Страница 2 от 4

Публикувано на: 27 Сеп 2011 09:47
от gunner
И аз ще следя темата с интерес, защото каринката ми започна да харчи бая масълце напоследък. За предишните 10 000 км и долях 2 литра и при смяната пак беше под минимума, а сега положението е май още по-сериозно - може и 3 литра да изгори като гледам. Относно изпушването, не повече от 3-4 пъти ми е правило впечатление да изпуска един гаден и задушлив бял дим и то предимно когато е студена колата, непосредствено след запалване. Веднъж обаче и при загрят двигател видях същото в огледалото, след като бях се спускал 5-6 км по инерция и при включването на скорост и подаването на газ ме обви голям бял облак. Иначе нямам оплакване от липса на мощност и повишен разход на гориво.
п.с. Не знам дали тоя бял дим е същият "син", за който колегите говорят, ама предполагам че е така. Просто аз не виждам никакъв син оттенък unsure.gif

Публикувано на: 28 Сеп 2011 17:12
от wagler
KingSteve написа:.... От 3 години го карам този мотор и грам масълце не ми пипва. На щеката мръдва 3 до 4 мм от смяна до смяна. Никога не съм доливал. Карах я 2 год. с Mobil 10W40. Сега съм с Total Quartz 5W40 и него не го бара даже.

Не е наред двигателя и синия дим е показателен за това. При мен отзаде не се вижда нищо на тихи обороти.
И при мен е същата ситуация, аз карам само с 5w40. Но след като я купих колата преди три години, сменях сегменти и гумички. По стара италианска традиция старите почти ги нямаше (сегментите) mad.gif.
Наскоро ми протече семеринг, но за него пускам нова тема

Публикувано на: 01 Окт 2011 10:12
от ceko26
Сипи си 5W40 и след това си сметни грубо частите за ремонта + труд за колко масло за доливане ще стигнат , това за колко километра ще го изразходваш и за колко години ще ги минеш тези километри.

Публикувано на: 02 Окт 2011 21:20
от w201
Така и не мога да си обясня как с по-тънко масло ще спадне доста разхода на масло, но не отричам (може и този мотор да е особен).
Днес си взех колата, отзад вече си мирише само на чист изгорял бензин, дано разхода на масло да спре, но излезе друг проблем - след почистване на нагара от клапаните се появи хлабина във водачите и сега претракват. Имате ли някакви идея дали може да се оправи по някакъв начин, понеже за сега не мога да си позволя отново пари за нова гранитура, водачи и труд...

Публикувано на: 03 Окт 2011 11:44
от gunner
Би ли споделил колко ти струваше тая интервенция със сегментите, гумичките и клапаните? Като труд имам предвид.

Публикувано на: 03 Окт 2011 20:26
от w201
Взеха ми 100лв. за труд.
Никой ли няма идея от къде идва тракането? Майстора твърди, че е от водачите - странична хлабина след почистването на клапаните?

Публикувано на: 03 Окт 2011 21:38
от gunner
100лв?!?! Ебаси, на мен ми искат за ремонта над 600 :censored:

Публикувано на: 03 Окт 2011 21:55
от zi_zi_top
w201 написа:... Майстора твърди, че е от водачите - странична хлабина след почистването на клапаните?
Този майстор по-добре да се научи как се регулират клапани, а не да говори глупости за да се оправдава. wink.gif

Публикувано на: 04 Окт 2011 11:05
от ceko26
Има една хватка при зацепването на единия вал към другия.

Публикувано на: 05 Окт 2011 06:16
от w201
Другото което забелязвам, е че при студен мотор почти го няма това чукане, и като стопли се появява... mellow.gif

Публикувано на: 07 Окт 2011 12:24
от Pioneer_
w201 написа:Другото което забелязвам, е че при студен мотор почти го няма това чукане, и като стопли се появява... mellow.gif
Нормално е, не е разбила маслото като я запалиш :)

Публикувано на: 12 Окт 2011 18:37
от w201
Проблема е решен. Разпределителните валове не са били зацепени правилно.
Дано поне предния майстор да е направил както трябва сегментите и гумичките. Сега вече времето ще покаже разхода на масло...

Публикувано на: 19 Фев 2012 08:27
от w201
И така, вече 4 000км. след смяната на сегментите и гумичките маслото не е мръднало. Още малко ще покарам и ще го сменя отново и след това си слагам 5/40 и пей сърце biggrin.gif
Благодаря на всички отзовали се!

Публикувано на: 19 Фев 2012 08:39
от Kiki
w201 написа:Оказа се, че колата за 3 000км. харчи около 500-600грама масло. Тези дни ще смянам сегменти, гумички и ще се препасват клапани. Надявам се, че там е проблема. По-нататък ще кажа какъв е ефекта от този ремонт.
Ако сложиш истински части, няма начин да ни си оправиш проблема. :thumbsup:

Re: Проблем с предимяване 7А FE

Публикувано на: 28 Юли 2012 17:49
от w201
Нека да добавя още малко опит по темата :)
До 4-хилядния километър след смяната на гумичките и сегментите уж нямаше проблеми, но после до 10-хилягния километър пак глътна около 700 грама масло... Същевременно през този период си сложих накрайник на гърнето и само за 2-3 дена той почерня целия, нямаше останал лъскав участък laugh.gif
Изкарах си аз така до смяната на маслото и категорично исках да сложа след това масло 5/40. В деня на смяната (преди 2 месеца) си поиграх малко и с подръчни средтсва поизтърках тук-там накрайника, за да видя дали с новото масло пак ще се омасли.
Вчера, или около 1000км. и 2 месеца след смяната на маслото направих снимки, за да ви споделя резултата. В момента маслото си стои на макс както съм го налял, а почистените места на накрайника си стоят все така неомаслени. Прилагам и снимки. С червено е обелязан резултата от масло 10/40, а с зелено е резултата от масло 5/40.
Ще споделя мнение и на 10-хилядния километър, но моят съвет към тези които имат подобни проблеми е да си карат само с масло 5/40 или 5/30. И аз не варвах на много колеги, но наистина тези двигатели си искат своето...
Спокойно и весело лято на всички!