Мечо, няма обида - разбирам гледната ти точка.
Което не означава, че съм съгласен с нея.
Но и се надявам и ти да разбереш моята:
1. Смятам за глупаво да наливам в колата всеки бълвоч, който се рекламира наляво и на дясно, с неясен ефект, при условие, че колата работи прекрасно и без него, а просто наливайки препоръчаните от производители гориво, масла, други течности.
2. Смятам за разумно при първа проява на износване, да сменя износения детайл, и да продължа експлоатацията по старому, вместо да се надявам на някакви присадки, които 'да напластят неизносваем слой и т.н.'
3. Който е взел от мен кола, се е радвал доста години на безпроблемна експлоатация. Поне за предходните. Надявам се ако новия собственик на Авенсиса ми е във форума, да сподели имал ли е някакви сериозни проблеми с колата, която той закупи на 93х.км реални.
4. Смятам, че производителя се е съобразил с много повече фактори, отколкото ти в работилничката. Като например, че може да направи автомобила безпроблемно не 120к.с., а 150к.с., но този автомобил не би могъл да го внесе в някои страни (или въобще да го изнесе от своята), заради екологичните норми, спрямо които трябва да отговаря двигателя.
И в един момент се появява модификация тип ТНТМ, с много добър ефект по конкретни показатели, например мощност, разход, но с незнаен ефект върху други показатели (включително екология, температура например на филтрите/катализатор, ресурс на двигателя)...
Ако си гледал 24 на Льо-Ман, то навярно ти е направило впечатление супер-дизелите(без майтап) и на Ауди и на Пежо... Да, вървяха много и не се счупи нито един (освен в катастрофи), ама май доста пропушваха (особено като излизаха от едно хълмче и се виждаше на фона на небето biggrin.gif )...
Просто при тях е наблегнато единствено на мощност, гъвкавост и издържливост. Но такъв двигател не можеш да пуснеш в масово производство, защото там играят други правила...
По същия начин ти можеш да модифицираш кой-да е двигател, като наблегнеш на някои параметри, за сметка на други. За съжаление всичко в инженерните науки е компромис. Дали ще е здравина за сметка на тегло, или цена, или баланс мощност/екология - търси се разумния компромис.
П.С. за разработването: цитат от моята книжка:
За автомобила ви не се изисква никакво специално разработване, но спазването на някои предпазни мерки през първите 1 000 км пробег може да спомогне за качествената работа, икономичността и дълготрайността на вашия автомобил
