ето снимки от дясното, което аз чистих и да кажа само достъпа до него не е толкова лесен - намира се зад въздуховода за краката на пасажера!






Глезим се с "твоята красавица"Rudy написа:Браво! Радвам се, че "моята красавица" е в сигурни ръце! Със сигурност инфото ще е полезно и дано тракането да не се появи повече:
ето снимки от дясното, което аз чистих и да кажа само достъпа до него не е толкова лесен - намира се зад въздуховода за краката на пасажера!
Съдейки по износването на най-външната пътечка (втората снимка) тоя момент не е много далеч. Според мен си потърси заместител или го побългари. Най-лесния начин е да използваш самозалепващо алуминиево или медно (за предпочитане) фолио с достатъчна ширина - копираш профила на пътечките и изрязваш цял диск, който залепваш върху сегашните пътечки.gdimitrov написа:... но като се счупи отново/съвсем ще го мисля...
Виж за това не бях се сетил. Аз съм отварял на моя климатик и там пътечките са само контактни, задават определен брой стъпки и положенията на клапата са дискретни. Ако са резистивни, а така изглежда от снимките, предложения от мен метод отпадаman0war написа:Тези пътечки не са ли графитни т.е. играят роля на потенциометър и според съпротивлението да се връща информация за положението на клапата.
gdimitrov написа:Да вдигна малко темата - при мен се беше усилило много това неприятно тракане, а дясното моторче беше вече чистено, затова се хванах да почистя лявото.
За да се достигне моторчето (при Авенсис 2005) е достатъчно да се махне кората която е около педалите (не тази с еърбега под волана). Кората е хваната с две рапидки - едната се вижда горе вляво, другата е вдясно - към централната конзола. Има и една щипка в средата на кората между двете рапидки.
След това идва по-неудобната част - да се навре човек между педалите, но гледайки нагоре няма начин да не видите моторчето - намира се на около 20см над кората, която току що сте свалили. Захванато е с две рапидки диагонално - долу вляво и горе вдясно - неудобно е, но не е проблем да се отвият. Самото моторче движи един бял лост, който е закрепен с една ос към клапите на въздуховодите, хубаво е да го видите преди да го свалите, за да ви е по-лесно при сглобяването. (Ако вече сте сваляли дясното знаете за какво говоря).
Откачате кабела от буксата му и моторчето вече е в ръцете ви.
Корпусът се отваря лесно - няколко щипки са.
Тук се виждат износените пътечки...
Почистих внимателно големите стружки и разнесох смазката равномерно по пистите. А това са четките:
Тях също почистих, сглобих всичко по обратния ред и след тази 30 мин
процедура за моя радост (и неясно за колко време) досадното бръмчене изчезна.
Тук nat2500 е описал как е решил проблема при ЛК. Не съм сигурен дали и при мен ще е възможно да завъртя диска с пътечките на 180градуса, но като се счупи отново/съвсем ще го мисля.
Сега съжалявам, че не направих повече снимки, но мисля че ще се ориентирате! Дано съм бил полезен на някой.
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 6 госта