смяна на автомобила) не съм сменял антифриз, а само съм доливал концентрат, разреден до около -40С за да имам запас.
Абе не виждам къде е проблема:
Пробваш да долееш концентрат и следиш да не стане на парцали.
:thumbsup:
колега, по време на експолатация (не при изтичане) се изпарява водата от антифриза и би трябвало при нужда да се долива само вода(разбира се дестилирана). В никакъв случай не е препорачително да се долива концентарат, продават го като "полу-фабрикат" да си го разредиш според нуждите.

Публикувано на: 05 Дек 2008 21:23
от slowtraveler
Колега, не знам за теб, но аз не бих рискувал да допълня с вода защото никога не си сигурен от какво точно ти е спаднало нивото.
Тъй-като нямам навика (и уреда) да меря качеството на антифриза, предпочитам например да долея 300гр концентрат (който ще се разреди в останалите 5-7л течност) отколкото да разредя прекалено антифриза.
Освен това с доливане на концентрат добавяш повече 'свежи' инхибитори...
Но е факт, че последните няколко години не съм пипал антифриза въобще..

Публикувано на: 05 Дек 2008 21:26
от Ael
От къде е изрови тая тема бе човек wacko.gif

Публикувано на: 05 Дек 2008 21:52
от slowtraveler
От тук: http://toyotabg.eu/viewtopic.php?p=86262#86262
Сега остана да съживим темите 'кое масло е най-добро, къде зареждате и коя е най-добрата кола' tongue.gif

Публикувано на: 05 Дек 2008 21:56
от Scott
slowtraveler написа:...Сега остана да съживим темите 'кое масло е най-добро, къде зареждате и коя е най-добрата кола' tongue.gif
Забравяш евъргрийна 'Бензин или дизел' tongue.gif biggrin.gif

Публикувано на: 05 Дек 2008 22:00
от Ael
Scott написа:Забравяш евъргрийна 'Бензин или дизел' tongue.gif biggrin.gif
Е тая е пресна пресна laugh.gif