Масло и Хибриди

Аватар
Vesko
ЗАВИНАГИ С НАС.....
Мнения: 3835
Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от Vesko » 06 Сеп 2011 11:20

Japanese_fever написа:
Vesko написа:В книжката забелязох, че пише че препорачват 0W20, ама в същото време казват, че не се препоръчва ако колата се кара в тежки режими...
Кой казва, че не го препоръчва за “тежки режими”
и какво значи “ако колата се кара в тежки режими”?
Vesko написа:Имам още 1000км за размисъл... Ако за празника отида до Добрич другата седмица ще трябвада съм решил wacko.gif
Аз мисял, че няма за какво да размишляваш.
http://drivers.lexus.com/t3Portal/docum ... _06-01.pdf

SAE 0W-20 is the best choice for
good fuel economy and good
starting in cold weather.
If SAE 0W-20 is not available,
SAE 5W-20 oil may be used.
However, it must be replaced with
SAE 0W-20 at the next oil
change.
The 0W portion of the oil viscosity rating indicates the characteristic of the oil
which allows cold startability. Oils with a lower value before the W allow for easier
starting of the engine in cold weather.
The 20 in 0W-20 indicates the oil viscosity when the oil is at its operating temperature.
An oil with a higher viscosity may be better suited if the vehicle is operated
at high speeds, or under extreme load conditions.

Аватар
Japanese_fever
Мнения: 9475
Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
Местоположение: Touge, Japan
Автомобил: 2014 Toyota Zelas
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Japanese_fever » 06 Сеп 2011 17:49

Vesko написа: The 0W portion of the oil viscosity rating indicates the characteristic of the oil
which allows cold startability. Oils with a lower value before the W allow for easier
starting of the engine in cold weather.

The 20 in 0W-20 indicates the oil viscosity when the oil is at its operating temperature.
An oil with a higher viscosity may be better suited if the vehicle is operated
at high speeds, or under extreme load conditions.
Ние това много добре го знаеме - скакауец! biggrin.gif

Сега ще трябва да намерим какво означава термина "high speeds",
а за "extreme load conditions" се досещам горе-долу, ако катериш баири
с денивилизация над 10% и/или теглиш ремарке.

И двата термина "high speeds" и "extreme load conditions"
ми се срувам несъвместими с думата хибрид и даже малко смехотворни.

Но ако теглиш ремаркета с твоята кола или бичиш по магистралата над 3000 оборота,
може и да сипеш по тежко/дебелжко масло.
Щом последната цифра и на двете е 20 при "high speeds" и "extreme load conditions"
работата им ще е еднаква.
Първата цифра, ако е 5 вместо 0 не е фатално, просто при -10°С второто ще е малко по тънко,
но 5-цата върши работа.
Въпроса е, че в това което си дал също така пише:

"SAE 5W-20 oil may be used.
However, it must be replaced with
SAE 0W-20 at the next oil
change. "
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed

България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!

Аватар
Vesko
ЗАВИНАГИ С НАС.....
Мнения: 3835
Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от Vesko » 06 Сеп 2011 18:49

Как човек да реши какво масло да сипе.... wacko.gif
Прикачени файлове
New Bitmap Image (8).JPG
New Bitmap Image (8).JPG (46.08 KiB) Преглеждано 1235 пъти

Аватар
V35GTR
Мнения: 2943
Регистриран на: 09 Мар 2005 00:43
Местоположение: Chicago
Обратна връзка:

Мнение от V35GTR » 06 Сеп 2011 19:00

Japanese_fever написа:
Сега ще трябва да намерим какво означава термина "high speeds",
а за "extreme load conditions" се досещам горе-долу, ако катериш баири
hahahahhahah biggrin.gif
Shift_Изображение
Supra vs Skyline
Japanese_fever написа: Обещавам да не се отклонявам от темата и да...

nowyaris
Мнения: 4507
Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
Местоположение: ЛИНЦ/АТ
Получена  благодарност: 2 пъти

Мнение от nowyaris » 06 Сеп 2011 20:47

Vesko написа:Как човек да реши какво масло да сипе.... wacko.gif
Абе Веско,сложи си каквото пише в книжката и си гледай пашалъка.В Шумен има Амсойл какъвто ти трябва на никакви пари - слагай му го на автомобила и престани да се тровиш за глупости.Тоз казал,оня рекъл - има си инструкция,спазвай си я и това е.Аз на Ярето съм с Амсойл 5/30 като по инструкция.Оня ден на колежка сложих Мотул 5/30,пак по инструкция.Нямаме грам кахъри.Те кат станат на по десет години и на по двеста хиляди-тогава се мисли.Сега само грубо натискане и това е-мен лично ми падна пердето и почнах да го изнасилвам Яриса-засега само мечи от удоволствие :thumbsup:

Аватар
Vesko
ЗАВИНАГИ С НАС.....
Мнения: 3835
Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от Vesko » 06 Сеп 2011 21:18

nowyaris написа:
Vesko написа:Как човек да реши какво масло да сипе.... wacko.gif
Абе Веско,сложи си каквото пише в книжката и си гледай пашалъка.
Ами виж картинката дето съм качил.... Там са описани доста разновидност. Това е част от сервизната документация на модела. Виж какъв дълъг списък с вискозитети са публикували wacko.gif

ПП: До сега две смени съм със масло тойота. Май 5В30. Утре трябва да погледна табелката или фактурата.

Аватар
Japanese_fever
Мнения: 9475
Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
Местоположение: Touge, Japan
Автомобил: 2014 Toyota Zelas
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Japanese_fever » 06 Сеп 2011 21:50

mitoko написа:
това не е вярно .... зимата ще смазва добре а лятото ще се разпадне още на първата жега на магистралата към морето
За което и масло от горните да говорим, това с разпадането е пълна смешка! laugh.gif
Ти до морето със свръх звукова ли караш?
Със 100 км/h, примерно, почти всеки двигател на последната предавка работи на 2500 оборота, или да речем 3000.
Та как ще се разпадне маслото не разбирам.
Аз карам редовно до над 5000 оборота и адски жеги (стигащи до 40°С) с 5W30 и то не синтетика, пък като гледам нищо не ми се е разпаднало, още. laugh.gif

Според теб като караш до морето в двигателя се развива свръх висока темп.,
която иначе не се достига, ако си в задръстване в София и стоиш на едно място 1 час,
така ли?
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed

България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!

Аватар
Japanese_fever
Мнения: 9475
Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
Местоположение: Touge, Japan
Автомобил: 2014 Toyota Zelas
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Japanese_fever » 06 Сеп 2011 22:49

smb написа:
Сякаш нарочно се опитваш да се излагаш.... Като незнаеш и не можеш да мислиш защо не си мълчиш, а се опитваш да объркваш другите които не разбират? wacko.gif
Къде точно се изложих?

Защо продължаваш да ми казваш, че обърквам другите с незнание, без ти да им помагаш с твойто знание?

И ако може да ми кажеш какво неточно съм казал и как съм объркал хората?
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed

България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!

nowyaris
Мнения: 4507
Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
Местоположение: ЛИНЦ/АТ
Получена  благодарност: 2 пъти

Мнение от nowyaris » 07 Сеп 2011 07:44

Vesko написа:
nowyaris написа:
Vesko написа:Как човек да реши какво масло да сипе.... wacko.gif
Абе Веско,сложи си каквото пише в книжката и си гледай пашалъка.
Ами виж картинката дето съм качил.... Там са описани доста разновидност. Това е част от сервизната документация на модела. Виж какъв дълъг списък с вискозитети са публикували wacko.gif

ПП: До сега две смени съм със масло тойота. Май 5В30. Утре трябва да погледна табелката или фактурата.
Тойотското масло е много стара спецификация- отговаря на SL . Нови са ни колите и им е нужно поне SM,C-3,за EURO-4 бензинови двигатели.0W20 отговаря на всички тези изисквания.Дори Амсойл-а в Шумен за 0W20 го дават да отговаря на SN,C-3,EURO-5.Галона е стотина лева-що си правиш експерименти???Скъпа ти е колата,вадиш и душата чат-пат,ами слагай си най-хубавото да ти е мирна главата.

Аватар
Vesko
ЗАВИНАГИ С НАС.....
Мнения: 3835
Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от Vesko » 07 Сеп 2011 08:38

nowyaris написа:
Vesko написа:
nowyaris написа:Абе Веско,сложи си каквото пише в книжката и си гледай пашалъка.
Ами виж картинката дето съм качил.... Там са описани доста разновидност. Това е част от сервизната документация на модела. Виж какъв дълъг списък с вискозитети са публикували wacko.gif

ПП: До сега две смени съм със масло тойота. Май 5В30. Утре трябва да погледна табелката или фактурата.
Тойотското масло е много стара спецификация- отговаря на SL . Нови са ни колите и им е нужно поне SM,C-3,за EURO-4 бензинови двигатели.0W20 отговаря на всички тези изисквания.Дори Амсойл-а в Шумен за 0W20 го дават да отговаря на SN,C-3,EURO-5.Галона е стотина лева-що си правиш експерименти???Скъпа ти е колата,вадиш и душата чат-пат,ами слагай си най-хубавото да ти е мирна главата.
Според документацията (табличката по-горе) SL си ми върши работа :whistle:

mitoko
Мнения: 2015
Регистриран на: 22 Ное 2007 15:31
Местоположение: София
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от mitoko » 07 Сеп 2011 12:09

Japanese_fever написа:
mitoko написа:
това не е вярно .... зимата ще смазва добре а лятото ще се разпадне още на първата жега на магистралата към морето
За което и масло от горните да говорим, това с разпадането е пълна смешка! laugh.gif
Ти до морето със свръх звукова ли караш?
Със 100 км/h, примерно, почти всеки двигател на последната предавка работи на 2500 оборота, или да речем 3000.
Та как ще се разпадне маслото не разбирам.
Аз карам редовно до над 5000 оборота и адски жеги (стигащи до 40°С) с 5W30 и то не синтетика, пък като гледам нищо не ми се е разпаднало, още. laugh.gif

Според теб като караш до морето в двигателя се развива свръх висока темп.,
която иначе не се достига, ако си в задръстване в София и стоиш на едно място 1 час,
така ли?

баце глей са, (чети)

става дума за 0в20

ако 20 вискозитет беше най добро що ше има 30, 40,50 и 60 ???

незнам как е в САЩ, чикаго или къде там, но си в БГ има 4 сезона и амплитудата е доста голяма -15 до +40 градуса . СЛЕДОВАТЕЛно ако караш много може спокойно да си слагаш зимно и лятно масло.

следващият път направи тест на тва масло (5в30 минерално) и сложи 5в50 на амс ойл примерно синтетика и после пак направи тест и ще си говорим тогава.

в книжката която е дал Веско на 5 сраница пише

The 20 in 0W-20 indicates the oil viscosity when the oil is at its operating temperature.
An oil with a higher viscosity may be better suited if the vehicle is operated
at high speeds, or under extreme load conditions.


айде жив и здрав и ти и двигателя ти

Аватар
Japanese_fever
Мнения: 9475
Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
Местоположение: Touge, Japan
Автомобил: 2014 Toyota Zelas
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Japanese_fever » 07 Сеп 2011 16:52

mitoko написа:
незнам как е в САЩ, чикаго или къде там, но си в БГ има 4 сезона и амплитудата е доста голяма -15 до +40 градуса . СЛЕДОВАТЕЛно ако караш много може спокойно да си слагаш зимно и лятно масло.
И двете масла 0W20 и 5W30 покриват този диапазон (-15°С - 40°С), даже го препрокриват.
mitoko написа: в книжката която е дал Веско на 5 сраница пише

The 20 in 0W-20 indicates the oil viscosity when the oil is at its operating temperature.
An oil with a higher viscosity may be better suited if the vehicle is operated
at high speeds, or under extreme load conditions.
High speeds означава да караш на писта или на мигистрала с обороти близки до червения сектор,
а extreme load означава да теглиш ремарке, караване или просто да изкачваш много стръмен наклон
продължително време.

Колко от тези дейсности извършва автрът на темата с неговия хибрид?

http://www.bobistheoilguy.com/forums/ub ... er=2143463

Ей тука за тези, които обичат да четат на англ. - хората си карат Акордите с 0W20 на Amsoil и си свиркат.

http://www.driveaccord.net/forums/showt ... hp?t=15056
Прикачени файлове
toyota_oil_recommendation.jpg
toyota_oil_recommendation.jpg (236.13 KiB) Преглеждано 1120 пъти
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed

България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!

Аватар
Japanese_fever
Мнения: 9475
Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
Местоположение: Touge, Japan
Автомобил: 2014 Toyota Zelas
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Japanese_fever » 07 Сеп 2011 16:58

mitoko написа:
Japanese_fever написа: Колкото по-тънко е маслото, толкова по-добре смазва и зиме, и лете - това всеки го знае.
това не е вярно .... зимата ще смазва добре а лятото ще се разпадне още на първата жега на магистралата към морето
Напротив, вярно е!

Ето какво Tойота пишат за 0W20 синтетика:

http://www.toyota.com/owners/parts-serv ... etail.html
More Stability Under a Wide Range of Temperature Conditions
Low-viscosity lubrication also brings improved engine performance through a wide range of temperatures. Especially in cold weather, a quicker oil flow to critical parts will result in faster starts and better overall engine protection.
Vesko, ти каква кола имаш btw?
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed

България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 8 госта