Страница 2 от 3
Публикувано на: 24 Авг 2011 11:39
от lederman
Според Maintanace Shedule - Europe updated March until June '08.
За ръчна скоростна кутия :
При normal условия на 60 000 км. трябва да се инспектира маслото на скоростите или всеки 48 месеца (4години).
При Serve условия дават
подмяна на 60 000 км или всеки 48 месеца (4години).
ето го и цялото:
http://www.toyota-tech.eu/MaintenanceSc ... /final.pdf
Поздрави

Публикувано на: 24 Авг 2011 20:32
от nowyaris
slowtraveler написа:Bass_Man написа:....
Когато нямаш какво да кажеш по темата, е по-добре да замълчиш...
Ако толкова ти е интересно, можеш да потърсиш какъв е сервизния интервал за смяна на трансмисионно масло например на Астра и Зафира...
Относно образоваността - явно много искаш да се изявиш във всяка тема, че не си образован... Липсата на образование помогнала ли ти е досега??? За някои дейности образованието не е задължително, но в някои сфери това съвсем не е така.
@ nowyaris.... Проблема е, че дадения сервизен интервал на посочените японки е вписан от производителя в дебелата книжка, а не в местната гаранционна книжка... Точно това ме притесни и промени първоначалната ми идея да карам както си знам - проверка на ниво и нищо друго...
Значи не е никакъв проблем да си смени човек маслото на скоростната кутия и диференциала.Сгъваш там някакви парички според възможностите си и ги подаваш на майстора.Въпроса е дали е нужно при положение,че нямаш никакви проблеми - няма шум,нама трудно превключване,не стърже,не ромоли,не вие и нивото си е там където е.Необяснимо ми е желанието на някои колеги вечно да човъркат,да сменят и да подобряват.Ами те нашите Тойотки са си много добри и без никакви интервнции по тях.
Публикувано на: 24 Авг 2011 21:10
от slowtraveler
nowyaris, мога да кажа защо аз действах така (с желание да сменям и човъркам laugh.gif ). За другите - не знам.
За съжаление развитието на повредите в трансмисията обикновено са невъзвратими и доста бързо развиващи се... А са и скъпоструващи (включително заради по-трудния достъп)...
Ти чуеш ли веднъж да вие лагер или диференциал - пътник си....
Пробега на диференциала при мен от началото на виене (първи наченки) до сериозно виене, изискващо незабавна замяна бе около 200км...
А нивото си бе ОК.. И включваше безпроблемно (имаше поразбит и опорен лагер в скоростната кутия).
Затова, въпреки, че не съм привърженик на необмислени интервенции взех решение да сменям маслото както е по книжка.
Разсъждавах така - цената на смяната на маслото не е съпоставима с цената на евентуален ремонт - много по-малка е. А знаейки цената на ремонта, предпочитам да се презастраховам - да сменя маслото, пък ДАНО това намали вероятността от повреда (няма да я изключи със сигурност)...
Публикувано на: 24 Авг 2011 21:36
от Japanese_fever
iovkito написа:Няма никаква причина да го сменям , просто се чудих в коя от двете книжки се крие истината. По тази логика и на двигателя няма нужда , защото не тече и не гори , но знам ли , хвърлям го на 15 000 км biggrin.gif
Ми двете масла на двигателя и скоростите нямат нищо общо.
Маслото на скоростите е по-благоразположено, тъй като няма достъп с въздуха, а също така не е подложено на екстремно загряване като маслото на двигателя.
Принципно, ако не те бърка го смени.
Ако са минали 8 години го смени, за препоръчване само с масло от оторизиран дилър.

Публикувано на: 24 Авг 2011 22:23
от nowyaris
slowtraveler написа:nowyaris, мога да кажа защо аз действах така (с желание да сменям и човъркам laugh.gif ). За другите - не знам.
За съжаление развитието на повредите в трансмисията обикновено са невъзвратими и доста бързо развиващи се... А са и скъпоструващи (включително заради по-трудния достъп)...
Ти чуеш ли веднъж да вие лагер или диференциал - пътник си....
Пробега на диференциала при мен от началото на виене (първи наченки) до сериозно виене, изискващо незабавна замяна бе около 200км...
А нивото си бе ОК.. И включваше безпроблемно (имаше поразбит и опорен лагер в скоростната кутия).
Затова, въпреки, че не съм привърженик на необмислени интервенции взех решение да сменям маслото както е по книжка.
Разсъждавах така - цената на смяната на маслото не е съпоставима с цената на евентуален ремонт - много по-малка е. А знаейки цената на ремонта, предпочитам да се презастраховам - да сменя маслото, пък ДАНО това намали вероятността от повреда (няма да я изключи със сигурност)...
Ако не съм разбрал грешно нивото си е било ОК,включвала е безпроблемно,не е виел диференциала или ако е виел е било несериозно.Само дето е имало поразбит опорен лагер в скоростната кутия и след смяна на маслото и лагера се е оправил.Вече съм на четири бири и може би затова не те разбирам.На СК имало ли е нещо което да те притесни или си сменил маслото превантивно?Защото на колегата въпроса бе такъв.Отделен е въпроса смяната на маслото на СК дали отлага бъдещите болки в джоба или доливането на някоя от химиите,например на МЕЧО,няма да свърши по добра работа след примерно 60 хиляди или 120 хиляди пробег.Коли съм потрошил четири,бусове към девет,сега са на ход десет и единадесет,незнайно на колко километра, никога не съм сменял маслото на СК или диференциал,независимо дали са били с предно или задно.Единствено съм доливал в СК на дърт РЕНО Трафик,щото просто си шуртеше от лявата полуоска.Всички те са експлоатирани нечовешки/знаеш как/,без никакви грижи и винаги са били на границата на рухването.Просто СК още при производителя или е произведена както си требва,или не.Не може да се поломи ,щото я пазят съединител и карета-първо те ще хвърлят каиша ако я презорят състезателите.Сега ако тече от някъде или е кофти сглобена/отремонтирана/- това вече е друг въпрос.На теория не знам как е ,но на практика е така според мен.
Публикувано на: 24 Авг 2011 23:05
от MX5
Japanese_fever написа:Маслото на скоростите е по-благоразположено, тъй като няма достъп с въздуха
Тогава тая дупка с филтърче отгоре на повечето скоростни кутии за какво е?
Публикувано на: 24 Авг 2011 23:36
от Japanese_fever
Не знам, аз не съм виждал до сега. Може да е само за излизане на налягане без да влиза въздух. А отделно и без това му казах да го сменя. biggrin.gif
Публикувано на: 24 Авг 2011 23:42
от MX5
Japanese_fever написа:Не знам, аз не съм виждал до сега. Може да е само за излизане на налягане без да влиза въздух.
А като дойде време да влиза налягането?
Публикувано на: 24 Авг 2011 23:49
от Japanese_fever
Искам голям аватар и ще ти отогворя! biggrin.gif
Публикувано на: 25 Авг 2011 01:19
от Japanese_fever
НЕ искам да покажа колко знам, а да помогна на питащия.
Ти с как му помогна с горното си мнение?
Re: масло на скоростна кутия
Публикувано на: 25 Авг 2011 07:44
от Japanese_fever
Samo da spomena, 4e na moq Civic masloto v skorostite e predpisano da se smenq (i go smenqm) na vseki 30 000 mili. Smetaite go kolko km sa. Ne bi trqbvalo da e mnogo po-razlino i pri drugite koli s ru4ni skorosti.
Публикувано на: 25 Авг 2011 08:42
от slowtraveler
nowyaris написа:.....
Неправилно си разбрал (от бирите ще да е)....
Авенсиса наближаваше 75х.км и бях пред същата дилема - да сменям или да не сменям маслото (в моята книжка пишеше смяна трансмисионно масло на 75х.км).
Пътувах извън града (преход около 500км със семейството без излишно юркане)...
При пристигане във Варна започнах да чувам съвсем леко виене, от трансмисията, което още не можех да диагностицирам. Но ме притесни и отидох в сервиза.
Външния оглед, масло и т.н. бе ОК...
Тъй-като колата ми трябваше още малко време, врътнах още около 200км и воя стана много силен, като съвсем изразено от диференциала.
От там - сервиз, смяна да диференциал и лагера на ск.кутия (само за лагера едва ли щях да разреша цепене на ск.кутия, защото още не бе съвсем за смяна, но като е отворена кутията е удобен, евтин, а и бе вече поизносен).
Колата бе станала точно на 75х.км докато се развиваха горните събития.
Сигурен съм, че не маслото е било причината (дифа - полски), но както писах по-горе - парен каша духа, и затова започнах да сменям трансмисионното масло точно както е по книжка, с бледа надежда това да намали вероятността от повреда.

Публикувано на: 25 Авг 2011 09:51
от Japanese_fever
slowtraveler написа:
Колата бе станала точно на 75х.км докато се развиваха горните събития.
Сигурен съм, че не маслото е било причината (дифа - полски), но както писах по-горе - парен каша духа, и затова започнах да сменям трансмисионното масло точно както е по книжка, с бледа надежда това да намали вероятността от повреда.

Абе момчета, вие за какво мислите ги пише тия работи по книжки и мануали - за маслата, за консумативи и т.н.
Да ни дерат само, а?
Японеца и германеца никога няма да напишат нещо, ако то не е наложително да се смени на определен пробег. Не забравяйте, че те са правили тестове преди да го напишат в книжката и да се подпишат под него!
Вярно, тук в САЩ малко ни промиват мозъците да сменяме минерлано двигателно на 3000 мили, въпреки, че на мен в книжката ми пише 7500 км. (за минерално). Но ние тук много караме в трафик, двигателя много бачка на място. Трафик няколко мили, не от Орлов мост до НДК! Та може би поради тези вакти някои казват да се сменя на 3000 мили, но е прсилено, ако не го гори много и на 4-5К мили да го смениш не е фатално, но си е на твоя глава.
От друга страна, много хора и в БГ, и тук в САЩ и хабер си нямат, че трансмисионното масло също си има живот и е също толкова важно колкото двигателното, само дето се сменя на повече мили.
Като му изтече на некои трансмисията и се вайка, а масло сменял ли е някога - не знае въбще,ч е трябва да се сменя.
Публикувано на: 25 Авг 2011 16:37
от iovkito
Темата доста се е развила biggrin.gif . Вчера бях в представителството на тойота , 3 литърчета от вълшебното масло струват 83 лв + 20 лв за смяната. Като посвърша с работата го сменям и няма да го мисля през следващите 100-150 000 км (а дано ги стигне) . На фона на всичките пари ,дадени досега за консумативи , тези 100 лв не са нищо фрапиращо.
Публикувано на: 25 Авг 2011 17:20
от jim_beam
slowtraveler написа:...Авенсиса наближаваше 75х.км и бях пред същата дилема - да сменям или да не сменям маслото (в моята книжка пишеше смяна трансмисионно масло на 75х.км)...
слоу по всяка вероятност са ти объркали нещо книжката,което е довело до сакатлъка.смяната би трябвало да е на 60к или 4 год.
но братския полски работник има също пръст в работата,по-добре да бяха я отворили в турция тая моторно-скоростн0-диференциална фабрика!ама нейсе...
